mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 https://www.nrk.no/mr/foreldre-nekta-elevar-a-sja-teater-om-a-vere-fodd-i-feil-kropp-1.15403275 det er bare trist at dette ikke er en helt kurant forestilling for de minste skolebarna
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Enig. Heldigvis virker det som barn og ungdom er mer inkluderende og fordomsfrie enn foreldregenerasjonen. Anonymkode: 9d634...43a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Som sunnmøring er eg flau, men på ingen måte overraska.. Anonymkode: 7193b...0fa
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Ingen er født i feil kropp. Slutt å oppmuntre folk som er psykisk syke til å tro sånt tull. Anonymkode: 4e072...cee
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ingen er født i feil kropp. Slutt å oppmuntre folk som er psykisk syke til å tro sånt tull. Anonymkode: 4e072...cee Og akkurat derfor trenger vi dette teaterstykket
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Slutt å hjernevaske unge til å tro at de er født i feil kropp! De får være som de vil i den kroppen de har. Anonymkode: a197a...384
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Slutt å hjernevaske unge til å tro at de er født i feil kropp! De får være som de vil i den kroppen de har. Anonymkode: a197a...384 Er du ikke helt i vater!?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Slutt å hjernevaske unge til å tro at de er født i feil kropp! De får være som de vil i den kroppen de har. Anonymkode: a197a...384 Delvis enig. Mange ungdommer angrer i ettertid på kjønnsskifte. Derfor burde det ikke innvilges noe hormonbehandling eller operasjoner før man er 25 med ferdig utviklet hjerne. Ta for eksempel Angelina Jolies datter. https://www.nettavisen.no/livsstil/svenske-leger-advarer-ungdommer-angrer-pa-kjonnskorrigering/s/12-95-3423649272 Anonymkode: 8e6a7...abc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Ingen er født i feil kropp. Slutt å oppmuntre folk som er psykisk syke til å tro sånt tull. Anonymkode: 4e072...cee Helt enig. Et av de virkelig store LGBT problemene i våre dager er mennesker som ANGRER på kjønnskorrigerende tiltak i tidlig alder. Vi som er voksne har et ansvar for å HJELPE og VEILEDE barn og unge. Det er horribelt hvordan enkelte dytter ungene sine foran seg i et så alvorlig tema, bare for å pusse sin egen politisk korrekte fasade. Anonymkode: 14820...179
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 Problemet er, at mange ungdommer har en eller annen form for identitetskrise. Man skal være veldig forsiktig med å igangsette behandling, hvis det nå viser seg at det var en feil. Det har vært artikler om mennesker som nå er voksne og har skiftet kjønn, som nå har angret. Det viste seg at det de strevde med, hadde ikke noe med feil kjønn å gjøre. Anonymkode: 25446...145
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077 Les denne før dere sier noe mer! Anonymkode: 14820...179
sug lut Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 Altså unger tåler både drager, trollmenn, huttetuer, gudstjenester og dette.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden): Er du ikke helt i vater!? Når det gjelder dette temaet er det du som henger etter. Laaangt etter. Anbefaler deg å sette deg GODT INN I transkjønnedes hverdag og dagsaktuelle problemer, før du skjeller ut andre for å ikke henge med. Hadde du kjent noen av de mange som sliter med dette, hadde du garantert holdt litt igjen. Anonymkode: 14820...179
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 sug lut skrev (1 minutt siden): Altså unger tåler både drager, trollmenn, huttetuer, gudstjenester og dette. Nei. Svært mange barn og unge sliter med identitetskrise, det er normalt. Når voksne da regelrett hyller barn som kommer ut som et annet kjønn enn det de er født med, er det ikke rart en del av de tar en fatal avgjørelse de skulle ha blitt spart for. Jeg synes det burde vært ulovlig og straffbart å villede barn og unge på denne måten. Anonymkode: 14820...179
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (15 minutter siden): Er du ikke helt i vater!? Er du som ikke er i vater. Anonymkode: 69ee8...022
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #16 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Når det gjelder dette temaet er det du som henger etter. Laaangt etter. Anbefaler deg å sette deg GODT INN I transkjønnedes hverdag og dagsaktuelle problemer, før du skjeller ut andre for å ikke henge med. Hadde du kjent noen av de mange som sliter med dette, hadde du garantert holdt litt igjen. Anonymkode: 14820...179 Kjenner det ganske greit i grunn. Har et barn i min nære krets som lever livet som motsatt kjønn enn det ble født som. Åpenhet og aksept er gull. Når det er sagt så medisineres ingen små barn. Ingen skjærer i kroppen til et barn
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Kjenner det ganske greit i grunn. Har et barn i min nære krets som lever livet som motsatt kjønn enn det ble født som. Åpenhet og aksept er gull. Når det er sagt så medisineres ingen små barn. Ingen skjærer i kroppen til et barn Da kjenner du altså ingen av de som sliter med det, du bare prater i vei om ting du ikke vet nok om. Anonymkode: 14820...179
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #18 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da kjenner du altså ingen av de som sliter med det, du bare prater i vei om ting du ikke vet nok om. Anonymkode: 14820...179 Jeg kjenner også en ungdom som var usikker på egen identitet. Vedkommende er ikke landet enda og det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #19 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Da kjenner du altså ingen av de som sliter med det, du bare prater i vei om ting du ikke vet nok om. Anonymkode: 14820...179 Hun pleier det. Anonymkode: 69ee8...022
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #20 Skrevet 5. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner også en ungdom som var usikker på egen identitet. Vedkommende er ikke landet enda og det er helt greit. Igjen, da kjenner du altså INGEN av de som sliter med det, og prater bare i vei om ting du ikke vet nok om. Ser for meg at resten av tråden kommer til å fortsette på samme vis, så jeg hopper ut og lar dere skravle i vei, og pusse deres egne fjær, uten omtanke for hvor galt dette faktisk går for svært mange barn og unge i 2021. Hilsen en som faktisk har erfaring. Anonymkode: 14820...179
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #21 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Igjen, da kjenner du altså INGEN av de som sliter med det, og prater bare i vei om ting du ikke vet nok om. Ser for meg at resten av tråden kommer til å fortsette på samme vis, så jeg hopper ut og lar dere skravle i vei, og pusse deres egne fjær, uten omtanke for hvor galt dette faktisk går for svært mange barn og unge i 2021. Hilsen en som faktisk har erfaring. Anonymkode: 14820...179 Jeg tenker det er like greit at du hopper av. Poenget var at dette teaterstykket ikke er skadelig og som vi kan lese i artikkelen så pleier det heldigvis ikke å være et stort problem å vise barn stykket
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #22 Skrevet 5. mars 2021 Det som er mesttrst er at vi har gjort kjønnsbåsene så trange at mange ikke finner seg til rette der. Anonymkode: 84f6c...649
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #23 Skrevet 5. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når det gjelder dette temaet er det du som henger etter. Laaangt etter. Anbefaler deg å sette deg GODT INN I transkjønnedes hverdag og dagsaktuelle problemer, før du skjeller ut andre for å ikke henge med. Hadde du kjent noen av de mange som sliter med dette, hadde du garantert holdt litt igjen. Anonymkode: 14820...179 Jeg bor med en transkjønnet og jeg anbefaler DEG å slutte med å være så fordomsfull og tenke at problemer som enkelte har gjelder for alle. Kanskje det er du som burde holde litt igjen. Anonymkode: 862c7...082
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #24 Skrevet 5. mars 2021 Nå var ikke jeg så ung som målgruppen her, men jeg gikk i klasse med en som i løpet av skoletiden skiftet kjønn. Det var ingen i klassen som ble villedet/påvirket til å følge etter selv om vi hadde dette tett på. Vi aksepterte hen, hadde en relasjon til personen (ikke gutt/jente) og tenkte ikke så mye over det i grunnen. Noen mennesker sliter med å finne seg selv og er nok svevende mellom gutt og jente. Andre er helt sikker på hva de er og at det er et annet kjønn enn det de er født som. Noen velger å skifte kjønn; noen i den første gruppen og flere i den andre gruppen. Vil tro det er de i den første gruppen som kan angre på skiftet da de senere kan vektes mer mot den andre siden igjen ettersom de har en mer flytende følelse av hva de er eller ved at de synes det var for mye styr med å skifte (det praktiske, det medisinske, samt at folk begynte å oppføre seg annerledes overfor dem). Et slikt teaterstykke er med på å skape forståelse og gi informasjon. Jeg tror svært få lar seg påvirke av et slikt teaterstykke til å plutselig tro de er født i feil kropp om de ikke allerede jobber med slike tanker. Det senker nok muligens terskelen til å våge å ta bytte helt ut (på samme måte som andre trender smitter - til og med selvmord har en smitteeffekt), men jeg tror virkningen eventuelt er større blant eldre barn/ungdommer. Mindre barn tenker nok bare på dette om de føler at de er født i feil kropp eller er glidende mellom kjønnene og lar seg nok mindre påvirke av dette enn det eldre gjør der kjønn har større betydning og plass i bevisstheten til alle (også de som ikke allerede jobber med å identifisere seg på aksen mellom guttog jente) Anonymkode: 4e8c3...2b9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. mars 2021 Forfatter #25 Skrevet 6. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nå var ikke jeg så ung som målgruppen her, men jeg gikk i klasse med en som i løpet av skoletiden skiftet kjønn. Det var ingen i klassen som ble villedet/påvirket til å følge etter selv om vi hadde dette tett på. Vi aksepterte hen, hadde en relasjon til personen (ikke gutt/jente) og tenkte ikke så mye over det i grunnen. Noen mennesker sliter med å finne seg selv og er nok svevende mellom gutt og jente. Andre er helt sikker på hva de er og at det er et annet kjønn enn det de er født som. Noen velger å skifte kjønn; noen i den første gruppen og flere i den andre gruppen. Vil tro det er de i den første gruppen som kan angre på skiftet da de senere kan vektes mer mot den andre siden igjen ettersom de har en mer flytende følelse av hva de er eller ved at de synes det var for mye styr med å skifte (det praktiske, det medisinske, samt at folk begynte å oppføre seg annerledes overfor dem). Et slikt teaterstykke er med på å skape forståelse og gi informasjon. Jeg tror svært få lar seg påvirke av et slikt teaterstykke til å plutselig tro de er født i feil kropp om de ikke allerede jobber med slike tanker. Det senker nok muligens terskelen til å våge å ta bytte helt ut (på samme måte som andre trender smitter - til og med selvmord har en smitteeffekt), men jeg tror virkningen eventuelt er større blant eldre barn/ungdommer. Mindre barn tenker nok bare på dette om de føler at de er født i feil kropp eller er glidende mellom kjønnene og lar seg nok mindre påvirke av dette enn det eldre gjør der kjønn har større betydning og plass i bevisstheten til alle (også de som ikke allerede jobber med å identifisere seg på aksen mellom guttog jente) Anonymkode: 4e8c3...2b9 Fint skrevet ♥️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå