Elizabeth Skrevet 14. februar 2021 #26 Skrevet 14. februar 2021 1 olajakke. Er dødsharry, jeg vet To boblejakker, en tynn og en tykk 1 allværsjakke Og diverse hettegensere... Liker de best.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #27 Skrevet 14. februar 2021 2 tynne dunjakker 1 tykk dunjakke 1 dunparkas 3 vatterte parkaser (2 GoreTex) 2 parkaser m/GoreTex 2 skalljakker 2 ullfleecekåper 3 kåper 1 skinnjakke 2 tynne lange jakker/kåper Og sikkert flere om jeg går og sjekker. Men nå skal det sies at mye er godt brukt og slitt/falmet. Har et yrke jeg er mye ute i, så der bruker jeg det som ikke nødvendigvis er så pent lenger og så bruker jeg det andre på privaten. Anonymkode: 89c05...fa1
gale damen Skrevet 14. februar 2021 #28 Skrevet 14. februar 2021 Det er sinnssykt å ha så mange jakker! Tenkte jeg og begynte å telle... 1 dunkåpe 2 dunjakker, tykke 1 dunjakke, tynn 2 ulljakker 1 ullkappe 1 ullkåpe 3 ullfleecejakker 1 skinnjakke 1 kjørejakke 1 dongerijakke 2 blazere 3 strikkejakker 5 munkejakker 2 omslagsjakker i ull 1 hettejakke i ull Draktjakker, 3 eller fire Det er det jeg kommer på i farten, og jeg tenker at jeg skal rydde i skapene og sy om klær denne våren!
Bondejenta&lillegutt Skrevet 14. februar 2021 #29 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Teller hele 12 jakker i skapet. Er det veldig mye? På tide med en opprydding kanskje... Hvor mange jakker/kåper har du? Anonymkode: 8413d...fdb Har mange,sikkert 15-20 stk🤣 men bruker bare 4 av de 🤣🙈 meste av det som ikke er i bruk er allværsjakker så jeg sparer de til barna, siden de er ensfarget og tidløse 🤣
Sommerkroppen 2029 Skrevet 14. februar 2021 #30 Skrevet 14. februar 2021 Jeg har en penkåpe, en lett dunjakke, en lang vinterkåpe, en fleecejakke, en anorakk, en dongerijakke, to softshelljakker, en skalljakke. Og en tykk vinterjakke jeg elsker men som lukter høgg fra glidelåsen!! Jeg aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt lukten🙈
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #31 Skrevet 14. februar 2021 Jeg har 1 vinterjakke, og 2 tynne jakker til sommeren. Skulle gjerne hatt en allværsjakke og en penkåpe, men kjøper meget sjeldent klær til meg selv. Anonymkode: 15881...120
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #32 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Orker ikke forklare hvorfor det er kjedelig. Hverken for deg eller hun ovenfor. 🙄 Anonymkode: 25ae4...c75 Mulig noen syns det er kjedelig (?), men det er veldig greit å være såpass miljøbevisst at man ikke skaffer flere ting enn man har bruk for. Snedig det der, miljøbevisst til tusen, men når det gjelder det man selv har lyst på, så gjelder ikke overforbruk.... Anonymkode: 0ffac...0f7
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #33 Skrevet 15. februar 2021 Hadde en rask opptelling, og kom til 24. Da er ikke fleecejakker og dressjakker medregnet Anonymkode: 98203...228
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #34 Skrevet 15. februar 2021 Tykk boblejakke Regnkåpe Tynn, vannavstøtende kåpe Sykkeljakke Dressjakke. Ønsker meg en tynnere vinterjakke/allværsjakke. Anonymkode: 6204d...12f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #35 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Ja, jeg kjenner en person som kun har én vinterjakke. Jeg synes det er kjedelig i så stor grad at det er belastende. Hvorfor har hun bare én vinterjakke? Er det ment som en fornærmelse mot meg? Hva har jeg gjort henne, siden hun vil meg så vondt? Jeg gråter meg i søvn hver natt! Jeg vurderer å oppsøke psykolog for det. Anonymkode: 88e5e...297 Det første smarte du har skrevet i tråden. Ikke bare vurder det, gjør det... Anonymkode: d280d...caa
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #36 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det første smarte du har skrevet i tråden. Ikke bare vurder det, gjør det... Anonymkode: d280d...caa Ohh boy 🙈 Anonymkode: 84807...76c
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #37 Skrevet 15. februar 2021 Kommer litt an på hvordan man regner. Noen av de jeg har er flere/mange år gamle, men har tatt vare på dem fordi de er i god kvalitet. Har også bodd flere ulike steder med tildels ganske ulikt klima og dermed også ulike behov for ytterklær. Var en periode veldig slank, da jeg pga. sykdom ble noen få kilo mer så ble noen av jakkene jeg tidligere brukte litt for små, men tok var på dem. Det er jeg glad for nå, for nå passer jeg inn i dem igjen - og de er straks på moten igjen Jeg har en tykk dunjakke som jeg bruker på det kaldeste på vinteren. 4-5 år gammel. En mellomtykk jakke/overgangsjakke. 11 år gammel. Like glad i den fremdeles, tidløs, men vet at den nok ikke tåler en sesong til. Så da jeg nylig kom over samme type jakke til et par hundre kroner på et vanvittig tømmesalg i en butikk kjøpte jeg en ny, men har pakket den bort til den andre er oppbrukt. Har to regnjakker, den eldste brukes kun som vindjakke, da den ikke fungerer i regnvær lenger. 5 + 1 år. En anorakk som en venninne skulle kaste. 9 år. En vindtett fleecejakke som samme venninne skulle kaste. Også 9 år gammel. En halvlang ullkåpe. 4-5 år gammel. En sommerjakke. 15 år gammel. To korte ulljakker. 14-16 år gamle. To skinnjakker. Ene er 15-16 år gammel, andre 4-5 år. Så har jeg 3-4 tynne treningsjakker til å jogge i vår/sommer/høst. De er 3 - 16 år gamle. En slalomjakke. 12 år gammel. Og så har jeg ett bomkjøp jeg gjorde for noen år tilbake, den går til fretex nå. Anonymkode: d280d...caa
Sommerkroppen 2029 Skrevet 15. februar 2021 #38 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Kommer litt an på hvordan man regner. Noen av de jeg har er flere/mange år gamle, men har tatt vare på dem fordi de er i god kvalitet. Har også bodd flere ulike steder med tildels ganske ulikt klima og dermed også ulike behov for ytterklær. Var en periode veldig slank, da jeg pga. sykdom ble noen få kilo mer så ble noen av jakkene jeg tidligere brukte litt for små, men tok var på dem. Det er jeg glad for nå, for nå passer jeg inn i dem igjen - og de er straks på moten igjen Jeg har en tykk dunjakke som jeg bruker på det kaldeste på vinteren. 4-5 år gammel. En mellomtykk jakke/overgangsjakke. 11 år gammel. Like glad i den fremdeles, tidløs, men vet at den nok ikke tåler en sesong til. Så da jeg nylig kom over samme type jakke til et par hundre kroner på et vanvittig tømmesalg i en butikk kjøpte jeg en ny, men har pakket den bort til den andre er oppbrukt. Har to regnjakker, den eldste brukes kun som vindjakke, da den ikke fungerer i regnvær lenger. 5 + 1 år. En anorakk som en venninne skulle kaste. 9 år. En vindtett fleecejakke som samme venninne skulle kaste. Også 9 år gammel. En halvlang ullkåpe. 4-5 år gammel. En sommerjakke. 15 år gammel. To korte ulljakker. 14-16 år gamle. To skinnjakker. Ene er 15-16 år gammel, andre 4-5 år. Så har jeg 3-4 tynne treningsjakker til å jogge i vår/sommer/høst. De er 3 - 16 år gamle. En slalomjakke. 12 år gammel. Og så har jeg ett bomkjøp jeg gjorde for noen år tilbake, den går til fretex nå. Anonymkode: d280d...caa Så godt å høre at det ikke bare er meg som har hatt jakker i mange år. Noen er tidløse (synes jeg selv da), så de bruker jeg stadig vekk. Og når man kjøper kvalitet, så blir de faktisk ikke så slitt 🙂
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #39 Skrevet 15. februar 2021 7 stk. Dunjakke (9 år gammel), nettopp byttet glidelås, men ser ellers helt ny ut. En tykk parkas (6 år gammel), ser litt sliten ut, men fungerer fortsatt. En gammel skinnjakke (15 år gammel). En gammel dongerijakke (17 år gammel). To tynne pene sommerjakker (ganske nye 3 og 4 år gamle). Allværsjakke (2 år gammel), den gamle var utslitt så da måtte jeg ha ny, på Vestlandet må man ha bra regntett tøy. Anbefaler folk å se sløsesjokket på NRK. Vi kaster enorme mengder klær. Klær burde vært mye dyrere så vi brukte de opp og ikke erstattet fullt brukbare klær på grunn av at vi ville ha noe nytt eller moten endret seg. Ikke skjønner jeg helt hvordan mitt manglende utvalg av jakker påvirker omgivelsene mine. Mine barn er vel uansett ikke opptatt av jakken til mor og kollegaene mine ser meg vel ca. 1 min per dag med jakken på. Ellers treffer jeg som regel nye ukjente folk på vei til og fra jobb hver dag. Kanskje jeg skal spørre min faste turvenn om jakkebruken plager henne. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke aner hvilken jakke hun hadde på sist vi gikk tur og om det var den samme som gangen før. Anonymkode: 38cd6...2e1
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #40 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det første smarte du har skrevet i tråden. Ikke bare vurder det, gjør det... Anonymkode: d280d...caa Tror faktisk ikke jeg har skrevet noe annet. Så det kan nok stemme Anonymkode: 88e5e...297
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #41 Skrevet 15. februar 2021 4 som passer, og kanskje 8 som henger der og venter på at jeg skal gå ned 10 kg. 😂 Anonymkode: 5abdd...a19
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #42 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det første smarte du har skrevet i tråden. Ikke bare vurder det, gjør det... Anonymkode: d280d...caa Sarkasme og ironi er ikke helt din sterkeste side? Anonymkode: ee45e...6a2
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #43 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Mulig noen syns det er kjedelig (?), men det er veldig greit å være såpass miljøbevisst at man ikke skaffer flere ting enn man har bruk for. Snedig det der, miljøbevisst til tusen, men når det gjelder det man selv har lyst på, så gjelder ikke overforbruk.... Anonymkode: 0ffac...0f7 Er dessverre aldri miljøbevisst til tusen. Men når du ser i denne tråden hvor mange jakker folk har, ser du ikke da at det er du som er «litt spesiell». Du ser jo at det er kun du og en annan her som går med samme jakke 6 mnd i året. Synes fortsatt det er dødskjedelig med folk som går i samme klær hver dag! Anonymkode: 25ae4...c75
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #44 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er dessverre aldri miljøbevisst til tusen. Men når du ser i denne tråden hvor mange jakker folk har, ser du ikke da at det er du som er «litt spesiell». Du ser jo at det er kun du og en annan her som går med samme jakke 6 mnd i året. Synes fortsatt det er dødskjedelig med folk som går i samme klær hver dag! Anonymkode: 25ae4...c75 Men hallo, nå har jo jeg fortalt den tåredryppende historie om hvordan jeg gråter meg selv i søvn på grunn av at min venninne kun har én jakke, og sagt at jeg vil oppsøke terapi for det. Du kan bli med hvis du vil! Anonymkode: 88e5e...297
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #45 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men hallo, nå har jo jeg fortalt den tåredryppende historie om hvordan jeg gråter meg selv i søvn på grunn av at min venninne kun har én jakke, og sagt at jeg vil oppsøke terapi for det. Du kan bli med hvis du vil! Anonymkode: 88e5e...297 Tror du at du er morsom, og at noen blir underholdt av innleggene dine om terapi og psykolog? Sånn humor er bare så vanvittig kjedelig🙄 Anonymkode: 25ae4...c75
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #46 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tror du at du er morsom, og at noen blir underholdt av innleggene dine om terapi og psykolog? Sånn humor er bare så vanvittig kjedelig🙄 Anonymkode: 25ae4...c75 Det er kun du som dummer deg ut her i tråden (og mange andre). Ingen blir underholdt av trolleinnleggene dine hvor du desperat prøver å provosere. Anonymkode: 84807...76c
Superdolly Skrevet 15. februar 2021 #47 Skrevet 15. februar 2021 Jeg har 1 tykk vinterjakke 1 tynn dunjakke 1 skinnjakke 1 allværsjakke (gore-tex) 1 skijakke (vet ikke hva jeg skal kalle den, jeg har skijakke og bukse i tynt, lett stoff.) 1 softshelljakke som brukes til kjappe ærend inn i fjøs og stall 1 allværsjakke som brukes når jeg skal oppholde meg i lenger tid i fjøs og stall, og også på ridetur. Jeg tilhører da de usigelig kjedelige menneskene som bruker en og samme vinterjakke i flere måneder på rad. Høst og vår bruker jeg den tynne dunjakka, og om sommeren bruker jeg skinnjakke eller allværsjakke, litt avhengig av hva jeg skal og været. Når allværsjakka blir slitt, sånn på sikt, rykker den ned til å være jakka jeg bruker til kjappe ærend inn i fjøs og stall, mens den jakka jeg hittil har brukt til dette rykker ned til fjøs-, stall- og ridejakke.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #48 Skrevet 15. februar 2021 2 jakker. Vinterjakke og allværsjakke. Har en hettejakke også, men bruker den på lik linje med Hettegensere. Jakkene er vel 5 og 10 år gamle. Trenger i grunn ikke flere. Anonymkode: 4a808...095
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #49 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Tror du at du er morsom, og at noen blir underholdt av innleggene dine om terapi og psykolog? Sånn humor er bare så vanvittig kjedelig🙄 Anonymkode: 25ae4...c75 Jamen da passer det vel godt med en psykologtime da du? Det kan virke som du behøver det, siden alt er et problem. Mennesker med bare én jakke, mennesker som ikke lider av mennesker som har bare én jakke, mennesker som er kjedelige, osv. Anonymkode: 88e5e...297
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #50 Skrevet 15. februar 2021 Sommerkroppen 2029 skrev (4 timer siden): Så godt å høre at det ikke bare er meg som har hatt jakker i mange år. Noen er tidløse (synes jeg selv da), så de bruker jeg stadig vekk. Og når man kjøper kvalitet, så blir de faktisk ikke så slitt 🙂 Det er akkurat det, så lenge det er kvalitet så holder de Jeg tenker snitt og farger som passer min kropp, og kvalitet. Kan ikke fordra klær fra typiske billigkjeder som er slitt etter få vask. Gremmes over miljøperspektivet også med så mye bruk og kast mange driver med. Anonymkode: d280d...caa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå