Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #26 Skrevet 3. mars 2021 Det spørs jo hva man lærer seg. Jeg kjenner også en hel del mennesker i alderen 40+ som hadde stryki med om all strøm, nett o.l. forsvant! Mamma kan f.eks verken tenne bål, skaffe mat, vite hvor man burde ha ly o.s.v. Men man må huske at de følger utviklingen som er, og ingen forbereder seg på krisemaksimering (så vel det forrige mars mtp dopapir). Jeg gikk helsesekretær for noen år tilbake og da brukte vi 5-10 skoletimer på opplæring i å slå opp i felleskatalogen samt vi hadde prøve om hvordan bruke den. At de fra og med året etter (vi hadde denne prøven på høsten) ikke lengre skulle printe felleskatalogen brydde de seg ikke om. Så flere av de i klassen vet ikke hvordan de skal bruke nettversjonen riktig for det lærte vi jo ikke. Anonymkode: 3b2a8...6c0
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #27 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Aner ikke hvordan en bruker, eller bretter sammen, et kart. Aner ikke hva en telefonkatalog er, eller hvordan den brukes. Aner ikke hva en telefon er, eller hvordan den brukes... Tenk, hvis strømmen plutselig gikk og der ikke var noe internett så ville dagens ungdom ha sultet ihjel! De klarer seg tydeligvis ikke uten internett. Dagens ungdommer har ikke gått fremover i evolusjonen akkurat. Anonymkode: 28b77...00f Ehhh...??? Og hva vil du med dette innlegget? Fortelle oss at du har håpløse og udugelige ungdommer selv? For jeg veit at mine hadde ordnet opp i det du beskriver, og mange andre også. Så ikke skjær alle over en kam. Anonymkode: 3decd...2a8
Superdolly Skrevet 3. mars 2021 #28 Skrevet 3. mars 2021 Å nei! Tenk at ungdommene ikke kan ringe med en telefon som uansett ikke virker! Krise! Da er de virkelig udugelige altså! Seriøst: De aller fleste steder i Norge får man ikke ringt med en telefon med dreieskive, så hva er vitsen med å kunne det? I kjelleren hos oss har vi en skikkelig gammel telefon hengende, en sånn med tut til å snakke i og en annen tut som man holder bort til øret. Den har ikke dreieskive en gang, man måtte få kontakt med sentralen. Jeg aner ikke hvordan den brukes, så da er vel jeg også håpløs da? Jeg har aldri klart å få tak i sentralen med den, nemlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå