Gå til innhold

Ble jeg utsatt for et seksuelt overgrep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På barneskolen var vi sammen med noen eldre barn, muligens fadderne våre. Vi var i skolens svømmebasseng. En jente kanskje 4 år eldre enn meg bar på meg i vannet og stakk fingen/hånden inn i meg. Jeg husker at jeg viste ubehag/prøvde å bevege meg bort  og hun bare stirret på meg. Hun tok ikke hånden/fingen bort før etter en stund...

Jeg husker denne hendelsen veldig godt så mange år etterpå.

Anonymkode: 927f9...f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Overgriperen" var bare 11-12 år gammel. Jeg vil tro det var mer utforsking eller uhell enn et villet overgrep.

Anonymkode: 0359d...ede

Skrevet

Enig med hun over her, men det er en mulighet hun selv hadde blitt utsatt for overgrep selv. Uansett en veldig ubehagelig opplevelse for deg, og du har lov å "sørge" og bearbeide dette nå. stor klem til deg

Anonymkode: 9ef63...86c

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

"Overgriperen" var bare 11-12 år gammel. Jeg vil tro det var mer utforsking eller uhell enn et villet overgrep.

Anonymkode: 0359d...ede

Ingen, heller ikke barn på 11-12 år stikker fingrene inn i en annens vagina ved et "uhell".

Det er heller ikke utforsking når bare den ene gjør det uten at den andre er med på det. Det er overgrep.

Hi, det er ingen tvil om at det var et seksuelt overgrep du ble utsatt for. Husker du navnet ville jeg varslet politiet om dette, for man kan ikke utelukke at hun som gjorde det har fortsatt med slike overgrep. Skrekken er jo at hun har fortsatt det og i dag kanskje er involvert i f.eks. barneidrett eller har yrke hvor hun er tett på barn. Saken er såpass gammel at det vil trolig ikke skje noe mer nå, men det kan være viktig at de har fått varsel på dette, hvis noen opplever noe lignende med henne i dag.

Anonymkode: 48c53...842

Skrevet

Ja, det var det

Anonymkode: 7e1bc...3d9

Skrevet

Det er ikke sikkert denne jenta forsto hva hun gjorde og ble like overrasket som deg. Det høres ut som uskyldig og vanlig bassenglek i forhold til å bære rundt på hverandre. Og det kan rett og slett være ett uhell, det hun ikke forsto hva som skjedde. 

det er sannsynligvis ikke en villet handling eller et gjennomtenkt overgrep. 

Anonymkode: 24234...b1e

Skrevet

Det var jo spesielt.. veldig voldsom utforsking, om man skal sette det i den kategorien. men jeg tenker at jenta var veldig ung selv og ikke hadde en forutsetning for å forstå omfanget av handlingen.

Anonymkode: c071c...191

Skrevet

Hvis det ikke var et uhell synes jeg det er naturlig å tenke på det som skjedde som at du har vært utsatt forbet seksuelt overgrep. Hvis vi flytter fokus til jenta synes jeg ikke det er like naturlig å tenke på henne som en "overgriper". Om hun var det som 11-12-åring avhenger både av hennes motivasjon med handlingen og om hun har gjort liknende ting flere ganger. Hvis det ikke var et uhell var det uansett grenseoverskridende fra hennes side, og grunn til bekymring. Det er ikke noe poeng å anmelde når hun var under den kriminelle lavalder og det var et enkelt tilfelle. Det er ikke slik at politiet uten videre lagrer denne informasjonen. 

Anonymkode: 10ad8...2bd

Skrevet

Jeg ville sagt det var et overgrep, det var ingen lek eller utforsking som dere begge var med på. Denne jenta burde ikke ha gjort det hun gjorde.

Skrevet

Nei, dere var barn. 

Anonymkode: 40e4f...345

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Nei, dere var barn. 

Anonymkode: 40e4f...345

Det er ingen unnskyldning eller grunn til at det ikke skulle være et overgrep.

Skrevet
amandine skrev (40 minutter siden):

Det er ingen unnskyldning eller grunn til at det ikke skulle være et overgrep.

Ifølge loven er det jo en unnskyldning.

Anonymkode: 924fa...58e

Skrevet

Hvordan i faen fikk hun hånden inn i deg???

Anonymkode: d3477...4bd

Skrevet

Hun bar meg/holdt meg og stakk den inn da hun holdt meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke sikkert denne jenta forsto hva hun gjorde og ble like overrasket som deg. Det høres ut som uskyldig og vanlig bassenglek i forhold til å bære rundt på hverandre. Og det kan rett og slett være ett uhell, det hun ikke forsto hva som skjedde. 

det er sannsynligvis ikke en villet handling eller et gjennomtenkt overgrep. 

Anonymkode: 24234...b1e

Dette stemmer ikke med slik situasjonen var. I øyeblikket var hun kald og hard. Vi lekte ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvis det ikke var et uhell synes jeg det er naturlig å tenke på det som skjedde som at du har vært utsatt forbet seksuelt overgrep. Hvis vi flytter fokus til jenta synes jeg ikke det er like naturlig å tenke på henne som en "overgriper". Om hun var det som 11-12-åring avhenger både av hennes motivasjon med handlingen og om hun har gjort liknende ting flere ganger. Hvis det ikke var et uhell var det uansett grenseoverskridende fra hennes side, og grunn til bekymring. Det er ikke noe poeng å anmelde når hun var under den kriminelle lavalder og det var et enkelt tilfelle. Det er ikke slik at politiet uten videre lagrer denne informasjonen. 

Anonymkode: 10ad8...2bd

Det er veldig sjelden at man drar en badedrakt til side, stikker en finger opp i der og holder den der, mens samtidig holder en person og fremstår som kald ved et uhell. Hallo! Jenta som gjorde der hadde sikkert blitt utsatt for overgrep selv, men hun utførte også ett. 

Anonymkode: a6418...a4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ifølge loven er det jo en unnskyldning.

Anonymkode: 924fa...58e

Noen barn er også overgripere.

Skrevet

Nei.

Uansett hva du spør om her inne vedr akkurat det temaet har du blitt utsatt for et overgrep. 

Er det ingen av dere som lekte doktor når dere var småunger? Ta på og undersøke både her og der. 

Hvorfor lurer du på om det var et overgrep? Hva skal du med svarene du får?

Anonymkode: 86a20...463

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nei.

Uansett hva du spør om her inne vedr akkurat det temaet har du blitt utsatt for et overgrep. 

Er det ingen av dere som lekte doktor når dere var småunger? Ta på og undersøke både her og der. 

Hvorfor lurer du på om det var et overgrep? Hva skal du med svarene du får?

Anonymkode: 86a20...463

Men som hi beskriver dette er det langt fra å leke doktor. Utforskning, doktor, kall det hva du vil er ikke noe problem, men  fundamentet er jo at begge har lyst. Akkurat som det er resten av livet.

Har begge lyst er det helt ok, mer enn ok og tipp topp!

Om ikke begge har lyst er det ikke greit uansett hvor gamle man er.

Skrevet
amandine skrev (30 minutter siden):

Men som hi beskriver dette er det langt fra å leke doktor. Utforskning, doktor, kall det hva du vil er ikke noe problem, men  fundamentet er jo at begge har lyst. Akkurat som det er resten av livet.

Har begge lyst er det helt ok, mer enn ok og tipp topp!

Om ikke begge har lyst er det ikke greit uansett hvor gamle man er.

Tenker du at det alltid er sånn at begge har lyst? Kan barn være overbevisende og overtalende? Ja. Kan den andre parten sitte igjen med følelsen av at de var med på noe som ikke var greit? Ja. Er barnet som overtalte en overgriper? Nei. Det barnet som overtalte hadde ingen forutsetning for å forstå at han/hun gjorde et overgrep. 

Når det er sagt, så er jo denne situasjonen dom HI forteller om litt spesiell. Men å anmelde en person for noe som skjedde da personen var 11-12 år? Å tenke at man skal måtte beskytte samfunnet mot henne i voksen alder? Det er veldig spess i mine øyne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun bar meg/holdt meg og stakk den inn da hun holdt meg.

Hele hånden?

Anonymkode: 26717...2b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du at det alltid er sånn at begge har lyst? Kan barn være overbevisende og overtalende? Ja. Kan den andre parten sitte igjen med følelsen av at de var med på noe som ikke var greit? Ja. Er barnet som overtalte en overgriper? Nei. Det barnet som overtalte hadde ingen forutsetning for å forstå at han/hun gjorde et overgrep. 

Når det er sagt, så er jo denne situasjonen dom HI forteller om litt spesiell. Men å anmelde en person for noe som skjedde da personen var 11-12 år? Å tenke at man skal måtte beskytte samfunnet mot henne i voksen alder? Det er veldig spess i mine øyne. 

Har du i det hele tatt lest hva HI har skrevet?

Skrevet
amandine skrev (2 minutter siden):

Har du i det hele tatt lest hva HI har skrevet?

Hvert ord. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...