Gå til innhold

Slankere sommeren 2021


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har lyst til å være med på en slanketråd? Jeg er veldig overvektig og skal ned mye, var på vekta i dag og veide grusomme 106,2 kilo. Jeg kommer til å ha veiedag på mandager, så får jeg se om det blir hver mandag eller kanskje annenhver. Om 21 uker det 28 juni, og da er målet mitt å  ned minst 11,2 kilo, da veier jeg 95 kilo.

Hvis noen andre har lyst til å være med, så heng på, uansett om du skal ned mye eller lite.

01/02 -21 : 106,2 kilo

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg veier 82 kilo og det er mye for meg. Jeg klarer ikke holde diett så jeg må nok slutte å spise på kveldene. Hva er din metode ?

Anonymkode: f8f93...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hei.

Jeg veier 82 kilo og det er mye for meg. Jeg klarer ikke holde diett så jeg må nok slutte å spise på kveldene. Hva er din metode ?

Anonymkode: f8f93...c7f

Jeg har nok flere ting jeg kan forandre på, tenker å ta litt etter litt. Men jeg tenker å telle kalorier de første ukene i hvert fall, så jeg får en oversikt over maten, men har ingen diett å følge nå, får se etterhvert. Først vil jeg få meg litt bedre vaner. Har og bestemt meg for at jeg ikke skal spise etter klokka 19.00. Har medlemskap på treningssenter, så må begynne å bruke det mer, jeg trenger generelt å bevege meg mer. Men jeg har en del utfordringer i forhold til sykdom, som jeg må ta hensyn til alt for ofte desverre.

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg på! Forrige uke veide jeg 69,noe, 1 kg ned på ei uke med 5:2 dietten. Har stålkontroll på kalorier også via Lifesum👍🏼 Har også veiedag på mandager. Skal ned til 55, som er min normalvekt. 

Anonymkode: 3ed7c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hei! Slenger meg på! Forrige uke veide jeg 69,noe, 1 kg ned på ei uke med 5:2 dietten. Har stålkontroll på kalorier også via Lifesum👍🏼 Har også veiedag på mandager. Skal ned til 55, som er min normalvekt. 

Anonymkode: 3ed7c...cb4

Så bra 😊 Har du akkurat begynt på vektnedgang?

Jeg har vært på treningssenteret i dag, bra start på uka 😁

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg jeg å, veide ca 100 før og nå viser vekta ca 70 .. målet er minimum 65 til sommeren 

Anonymkode: a06fa...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med! 95 kg i dag. Gikk ned 15 kg i fjor, men nå er nesten alt tilbake🙄 Håper vi kan motivere hverandre! 💪

Anonymkode: 81146...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg slenger meg jeg å, veide ca 100 før og nå viser vekta ca 70 .. målet er minimum 65 til sommeren 

Anonymkode: a06fa...602

Oi, så god du er, 30 kilo er utrolig bra 😊 Hvor lang tid brukte du på det? Hvordan gjorde du det?

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Come on girls... det er bare å bli bestemt i hodet. Vil du det, får du det til! Hvem kan dette bedre enn du selv!? 
 

nei jeg brukte str xxl i bukser ogsånt.. og etter de å begynte å bli for  små, var det på tide å skamme meg.. snakket med meg selv i speilet siden jeg ikke hadde en eneste venn/ venninne:(( ensomme dager. Jeg klarte aldri å si nei til sjokolade ogsånt. Så dem har jeg kutta helt ut til å begynne med .. små joggeturer og litt magedans hadde jeg begynt med. Elsker å danse men så veldig stygt ut når jeg var så overvektig. Sleit med å puste osv.. og begynte å spise sunt, mer frukt og grønt og masse vann istede for bare brus!! 

etter 2-3 mnd begynte folk å legge merke til det her. Da fikk jeg mer motivasjon. Nå som pandemien er her og jeg tør ikke gå til trening, kjøpte jeg spinnings treningssykkel hjem. Det funker bra. Ca en time hverdag med sykkel, perfekt. 
 

nå bruker jeg str medium. Målet er small. 🙏🏻🙏🏻

Anonymkode: a06fa...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er med! 95 kg i dag. Gikk ned 15 kg i fjor, men nå er nesten alt tilbake🙄 Håper vi kan motivere hverandre! 💪

Anonymkode: 81146...464

Å, det er kjipt. Håper og vi kan motivere hverandre, dele litt oppturer og få oppmuntring

på nedturer, tenker kanskje det kan være litt lettere da 😊 Hvor tenker du å starte?

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at så mange vil bli med, nå ble jeg skikkelig glad 😊 Siden dere alle skriver som anonyme (som jeg og gjør), kanskje dere kan signere med et navn eller noe, så er det lettere å skille alle fra hverandre, uten å måtte lete etter kodene 😊

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Come on girls... det er bare å bli bestemt i hodet. Vil du det, får du det til! Hvem kan dette bedre enn du selv!? 
 

nei jeg brukte str xxl i bukser ogsånt.. og etter de å begynte å bli for  små, var det på tide å skamme meg.. snakket med meg selv i speilet siden jeg ikke hadde en eneste venn/ venninne:(( ensomme dager. Jeg klarte aldri å si nei til sjokolade ogsånt. Så dem har jeg kutta helt ut til å begynne med .. små joggeturer og litt magedans hadde jeg begynt med. Elsker å danse men så veldig stygt ut når jeg var så overvektig. Sleit med å puste osv.. og begynte å spise sunt, mer frukt og grønt og masse vann istede for bare brus!! 

etter 2-3 mnd begynte folk å legge merke til det her. Da fikk jeg mer motivasjon. Nå som pandemien er her og jeg tør ikke gå til trening, kjøpte jeg spinnings treningssykkel hjem. Det funker bra. Ca en time hverdag med sykkel, perfekt. 
 

nå bruker jeg str medium. Målet er small. 🙏🏻🙏🏻

Anonymkode: a06fa...602

Bra gjort, sprekt å sykle en time hver dag 😊 Jeg har en trimsykkel, på tide å børste litt støv av den kanskje...

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ned 4-6 kg, men setter ikke noen dato for det. Gikk ned 10 kg i fjor.

Jeg sliter også med sykdom, så jeg styrer ikke helt vekta selv. Nå har jeg f.eks. gått opp to kg i vann, og det holder kroppen veldig på. Kan over natten plutselig gå opp 1-4 kg i vannvekt, og det styrer jeg jo ikke selv.

Men, jeg er veldig flink med kostholdet, teller ikke kalorier, spiser lavkarbo og spiser variert, vet hva som fungerer for meg og har spist lavkarbo i sikkert 15 år. Var noen få uvaner sammen med forverring av sykdom og dermed drastisk redusert aktivitetsnivå som gjorde at jeg gikk opp ti kg på et år. Nå er målet min trivselsvekt, som er mellom 20 og 21 på bmi, og der min kropp bruker å normalisere vekten selv når jeg spiser sunt, er aktiv og noenlunde frisk. Tar det helt rolig, for jeg vet at jeg ikke kan stresse med vektnedgang, jeg tar det som en livsstilstilpasning. Er så aktiv som jeg greier mtp. sykdom. Går tur hver dag, og ellers gjør jeg litt øvelser hjemme og ror litt på en romaskin, men alt utenom gåturene mine varierer veldig med formen/helsen.

Vet ikke hvor mye jeg blir innom tråden, men skal prøve å titte innom :)

Er så mye snø ute om dagen, så jeg kaller meg Snøklokka ;)

Anonymkode: f02a2...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skal ned 4-6 kg, men setter ikke noen dato for det. Gikk ned 10 kg i fjor.

Jeg sliter også med sykdom, så jeg styrer ikke helt vekta selv. Nå har jeg f.eks. gått opp to kg i vann, og det holder kroppen veldig på. Kan over natten plutselig gå opp 1-4 kg i vannvekt, og det styrer jeg jo ikke selv.

Men, jeg er veldig flink med kostholdet, teller ikke kalorier, spiser lavkarbo og spiser variert, vet hva som fungerer for meg og har spist lavkarbo i sikkert 15 år. Var noen få uvaner sammen med forverring av sykdom og dermed drastisk redusert aktivitetsnivå som gjorde at jeg gikk opp ti kg på et år. Nå er målet min trivselsvekt, som er mellom 20 og 21 på bmi, og der min kropp bruker å normalisere vekten selv når jeg spiser sunt, er aktiv og noenlunde frisk. Tar det helt rolig, for jeg vet at jeg ikke kan stresse med vektnedgang, jeg tar det som en livsstilstilpasning. Er så aktiv som jeg greier mtp. sykdom. Går tur hver dag, og ellers gjør jeg litt øvelser hjemme og ror litt på en romaskin, men alt utenom gåturene mine varierer veldig med formen/helsen.

Vet ikke hvor mye jeg blir innom tråden, men skal prøve å titte innom :)

Er så mye snø ute om dagen, så jeg kaller meg Snøklokka ;)

Anonymkode: f02a2...c95

Hei hei snøklokka, så fint at du vil være med 😊
Sykdom kan ødelegge mye, det er noe skikkelig dritt, kjenner meg igjen i det med drastisk redusert aktivitetsnivå 😣 Jeg prøver å stable meg litt på beina etter lang tids sykdom, er ikke frisk, men ser ut til å ha en litt bedre periode nå.
Er nesten litt misunnelig på deg som har snø, ønsker ikke mye, men kunne gjerne hatt litt mer enn den halve cm som er her 😁

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 2.2.2021 den 20.02):

Så bra 😊 Har du akkurat begynt på vektnedgang?

Jeg har vært på treningssenteret i dag, bra start på uka 😁

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Jeg begynte 18. januar, så det er ganske nylig. Jeg prøvde en annen kur i oktober og november, men den var så avansert og krevde utrolig mye planlegging og prepping av mat! Jeg tar helst den litt enklere utveien om dette kan kalles enkelt 😂 -1 kg etter ei uke, veiing igjen på mandag, da har jeg gjort dette to uker. Spennende! 

Anonymkode: 3ed7c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det tid for første veiing, og vekta viste 104,9, så det er vel en ok start 😊

01/02 - 21 : 106,2 kilo
08/02 - 21 : 104,9 kilo ( - 1,3 )

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på!!

Veide meg i dag og er 66,7 kg - målet mitt er 55-57 og en trent kropp. Har prøvd så utrolig mange ganger før - og feilet. Men er kjempemotivert. Har et tilleggsmål om mer søvn og mindre skjerm. Tenker å bruke kaloritelling i hovedsak - og unngå sukkerholdig mat i sin helhet, samt en time aktivitet HVER dag! og yoga...masse yoga

Oppdaterer om en uke :)

Hilsen Yogi

Anonymkode: e2228...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på en slanketråd jeg også.. Forhåpentligvis kan det inspirere

Jeg har veie dag mandager jeg også, begynte 4 januar og da veide jeg 102,8 kg - har aldri vært så tung før. Selv når jeg var høygravid med 3 mann. Jeg skjemmes over at jeg har latt det gå så langt. Ett år etter første barnet ble født var jeg 10 kg tyngre en utgangspunktet som var 68 kg. Med nr 2 var jeg oppi 88 ett år etterfødsel, gikk litt ned og nå 7 år etter sistemann er jeg da oppi 102,8 - og kan ikke helt skylle på graviditeter lenger 😅😂 Litt av problemet mitt er også at jeg ikke har "brydd meg nok". Jeg tenker litt sånn at ja ja, samme hvordan jeg ser ut, er bare normalt og være litt kraftig. Liker du ikke det du ser så se en annen vei... Men - nå liker jeg ikke det jeg ser selv og det er kjipt. Samt at på sikt vil det være farlig for meg å være så tung. Jeg er 165 høy. 

I dag veide jeg 95,8 så har gått ned 7 kg på 5 uker. Det er ok - selv om jeg er utålmodig og føler at det går veldig sakte. 

Jeg går tur hver dag - uansennsett vær og vind. Fra 45 min til 75 min alt etter som. Vet at jeg burde begynne med noen styrkeøvelser også - men har utsatt det. Så om noen her har noen gode tips til enkle, raske og effektive hjemme styrkeøvelser så si gjerne fra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I dag var det tid for første veiing, og vekta viste 104,9, så det er vel en ok start 😊

01/02 - 21 : 106,2 kilo
08/02 - 21 : 104,9 kilo ( - 1,3 )

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Er jo kjempe bra - well done!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annesmiltillivet skrev (På 8.2.2021 den 13.05):

Er jo kjempe bra - well done!

Tusen takk 😊 Så gøy at du og vil bli med, tenker vi ligger på rundt den samme bmi ca. At du har gått ned 7 kg på 5 uker er jo en kjempebra start 👍

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annesmiltillivet skrev (På 8.2.2021 den 12.10):

Jeg blir gjerne med på en slanketråd jeg også.. Forhåpentligvis kan det inspirere

Jeg har veie dag mandager jeg også, begynte 4 januar og da veide jeg 102,8 kg - har aldri vært så tung før. Selv når jeg var høygravid med 3 mann. Jeg skjemmes over at jeg har latt det gå så langt. Ett år etter første barnet ble født var jeg 10 kg tyngre en utgangspunktet som var 68 kg. Med nr 2 var jeg oppi 88 ett år etterfødsel, gikk litt ned og nå 7 år etter sistemann er jeg da oppi 102,8 - og kan ikke helt skylle på graviditeter lenger 😅😂 Litt av problemet mitt er også at jeg ikke har "brydd meg nok". Jeg tenker litt sånn at ja ja, samme hvordan jeg ser ut, er bare normalt og være litt kraftig. Liker du ikke det du ser så se en annen vei... Men - nå liker jeg ikke det jeg ser selv og det er kjipt. Samt at på sikt vil det være farlig for meg å være så tung. Jeg er 165 høy. 

I dag veide jeg 95,8 så har gått ned 7 kg på 5 uker. Det er ok - selv om jeg er utålmodig og føler at det går veldig sakte. 

Jeg går tur hver dag - uansennsett vær og vind. Fra 45 min til 75 min alt etter som. Vet at jeg burde begynne med noen styrkeøvelser også - men har utsatt det. Så om noen her har noen gode tips til enkle, raske og effektive hjemme styrkeøvelser så si gjerne fra :)

 

Jeg har fått styrkeøvelser som jeg skal gjøre på treningssenter, siden jeg er i så dårlig form og starter mer eller mindre fra bunnen av, så er det kjerneøvelser med egenvekt som er best for meg nå. Noen av de er med utstyr på treningssenteret, men ikke alle. Så de jeg skal gjøre, som man ikke egentlig  krever utstyr er knebøy, utfall og triple x med hantler (på treningssenteret bruker jeg vektskive, men du kan og bruke brusflaske fylt med vann eller sand). men du er nok i endel bedre form, så er ikke stikkert at noen av de er noe for deg 😊

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01/02 - 21 : 106,2 kilo
08/02 - 21 : 104,9 kilo ( - 1,3 )
15/02 - 21 : 104,4 kilo ( - 0,5 )

Hi

Anonymkode: dc72e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største prb er at jeg spiser mye sukker. Jobber med et prosjekt som er veldig krevende blir frusteret og spisser noe godt:///... vet ikke hvotdam jeg skal slutte med det. 82 kilo idag

Anonymkode: f8f93...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...