Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Melde anonymt til barnevernet, hvordan gjør man det? (Nei, jeg kommer ikke til å skrive hvorfor jeg ønsker å vite det) Anonymkode: 3f54f...fe0
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Forstår ikke hvorfor en skal melde anonymt altså! Kan du ikke stå inne for navnet ditt på meldingen? Anonymkode: 917fb...0e1
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 https://bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/?gclid=EAIaIQobChMI4rWg4KuW7wIV2ACiAx2ciw7NEAAYASAAEgI6ufD_BwE Anonymkode: b84b4...174
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): https://bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/?gclid=EAIaIQobChMI4rWg4KuW7wIV2ACiAx2ciw7NEAAYASAAEgI6ufD_BwE Anonymkode: b84b4...174 Tusen takk Anonymkode: 3f54f...fe0
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Forstår ikke hvorfor en skal melde anonymt altså! Kan du ikke stå inne for navnet ditt på meldingen? Anonymkode: 917fb...0e1 Noen er svært voldelige og farlige, jeg skjønner godt at man ikke vil ha dem som fiender. Anonymkode: c548e...eb6
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Noen er svært voldelige og farlige, jeg skjønner godt at man ikke vil ha dem som fiender. Anonymkode: c548e...eb6 Problemet er med folk som ikke er voldelige og farlige. Folk som blir beskyldt for noe som man ikke har gjort. Man blir renvasket, men man får ikke anmeldt for falsk melding til barnevernet, fordi man ikke vet hvem som har sendt den falske meldingen med ærekrenkelser. Anonymkode: c5966...082
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Forstår ikke hvorfor en skal melde anonymt altså! Kan du ikke stå inne for navnet ditt på meldingen? Anonymkode: 917fb...0e1 Fordi noen er virkelig ikke gode, og vil gjøre alt de kan for å få hevn. Jeg har selv meldt anonymt en gang, det var en nabo. Og takk og pris var ikke jeg den eneste naboen som meldte, vi var mange. Alle meldte vi anonymt. Og hun ble fratatt barna sine. Hun var jo rusmisbruker, var jo ingen tvil om hva som foregikk i hjemmet der. Anonymkode: dfcaa...124
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Problemet er med folk som ikke er voldelige og farlige. Folk som blir beskyldt for noe som man ikke har gjort. Man blir renvasket, men man får ikke anmeldt for falsk melding til barnevernet, fordi man ikke vet hvem som har sendt den falske meldingen med ærekrenkelser. Anonymkode: c5966...082 Det er ikke ærekrenkende å være bekymret. Anonymkode: 013e9...659
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Problemet er med folk som ikke er voldelige og farlige. Folk som blir beskyldt for noe som man ikke har gjort. Man blir renvasket, men man får ikke anmeldt for falsk melding til barnevernet, fordi man ikke vet hvem som har sendt den falske meldingen med ærekrenkelser. Anonymkode: c5966...082 Men du vet jo ikke hvorfor HI vil melde anonymt, så da faller argumentene dine sammen. Jeg har meldt en gang, men navn, og mottok masse anrop og trusselbrev etterpå. Så det frister mer å være anonym en annen gang. Og ja, det var god grunn til å anmelde. Anonymkode: c548e...eb6
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 Men blir det sak, så har foreldrene rett på å vite hvem som meldte. Samt lese bekymringsmelding. Anonymkode: a075e...0c4
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Det er ikke ærekrenkende å være bekymret. Anonymkode: 013e9...659 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Det er ikke ærekrenkende å være bekymret. Anonymkode: 013e9...659 Det er ærekrenkende å melde noen til barnevernet med åpenbare løgner av hevnlyst. Anonymkode: c5966...082
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Men blir det sak, så har foreldrene rett på å vite hvem som meldte. Samt lese bekymringsmelding. Anonymkode: a075e...0c4 Nei, dessverre. Foreldrene får ikke vite hvem som meldte hvis meldingen er anonym. Barnevernet kan ikke en gang kreve at den som ringer eller sender brev identifiserer seg. Anonymkode: c5966...082
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #13 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Men blir det sak, så har foreldrene rett på å vite hvem som meldte. Samt lese bekymringsmelding. Anonymkode: a075e...0c4 Nei, det stemmer ikke at foreldrene har rett på å vite hvem melder er, men de kan noen ganger forstå hvem melder er ut i fra meldingen. Anonymkode: 952b6...96e
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #14 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Men du vet jo ikke hvorfor HI vil melde anonymt, så da faller argumentene dine sammen. Jeg har meldt en gang, men navn, og mottok masse anrop og trusselbrev etterpå. Så det frister mer å være anonym en annen gang. Og ja, det var god grunn til å anmelde. Anonymkode: c548e...eb6 Og jeg har vært på den andre siden - ei venninne ble meldt til barnevernet med grove løgner av hevnlyst. Hun vet ikke den dagen i dag hvem som meldte henne, men det må være en person i dåpsselskapet, så valget står mellom rundt 25 mennesker. Hun har store problemer med å forholde seg til samtlige gjester i selskapet bortsett fra sin egen mor og søster, så hun har per nå kun meg som venninne. Hun tør ikke å invitere folk hjem til seg i frykt for at personen som meldte henne kommer og gjør det igjen. Anonymkode: c5966...082
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #15 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og jeg har vært på den andre siden - ei venninne ble meldt til barnevernet med grove løgner av hevnlyst. Hun vet ikke den dagen i dag hvem som meldte henne, men det må være en person i dåpsselskapet, så valget står mellom rundt 25 mennesker. Hun har store problemer med å forholde seg til samtlige gjester i selskapet bortsett fra sin egen mor og søster, så hun har per nå kun meg som venninne. Hun tør ikke å invitere folk hjem til seg i frykt for at personen som meldte henne kommer og gjør det igjen. Anonymkode: c5966...082 Kan ikke du la være å kuppe tråden til hi med din agenda. Anonymkode: 952b6...96e
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #16 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kan ikke du la være å kuppe tråden til hi med din agenda. Anonymkode: 952b6...96e Jeg har ingen agenda overhode. Opplyser bare om erfaringer, og hun er ikke den eneste å oppleve slikt. Anonymkode: c5966...082
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #17 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Og jeg har vært på den andre siden - ei venninne ble meldt til barnevernet med grove løgner av hevnlyst. Hun vet ikke den dagen i dag hvem som meldte henne, men det må være en person i dåpsselskapet, så valget står mellom rundt 25 mennesker. Hun har store problemer med å forholde seg til samtlige gjester i selskapet bortsett fra sin egen mor og søster, så hun har per nå kun meg som venninne. Hun tør ikke å invitere folk hjem til seg i frykt for at personen som meldte henne kommer og gjør det igjen. Anonymkode: c5966...082 Hvordan kan hun være sikker på at alle i dåpen har noe e vil hevne seg for? Hva var det hun gjorde som kunne utløse et slikt hat fra alle gjestene? Anonymkode: 65c00...066
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #18 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Jeg har ingen agenda overhode. Opplyser bare om erfaringer, og hun er ikke den eneste å oppleve slikt. Anonymkode: c5966...082 Men det har ingenting med det hi spør om, så det hører ikke hjemme i denne tråden. Anonymkode: c6817...1f4
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #19 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men blir det sak, så har foreldrene rett på å vite hvem som meldte. Samt lese bekymringsmelding. Anonymkode: a075e...0c4 Neida. De får ikke vite. Anonymkode: 013e9...659
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #20 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men det har ingenting med det hi spør om, så det hører ikke hjemme i denne tråden. Anonymkode: c6817...1f4 Det er helt greit om hun ødelegger tråden min. Jeg har fått svar på det jeg spurte om, og er fornøyd med det Kommer fremdeles ikke til å si noe om hvorfor jeg trenger denne informasjonen. HI Anonymkode: 3f54f...fe0
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #21 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Og jeg har vært på den andre siden - ei venninne ble meldt til barnevernet med grove løgner av hevnlyst. Hun vet ikke den dagen i dag hvem som meldte henne, men det må være en person i dåpsselskapet, så valget står mellom rundt 25 mennesker. Hun har store problemer med å forholde seg til samtlige gjester i selskapet bortsett fra sin egen mor og søster, så hun har per nå kun meg som venninne. Hun tør ikke å invitere folk hjem til seg i frykt for at personen som meldte henne kommer og gjør det igjen. Anonymkode: c5966...082 Men da er hun jo så ressurssvak at hun antakelig burde meldes uansett. Anonymkode: 013e9...659
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #22 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Men da er hun jo så ressurssvak at hun antakelig burde meldes uansett. Anonymkode: 013e9...659 Hvorfor er man ressurssvak hvis noen melder en til barnevernet med løgner? Anonymkode: c5966...082
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #23 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor er man ressurssvak hvis noen melder en til barnevernet med løgner? Anonymkode: c5966...082 Man er ressurssvak om man tror så lite på seg selv at man vedvarende frykter å bli meldt til barnevernet og av den grunn har meldt seg ut av alle sosiale forbindelser fordi det KUNNE være en av dem. Ingen barn skal.vokse opp i sånt. Anonymkode: 013e9...659
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #24 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har ingen agenda overhode. Opplyser bare om erfaringer, og hun er ikke den eneste å oppleve slikt. Anonymkode: c5966...082 Jeg har selv blitt anmeldt med falske anklager, men det taklet jeg da svært bra. Jeg vet da at jeg er en flott mor, og barna mine har det veldig bra. Så jeg har da ingenting å skjule. En annen venninne ble og meldt, der og bare falske anklager, men de endte opp med å få utrolig god hjelp av barnevernet. De har et barn med diagnose, som sliter en del, og barnevernet klarte å skaffe de hjelp og skoleplass, de ikke hadde fått uten barnevernets hjelp. Anonymkode: dfcaa...124
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #25 Skrevet 4. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Melde anonymt til barnevernet, hvordan gjør man det? (Nei, jeg kommer ikke til å skrive hvorfor jeg ønsker å vite det) Anonymkode: 3f54f...fe0 Du kan ikke melde noe du har reagert på gjennom jobben din anonymt. Du kan melde inn anonymt som privatperson, men bv vil måtte gi ut info på deg dersom saken går til fykesnemda. Anonymkode: 7fd20...0c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå