Gå til innhold

Alkohol til leksene

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde du syntes det var ok å få vite at skolearbeidet til ditt barn var rettet i fylla av læreren? 

Jeg tenker det er noe bekymringsmessig over det å ikke kunne klare å vente med å sprette flasken til etter at jobben er gjort. Dette helt uavhengig av når på døgnet det er snakk om. 

Anonymkode: 491e5...d60

Nei, hvis du leser mitt tidligere innlegg ser du at jeg ikke synes det. Dette var et svar på forskjellen mellom bunden og ikke bunden arbeidstid.

Anonymkode: e5b57...dcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, hvis du leser mitt tidligere innlegg ser du at jeg ikke synes det. Dette var et svar på forskjellen mellom bunden og ikke bunden arbeidstid.

Kjernetid, mener jeg.

Skrevet

Det er milevis av forskjell på ett-to glass vin og fylla da. 

Skrevet

Rettearbeider er helt uakseptabelt å gjøre når man drikker alkohol, for uansett hva læreren da selv mener om egen tilstand av ruspåvirkning så blir man påvirket, og det kan igjen påvirke rettejobben. Det er overhodet ikke akseptabelt!

Ville du ha drukket mens du satt og rettet elevarbeider på skolen, selv om du ikke skulle ha mer undervisning eller møter med kolleger? Selv om jobben gjøres hjemme i egen stue drikker man ikke når man gjør slikt, for det påvirker tilbakemeldingene, det påvirker ev. karakterer.

Enig med prækes, det er skummelt når man lar likegyldigheten bli en grunn til å drikke.

Anonymkode: ea847...74e

Skrevet
vimsa3 skrev (16 minutter siden):

Det er milevis av forskjell på ett-to glass vin og fylla da. 

Rettearbeid hører ikke sammen med alkohol, uansett mengde

Anonymkode: 508c9...c11

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Rettearbeider er helt uakseptabelt å gjøre når man drikker alkohol, for uansett hva læreren da selv mener om egen tilstand av ruspåvirkning så blir man påvirket, og det kan igjen påvirke rettejobben. Det er overhodet ikke akseptabelt!

Ville du ha drukket mens du satt og rettet elevarbeider på skolen, selv om du ikke skulle ha mer undervisning eller møter med kolleger? Selv om jobben gjøres hjemme i egen stue drikker man ikke når man gjør slikt, for det påvirker tilbakemeldingene, det påvirker ev. karakterer.

Enig med prækes, det er skummelt når man lar likegyldigheten bli en grunn til å drikke.

Det er akkurat dette jeg også tenker. Jeg retter aldri hvis jeg har drukket alkohol. Men jeg kan ta et glass vin mens jeg lager til en PowerPoint eller leser meg opp på f.eks. den kalde krigen før timene dagen etter. 

Anonymkode: 48e6f...115

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er akkurat dette jeg også tenker. Jeg retter aldri hvis jeg har drukket alkohol. Men jeg kan ta et glass vin mens jeg lager til en PowerPoint eller leser meg opp på f.eks. den kalde krigen før timene dagen etter. 

Anonymkode: 48e6f...115

Og det tenker jeg er greit en sjelden gang. Men å tro, som Hi synes å gjøre, at et eller to glass vin ikke påvirker vurderingsevnen hennes i rettearbeider, det er skummelt og naivt.

Skrevet

Tja.. Jeg hadde ikke så sterk mening om dette. Ikke så farlig, men ser argumentene om at man visker ut skille mellom jobb og arbeid. 

Selv har jeg skrevet en stor oppgave ifb spesialisering med rødvin inntil. Kan være greit med litt promille for å få ting gjort 😆 forskjellen på dette og hun studenten er nok at jeg skriver oppgaver veldig sjeldent, så jeg ser ikke problemet for egen del

Anonymkode: d6b55...238

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tja.. Jeg hadde ikke så sterk mening om dette. Ikke så farlig, men ser argumentene om at man visker ut skille mellom jobb og arbeid. 

Selv har jeg skrevet en stor oppgave ifb spesialisering med rødvin inntil. Kan være greit med litt promille for å få ting gjort 😆 forskjellen på dette og hun studenten er nok at jeg skriver oppgaver veldig sjeldent, så jeg ser ikke problemet for egen del

Anonymkode: d6b55...238

Det er og stor forskjell på å skrive sin egen oppgave, og det å rette andre sine oppgaver

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er og stor forskjell på å skrive sin egen oppgave, og det å rette andre sine oppgaver

Retting av oppgaver kan være mye forskjellig. Det er forskjell på om man rette tysk stil for elever på videregående eller sette klistremerker for å sjekke at 2.klassinger har skrevet ukas ord.

Anonymkode: 28eb2...3ff

Skrevet

Da jeg studerte var det faktisk en veldig god måte å dra ut proppen ved skrivesperre. Kom godt i gang med oppgaven, lettere å fjerne tekst dagen etter enn å skrive noe nytt når du er blank. 

Brukte trikset på mannen da han søkte jobb og skulle levere oppgave i søknadsprosessen. Han ombestemte seg kvelden før om strategi og fikk skrivesperre. Kjøpte et par øl til han, så løsnet det. 

Anonymkode: 99fe6...96f

Skrevet

Skillet mellom arbeid og fritid ble borte for mange år siden for min del, å være lærer er en livsstil. Det tror jeg kan bekreftes av veldig mange som bor sammen med lærere. 

Jeg jobber vanligvis seks kvelder i uka, og jeg syns det er helt uproblematisk å ta meg et glass vin fredag kveld selv om jeg jobber. En gang eller to i måneden jobber jeg også sammen med kollegaer, og da tar vi oss også gjerne et glass. 

Anonymkode: 5fbc6...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...