Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #26 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har lest alle svar og setter stor pris på det ❤ Dette med far bunner nok i 2 ting. Jeg vokste opp uten en pappa fordi han døde da jeg var 2 år gammel. Vil ikke ar barna skal føle på det samme tapet. Og barnefar er en stor egoist og kverulant. Er horribelt å diskutere med mannen. Så jeg vegrer meg for enhver konflikt. Men jeg elsker og forguder barna mine og de er mye viktigere enn alt annet. Så dette må såklar tas tak i ❤ Anonymkode: 7cb2d...ea2 Trist å høre at du selv mistet din far, HI. Men husk at du ikke kan endre dine barns far. Han må selv endre seg. Det er helt tydelig at du ikke når frem til ham, at han ikke bryr seg. Da MÅ du koble inn de som kan hjelpe. Det er bekymringsverdig at du "vegrer deg for enhver konflikt", for det tyder på at far også manipulerer deg. Det å vokse opp med den typen omsorgssvikt som du beskriver far bedriver, det kan være langt mer skadelig for barna dine enn det å ev. miste ham i livet sitt. Men det er helt opp til ham om de vil miste ham eller bli skadet av det. Du kan ikke skåne dem for tapet av far hvis prisen er at de må leve med så alvorlig omsorgssvikt i så viktige år av livene deres. Jeg håper du har tatt kontakt med bv i dag, for slik barna dine har det hos far, det kan ikke fortsette! Jeg synes at du også bør be om timer hos fvk for egen del, der du kan få råd om hvordan du bedre kan forholde deg til far som er så horribel i diskusjoner, for du trenger støtte i den situasjonen og råd for hvordan takle diskusjonene bedre, både for din egen del og for barnas del. Anonymkode: 2b7db...0e5
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #27 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vanskelig, dette. Jeg ville vært opptatt av hva som er best for barna (ikke i motsetning til de andre som har svart, altså), og prøvd å se det store bildet. Jeg jobber med foreldrekonflikter i rettsapparatet, og ser at det ofte blir stygt, og at barna lider. Så jeg ville tatt med i regnestykket at det er veldig viktig for barna at du og far - så langt som mulig - bevarer et ok forhold. Det er såpass viktig at jeg ville sett gjennom fingrene med dårlig kosthold, skitne klær etc, og heller kompensert når barna var hos meg. FORUTSATT at han er en kjærlig far som det er bra for dem å ha i livet sitt. Men: manglende sikring i bil, den er verre. Og hvis det stemmer med åpenbar forskjellsbehandling med kjærestens barn: ikke bra, og kan være psykisk mishandling. Det er mulig du er nødt til å ta tak i dette. Anonymkode: e5444...655 Ikke overasket at en person som jobber i rettapparatet sier dette. Er som å møte veggen når man møter på sånne som deg. Dette her er ingen kjærlig far. Og dette er en far som ikke bryr seg og egentlig ikke makter dette ansvaret. Selvfølgelig trenger ikke det være perfekt. Men dette er det motsatte. Selvfølgelig er det viktig med et godt forhold til barnefar. Men her er det faren som svikter. Og ikke har evne eller vilje til å forandre seg. Håper ikke Hi møtte en som deg da hun ringte barnevernet i dag. Anonymkode: c18c3...3bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå