Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #27 Skrevet 14. februar 2021 De var fryktelige begge to.. Litt sånn bestemorsaktige Anonymkode: 289c9...67c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #28 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De var fryktelige begge to.. Litt sånn bestemorsaktige Anonymkode: 289c9...67c Virkelig! Nr 2 er grusomt. Anonymkode: 75d9f...cac
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #29 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Virkelig! Nr 2 er grusomt. Anonymkode: 75d9f...cac Må dessverre si meg enig. Anonymkode: d8f84...021
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #30 Skrevet 14. februar 2021 Spørsmålet var ikke hvilken som ser grusomt ut! Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å spare kun på det jeg faktisk spør om! Anonymkode: d65be...e3e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #31 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): De var fryktelige begge to.. Litt sånn bestemorsaktige Anonymkode: 289c9...67c Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Virkelig! Nr 2 er grusomt. Anonymkode: 75d9f...cac Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Må dessverre si meg enig. Anonymkode: d8f84...021 Da kan man vel gå ut fra at hi og dere har ganske ulik smak, og at det derfor er helt uinteressant for hi hva dere mener? Spørsmålet er hvilke man syns er finest, ikke om man liker dem. Det går helt fint å la være å svare på tråder man ikke kan bidra med noe i. Anonymkode: 7775f...6ef
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #32 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da kan man vel gå ut fra at hi og dere har ganske ulik smak, og at det derfor er helt uinteressant for hi hva dere mener? Spørsmålet er hvilke man syns er finest, ikke om man liker dem. Det går helt fint å la være å svare på tråder man ikke kan bidra med noe i. Anonymkode: 7775f...6ef Stygge fat må man jo få si fra om 🤷♀️ - HI kan se på det som en øyeåpner kanskje. 🙂 Anonymkode: d8f84...021
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #33 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Stygge fat må man jo få si fra om 🤷♀️ - HI kan se på det som en øyeåpner kanskje. 🙂 Anonymkode: d8f84...021 Så du mener at din smak og stil er fasiten? Det er jo ganske spesielt 🙄 Anonymkode: 7775f...6ef
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #34 Skrevet 14. februar 2021 Må jo være lov å si fra at de var fæle, så hun får en mulighet til å ombestemme seg. Men klart, har hun furukjøkken og svart skinnsofa så passer sikkert disse tallerknene inn i hjemmet hennes. Anonymkode: 289c9...67c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #35 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Må jo være lov å si fra at de var fæle, så hun får en mulighet til å ombestemme seg. Men klart, har hun furukjøkken og svart skinnsofa så passer sikkert disse tallerknene inn i hjemmet hennes. Anonymkode: 289c9...67c Hvordan får du deg til å henvende deg til andre på denne måten? Mangler du fullstendig oppdragelse? Anonymkode: 7775f...6ef
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #36 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Må jo være lov å si fra at de var fæle, så hun får en mulighet til å ombestemme seg. Men klart, har hun furukjøkken og svart skinnsofa så passer sikkert disse tallerknene inn i hjemmet hennes. Anonymkode: 289c9...67c Nei, din mening er ikke universal. Helt utrolig at i en tråd om tallerkner må moderaror inn å modere folk uten folkeskikk og filter. Anonymkode: 39c62...463
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #37 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Spørsmålet var ikke hvilken som ser grusomt ut! Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å spare kun på det jeg faktisk spør om! Anonymkode: d65be...e3e Ærlig talt, skal det være greit å spørre andre om sånt, så må det også være lov å svare ærlig. De fleste voksne ville tatt avgjørelsen selv, uten å la det bli tema på et nasjonalt forum. Tåler du ikke det, så la være å spørre. Anonymkode: 83531...0b3
Syngensang Skrevet 14. februar 2021 #38 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Ærlig talt, skal det være greit å spørre andre om sånt, så må det også være lov å svare ærlig. De fleste voksne ville tatt avgjørelsen selv, uten å la det bli tema på et nasjonalt forum. Tåler du ikke det, så la være å spørre. Anonymkode: 83531...0b3 I det lange løp er det du som tapar på den innstillinga der altså.
Syngensang Skrevet 14. februar 2021 #39 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Må jo være lov å si fra at de var fæle, så hun får en mulighet til å ombestemme seg. Men klart, har hun furukjøkken og svart skinnsofa så passer sikkert disse tallerknene inn i hjemmet hennes. Anonymkode: 289c9...67c Ja, og om ho har det så kan det jo hende det er mykje finare i hennar heim enn i din. Og heilt sikkert meir hjartevarme og omtenksomheit. Det trumfar stil i alle situasjonar.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #40 Skrevet 14. februar 2021 Syngensang skrev (6 minutter siden): I det lange løp er det du som tapar på den innstillinga der altså. Ikke egentlig. Anonymkode: 83531...0b3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #41 Skrevet 14. februar 2021 Jeg likte overhodet ikke nr to. Det første var ok. Anonymkode: 23fb6...682
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #42 Skrevet 14. februar 2021 Både jeg og kjæresten min som jeg skal flytte sammen med har ikke noe imot firkantet fat,juleservise som vi har er faktisk firkantet fat. Begge to liker begge disse frokostfatene så vi er litt usikker på hvilke vi skal kjøpe enda. Anonymkode: d65be...e3e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #43 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 13.2.2021 den 13.55): Fat? Bruker du serveringsfat til frokost? Jeg likte ingen av dem, men den første var hakket bedre enn den firkanta. Anonymkode: b2b74...f17 Det er vanlig å bruke ordet fat til tallerken på vestlandet Anonymkode: 653ee...73f
gale damen Skrevet 14. februar 2021 #44 Skrevet 14. februar 2021 Jeg likte nr. en best. Nr. to er firkantet, og for meg er 80-tallsassosiasjonene for store.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #45 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Både jeg og kjæresten min som jeg skal flytte sammen med har ikke noe imot firkantet fat,juleservise som vi har er faktisk firkantet fat. Begge to liker begge disse frokostfatene så vi er litt usikker på hvilke vi skal kjøpe enda. Anonymkode: d65be...e3e Jeg har svart tidligere, greide ikke helt å bestemme meg. Jeg tenker langsiktig når jeg kjøper slike ting, så da bruker jeg å spørre meg selv om hva jeg mest trolig vil trives med også om ti år eller mer. Da jeg var 18 år flyttet jeg for meg selv, skulle da kjøpe inn både frokost- og middagsservise. Stod mellom to, spurte meg selv samme spørsmål, og bestemte meg for det ene (som nok da var sett på som mer kjedelig enn det andre jeg også vurderte). I dag er jeg 50, og bruker fremdeles samme middagsservise. Har i mellomtiden fått to andre sett med middagstallerkner som jeg syntes var fine da jeg fikk dem - men etterhvert har de blitt gitt til bruktbutikker, og jeg sitter igjen med det gamle jeg har - og jeg synes fremdeles det er dumt at frokostfatene er blitt knust. Liker dere firkantede fat ville jeg uten tvil ha valgt det andre. Men finn ut hva dere to liker, hva dere kan forestille dere å bruke lengst uten å bli lei det. Hva dere liker er viktigst, ikke hva fremmede, kaklende høner mener Koselig å bli samboere, da - lykke til Anonymkode: 48dd0...c23
Cura Skrevet 14. februar 2021 #46 Skrevet 14. februar 2021 Veldig fine begge to, men jeg personlig likte mønsteret og fargene på nr to best. Men samtidig ser den litt dyp ut, og jeg liker best frokosttallerkenene så flate som mulig. Den kanten blir liksom i veien når jeg skal smøre på brødskiva. Så jeg hadde valgt nr en.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #47 Skrevet 14. februar 2021 Cura skrev (14 minutter siden): Veldig fine begge to, men jeg personlig likte mønsteret og fargene på nr to best. Men samtidig ser den litt dyp ut, og jeg liker best frokosttallerkenene så flate som mulig. Den kanten blir liksom i veien når jeg skal smøre på brødskiva. Så jeg hadde valgt nr en. Det er morsomt hvor forskjellige vi er - jeg liker ikke de som blir helt flate Bra alle ikke liker det samme, det ville blitt forferdelig kjedelig Anonymkode: 48dd0...c23
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #48 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er vanlig å bruke ordet fat til tallerken på vestlandet Anonymkode: 653ee...73f Ja det er vanlig og det er dialekt, men her inne et det ikke lov å skrive på dialekt! Anonymkode: 43f65...9cc
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #49 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja det er vanlig og det er dialekt, men her inne et det ikke lov å skrive på dialekt! Anonymkode: 43f65...9cc Gud. Hvis du ikke forstår ordet fat så har du et stort problem, sannsynligvis større enn behovet ditt for kverulering. Dialektregelen er der ikke for ord som fat vs tallerken, men for ord som for andre kan være direkte uforståelig. Anonymkode: e8ee7...ee2
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #50 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja det er vanlig og det er dialekt, men her inne et det ikke lov å skrive på dialekt! Anonymkode: 43f65...9cc Tenker det samme. Skal man absolutt skrive dialekt, så kjør nå på med nynorsk hele veien. Det er et språk som er blitt til for at man skal kunne bruke dialekt. Anonymkode: 83531...0b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå