Gå til innhold

Facetime i lunsjen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker det kommer veldig an på type jobb man har. I min jobb så snakker vi mye sammen i løpet dagen, og noen synes det er godt med litt ro og stillhet i pausen, og det er ingen problem hvis det er noen som ikke ønsker å sitte på pauserommet, eller om ikke alle deltar like mye i samtalene der. Det du sier er at en litt stille person automatisk vil velges vekk, det synes jeg er trist.

Anonymkode: 341cf...7ef

Det meste av norsk arbeidsliv er dessverre tilpasset veldig utadvente mennesker som liker small talk, teambuilding, sosialt samvær og som er avhengig av å hele tiden ha folk rundt seg for å kunne prestere. Hvordan klarer disse seg på hjemmekontor, mon tro?

Anonymkode: c43ec...0f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

#krenka

Anonymkode: 97fb3...aea

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker det kommer veldig an på type jobb man har. I min jobb så snakker vi mye sammen i løpet dagen, og noen synes det er godt med litt ro og stillhet i pausen, og det er ingen problem hvis det er noen som ikke ønsker å sitte på pauserommet, eller om ikke alle deltar like mye i samtalene der. Det du sier er at en litt stille person automatisk vil velges vekk, det synes jeg er trist.

Anonymkode: 341cf...7ef

Nei, jeg sier ikke at en litt stille person velges vekk. Jeg sier at en person som selv velger seg bort fra det sosiale samværet også risikerer å velges vekk i andre sammenhenger. En litt stille person som kommer og sitter sammen med de andre er jo en del av samværet. Jeg har en jobb der vi sitter hver for oss og jobber det meste av dagen, og der lunsjen er samlingspunktet. Det er der vi blir kjent med hverandre som privatpersoner. Ikke på avdelingsmøtene eller i fagteamene. En som aldri ønsker å være sosial og snakke om "annet tull" som en skriver, vil ikke bli oppfattet som veldig tilnærmelig.

Anonymkode: 34136...c39

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg sier ikke at en litt stille person velges vekk. Jeg sier at en person som selv velger seg bort fra det sosiale samværet også risikerer å velges vekk i andre sammenhenger. En litt stille person som kommer og sitter sammen med de andre er jo en del av samværet. Jeg har en jobb der vi sitter hver for oss og jobber det meste av dagen, og der lunsjen er samlingspunktet. Det er der vi blir kjent med hverandre som privatpersoner. Ikke på avdelingsmøtene eller i fagteamene. En som aldri ønsker å være sosial og snakke om "annet tull" som en skriver, vil ikke bli oppfattet som veldig tilnærmelig.

Anonymkode: 34136...c39

Men hvorfor må man bli kjent med kollegaer som privatpersoner? Jeg har ingen interesse i å vite detaljer om mine kollegaers partner, barn, dyr, hus og hobbyer. Jeg går ikke på jobb for å skaffe kompiser, det har jeg nok av ellers. Likevel så kommer folk til meg hele tiden for faglige råd, selv om jeg ikke bedriver small talk og annet unødvendig. Jeg baker knakende gode kaker også da :D 

Anonymkode: c43ec...0f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...