Sommerkroppen 2029 Skrevet 25. februar 2021 #26 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): For ordens skyld, her er innlegget ditt. Du røper jo selv at du vet dette er å rakke ned på. Og du henvender deg til alle de som sverger til hjemmekontor, helt uten å gjøre unntak for de som er mer essensiell for en bedrift, enn hva du og dine kollegaer tydeligvis er. Anonymkode: 0e537...091 Men himmel og hav, jeg skriver jo spesifikt at jeg ikke ønsker å rakke ned på noen. Du velger jo å lese dette på din egen svært negative måte. Og du avslører veldig tydelig at du føler jeg truffet av mitt innlegg. Jeg påpeker for øvrig at dette ikke gjelder for alle bedrifter, men det er veldig merkbart hos oss. Og vi er nok ikke den eneste bedriften som har det sånn.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #27 Skrevet 25. februar 2021 Håhå, jeg har fått komme på kontoret i dag fordi jeg har slitt med tilgang til noen systemer, men jammen fusker det ikke her og. Jeg blir sprø! Anonymkode: 45b23...638
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. februar 2021 #28 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): For ordens skyld, her er innlegget ditt. Du røper jo selv at du vet dette er å rakke ned på. Og du henvender deg til alle de som sverger til hjemmekontor, helt uten å gjøre unntak for de som er mer essensiell for en bedrift, enn hva du og dine kollegaer tydeligvis er. Anonymkode: 0e537...091 Snakk om å tolke absolutt alt i verste mening
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #29 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Håhå, jeg har fått komme på kontoret i dag fordi jeg har slitt med tilgang til noen systemer, men jammen fusker det ikke her og. Jeg blir sprø! Anonymkode: 45b23...638 Akkurat slik er det på min arbeidsplass også. Vi har mange tunge systemer, og mange ansatte. Når ting endelig funker på hjemmebane, så streiker systemene på kontoret Anonymkode: 0e537...091
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #30 Skrevet 25. februar 2021 3 hours ago, Anonym bruker said: Vi hadde et møte på jobb i dag der vi snakket om det med hjemmekontor, hvordan vi opplever det osv. Jeg var en av de første, og poengterte da at alt tar mye lengre tid fordi systemet kræsjer hele tiden på grunn av internettforbindelsen, det er mer slitsomt for hodet å ha alle møter digitalt med hodetelefoner og foran en dataskjerm i 7,5 timer i strekk. De som kom etter meg hyllet hjemmekontor, hvor fantastisk alt var bla bla bla. Er det virkelig bare meg som synes at hjemmekontor er mye mer slitsomt og ineffektivt? Anonymkode: 7a9b8...845 Nei det vil jeg ikke tror, er vel begge veier Anonymkode: ffa94...028
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #31 Skrevet 25. februar 2021 Hadde jeg hatt et fullverdig kontor hjemme med plass, pult, printer, skanner osv hadde jeg likt det. Men jeg hater å føle jeg jobber ineffektivt så jeg må si jeg liker kontoret best. Anonymkode: 60acf...541
Himmel og hav Skrevet 25. februar 2021 #32 Skrevet 25. februar 2021 (endret) Hjemmekontor er helt greit. Enkelte dager er jeg lykkelig over at jeg kan sitte i sokkelesten og uten bh og jobbe mer eller mindre uforstyrret og konsentrert. Andre dager holder jeg på å forgå av mellomgrå, sirupstykk, inspirasjonsløs, energifattig kjedsomhet. Jobben min er virkelig ikke like bra eller morsom uten kolleger. Nå kan jeg være en dag i uka på kontoret, og det er det reneste gull. Se folk i øynene (noe som er umulig på Teams), prate, le, komme på at du skulle ha snakka med noen fordi du ser de i gangen osv. Selv om vi bare er noen få tilstede av gangen, så gir det energi. Endret 25. februar 2021 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #33 Skrevet 25. februar 2021 Ja, jeg liker hjemmekontor. Etter fylkesreform fikk jeg 9 mil arbeidsvei, hver vei. Det er ikke til å leve med i hverdagen. Jeg hadde også før corona avtale om hjemmekontor 3-4 dager i uken. Jeg har eget kontor hjemme, med pult, to skjermer og docking. Ergonomisk tastatur og mus, headset og justerbar stol. Mannen har det samme men han har også hev senk pult. Vi har bedre internett enn hva jeg har på jobb så jeg savner ingenting teknisk. Jeg opplever ikke at prosesser kjøres uten oss på hjemmekontor, policyen er at alle er på hjemmekontor, så da tilpasses driften til det. Møter skjer på Teams, største problemet er at det ble tett i tett med møter. Men nå er jeg litt lei det. Jeg kunne tenke meg å være på kontoret en dag for å treffe folk osv. Men det er jo ingen der, så da er det bortkastet å kjøre 18 mil for det. Jeg savner kaffepause, henge i gangen og alle de uproduktive tingene. Ellers jobber jeg som faen og bygger meg opp en god flexitidkonto. Anonymkode: 3e2bf...274
Iiiiik Skrevet 25. februar 2021 #34 Skrevet 25. februar 2021 Jeg vil nok ønske meg en kombinasjon, og ikke minst - valgmulighet. I tillegg liker jeg hjemmekontoret best når mannen er på et annet kontor. Friheten i hjemmekontortilværelsen er mest komplett når det er bare jeg som er hjemme. Ulempen ved hjemmekontoret er primært de mer uformelle samtalene som blir helt borte. Det blir færre løse samtaler om fag, og enda færre samtaler om alt og ingenting. Dessuten synes jeg dagene går mer i ett når vi bare er hjemme og hjemme og hjemme. Dessuten synes jeg det blir flere møter uten pusterom. Folk sjekker kalenderen, ser at det ene møtet er planlagt slutt kl 10, og inviterer da til et møte kl 10. Få pusterom, og ingen transport mellom. Fordelene er at det er mye lettere å få ting gjort hjemme enn på kontoret - det er ikke noen som stikker hodet inn og ber om fem minutter, og dessuten sparer jeg minst 1.5 timer hver dag som ellers ville blitt brukt i bilen. Så når normaltilstanden kommer regner jeg med å sitte en del hjemme, litt mer enn før corona, og en del på kontoret.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #35 Skrevet 25. februar 2021 HATER hjemmekontor! Anonymkode: ae1ee...f7e
Admin Skrevet 25. februar 2021 #36 Skrevet 25. februar 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep og avsporinger. Admin
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #37 Skrevet 25. februar 2021 Både og. Savner virkelig mine kolleger, savner uformelle samtaler, savner å ikke bare snakke jobb når jeg snakker med dem. Savner det klare skillet mellom hjem og fritid. På den andre siden, jeg elsker mindre tidsklemme og tidligere middager siden jeg slipper reiseveien til og fra jobb. Elsker at barna har mer tid på kvelden siden jeg er hjemme og kan hjelpe til med lekser tidligere. Anonymkode: 031d7...aab
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #38 Skrevet 25. februar 2021 Har heldigvis sluppet hjemmekontor siden mars/april 2020. Hater det. Alt for sosial for å bare være hjemme. Men sier som noen over: en kombinasjon hadde nok ikke vært så ille. Samle opp en del møter og skriving og ta det hjemmefra, men flest dager inne med kolleger++ hadde jeg ønsket meg. Anonymkode: a6a51...413
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå