Gå til innhold

Flagger du i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at vår lokale brannstasjon og sykehjem har heist flagget for samenes nasjonaldag :) flagger du? 

Anonymkode: e1f7e...018

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mm, flagget..men tatt ned nå selvsagt 

Anonymkode: cac36...d16

Skrevet

Nei, det føles ikke nsturlig siden jeg ikke er same.

Anonymkode: ad777...3d9

Skrevet

Nei, men nå flagger jeg ikke på nasjonaldagene til Sverige, Danmark ol. heller.... Kun Norges nasjonaldag, 17.mai.

Anonymkode: a669f...7b9

Skrevet

Nei, det angår ikke meg.

Anonymkode: 1f369...b2e

Skrevet

Nei, har ikke sameflagg. 

Anonymkode: 3701c...e9a

Skrevet

Har flagget og vært på feiring💙❤️💛💚

Anonymkode: 53e9f...56a

Skrevet

Nei, men det er bakt kake dekorert som flagget her i huset. Minsta måtte vist bake kake til stoesøsters veninne som er same. 

(jeg er egentlig ganske lei samer idag, minsta har hengt seg opp i samer etter at storesøster var ferdig med sin periode. Storesøster kan mye samisk både muntlig og skriftlig. Og minsta blir ikke bare litt opphengt i ting når hun blir opphengt. Hun blir som en irriterende treåring som har hengt seg opp. Problemet er bare at hun er 16 og burde ha skjønt at google har flere svar enn hva jeg har om slike ting) Det positive er at jeg har fått frisket opp litt kunnskap, men corona og unger som bare spør blir litt mye. 

Anonymkode: 0107d...56a

Skrevet

Selvfølgelig ☺️

Anonymkode: 4861c...7ac

Skrevet

Nei. Jeg har ikke samisk flagg, og det ville vært respektløst å flagge med norsk flagg på samenes dag

Anonymkode: ac01d...74a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei. Jeg har ikke samisk flagg, og det ville vært respektløst å flagge med norsk flagg på samenes dag

Jeg tenker det samme. 

Anonymkode: 16b3f...404

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alle offentlige bygg skal i dag flagge med det norske flagget. De kan flagge med det samiske hvis de vil, så du kan godt heise det norske. 

Anonymkode: aab16...262

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ser at vår lokale brannstasjon og sykehjem har heist flagget for samenes nasjonaldag :) flagger du? 

Anonymkode: e1f7e...018

Nei 

Anonymkode: fc8f2...ca9

Skrevet

Nope.  Er ikke same. 

Anonymkode: 7a772...e05

Skrevet

Niks hvorfor skulle jeg det?

Anonymkode: d0bc5...c7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det skjønner jeg ikke? Vi bor i en kommune på Vestlandet med få eller ingen samer, men det flagges da med det norske flagg fra alle offentlige bygninger. Samene er jo en del av Norge. 

Vi har bare balkongflagg og har ikke flagget i dag. 

Anonymkode: 23fd6...d26

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Alle offentlige bygg skal i dag flagge med det norske flagget. De kan flagge med det samiske hvis de vil, så du kan godt heise det norske. 

Anonymkode: aab16...262

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det skjønner jeg ikke? Vi bor i en kommune på Vestlandet med få eller ingen samer, men det flagges da med det norske flagg fra alle offentlige bygninger. Samene er jo en del av Norge. 

Vi har bare balkongflagg og har ikke flagget i dag. 

Jeg synes fortsatt det er respektløst å flagge med det norske. Spesielt bed offentlige bygninger. De r skaffe det samiske flagget om de skal flagge på samenes dag. Samene har et eget flagg, og det er det flagget man skal bruke 6. februar. 
Samene har vært undertrykket av nordmenn i så lang tid at det vil være krenkende for samene med norsk flagg. I alle fall er det det samene jeg kjenner sier. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg synes fortsatt det er respektløst å flagge med det norske. Spesielt bed offentlige bygninger. De r skaffe det samiske flagget om de skal flagge på samenes dag. Samene har et eget flagg, og det er det flagget man skal bruke 6. februar. 
Samene har vært undertrykket av nordmenn i så lang tid at det vil være krenkende for samene med norsk flagg. I alle fall er det det samene jeg kjenner sier. 

6 februar er merket som en offisiell flaggdag, ingen steder står det at det skal være med det samiske flagget. 

Det viktige er å annerkjenne deres rett til egen kultur, de er fremdles en del av Norge. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

6 februar er merket som en offisiell flaggdag, ingen steder står det at det skal være med det samiske flagget. 

Det viktige er å annerkjenne deres rett til egen kultur, de er fremdles en del av Norge. 

Jeg bryr meg ikke om din eller statens mening. Jeg bryr meg om samefolkets mening. De jeg kjenner mener det norske flagget er respektløst, og at det er nok et idiotisk påfunn fra Norge for å undertrykke samenes eget flagg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om din eller statens mening. Jeg bryr meg om samefolkets mening. De jeg kjenner mener det norske flagget er respektløst, og at det er nok et idiotisk påfunn fra Norge for å undertrykke samenes eget flagg. 

Det er greit. Det bryr jeg meg ingenting om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er greit. Det bryr jeg meg ingenting om. 

Nei, og det er jo der problemet ligger. Nordmenn vil feire samenes dag med norske flagg for å vise solidaritet😂😂

Skrevet

Jeg skal kjøpe det samiske flagget og fra neste år er jeg med. Det er BRA at det endelig begynner å bli fokus på behandlingen av samene. Synes vi skal være stolte av å ha en egen urbefolkning i Norge. 👍

Anonymkode: d5d95...33d

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei, og det er jo der problemet ligger. Nordmenn vil feire samenes dag med norske flagg for å vise solidaritet😂😂

Du beviser virkelig Dunning-Kruger effekten. 

Understreket med 😂😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal kjøpe det samiske flagget og fra neste år er jeg med. Det er BRA at det endelig begynner å bli fokus på behandlingen av samene. Synes vi skal være stolte av å ha en egen urbefolkning i Norge. 👍

Anonymkode: d5d95...33d

Det er kjempebra med fokus. Derfor feirer jeg deres dag med mitt flagg. Jeg tenker det heller stygt mot kulturell appropriasjon om man benytter samisk flagg uten å ha det minste tilknytning til samer selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...