Gå til innhold

Melde anonymt til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Og jeg har vært på den andre siden - ei venninne ble meldt til barnevernet med grove løgner av hevnlyst. Hun vet ikke den dagen i dag hvem som meldte henne, men det må være en person i dåpsselskapet, så valget står mellom rundt 25 mennesker. Hun har store problemer med å forholde seg til samtlige gjester i selskapet bortsett fra sin egen mor og søster, så hun har per nå kun meg som venninne. Hun tør ikke å invitere folk hjem til seg i frykt for at personen som meldte henne kommer og gjør det igjen.

Anonymkode: c5966...082

Så ekkelt!

Anonymkode: 7fd20...0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun tør ikke å invitere folk hjem til seg i frykt for at personen som meldte henne kommer og gjør det igjen.

Hun er jo åpenbart en person som BØR meldes. Paranoia er noe av det mest usunne et barn kan vokse opp med.

Hvorfor melder ikke du fra til barnevernet om henne? 

Anonymkode: e6f4d...42c

Skrevet

Det er ikke ærekrenkende å være bekymret. 

Anonymkode: 013e9...659

Hun beskriver en usann melding, og det er selvfølgelig noe annet enn å være bekymret.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvordan kan hun være sikker på at alle i dåpen har noe e vil hevne seg for? Hva var det hun gjorde som kunne utløse et slikt hat fra alle gjestene?

Anonymkode: 65c00...066

Dersom hun vet at innholdet i meldingen ikke stemmer, hun ikke vet hvem av de 25 den kom fra, og ikke har noen konflikter hun kjenner til, så høres det veldig forståelig ut at den har utløst stor sosial utrygghet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man  er ressurssvak om man tror så lite på seg selv at man vedvarende frykter å bli meldt til barnevernet og av den grunn har meldt seg ut av  alle sosiale forbindelser fordi det KUNNE være en av dem. Ingen barn skal.vokse opp i sånt.

For det første er du visst ikke klar over at halve landet har måttet melde seg ut sosialt det siste året.

For det andre har du tydeligvis lite kunnskap om menensker og hva som kan være normale følelser og reaksjoner i en situasjon.

Kan stilles spørsmål ved hvem som er ressurssvak her.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

For det første er du visst ikke klar over at halve landet har måttet melde seg ut sosialt det siste året.

For det andre har du tydeligvis lite kunnskap om menensker og hva som kan være normale følelser og reaksjoner i en situasjon.

Kan stilles spørsmål ved hvem som er ressurssvak her.

Huff da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Forstår ikke hvorfor en skal melde anonymt altså! 
Kan du ikke stå inne for navnet ditt på meldingen? 

Anonymkode: 917fb...0e1

Jeg har meldt anonymt, og ble rådet til å gjøre det av en som jobber i barnevernstjenesten. Dette fordi vi bor i en liten bygd og personen dette gjelder aldri ville latt oss være i fred om hun visste hvem som hadde sendt. Jeg har egne barn som skal beskyttes og de skal ikke trakasseres av dette mennesket. Jeg står for alt jeg skrev i bekymringsmeldingen, men mitt navn er ikke nødvendig for å undersøke hjemmeforholdene og dermed valgte jeg å gjøre det slik. Klarer du virkelig ikke skjønne hvorfor noen vil melde anonymt? 

Anonymkode: 7c932...9df

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Og jeg har vært på den andre siden - ei venninne ble meldt til barnevernet med grove løgner av hevnlyst. Hun vet ikke den dagen i dag hvem som meldte henne, men det må være en person i dåpsselskapet, så valget står mellom rundt 25 mennesker. Hun har store problemer med å forholde seg til samtlige gjester i selskapet bortsett fra sin egen mor og søster, så hun har per nå kun meg som venninne. Hun tør ikke å invitere folk hjem til seg i frykt for at personen som meldte henne kommer og gjør det igjen.

Du har ikke vært på andre siden. Venninnen din derimot har. Snakk om å gjøre seg til offer på andres vegne 🙄

Anonymkode: 191ae...71e

Skrevet

Jeg vil melde noen jeg ikke liker anonymt til barnevernet. Hvordan går jeg da frem?

Anonymkode: de762...3b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vil melde noen jeg ikke liker anonymt til barnevernet. Hvordan går jeg da frem?

Pass deg, nå står sola opp.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du har ikke vært på andre siden. Venninnen din derimot har. Snakk om å gjøre seg til offer på andres vegne 🙄

Det jeg mente med den klønete formuleringen "jeg har vært på den andre siden" betyr ikke at JEG er et offer, men at jeg har sett motsatt tilfelle av det som beskrives. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pass deg, nå står sola opp.

Du så på den gebrokne og forferdelige norsken min at det var noe du trengte å advare meg mot? For jeg kunne ikke hatt noe poeng?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du så på den gebrokne og forferdelige norsken min at det var noe du trengte å advare meg mot? For jeg kunne ikke hatt noe poeng?

Nei. Du har ingen poeng. Du er bare blæh. 

Anonymkode: c6817...1f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei. Du har ingen poeng. Du er bare blæh. 

For en velreflektert og voksen kommentar 😂😂😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

For en velreflektert og voksen kommentar 😂😂😂

Ikke sant. Samme dybde i poenget som deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke sant. Samme dybde i poenget som deg. 

Sjekk anonymkoden du 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...