Gå til innhold

Jeg takler ikke varsler, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, sånn er jeg også. Blir rett og slett uvel av sjefen min som har flere tusen Mail i innboksen.

Alt som er behandlet er sortert i mapper, innboksen min består kun av oppgaver til oppfølging. Ingen uleste Mail annet en helt nye når jeg åpner om morgen, det er min måte å holde kontroll. Om ikke ville det her gått helt i spinn, får sikkert 30-40 Mail om dagen jeg må behandle eller følge opp på ett vis. 

Anonymkode: 18d1f...b5b

Det er nok en grunn til at hun er sjef, og du ikke er det!

Anonymkode: 4dadb...2d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
MammantilNurket skrev (3 timer siden):

Jeg har skrudd av alt av varsler på f.eks.messenger og Teams. Mobilen min går automatisk i «ikke forstyrr»-modus kl.15.30 og åpner seg igjen kl.8.00 dagen etter. Kun «favoritter» kommer igjennom. Alltid på lydløs. Sletter e-post fortløpende 😊

Hvorfor har du tlf i ikke forstyrr modus når du faktisk har fri og kan sjekke varsler som kommer inn? 

Anonymkode: e71e2...22f

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor har du tlf i ikke forstyrr modus når du faktisk har fri og kan sjekke varsler som kommer inn? 

Når jeg har fri vil jeg bare være helt i fred. Elsker når der er stille og fredelig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor hun ikke følger med på jobben sin på fritiden? Var det seriøst ment?

Det er jo en kjent sak at pandemien har gjort det verre for folk å skille mellom jobb og fritid. Og det å ha en partner eller forelder, som stadig er på jobb når hun/han har fri, er en pest og en plage. All ære til de som skrur av jobben og kobler av når de har fri. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo en kjent sak at pandemien har gjort det verre for folk å skille mellom jobb og fritid. Og det å ha en partner eller forelder, som stadig er på jobb når hun/han har fri, er en pest og en plage. All ære til de som skrur av jobben og kobler av når de har fri. 

Dette. Hilsen lærer 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er nok en grunn til at hun er sjef, og du ikke er det!

Selvsagt er det en grunn til det. Tenker du at det er i antall uleste Mail den forskjellen ligger? 

Anonymkode: b75c4...019

Skrevet

Ja, selv om jeg ser at en melding bare er reklame i det øyeblikket den kommer, så må jeg klikke på den med en gang for å få bort det 1-tallet. 😛

Men jeg bryr meg ikke om hvor mye ulest andre har da. Med unntak av sønnen min. Går inn på telefonen hans og klikker bort meldinger av og til, for han gjør det aldri selv. (Han er 8 år og får kun meldinger fra meg og faren, så jeg snoker ikke på noe privat altså.)

Anonymkode: e5089...7a9

Skrevet

Jeg har flere mailkonto. Kun hovedmail lagt inn på telefon. Den går jeg gjennom flere ganger daglig den er til jobb og andre viktige ting.

så har jeg en rotemail, det er mailen jeg gir hvis jeg skal melde meg inn div kundeklubber ol. Så den er det alltid masse uleste Mail på samme hvor ofte jeg rydder, tikker stadig inn tilbud fra plantasjen, kampanjer hos kid, vita, Anton sport+++
men siden den ikke ligger på mobilen må jeg aktivt inn på den mailen så det plager meg ikke.

har varsler på snap, sms, anrop, Spond og messenger. Ikke fb orker ikke få varsel hver gang noen skriver i en gruppe. Eller svarer hvis jeg har skrevet noe og fått svar. Jeg går jo innom fb jevnlig og det holder at varslene ligger der.

vigilo går jeg innom daglig så skrudd av varsler der også. 

Instagram har jeg heller ikke varsler for det er ingen viktig info som blir gitt meg der. 

Anbefaler dere som får mye søppelpost/reklame å operette en egen Mail som dere ikke legger inn på tlf. Da er det problemet løst om dere tar en liten unsubscribe økt på hovedmail.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er vel ikke jobben som gir varsler på some? De fleste skiller da jobb relaterte greier og privat?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er vel ikke jobben som gir varsler på some? De fleste skiller da jobb relaterte greier og privat?

Herregud. Hun skrev spesifikt om teams og e-post, ingen ting om sosiale medier (selv om enkelte av oss også har det som en del av jobben). Hva med å lese det som står, og ta utgangspunkt i det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Selvsagt er det en grunn til det. Tenker du at det er i antall uleste Mail den forskjellen ligger? 

Anonymkode: b75c4...019

I evnen til å takle stress og ikke henge seg opp i bagateller, ja.

Jeg skrev forresten om det på forrige side, og med en gang var det et par som bare måtte legge ut om hvordan de selv følte de var. Kan ikke si annet enn at jeg lurer på om de hadde klart å la være.

I omtrent hver eneste tråd her inne, iler folk til for å forsvare seg mot noe de tror er et angrep. Denne tendensen til tvangsmessig adferd, er hva jeg mener at står i veien for mange - og, dessverre, særlig mange kvinner. Menn har en større tendens til å riste ting av seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Herregud. Hun skrev spesifikt om teams og e-post, ingen ting om sosiale medier (selv om enkelte av oss også har det som en del av jobben). Hva med å lese det som står, og ta utgangspunkt i det. 

Epost bruker man privat, samme med messenger, jeg bruker også teams privat. Pass på blodtrykket nå. Foreslår forøvrig at du følger egne tips🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Epost bruker man privat, samme med messenger, jeg bruker også teams privat. Pass på blodtrykket nå. Foreslår forøvrig at du følger egne tips🤣

Ja, men det gjør jeg. Hadde jeg vært interessert i å røpe hvem jeg er, skulle jeg ha utfordret deg på blodtrykk, på stående fot. Mitt er perfekt, og det er det få kvinner på min alder som kan skilte med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ja, men det gjør jeg. Hadde jeg vært interessert i å røpe hvem jeg er, skulle jeg ha utfordret deg på blodtrykk, på stående fot. Mitt er perfekt, og det er det få kvinner på min alder som kan skilte med. 

Hm, jeg har faktisk et blodtrykk på 110/70 selv om jeg er 40 år OG får litt rykninger i øyet av uleste varsler. Mulig jeg tar feil nå, men det kan jo være at det skal litt mer til enn én liten ting før man blir beskyldt for å ha tvangsnevroser og høyt blodtrykk?

Anonymkode: 097a7...d8d

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hm, jeg har faktisk et blodtrykk på 110/70 selv om jeg er 40 år OG får litt rykninger i øyet av uleste varsler. Mulig jeg tar feil nå, men det kan jo være at det skal litt mer til enn én liten ting før man blir beskyldt for å ha tvangsnevroser og høyt blodtrykk?

Og til tross for at du er en av disse som bare må legge ut om deg selv:

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skrev forresten om det på forrige side, og med en gang var det et par som bare måtte legge ut om hvordan de selv følte de var. Kan ikke si annet enn at jeg lurer på om de hadde klart å la være.

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Haha, ja sikkert😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Haha, ja sikkert😅

Minst like sikkert som at du siktet til teams og e-post, da du skrev SoMe. Muligens enda mer sikkert :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.3.2021 den 8.12):

Nå ble jeg litt uvel 😅

HI

Eg og!!!! Må slette reklamen og opne resten!! Men eg har slått av varsel på privatmailen, slik at eg ikkje ser at der er noko, kjem jo ny reklame støtt... Har slått av varsel på alt untatt sms, messenger og snap. Då var livet mykje lettare! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Minst like sikkert som at du siktet til teams og e-post, da du skrev SoMe. Muligens enda mer sikkert :) 

Husk blodtrykket nå...

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Husk blodtrykket nå...

He he.

Hvor mange ganger på rad, kan man svare, uten å forholde seg til det man svarer på?

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

He he.

Hvor mange ganger på rad, kan man svare, uten å forholde seg til det man svarer på?

Så lenge trollet biter på tipper jeg🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Så lenge trollet biter på tipper jeg🤣

Hvis en person svarer bevisst flåsete, hvem er da trollet, lurer jeg :) 

Skrevet

Vil gi dere to tips: slå av varsel på alt som ikke er viktig. Jeg har kun varsler på sms, messenger  og telefoner. Går ikke glipp av noe, for nysgjerrigheten gjør at jeg sjekker snap. Men får det ikke inn flere gang i timen. 

Og slett mail! Det står servere i hele verden og koker over av spammailer som ingen sletter. De skal holdes i drift og kjøles ned. Masse energi trenger de. 
så lag en egen mappe med mail som skal slettes. Så går du inn der med jevne mellomrom og sletter alle for godt. 
Dette har jeg for at min iphone ikke sletter mail for godt, bare fra telefon. Redd miljøet ❤️

Anonymkode: f6c40...010

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.3.2021 den 8.10):

Jeg har 251 uleste Mail....... bare reklame

Anonymkode: ecbbb...e70

Haha! Akkurat sånn har jeg det å😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis en person svarer bevisst flåsete, hvem er da trollet, lurer jeg :) 

Det gjør du nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...