Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Har en jente på to år som elsker barnehagen. Jeg er hjemme med baby på seks mnd hver dag. I dag kom beskjeden om at en avdeling (nærmeste naboavdeling) i barnehagen er stengt fordi fire barn og to ansatte er smittet av korona. Hadde dere sendt barnet i barnehagen i morgen? Vi bor midt i Oslo. Anonymkode: 1cfa0...a9a
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Nei, jeg hadde holdt henne hjemme til over helgen i 1.omgang. Anonymkode: f540e...386
*Miss Marple* Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Nei, det hadde jeg nok ikke gjort.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Da hadde jeg hatt henne hjemme litt og sett an om smitten sprer seg eller ikke. Anonymkode: 14cff...7b1
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 Jeg ville holdt barnet hjemme over helgen i første omgang. Anonymkode: b1652...ed6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Nei, da hadde vi tatt en langhelg og sett an litt. Anonymkode: edabe...18f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 Jeg ville holdt barnet hjemme. Anonymkode: 8c042...bfb
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 Hadde holdt henne hjemme, og sett an situasjonen og smitteutviklingen. Anonymkode: ec979...b5f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 Herregud så mange hysteriske høns det er her! Det er en grunn til at barna er inndelt i kohorter nettopp fordi at da skal bare den avdelingen i karantene. Da er det ingen fare for at de andre avdelingene blir smittet! Anonymkode: f33ea...5cb
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 Hadde virkelig ikke vurdert å sendt barnet mitt i barnehagen når du har mulighet til å Være hjemme!! Spesielt når så mange er smittet. Anonymkode: 181cf...89c
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #11 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Herregud så mange hysteriske høns det er her! Det er en grunn til at barna er inndelt i kohorter nettopp fordi at da skal bare den avdelingen i karantene. Da er det ingen fare for at de andre avdelingene blir smittet! Anonymkode: f33ea...5cb Vel, eksemplene fra barnehager her på Romrike hvor jeg bor viser at det ofte blir mer enn enkeltstående tilfeller av smitte i de barnehagene som får det, særlig med det muterte viruset. Selv om vi i bhgen skal holde barn adskilt er det lettere sagt enn gjort, med felles bad for 3 grupper, samme garderobe, avstander som gjør at vi må gå gjennom lekeområdene til andre grupper, uteområde som gjør det umulig med full avstand. Åpningstid på 10 timer med knapt med personale. Så null fare for smitte mellom kohortene kan nok ingen garantere. Anonymkode: b1652...ed6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #12 Skrevet 11. februar 2021 Jeg hadde ikke sendt i bhg. Selv om vi i bhg deler inn i kohorter så de kohortene blandet/annerledes på fritiden. Eks søsken i ulike kohorter, søskenbarn, naboer, ansatt og barn, allidrett, turn, venner i gata osv Anonymkode: 4c7fc...d83
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #13 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Herregud så mange hysteriske høns det er her! Det er en grunn til at barna er inndelt i kohorter nettopp fordi at da skal bare den avdelingen i karantene. Da er det ingen fare for at de andre avdelingene blir smittet! Anonymkode: f33ea...5cb Hvordan vet du det? Det holder at en av de ansatte som har vært smittet har tatt i en stol på et fellesrom. Så kommer en ansatt fra en annen kohort og setter seg på den stolte!? Kjøkkenet, alle håndtaket. Fint med kohorter, men er ikke så trygt som man skal ha det til. Hilsen pedagogisk leder. Anonymkode: 181cf...89c
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #14 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du det? Det holder at en av de ansatte som har vært smittet har tatt i en stol på et fellesrom. Så kommer en ansatt fra en annen kohort og setter seg på den stolte!? Kjøkkenet, alle håndtaket. Fint med kohorter, men er ikke så trygt som man skal ha det til. Hilsen pedagogisk leder. Anonymkode: 181cf...89c Jobber selv i barnehage å her var det også smitte på EN avdeling,men ingen av de andre avdelingene ble smittet pga kohortene. Alle avdelingene har sitt eget pauserom. Anonymkode: f33ea...5cb
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #15 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Herregud så mange hysteriske høns det er her! Det er en grunn til at barna er inndelt i kohorter nettopp fordi at da skal bare den avdelingen i karantene. Da er det ingen fare for at de andre avdelingene blir smittet! Anonymkode: f33ea...5cb Kan være søsken som går i andre kohorter... og mange deler fortsatt garderobe selv om man har regulert bruken av denne. Anonymkode: 3019c...c82
Syngensang Skrevet 11. februar 2021 #16 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Herregud så mange hysteriske høns det er her! Det er en grunn til at barna er inndelt i kohorter nettopp fordi at da skal bare den avdelingen i karantene. Da er det ingen fare for at de andre avdelingene blir smittet! Anonymkode: f33ea...5cb Systemet med kohortar og rutinene for raudt og gult vart laga før det muterte viruset kom. Mykje tyder på at det muterte viruset smittar mellom born og frå born til vaksne i mykje større grad enn det opprinnelege. Så eg ville ikkje vore så bombesikker på at kohortsysteme er smittefritt no. Hi, om eg var i din situasjon ville eg definitivt helde bornet heime frå bhg i morgon.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #17 Skrevet 11. februar 2021 Jeg har valgt å holde hjemme til situasjonen har blitt mer oversiktlig når det har vært smitte tidligere. Jeg har muligheten til det. Den ene gangen hadde smitten også kommet inn i mitt barns kohort og da slapp vi karantene. Ellers tenker jeg at barnehagen bør ha gode rutiner slik at smitten ikke sprer seg da. Anonymkode: e7d2b...b2f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #18 Skrevet 11. februar 2021 Jeg hadde uten tvil holdt barnet hjemme noen dager, for å se an utviklingen. Anonymkode: 12168...12c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #19 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Har en jente på to år som elsker barnehagen. Jeg er hjemme med baby på seks mnd hver dag. I dag kom beskjeden om at en avdeling (nærmeste naboavdeling) i barnehagen er stengt fordi fire barn og to ansatte er smittet av korona. Hadde dere sendt barnet i barnehagen i morgen? Vi bor midt i Oslo. Anonymkode: 1cfa0...a9a Siden du i første setning påpeker at hun elsker barnehagen, i tillegg til at du har baby, så skjønner jeg at du håpte på en haug med svar om at det er bare å sende i barnehagen. Håper likevel du hører på de 99 prosentene som selvfølgelig ikke hadde levert i barnehagen i en sånn situasjon. Forstår i grunnen ikke at du vurderer det engang. Anonymkode: d32c6...53a
Pobie Skrevet 12. februar 2021 #20 Skrevet 12. februar 2021 En baby på 6 mnd er da ikke så mye jobb at det er verdt å sende og risikere smitte. Da risikerer du jo også at baby på 6 mnd blir smittet. Jeg ville holdt hjemme hvertfall til midt i neste uke.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #21 Skrevet 12. februar 2021 Jeg hadde holdt henne hjemme Anonymkode: 3019c...c82
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #22 Skrevet 12. februar 2021 Hadde også holdt hjemme. Ikke noe å lure på en gang. Anonymkode: 10317...368
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #23 Skrevet 12. februar 2021 Hadde det vært mitt barn hadde hun ikke vært i bhg i det hele tatt i en pågående pandemi dersom jeg selv var hjemme i permisjon, men det er meg da..... Anonymkode: 5b2a3...2fc
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #24 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Siden du i første setning påpeker at hun elsker barnehagen, i tillegg til at du har baby, så skjønner jeg at du håpte på en haug med svar om at det er bare å sende i barnehagen. Håper likevel du hører på de 99 prosentene som selvfølgelig ikke hadde levert i barnehagen i en sånn situasjon. Forstår i grunnen ikke at du vurderer det engang. Anonymkode: d32c6...53a Det er ikke sikkert, kanskje hun heller er ute etter bekreftelse på at det er greit å holde barnet hjemme mot barnets vilje. (Og det er det selvfølgelig.) Anonymkode: 076ab...221
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #25 Skrevet 12. februar 2021 Hadde sendt i bhg jeg hvis hver kohort har egen garderobe, eget toalett, ikke er ute med de andre kohortene. I bhg til mitt barn har hver kohort eget bad, egen garderobe, de er ikke ute med andre kohorter og de ansatte har egne rom å ha lunsj på. Men jeg holdt barnet mitt hjemme da en ansatt på naboavdelingen fikk korona og ene barnet som gikk på den avdelingen med den smittede ansatte fikk være på mitt barns avdeling pga moren jobber på kiwi(samfunnskritisk jobb..) så da slapp sønnen karantene, da holdt jeg mitt barn hjemme. Men i ditt tilfelle hadde jeg sendt. Inkubasjonstiden er opptil 10 dager så ikke noe poeng i å holde henne hjemme en dag, da må du holde henne hjemme i 10 dager. Anonymkode: b5aa8...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå