Gå til innhold

Å lyve om voldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? Jeg forstår ikke de som faktisk helt oppriktig lyver om dette. Noen for oppmerksomhet, andre fordi de var forelsket i en fyr som avviste dem. Jeg hørte nettopp om ei som gjorde dette. Hun var forelsket i en populær gutt som var sammen men en annen jente. Hun hadde prøvd seg på ham, men han avslo. Så kom det plutselig ut at han hadde voldtatt jenta. Dette var 100% løgn. Jenta tilstod dette tilslutt, etter å ha fortalt historien annerledes for hver gang. Politiet var også involvert. Gutten hadde alibi for tidspunktet hun hadde sagt at det skjedde, så hun innrømte at alt var løgn. Men hvem gjør sånt? Man må jo være temmelig selvsentrert for å komme på sånt? 

Unødvendig i si at guttens liv ble til et helvete, og mange mistror han fortsatt. Forholdet hans tok også slutt. 

Jeg må presisere at det selvsagt er mange slike saker som stemmer, men i noen tilfeller så gjør det jo ikke det. Og det er direkte stygt gjort. 

Anonymkode: afc70...5ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er langt flere menn som voldtar som så lyver og påstår de ikke voldtatt. Det er mye verre i mine øyne, for disse mennene ødelegger virkelig liv.

Når det gjelder hva som skjedde så var du ikke der, du vet ikke. #BelieveAllWomen

Anonymkode: 76ed4...c9d

Skrevet

Personer som gjør slikt har det ikke godt med seg selv og har tydeligvis problemer, meget mulig er syk. Men egen sykdom er gir ikke rett til å ødelegge andres liv.

Håper hun du forteller om blir anmeldt for de uriktige beskyldningene.

Det er tragisk for de som uriktig blir beskyldt for dette. Og de som kommer med slike beskyldninger bør dømmes for det i rettssystemet.

Men det er heldigvis ikke så mange som opplever å feilaktig bli beskyldt for å ha voldtatt. Dessverre er det langt mer vanlig at reelle voldtekter benektes og ikke straffeforfølges.

Anonymkode: b0c9f...1df

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er langt flere menn som voldtar som så lyver og påstår de ikke voldtatt. Det er mye verre i mine øyne, for disse mennene ødelegger virkelig liv.

Når det gjelder hva som skjedde så var du ikke der, du vet ikke. #BelieveAllWomen

I akkurat dette tilfellet så var det løgn. Og jeg vet at mange reelle voldtekts-saker blir henlagt, og kvinner ikke blir trodd. Men i noen tilfeller så er faktisk mannen/gutten uskyldig. Det har jo vært bevist mer enn en gang. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

#BelieveAllWomen

Gudhjælpeossalle, nei. Å være kvinne er ikke kvalifiserende i seg selv, gitt.

Skrevet

Dette er faktisk noe ei jeg kjenner kunne gjort. Det finnes kvinner som gjør sånt for å få sympati og oppmerksomhet. Sykt, men sant. Hun jeg kjenner har opptil flere ganger sagt at navngitte personer har psyket henne ut i tidligere forhold, og at den ene hun var sammen med hadde voldtatt henne. I ettertid har hun gjenopptatt kontakten med både den ene og andre eksen, så jeg anser det som veldig lite troverdig det hun har sagt. Den ene eksen hun mente hun måtte rømme fra og som var verst, var hun plutselig bestevenner med da det ble slutt med daværende samboer. De hang sammen som erteris, så da var han god å ha igjen. Det var liksom helt naturlig igjen, og hun likte ikke spørsmål om dette var han fyren hun engang hadde fortalt var så voldelig og kontrollerende. 

Damen er veldig glad i sympati. Og det er ingen grenser for hva hun kan si om andre for å få det. Noen er bare sånn. 

Skrevet

Noen elsker at andre synes synd i dem. 

Anonymkode: f2ee3...4e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Klarer ikke bestemme meg for om du trenger trøst eller verbal filleristing.

Anonymkode: 063e5...1ed

Skrevet

Kjenner en som ble utsatt for slik løgn. Livet hans var et HELVETE i flere måneder. Men hun fikk sin straff og i den lille bygda de bodde ble hun etterhvert støtt ut når sannheten kom frem. Burde vært mye strengere straff for slikt. 

Anonymkode: ac980...eec

Skrevet

Hi, det er greit at du ikke forstår folk som lyver om voldtekt. Jeg antar at du heller ikke forstår folk som voldtar, folk som misbruker barn, folk som stjeler, folk som utsetter andre for vold, folk som deler nakenbilder av andre uten godkjenning, folk som mishandler dyr osv osv heller?

Anonymkode: 450ca...aeb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hi, det er greit at du ikke forstår folk som lyver om voldtekt. Jeg antar at du heller ikke forstår folk som voldtar, folk som misbruker barn, folk som stjeler, folk som utsetter andre for vold, folk som deler nakenbilder av andre uten godkjenning, folk som mishandler dyr osv osv heller?

Atte hæ??? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det må være det mest ubrukelige svaret jeg har lest herinne idag🙈

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (6 minutter siden):

Det må være det mest ubrukelige svaret jeg har lest herinne idag🙈

Kvifor det? Syns det var ganske logisk eg? 

Skrevet
Syngensang skrev (1 minutt siden):

Jeg og.

Anonymkode: 159fa...430

Skrevet

Jeg vet dessverre om flere som har løyet om dette. Og synes virkelig ikke det er greit, og de som lyver om noe sånt,burde straffes de og.

Jeg har selv blitt voldtatt, anmeldte, og saken ble henlagt. Og jeg føler jo at de som lyver om det, ødelegger for oss som faktisk har blitt voldtatt. 

Anonymkode: ba7fd...c31

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Atte hæ??? 

Hva er det du ikke forstår? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du vil frem til med dette innlegget ditt. Det er da nødvendig vis ikke vanskelig å skjønne i enkelte saker hvorfor folk stjeler (mangel på mat feks) eller utsetter andre for vold (det kunne jeg også ha gjort hvis noen hadde lagt hånd på ett av barna mine feks). 

Anonymkode: 5171e...56c

Skrevet
Syngensang skrev (30 minutter siden):

Ok, da har vi nok forskjellig syn på hva man tenker er et konstruktivt svar til hovedinnlegger. Dette så jeg på som et svada svar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du vil frem til med dette innlegget ditt. Det er da nødvendig vis ikke vanskelig å skjønne i enkelte saker hvorfor folk stjeler (mangel på mat feks) eller utsetter andre for vold (det kunne jeg også ha gjort hvis noen hadde lagt hånd på ett av barna mine feks). 

Anonymkode: 5171e...56c

Hva med folk som utsetter andre for umotivert vold, eller stjeler bare fordi de har lyst?

Poenget mitt er at mange folk er ræva, og de har ulike måter å være ræva på, og det er egentlig et sunnhetstegn at andre mennesker ikke helt klarer å sette seg inn i hvorfor noen velger å være slemme mot andre.

Skrevet

En løgn skader ikke noen. Løgn er ikke bra, det er ikke det jeg sier. Men det skader ikke noen.

Voldtekt, derimot...

Anonymkode: e7dc3...cc1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

En løgn skader ikke noen. Løgn er ikke bra, det er ikke det jeg sier. Men det skader ikke noen.

Voldtekt, derimot...

En løgn kan ødelegge livet til et annet menneske

Anonymkode: 159fa...430

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hva med folk som utsetter andre for umotivert vold, eller stjeler bare fordi de har lyst?

Poenget mitt er at mange folk er ræva, og de har ulike måter å være ræva på, og det er egentlig et sunnhetstegn at andre mennesker ikke helt klarer å sette seg inn i hvorfor noen velger å være slemme mot andre.

Men igjen, hvorfor gidder du å svare når du ikke har noe videre konstruktivt å komme med? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Voldtekt, derimot...

Løgn kan i aller høyeste grad skade. Og i reelle voldtektssaker så er det jo ubotelig skade. Men det finnes faktisk de som også lyver om voldtekt. Og det har voldsomme konsekvenser for den som blir utsatt for det. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (28 minutter siden):

Ok, da har vi nok forskjellig syn på hva man tenker er et konstruktivt svar til hovedinnlegger. Dette så jeg på som et svada svar. 

Ja, kanskje det. Eg forstå det svaret på den måten at å lyge om voldtekt er ei ugjerning, som mykje anna. Og at det er like lite forståeleg at folk lyg om voldtekt som at andre stel, eller voldtek. Dei som stel kan ein jo forstå på den måten at dei treng meir pengar det kan jo vere ein god grunn til det, men oftast berre grådigheit. Dei som voldtek er egoistar som ikke ser at andre menneske har verdi? Som set seg sjølv og sine lyster først uavhengig av om dei øydelegg andre sine liv. Dei som lyg om valdtekt kan òg øydelegge liv. Det er vel ikkje så mykje meir å forstå enn at somme er kriminelle, andre ikkje. Nokre har historier som gjer at ein til ei viss grad kan forstå kvifor dei handlar kriminelt (menn ikkje unnskylde dei!!), andre ikkje. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Men igjen, hvorfor gidder du å svare når du ikke har noe videre konstruktivt å komme med? 

Hvorfor gidder du å gnåle videre om dette? Jeg kom med et innspill og har forklart poenget mitt. Du må gjerne mene at det var lite konstruktivt, det er helt i orden for meg. Jeg mener veldig mye av det som legges ut i dette forumet er lite konstruktivt jeg og, men det blir jo ikke noe bedre av at folk gnåler om det i eninga. Mener du noe er dumt, uforståelig eller lite konstruktivt, gå videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...