Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Ser at vår lokale brannstasjon og sykehjem har heist flagget for samenes nasjonaldag flagger du? Anonymkode: e1f7e...018
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Mm, flagget..men tatt ned nå selvsagt Anonymkode: cac36...d16
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Nei, det føles ikke nsturlig siden jeg ikke er same. Anonymkode: ad777...3d9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Nei, men nå flagger jeg ikke på nasjonaldagene til Sverige, Danmark ol. heller.... Kun Norges nasjonaldag, 17.mai. Anonymkode: a669f...7b9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Nei, det angår ikke meg. Anonymkode: 1f369...b2e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Nei, har ikke sameflagg. Anonymkode: 3701c...e9a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 Har flagget og vært på feiring💙❤️💛💚 Anonymkode: 53e9f...56a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 Nei, men det er bakt kake dekorert som flagget her i huset. Minsta måtte vist bake kake til stoesøsters veninne som er same. (jeg er egentlig ganske lei samer idag, minsta har hengt seg opp i samer etter at storesøster var ferdig med sin periode. Storesøster kan mye samisk både muntlig og skriftlig. Og minsta blir ikke bare litt opphengt i ting når hun blir opphengt. Hun blir som en irriterende treåring som har hengt seg opp. Problemet er bare at hun er 16 og burde ha skjønt at google har flere svar enn hva jeg har om slike ting) Det positive er at jeg har fått frisket opp litt kunnskap, men corona og unger som bare spør blir litt mye. Anonymkode: 0107d...56a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Selvfølgelig ☺️ Anonymkode: 4861c...7ac
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Nei. Jeg har ikke samisk flagg, og det ville vært respektløst å flagge med norsk flagg på samenes dag Anonymkode: ac01d...74a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei. Jeg har ikke samisk flagg, og det ville vært respektløst å flagge med norsk flagg på samenes dag Anonymkode: ac01d...74a Jeg tenker det samme. Anonymkode: 16b3f...404
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei. Jeg har ikke samisk flagg, og det ville vært respektløst å flagge med norsk flagg på samenes dag Anonymkode: ac01d...74a Alle offentlige bygg skal i dag flagge med det norske flagget. De kan flagge med det samiske hvis de vil, så du kan godt heise det norske. Anonymkode: aab16...262
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ser at vår lokale brannstasjon og sykehjem har heist flagget for samenes nasjonaldag flagger du? Anonymkode: e1f7e...018 Nei Anonymkode: fc8f2...ca9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 Nope. Er ikke same. Anonymkode: 7a772...e05
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 Niks hvorfor skulle jeg det? Anonymkode: d0bc5...c7f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #17 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei. Jeg har ikke samisk flagg, og det ville vært respektløst å flagge med norsk flagg på samenes dag Anonymkode: ac01d...74a Det skjønner jeg ikke? Vi bor i en kommune på Vestlandet med få eller ingen samer, men det flagges da med det norske flagg fra alle offentlige bygninger. Samene er jo en del av Norge. Vi har bare balkongflagg og har ikke flagget i dag. Anonymkode: 23fd6...d26
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Alle offentlige bygg skal i dag flagge med det norske flagget. De kan flagge med det samiske hvis de vil, så du kan godt heise det norske. Anonymkode: aab16...262 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det skjønner jeg ikke? Vi bor i en kommune på Vestlandet med få eller ingen samer, men det flagges da med det norske flagg fra alle offentlige bygninger. Samene er jo en del av Norge. Vi har bare balkongflagg og har ikke flagget i dag. Anonymkode: 23fd6...d26 Jeg synes fortsatt det er respektløst å flagge med det norske. Spesielt bed offentlige bygninger. De r skaffe det samiske flagget om de skal flagge på samenes dag. Samene har et eget flagg, og det er det flagget man skal bruke 6. februar. Samene har vært undertrykket av nordmenn i så lang tid at det vil være krenkende for samene med norsk flagg. I alle fall er det det samene jeg kjenner sier. Anonymkode: ac01d...74a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes fortsatt det er respektløst å flagge med det norske. Spesielt bed offentlige bygninger. De r skaffe det samiske flagget om de skal flagge på samenes dag. Samene har et eget flagg, og det er det flagget man skal bruke 6. februar. Samene har vært undertrykket av nordmenn i så lang tid at det vil være krenkende for samene med norsk flagg. I alle fall er det det samene jeg kjenner sier. Anonymkode: ac01d...74a 6 februar er merket som en offisiell flaggdag, ingen steder står det at det skal være med det samiske flagget. Det viktige er å annerkjenne deres rett til egen kultur, de er fremdles en del av Norge. Anonymkode: 23fd6...d26
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): 6 februar er merket som en offisiell flaggdag, ingen steder står det at det skal være med det samiske flagget. Det viktige er å annerkjenne deres rett til egen kultur, de er fremdles en del av Norge. Anonymkode: 23fd6...d26 Jeg bryr meg ikke om din eller statens mening. Jeg bryr meg om samefolkets mening. De jeg kjenner mener det norske flagget er respektløst, og at det er nok et idiotisk påfunn fra Norge for å undertrykke samenes eget flagg. Anonymkode: ac01d...74a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #21 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg bryr meg ikke om din eller statens mening. Jeg bryr meg om samefolkets mening. De jeg kjenner mener det norske flagget er respektløst, og at det er nok et idiotisk påfunn fra Norge for å undertrykke samenes eget flagg. Anonymkode: ac01d...74a Det er greit. Det bryr jeg meg ingenting om. Anonymkode: 23fd6...d26
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #22 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er greit. Det bryr jeg meg ingenting om. Anonymkode: 23fd6...d26 Nei, og det er jo der problemet ligger. Nordmenn vil feire samenes dag med norske flagg for å vise solidaritet😂😂 Anonymkode: ac01d...74a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #23 Skrevet 7. februar 2021 Jeg skal kjøpe det samiske flagget og fra neste år er jeg med. Det er BRA at det endelig begynner å bli fokus på behandlingen av samene. Synes vi skal være stolte av å ha en egen urbefolkning i Norge. 👍 Anonymkode: d5d95...33d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #24 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, og det er jo der problemet ligger. Nordmenn vil feire samenes dag med norske flagg for å vise solidaritet😂😂 Anonymkode: ac01d...74a Du beviser virkelig Dunning-Kruger effekten. Understreket med 😂😂 Anonymkode: 23fd6...d26
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #25 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg skal kjøpe det samiske flagget og fra neste år er jeg med. Det er BRA at det endelig begynner å bli fokus på behandlingen av samene. Synes vi skal være stolte av å ha en egen urbefolkning i Norge. 👍 Anonymkode: d5d95...33d Det er kjempebra med fokus. Derfor feirer jeg deres dag med mitt flagg. Jeg tenker det heller stygt mot kulturell appropriasjon om man benytter samisk flagg uten å ha det minste tilknytning til samer selv. Anonymkode: 23fd6...d26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå