Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #26 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men, ubehaget vil jo ikke vare evig? Jeg sluttet å røyke da jeg ble gravid, ubehaget går over. Min søster kan få alvorlige konsekvenser av å slutte brått. Og jeg er redd hun drikker seg i hjel til hun får plass. Jeg er så ekstremt sint på henne. Sint på at jeg har stablet livene til barna hennes opp igjen, etter at hun har ødelagt dem. Jeg har brukt all min ledig tid på dem, å hjelpe henne. Vi vet aldri om hun har drukket seg ihjel eller sitter på sofaen og prater med menn i tlf og er verdensmester. Hvis ber meg ha tro på at hun klarer det, men jeg er kommet til et likegyldig punkt. Hun har såret meg for mye! Anonymkode: b125a...f96 Du har ingen idé om hvor tøft det er. Det vil du aldri kunne skjønne, og derfor tenker du at det bare er å slutte å kjøpe alkoholen. Du spurte først hva som skal til å få hjelp, da antok jeg du fortsatt har håp om hjelp for henne. Jeg ville bare fortelle deg fra mitt ståsted, som alkoholiker, at man må hjelpe seg selv. Om din søster ikke dukker opp i behandling så er det ikke stort de får gjort, heller ikke sett hvor langt det har gått. Det virker som du er ferdig med henne, og alt jeg ønska var om du hadde det i deg at du gir det litt mer tid. Men basert på dette svaret så har du null å gi, og det er helt i orden, jeg forstår det. Alkoholisme er ingen spøk, hverken for den som er det eller de rundt. Det er helt jævlig. Anonymkode: 5d583...e55
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #27 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du har ingen idé om hvor tøft det er. Det vil du aldri kunne skjønne, og derfor tenker du at det bare er å slutte å kjøpe alkoholen. Du spurte først hva som skal til å få hjelp, da antok jeg du fortsatt har håp om hjelp for henne. Jeg ville bare fortelle deg fra mitt ståsted, som alkoholiker, at man må hjelpe seg selv. Om din søster ikke dukker opp i behandling så er det ikke stort de får gjort, heller ikke sett hvor langt det har gått. Det virker som du er ferdig med henne, og alt jeg ønska var om du hadde det i deg at du gir det litt mer tid. Men basert på dette svaret så har du null å gi, og det er helt i orden, jeg forstår det. Alkoholisme er ingen spøk, hverken for den som er det eller de rundt. Det er helt jævlig. Anonymkode: 5d583...e55 Og selv om jeg ikke har drukket like lenge så er det fortsatt farlig for meg å slutte brått. Og det skremmer meg. Denne måneden har jeg innsett at jeg ikke har nok penger til å drikke igjen etter I dag før den 11.mars. Og jeg er ekstremt livredd for hva som vil skje i løpet av den tiden. Om alkoholen tar livet av meg, eller om jeg gjør det. Alt jeg vil er å få hjelp. Og høre ting fra deg som er så dømmende, ting jeg vet fra før av er veldig vondt. Jeg prøvde bare å gi deg innsyn i den andre siden av dette. Anonymkode: 5d583...e55
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #28 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Og selv om jeg ikke har drukket like lenge så er det fortsatt farlig for meg å slutte brått. Og det skremmer meg. Denne måneden har jeg innsett at jeg ikke har nok penger til å drikke igjen etter I dag før den 11.mars. Og jeg er ekstremt livredd for hva som vil skje i løpet av den tiden. Om alkoholen tar livet av meg, eller om jeg gjør det. Alt jeg vil er å få hjelp. Og høre ting fra deg som er så dømmende, ting jeg vet fra før av er veldig vondt. Jeg prøvde bare å gi deg innsyn i den andre siden av dette. Anonymkode: 5d583...e55 Beklager om du føler deg støtt, det er ikke meningen. Dine svar ga meg faktisk håp. Mine svar til deg er basert på fortvilelse fra mitt ståsted. Jeg er der for min søster, hele veien. Og kommer til å være det... og jeg tror innerst inne at hun vil klare det! For egentlig er hun verdens fineste person. Jeg vil nok aldri forstå hvordan det er å være rusavhengig, men jeg forstår at det er vondt. Jeg er lei meg for at jeg svarte deg så dumt. Du er virkelig en helt som har innsett at du trenger hjelp, og dette klarer du! Ønsker deg masse lykke til, stå på, og kom deg gjennom dette. Livet og friheten venter på deg❤️ Varm klem fra meg Anonymkode: b125a...f96
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #29 Skrevet 18. februar 2021 Be om at hun legges inn på avgiftingspost på sykehuset. Akutt, fordi hun ikke er i stand til å ta vare på seg selv, og det er fare for liv og helse. Det må hun uansett før hun kan ha nytte av behandling. Og avgifting kan hun ikke gjøre poliklinisk, slik hennes avhengighet utarter seg nå. På avgiftinga kan fagpersoner som jobber med avrusning vurdere henne når hun er nykter, og sammen med henne finne ut hva slags behandlingsløp som er riktig for henne. https://www.ark.no/boker/Tommy-Hellsten-Flodhesten-i-dagligstuen-9788299372619 Her er et boktips til deg, og de andre i familien som ivaretar din søster og hennes barn mens hun ruser seg. Vær så snill å lese, send den på rundgang, og ta vare på dere selv i denne situasjonen. Benytt dere gjerne av «familieuke» under din søsters behandling og veiledning eller samtale for pårørende. Anonymkode: 68af3...13a
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #30 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg forstår følelsene dine. Og jeg ville nok tenkt det selv. Jeg tenkte det lenge om mamma, hvorfor er ølen viktigere enn oss barna. Så endte jeg opp der selv. Alkoholen er ikke viktigere enn barna mine, men på en måte så føles det ut som det er det likevel. Når jeg ikke drikker så får jeg det så vondt. Jeg sliter med å puste, jeg er så svimmel, og det føles ut som jeg skal dø. Og jeg klarer ikke stoppe dette alene hjemme. Og derfor er jeg evig takknemlig for at jeg nå får et langtidsopphold. For jeg vil virkelig slutte, jeg bare klarer det ikke alene. Folk blir avhengig av mange ting, Pepsi max, røyk, nesespray osv. Selvfølgelig er ikke alle tingene skadelige, men noen ting er. Jeg ble avhengig av alkohol. Jeg ville det aldri, det var ikke meningen. Men det er ikke bare å slutte. Å slutte er helt jævlig. Kroppen reagerer på så mange måter og til slutt blir det enklest å bare gjøre det. Anonymkode: 5d583...e55 Hvis det er du som for en stund siden laget en tråd her inne ang samme tema, så vil jeg bare si at jeg heier så mye på deg. Hold ut til april ❤️ Anonymkode: 9ac91...0ff
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #31 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Beklager om du føler deg støtt, det er ikke meningen. Dine svar ga meg faktisk håp. Mine svar til deg er basert på fortvilelse fra mitt ståsted. Jeg er der for min søster, hele veien. Og kommer til å være det... og jeg tror innerst inne at hun vil klare det! For egentlig er hun verdens fineste person. Jeg vil nok aldri forstå hvordan det er å være rusavhengig, men jeg forstår at det er vondt. Jeg er lei meg for at jeg svarte deg så dumt. Du er virkelig en helt som har innsett at du trenger hjelp, og dette klarer du! Ønsker deg masse lykke til, stå på, og kom deg gjennom dette. Livet og friheten venter på deg❤️ Varm klem fra meg Anonymkode: b125a...f96 Jeg forstår fortvilelsen din. Jeg har vært på begge sider, både som pårørende og som alkoholiker. Jeg har ingen problemer med å forstå din side. Søsteren din er heldig som har deg, og jeg håper hun vet det. Jeg selv har 7 søsken og ingen av de er her for meg nå. Jeg er dog veldig heldig og har min eksmann og pappaen til barna som min bestevenn ❤️ Jeg håper en dag søskna mine vil se at jeg prøver. Men det er vondt og alltid bli kjefta på, og at de ikke vil snakke med med med mindre de kjefter. Søteren din er heldig som har deg ❤️ Anonymkode: 5d583...e55
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #32 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvis det er du som for en stund siden laget en tråd her inne ang samme tema, så vil jeg bare si at jeg heier så mye på deg. Hold ut til april ❤️ Anonymkode: 9ac91...0ff Ja, det er meg. Tusen takk for det! ❤️Ting er veldig vondt og vanskelig akkurat nå og jeg sliter skikkelig med å være alene og takle alt på egen hånd. Og det å vite at jeg nå ikke kan drikke på flere uker skremmer meg. Jeg skulle ønske jeg var lagt inn nå. Jeg er livredd. Anonymkode: 5d583...e55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå