Gå til innhold

De vil Kutte brød i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og erstatte med havregrøt to dager i uken fordi det er sunnere. Mistenker at det er en måte å spare penger. I tillegg får du ikke barna mine til å spise havregrøt så ofte. En dag i uken ok men 2 dager i uken? 

Anonymkode: f2642...e76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør jeg protestere? 

Skrevet

Liker de havregrøt en dag, så liker de havregrøt to dager. Små barn har ikke det tidsperspektivet. 

Hvorfor skal du klage på god, sunn og billig mat?

Skrevet

Variasjon er da bare bra? Jeg er glad i brød, både når deg gjelder personlig preferanse og i et ernæringsperspektiv. Men jeg har null behov for å spise den hver dag, eller dlere ganger om dagen. Det er jo oppskriften på å bli matlei.

Anonymkode: b07ac...9aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Variasjon er da bare bra? Jeg er glad i brød, både når deg gjelder personlig preferanse og i et ernæringsperspektiv. Men jeg har null behov for å spise den hver dag, eller dlere ganger om dagen. Det er jo oppskriften på å bli matlei.

Så du mener at man ikke blir lei av havregrøt på vann to dager i uken av 5 dager? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Variasjon får du om du velger sunne brødalternativer og masse forskjellige sunne pålegg. Havregrøt er ikke en forskjell i tillegg spiser mine barn grøt på morgning og kveld

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Variasjon får du om du velger sunne brødalternativer og masse forskjellige sunne pålegg. Havregrøt er ikke en forskjell i tillegg spiser mine barn grøt på morgning og kveld

Hvorfor ikke gi brød hjemme i stedet for grøt? 

Skrevet

Når vi har laga havregrøt i vår bhg, har vi laga på melk. 

De som ikke vil ha grøt, kan såklart få brød eller knekkebrød med det pålegget som vi har. 

Anonymkode: ea10e...c0f

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke gi brød hjemme i stedet for grøt? 

Fordi de spiser ikke brød så tidlig. I tillegg må jeg mate de om de skal gidde å spise grøt. Om jeg gir de brød som første måltid spiser de to biter og jeg sender de grinete til barnehagen.

Skrevet

Jeg hadde protestert høyt! For et tåpelig forslag. Brød med div pålegg er vel best for barna? Ingen her liker havregrøt. 

Anonymkode: 4e228...6fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Når vi har laga havregrøt i vår bhg, har vi laga på melk. 

De som ikke vil ha grøt, kan såklart få brød eller knekkebrød med det pålegget som vi har. 

Anonymkode: ea10e...c0f

De lager på vann. Havregrøt på vann er ikke en god næringskilde, og bør ikke være en erstatning til barn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De lager på vann. Havregrøt på vann er ikke en god næringskilde, og bør ikke være en erstatning til barn. 

I tilegg smaker det dritt på vann. Æsj. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (16 minutter siden):

Liker de havregrøt en dag, så liker de havregrøt to dager. Små barn har ikke det tidsperspektivet. 

*Miss Marple* skrev (16 minutter siden):

Jeg betaler for maten de spiser i barnehagen. Jeg betaler ikke for havregrøt med vann. Og jeg får kanskje mine 4 barn til å spise ost en dag og neste dag vil de ha leverpostei så er absolutt ikke enig med deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde protestert høyt! For et tåpelig forslag. Brød med div pålegg er vel best for barna? Ingen her liker havregrøt. 

Anonymkode: 4e228...6fc

Helt enig med deg. Har du smakt havregrøt på vann? Det smaker ikke godt. Jeg betaler masse for mat i barnehagen. En havregrøt pose koster 18 kr og holder i en mnd, gang det med 2 så er det mye å tjene på å gi barna dette. I tillegg på vann. Herregud er dum om jeg aksepterer det. 

Skrevet

Jeg betaler for maten de spiser i barnehagen. Jeg betaler ikke for havregrøt med vann. Og jeg får kanskje mine 4 barn til å spise ost en dag og neste dag vil de ha leverpostei så er absolutt ikke enig med deg. 

Dersom de ikke vil ha grøt så får de helt sikkert tilbud om noe brød eller knekkebrød. Det lar seg helt sikkert løse.. Tror du ikke? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Men da kan du jo ganske enkelt gi de noe annet morgen og kveld? Eller blir det en for enkel løsning? 

Vi lager kun havregrøt på vann, syns den blir slimete og ekkel på melk ;) drikk et glass melk til grøten, så er næringsinnholdet helt greit. 

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempe fornøyd om barnehagen giddet det to dager i uken. Her får de brødmat til frokost hver eneste dag i barnehagen,to dager med havregrøt hadde jo vært perfekt! Sunt og godt!

Anonymkode: f9424...546

Skrevet
*Miss Marple* skrev (4 minutter siden):

Men da kan du jo ganske enkelt gi de noe annet morgen og kveld? Eller blir det en for enkel løsning? 

Vi lager kun havregrøt på vann, syns den blir slimete og ekkel på melk ;) drikk et glass melk til grøten, så er næringsinnholdet helt greit. 

Min blir også slimete og ekkel når hwg bruker melk så har gitt helt opp å lage det. Men den blir god når du bruker vann istedet? Da må jeg prøve det. Har en gutt som elsker havregrøt og en håpløs mamma som ikke får til å lage havregrøt god 🙈

Skrevet

Å hva har dette med corona å gjøre?

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (28 minutter siden):

Dersom de ikke vil ha grøt så får de helt sikkert tilbud om noe brød eller knekkebrød. Det lar seg helt sikkert løse.. Tror du ikke? 

Knekkebrød frem til kl 14.30 som er neste måltid? De har ikke tatt opp brød fra fryseren den dagen de får grøt. Men reagerte på en ting. De sa de har brød kl 14.30 også frukt, men hvorfor sa de da på telefon at den dagen min datter ikke ville spise grøt fikk hun et knekkebrød fordi vi ikke hadde tatt opp brød. Hmm. Hvis de serverer brød til andre måltid hvorfor lå det i fryseren da? Min datter kom hjem i går. Sa hun var så sulten. Hun hadde bare fått en brødskive å spise på hele dagen. Dette er privat og de går virkelig inn for å spare mest mulig virker det som. 

Skrevet
Bergen_by skrev (4 minutter siden):

Å hva har dette med corona å gjøre?

Fuck corona. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Knekkebrød frem til kl 14.30 som er neste måltid? De har ikke tatt opp brød fra fryseren den dagen de får grøt. Men reagerte på en ting. De sa de har brød kl 14.30 også frukt, men hvorfor sa de da på telefon at den dagen min datter ikke ville spise grøt fikk hun et knekkebrød fordi vi ikke hadde tatt opp brød. Hmm. Hvis de serverer brød til andre måltid hvorfor lå det i fryseren da? Min datter kom hjem i går. Sa hun var så sulten. Hun hadde bare fått en brødskive å spise på hele dagen. Dette er privat og de går virkelig inn for å spare mest mulig virker det som. 

Da tar du det ganske enkelt opp med barnehagen på en fin måte at barnet går sulten pga hun ikke liker havregrøt,å at det hadde vært fint om hun kunne få noen brødskiver istedet. Da ordner det seg nok. Vi har flere ganger hatt barn som ikke spiser varmmat å da har selvsagt barna fått brødskiver istedet. Ingen skal gå sulten.

Skrevet

Hvorfor må barna spise så mye brød hele jævla tiden??

Anonymkode: db9b5...0a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Da får du be om en samtale. Løser seg helt sikkert 

Skrevet

Hvorfor må barna spise så mye brød hele jævla tiden??

Anonymkode: db9b5...0a6

Nei snakk for deg selv. Mine barn spiser brød i barnehagen. Hjemme spiser de aldri brød. Det har vært en fin balanse. Havregrøt på vann er ikke så næringsrikt, og til dere som havregrøten blir slimete av melk. Prøv havremelk, og i tillegg har dere i alt for mye korn enn væske. Noen ganger blander jeg 50/50 men havregrøt på vann er skikkelig dritt. Det smaker jern. Ikke godt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...