Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #26 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde du syntes det var ok å få vite at skolearbeidet til ditt barn var rettet i fylla av læreren? Jeg tenker det er noe bekymringsmessig over det å ikke kunne klare å vente med å sprette flasken til etter at jobben er gjort. Dette helt uavhengig av når på døgnet det er snakk om. Anonymkode: 491e5...d60 Nei, hvis du leser mitt tidligere innlegg ser du at jeg ikke synes det. Dette var et svar på forskjellen mellom bunden og ikke bunden arbeidstid. Anonymkode: e5b57...dcd
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #27 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, hvis du leser mitt tidligere innlegg ser du at jeg ikke synes det. Dette var et svar på forskjellen mellom bunden og ikke bunden arbeidstid. Anonymkode: e5b57...dcd Kjernetid, mener jeg. Anonymkode: e5b57...dcd
vimsa3 Skrevet 6. februar 2021 #28 Skrevet 6. februar 2021 Det er milevis av forskjell på ett-to glass vin og fylla da.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #29 Skrevet 6. februar 2021 Rettearbeider er helt uakseptabelt å gjøre når man drikker alkohol, for uansett hva læreren da selv mener om egen tilstand av ruspåvirkning så blir man påvirket, og det kan igjen påvirke rettejobben. Det er overhodet ikke akseptabelt! Ville du ha drukket mens du satt og rettet elevarbeider på skolen, selv om du ikke skulle ha mer undervisning eller møter med kolleger? Selv om jobben gjøres hjemme i egen stue drikker man ikke når man gjør slikt, for det påvirker tilbakemeldingene, det påvirker ev. karakterer. Enig med prækes, det er skummelt når man lar likegyldigheten bli en grunn til å drikke. Anonymkode: ea847...74e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #30 Skrevet 6. februar 2021 vimsa3 skrev (16 minutter siden): Det er milevis av forskjell på ett-to glass vin og fylla da. Rettearbeid hører ikke sammen med alkohol, uansett mengde Anonymkode: 508c9...c11
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #31 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Rettearbeider er helt uakseptabelt å gjøre når man drikker alkohol, for uansett hva læreren da selv mener om egen tilstand av ruspåvirkning så blir man påvirket, og det kan igjen påvirke rettejobben. Det er overhodet ikke akseptabelt! Ville du ha drukket mens du satt og rettet elevarbeider på skolen, selv om du ikke skulle ha mer undervisning eller møter med kolleger? Selv om jobben gjøres hjemme i egen stue drikker man ikke når man gjør slikt, for det påvirker tilbakemeldingene, det påvirker ev. karakterer. Enig med prækes, det er skummelt når man lar likegyldigheten bli en grunn til å drikke. Anonymkode: ea847...74e Det er akkurat dette jeg også tenker. Jeg retter aldri hvis jeg har drukket alkohol. Men jeg kan ta et glass vin mens jeg lager til en PowerPoint eller leser meg opp på f.eks. den kalde krigen før timene dagen etter. Anonymkode: 48e6f...115
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #32 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det er akkurat dette jeg også tenker. Jeg retter aldri hvis jeg har drukket alkohol. Men jeg kan ta et glass vin mens jeg lager til en PowerPoint eller leser meg opp på f.eks. den kalde krigen før timene dagen etter. Anonymkode: 48e6f...115 Og det tenker jeg er greit en sjelden gang. Men å tro, som Hi synes å gjøre, at et eller to glass vin ikke påvirker vurderingsevnen hennes i rettearbeider, det er skummelt og naivt. Anonymkode: ea847...74e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #33 Skrevet 6. februar 2021 Tja.. Jeg hadde ikke så sterk mening om dette. Ikke så farlig, men ser argumentene om at man visker ut skille mellom jobb og arbeid. Selv har jeg skrevet en stor oppgave ifb spesialisering med rødvin inntil. Kan være greit med litt promille for å få ting gjort 😆 forskjellen på dette og hun studenten er nok at jeg skriver oppgaver veldig sjeldent, så jeg ser ikke problemet for egen del Anonymkode: d6b55...238
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #34 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Tja.. Jeg hadde ikke så sterk mening om dette. Ikke så farlig, men ser argumentene om at man visker ut skille mellom jobb og arbeid. Selv har jeg skrevet en stor oppgave ifb spesialisering med rødvin inntil. Kan være greit med litt promille for å få ting gjort 😆 forskjellen på dette og hun studenten er nok at jeg skriver oppgaver veldig sjeldent, så jeg ser ikke problemet for egen del Anonymkode: d6b55...238 Det er og stor forskjell på å skrive sin egen oppgave, og det å rette andre sine oppgaver Anonymkode: 508c9...c11
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #35 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er og stor forskjell på å skrive sin egen oppgave, og det å rette andre sine oppgaver Anonymkode: 508c9...c11 Retting av oppgaver kan være mye forskjellig. Det er forskjell på om man rette tysk stil for elever på videregående eller sette klistremerker for å sjekke at 2.klassinger har skrevet ukas ord. Anonymkode: 28eb2...3ff
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #36 Skrevet 6. februar 2021 Da jeg studerte var det faktisk en veldig god måte å dra ut proppen ved skrivesperre. Kom godt i gang med oppgaven, lettere å fjerne tekst dagen etter enn å skrive noe nytt når du er blank. Brukte trikset på mannen da han søkte jobb og skulle levere oppgave i søknadsprosessen. Han ombestemte seg kvelden før om strategi og fikk skrivesperre. Kjøpte et par øl til han, så løsnet det. Anonymkode: 99fe6...96f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #37 Skrevet 6. februar 2021 Skillet mellom arbeid og fritid ble borte for mange år siden for min del, å være lærer er en livsstil. Det tror jeg kan bekreftes av veldig mange som bor sammen med lærere. Jeg jobber vanligvis seks kvelder i uka, og jeg syns det er helt uproblematisk å ta meg et glass vin fredag kveld selv om jeg jobber. En gang eller to i måneden jobber jeg også sammen med kollegaer, og da tar vi oss også gjerne et glass. Anonymkode: 5fbc6...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå