Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #26 Skrevet 3. mars 2021 Vet om mange barnehager som serverer havregrøt hver dag, med mye forskjellig topping som kanel, epler, banan, blåbær, biola, smootie, rosiner, av og til sukker. De fleste barna elsker det, men de som ikke liker får skive med pålegg. Hvis de lar barna gå uten mat når de ikke spiser grøt, så er det veldig spesielt. Anonymkode: 3c004...647
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #27 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vet om mange barnehager som serverer havregrøt hver dag, med mye forskjellig topping som kanel, epler, banan, blåbær, biola, smootie, rosiner, av og til sukker. De fleste barna elsker det, men de som ikke liker får skive med pålegg. Hvis de lar barna gå uten mat når de ikke spiser grøt, så er det veldig spesielt. Anonymkode: 3c004...647 Hørtes mer interessant ut enn vår. Men her får de kanskje et knekkebrød om de ikke vil ha. Det er jo slanke mat. Anonymkode: f2642...e76
*Miss Marple* Skrevet 3. mars 2021 #28 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Nei snakk for deg selv. Mine barn spiser brød i barnehagen. Hjemme spiser de aldri brød. Det har vært en fin balanse. Havregrøt på vann er ikke så næringsrikt, og til dere som havregrøten blir slimete av melk. Prøv havremelk, og i tillegg har dere i alt for mye korn enn væske. Noen ganger blander jeg 50/50 men havregrøt på vann er skikkelig dritt. Det smaker jern. Ikke godt. Anonymkode: f2642...e76 Vi liker den laget på vann, vi. Vi topper med sukker, kanel, rosiner eller eplebiter. Er det vanskelig å forstå? Og hvorfor kan de ikke drikke melken utenom om det er så essensielt for næringsinnholdet? Jeg syns det er merkelig at barnet velger å gå sulten heller enn å spise grøt to ganger i uken. Det kan ikke være mamma sine holdninger som har smittet over på henne da? Men ta en samtale med barnehagen du, det er utrolig hva som kan ordne seg om man bare snakker sammen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #29 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hørtes mer interessant ut enn vår. Men her får de kanskje et knekkebrød om de ikke vil ha. Det er jo slanke mat. Anonymkode: f2642...e76 Knekkebrød er slankemat?? 🤣🤣 Anonymkode: db9b5...0a6
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #30 Skrevet 3. mars 2021 Barnehagen vil lage sunn og næringsrik mat til barnet ditt (havregrøt er bra mat), og du vurderer å protestere? Sjansene er jo gode for at barnehagen får barnet til å spise grøten etterhvert, og hvis ikke finner de sikkert en løsning, tror du ikke? Enten er dette bare tull, eller så er du ikke riktig navla. Anonymkode: 8ea19...4ea
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #31 Skrevet 3. mars 2021 Jeg som savnet havregrøt i barnehagen til dattera. I barnehagen til sønnen min hadde de valget mellom brødmat eller grøt til frokost hver dag, og sønnen valgte havregrøt 5 av 5 dager. De fikk også eplebiter og rosiner på hvis de ville. I tillegg holder havregrøt lenge i magen, så man ikke blir så fort sulten igjen. Så jeg syns det høres flott ut med grøt to dager i uken! Anonymkode: 7e1a6...3a2
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #32 Skrevet 3. mars 2021 Flott! Mye sunnere mat. Anonymkode: 8e5e3...c82
Leverpostei Skrevet 3. mars 2021 #33 Skrevet 3. mars 2021 Grøt er jo tipp topp, det, men jeg håper de også erstatter pålegget. Mine får ofte noen ostestaver, et glass biola, noen nøtter, et egg, e.l. når de spiser havregrøt. Vi lager grøt på vann, da, vi liker det best.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #34 Skrevet 3. mars 2021 Min 2-åring spiser havregrøt hver dag.. Det hender han til og med ønsker det til kvelds Anonymkode: a515a...52c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #35 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Fordi de spiser ikke brød så tidlig. I tillegg må jeg mate de om de skal gidde å spise grøt. Om jeg gir de brød som første måltid spiser de to biter og jeg sender de grinete til barnehagen. Anonymkode: f2642...e76 Jeeez... Jammen meg mange store problemer her i verden du! Anonymkode: 8a2ec...a70
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #36 Skrevet 3. mars 2021 Og så skal så klart barnehagen tilpasse seg akkurat din familie mener du? Omg 🙄 Anonymkode: 8a2ec...a70
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #37 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Og erstatte med havregrøt to dager i uken fordi det er sunnere. Mistenker at det er en måte å spare penger. I tillegg får du ikke barna mine til å spise havregrøt så ofte. En dag i uken ok men 2 dager i uken? Anonymkode: f2642...e76 Havregrøt er bra, men hvis de tar sukker på, bør du protestere. Da er brød med pålegg sunnere. Anonymkode: b2eaf...321
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #38 Skrevet 3. mars 2021 Melk hemmer jernopptak, så det gir mer næring fra havren ved å lage grøten på vann, bare sånn til informasjon. Før du hisset deg sånn opp, spurte du bhg om rutiner for barn som ikke liker havregrøt eller hva de har som topping? Fortalte du om dine barns matvaner med grøt hjemme om morgenen? Du vet, de aller fleste bhg er ganske velvillige til å gå i dialog. Prøv det! Anonymkode: ba127...261
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #39 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Variasjon får du om du velger sunne brødalternativer og masse forskjellige sunne pålegg. Havregrøt er ikke en forskjell i tillegg spiser mine barn grøt på morgning og kveld Anonymkode: f2642...e76 😂😂😂😂 Forferdelig at barnehagen vil innføre grøt to måltider i uka, barna kunne jo gå lei. Mens hos deg spiser de grøt to ganger om dagen🙈👍🏻 Anonymkode: a2598...531
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #40 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Helt enig med deg. Har du smakt havregrøt på vann? Det smaker ikke godt. Jeg betaler masse for mat i barnehagen. En havregrøt pose koster 18 kr og holder i en mnd, gang det med 2 så er det mye å tjene på å gi barna dette. I tillegg på vann. Herregud er dum om jeg aksepterer det. Anonymkode: f2642...e76 Herregud, for en sutrekopp du er. heldigvis så er det nok lite de vil bry seg om hva du måtte mene om det. Om ungene dine er lei av grøy, så er jo det din egen feil som forer de med det 2 ganger om dagen. Anonymkode: 7ecf2...6ba
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #41 Skrevet 3. mars 2021 Da jeg jobbet i barnehage var havregrøt frokost hver dag. Tror vi hadde 50/50 melk og vann. Alle barna spiste og vi fikk bedre morgener fordi det er langt mer arbeid å gjøre klart og rydde etter smøremåltid. Anonymkode: e38dc...158
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå