Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #26 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Svært mange som omtaler seg selv som direkte og ærlig er i realiteten ofte ufin, frekk og brautende. Du er nok en av dem ettersom du i liten grad ser deg selv, men velger å skyte rett på de andre - se er skjøre, sarte og må dikkes med. Kunne du moderert og justert deg litt? Slik de fleste gjør for å kunne samhandle på en god måte med andre Anonymkode: c6778...387 Så merkelig at du mener du kjenner meg så godt at du kan uttale deg om min personlighet 😄 Besynderlig at jeg ikke har noen som helst problemer med mine andre kolleger på huset da. Jeg har aldri blitt oppfattet som verken ufin, frekk eller brautende. Men jeg har problemer med å jobbe sammen med folk som føler på alt, og som aldri skal prate om noe. Kolleger som lager så mye styr rundt sitt eget vesen og tilstedeværelse på jobb, slik at alle andre må ta hensyn. Anonymkode: 1dbc8...357
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #27 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Dette er jo mulig. Men når en leder baksnakker og forteller om årsak til sykemelding så er ikke det en god leder. Slutt å plassere skyld hos hi når leder oppfører seg helt bak mål. Anonymkode: 1ef29...0cf Hun har jo ikke fortalt om årsaken til sykmeldingen. Sjefen har fortalt noe hun oppfattet som personlig, men det var jo ikke sykmeldingsgrunnen. Hun vet heller ikke sikkert hva sjefen har sakt. En person sier en ting, en annen noe annet. Det er godt mulig sjefen har sakt noe hun/han ikke skulle sakt, men det trenger ikke være særlig alvorlig. Det beste hadde nok vært å gå til sjefen og si noe sånt som "Jeg ble lei meg og syntes det var pinlig at det kom ut at jeg ...", uten å anklage noen for å ha gjort noe ulovlig. Da vil jeg tro muligheten for et godt samarbeid etterpå ville være best. Anonymkode: 48ec4...c15
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #28 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Så merkelig at du mener du kjenner meg så godt at du kan uttale deg om min personlighet 😄 Besynderlig at jeg ikke har noen som helst problemer med mine andre kolleger på huset da. Jeg har aldri blitt oppfattet som verken ufin, frekk eller brautende. Men jeg har problemer med å jobbe sammen med folk som føler på alt, og som aldri skal prate om noe. Kolleger som lager så mye styr rundt sitt eget vesen og tilstedeværelse på jobb, slik at alle andre må ta hensyn. Anonymkode: 1dbc8...357 Nå skriver du jo at du føler de har behandlet deg annerledes. Det betyr vell at du ser på det som et problem? Anonymkode: 48ec4...c15
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #29 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hun har jo ikke fortalt om årsaken til sykmeldingen. Sjefen har fortalt noe hun oppfattet som personlig, men det var jo ikke sykmeldingsgrunnen. Hun vet heller ikke sikkert hva sjefen har sakt. En person sier en ting, en annen noe annet. Det er godt mulig sjefen har sakt noe hun/han ikke skulle sakt, men det trenger ikke være særlig alvorlig. Det beste hadde nok vært å gå til sjefen og si noe sånt som "Jeg ble lei meg og syntes det var pinlig at det kom ut at jeg ...", uten å anklage noen for å ha gjort noe ulovlig. Da vil jeg tro muligheten for et godt samarbeid etterpå ville være best. Anonymkode: 48ec4...c15 Jo jeg fortalte sjefen min om sykemeldingsgrunnen min, det var jo derfor jeg spurte henne om hvorfor hun trakk den i tvil. Og derfor jeg spurte om det stemte det jeg hadde hørt hun hadde sagt. Hun visste den egentlige grunnen, men ville av en eller annen grunn sverte meg ved å fortelle en mer psykisk årsak til sykemeldingen. Det visste hun egentlig ikke stemte, siden jeg sa den sanne årsaken. Jeg skjønner oppriktig talt ikke hva du ikke har fått med deg gjennom tråden her? Anonymkode: 1dbc8...357
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #30 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nå skriver du jo at du føler de har behandlet deg annerledes. Det betyr vell at du ser på det som et problem? Anonymkode: 48ec4...c15 Ja jeg føler meg anderledes behandlet. Og det er mest sannsynlig fordi hun følte seg tråkket på tærne. Hun tåler fint lite av sånt. Anonymkode: 1dbc8...357
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #31 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Så merkelig at du mener du kjenner meg så godt at du kan uttale deg om min personlighet 😄 Besynderlig at jeg ikke har noen som helst problemer med mine andre kolleger på huset da. Jeg har aldri blitt oppfattet som verken ufin, frekk eller brautende. Men jeg har problemer med å jobbe sammen med folk som føler på alt, og som aldri skal prate om noe. Kolleger som lager så mye styr rundt sitt eget vesen og tilstedeværelse på jobb, slik at alle andre må ta hensyn. Anonymkode: 1dbc8...357 Nå skriver du faktisk lengre opp selv at du har vært ufin og frekk. Anonymkode: 41cb8...e3d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #32 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå skriver du faktisk lengre opp selv at du har vært ufin og frekk. Anonymkode: 41cb8...e3d Hva???? Kan du vennligst sitere meg på det 😄 😄 Anonymkode: 1dbc8...357
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #33 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Hva???? Kan du vennligst sitere meg på det 😄 😄 Anonymkode: 1dbc8...357 Jeg venter i spenning 😄 😄 Anonymkode: 1dbc8...357
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #34 Skrevet 29. januar 2021 HI, mange håpløse svar du får her. Leder har på ingen måte lov til å fortelle hvorfor du er sykmeldt. Om det hun sier er sannhet eller løgn, spiller egentlig ingen rolle i så måte. Høres ut som en veldig uprof og urutinert sjef. Kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hvilken bransje du er i. Kontakt fagforening eller verneombud hvis du orker å ta opp kampen. Anonymkode: b4313...abc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #35 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): HI, mange håpløse svar du får her. Leder har på ingen måte lov til å fortelle hvorfor du er sykmeldt. Om det hun sier er sannhet eller løgn, spiller egentlig ingen rolle i så måte. Høres ut som en veldig uprof og urutinert sjef. Kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hvilken bransje du er i. Kontakt fagforening eller verneombud hvis du orker å ta opp kampen. Anonymkode: b4313...abc Takk 🙂 Ja jeg blir overrasket over enkelte som ikke har fått med seg poenget og informasjonen i tråden, selv om det er flere svar nedover......:-P Grunnen til at denne damen har et par venner her, er nok fordi hun aldri hadde vært her hvis ikke hun hadde hatt dem i ryggen. Jeg håper og tror at hun snart trekker seg. Hun gjør for mange stunts til at hun kan komme helskinnet unna i lengden. Jeg får holde ut litt til, og se om jeg får rett tror jeg 😉 Anonymkode: 1dbc8...357
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #36 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Takk 🙂 Ja jeg blir overrasket over enkelte som ikke har fått med seg poenget og informasjonen i tråden, selv om det er flere svar nedover......:-P Grunnen til at denne damen har et par venner her, er nok fordi hun aldri hadde vært her hvis ikke hun hadde hatt dem i ryggen. Jeg håper og tror at hun snart trekker seg. Hun gjør for mange stunts til at hun kan komme helskinnet unna i lengden. Jeg får holde ut litt til, og se om jeg får rett tror jeg 😉 Anonymkode: 1dbc8...357 Med den innstillingen du har til din leder og noen av dine kolegaer er det jo ikke rart om de forsøker å holde seg unna deg. Anonymkode: 48ec4...c15
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #37 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Med den innstillingen du har til din leder og noen av dine kolegaer er det jo ikke rart om de forsøker å holde seg unna deg. Anonymkode: 48ec4...c15 Jeg har jo den innstillingen av en grunn. Om du leser litt lengre opp har jeg overhodet ingen problemer med noen av de andre på jobb. Har aldri opplevd noe sånt på en arbeidsplass før, aldri! Anonymkode: 1dbc8...357
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #38 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Så merkelig at du mener du kjenner meg så godt at du kan uttale deg om min personlighet 😄 Besynderlig at jeg ikke har noen som helst problemer med mine andre kolleger på huset da. Jeg har aldri blitt oppfattet som verken ufin, frekk eller brautende. Men jeg har problemer med å jobbe sammen med folk som føler på alt, og som aldri skal prate om noe. Kolleger som lager så mye styr rundt sitt eget vesen og tilstedeværelse på jobb, slik at alle andre må ta hensyn. Anonymkode: 1dbc8...357 Jeg er ikke den du siterer, men noen tanker fra meg allikevel. Du har jo selv bragt ditt privatliv inn i arbeidslivet, og snakket med sjefen om at du kan komme til å måtte dra brått fra jobb. For meg høres det ut som om det er mange "umodne" folk hos dere. Sjef som er venninne med underordnete, folk som tramper på andres tær og folk som har såre tær. Jeg sier på ingen måte at lederen din har oppført seg ryddig, men synes altså at det høres ut som om du også er uryddig. Anonymkode: a5608...12b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #39 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg er ikke den du siterer, men noen tanker fra meg allikevel. Du har jo selv bragt ditt privatliv inn i arbeidslivet, og snakket med sjefen om at du kan komme til å måtte dra brått fra jobb. For meg høres det ut som om det er mange "umodne" folk hos dere. Sjef som er venninne med underordnete, folk som tramper på andres tær og folk som har såre tær. Jeg sier på ingen måte at lederen din har oppført seg ryddig, men synes altså at det høres ut som om du også er uryddig. Anonymkode: a5608...12b Ja jeg har selv valgt å være ærlig om grunnen til at jeg noen ganger må være på "alerten" og dra fra jobb. Jeg har ansett det som det enkleste rett og slett. For da slipper jeg mistenksomhet og spekulasjoner. Det kan godt være at mange hadde holdt private ting for seg selv, men jeg valgte å være ærlig og ikke finne opp andre årsaker som kunne blitt avslørt som tull seinere. For sånt kan fort oppstå. Jeg hadde overhodet ikke trodd at min leder skulle bruke dette imot meg. Det er jo det som er sakens kjerne her. Kan godt være jeg er uryddig, men da er det fint om du kan gi meg en forklaring på hvorfor du mener jeg er det? Er det fordi jeg har gitt min leder en tilbakemelding på det jeg hørte? Burde jeg ikke si noe? Jeg tenkte det ville være preventivt å si ifra om dette, i tilfelle hun tenkte på å gjøre dette igjen. For det ville jo skjedd, dersom hun ikke var blitt avslørt hvis du skjønner. Anonymkode: 1dbc8...357
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #40 Skrevet 29. januar 2021 Du har helt rett i at du har et umodent forhold til din leder.... Anonymkode: 28b51...98e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #41 Skrevet 29. januar 2021 Jeg ser ikke bort fra at en eller flere av de som har svart i tråden kan jobbe på samme sted som deg, Hi Er du organsiert ville jeg tatt opp saken med forbundet. Har dere verneombud/tillitsvalgt så ville jeg vurdert å koble inn dette også. Og har sjefen din en over seg ville jeg utvilsomt gått til denne og gjort øverste sjef oppmerksom på hvor uprofesjonelt din leder oppfører seg, at denne heller ikke greier skille sin jobb fra de vennskapene hun har blant kollegene, og at hun sprer løgner om deg. Kommer du ikke noen vei med en sjef over din leder, da hadde jeg byttet jobb, for da vil det aldri bli noen endring. Din leder er veldig uprofesjonell og lite selvstendig, helt uakseptabel oppførsel av en leder. Spesielt når denne i tillegg selv skaper intriger mellom de hun har ansvar for (deg og dine kolleger) ved å snakke med dine kolleger om deg og trolig også spre løgnene sine til disse. Hun har ingenting å gjøre i en lederstilling, for hun er rett og slett ikke skikket til det slik hun holder på. Anonymkode: a4ec8...167
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #42 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg ser ikke bort fra at en eller flere av de som har svart i tråden kan jobbe på samme sted som deg, Hi Er du organsiert ville jeg tatt opp saken med forbundet. Har dere verneombud/tillitsvalgt så ville jeg vurdert å koble inn dette også. Og har sjefen din en over seg ville jeg utvilsomt gått til denne og gjort øverste sjef oppmerksom på hvor uprofesjonelt din leder oppfører seg, at denne heller ikke greier skille sin jobb fra de vennskapene hun har blant kollegene, og at hun sprer løgner om deg. Kommer du ikke noen vei med en sjef over din leder, da hadde jeg byttet jobb, for da vil det aldri bli noen endring. Din leder er veldig uprofesjonell og lite selvstendig, helt uakseptabel oppførsel av en leder. Spesielt når denne i tillegg selv skaper intriger mellom de hun har ansvar for (deg og dine kolleger) ved å snakke med dine kolleger om deg og trolig også spre løgnene sine til disse. Hun har ingenting å gjøre i en lederstilling, for hun er rett og slett ikke skikket til det slik hun holder på. Anonymkode: a4ec8...167 Jeg ser heller ikke bort ifra det.....og det er merkelig at jeg ikke får noen ordentlige svar igjen når jeg ber om utdyping av deres utspill 🙈men det er også mye rart av både kolleger og sjefer der ute så det kan jo være vi er flere som har det sånn. Uansett så er jeg glad for å høre at du ser det litt fra min side, for jeg tenker også at hun er helt uegnet i sin post. Og det er det som sliter. At man i tillegg må passe på ALT man sier og ikke minst hvordan man sier det, så blir det slitsomt i lengden. Men som sagt, jeg tenker hun snart kan ha utspilt sin rolle på jobb. Det er flere som har reagert på enkelte ting rundt henne. Får bare vente litt og se. HI Anonymkode: 1dbc8...357
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #43 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg ser heller ikke bort ifra det.....og det er merkelig at jeg ikke får noen ordentlige svar igjen når jeg ber om utdyping av deres utspill 🙈men det er også mye rart av både kolleger og sjefer der ute så det kan jo være vi er flere som har det sånn. Uansett så er jeg glad for å høre at du ser det litt fra min side, for jeg tenker også at hun er helt uegnet i sin post. Og det er det som sliter. At man i tillegg må passe på ALT man sier og ikke minst hvordan man sier det, så blir det slitsomt i lengden. Men som sagt, jeg tenker hun snart kan ha utspilt sin rolle på jobb. Det er flere som har reagert på enkelte ting rundt henne. Får bare vente litt og se. HI Anonymkode: 1dbc8...357 Noter ned det som er skjedd, og snakk gjerne med fagforbundet eller øverste sjef uansett. Noter i hvert fall ned hendelser, så blir det mer håndfast, om du skulle få behov for det senere. Jeg var utrolig heldig med mine første arbeidssteder og sjefer, ryddelige, klare roller, medmenneskelige, ikke konfliktskye, handlekraftige - og det gjorde at jeg da jeg senere kom borti det motsatte, da kunne jeg tydelig se hva som burde vært annerledes. Ene stedet jeg varslet om både ulovlige og uakseptable ting endte jeg som syndebukk, så jeg valgte å slutte. Et par år senere kom ledelsen til meg og beklaget sterkt, innrømmet at de ikke hadde gjort jobben sin, at de hadde vært feige (deres ord!) og at de burde forholdt seg på en helt annen måte, for de visste egentlig at jeg hadde rett hele tiden. Kom borti en annen udugelig leder senere, da bare fant jeg meg en annen jobb, for det er ikke alltid verdt å ta kampen. Tror man må se det an i hvert enkelt tilfelle. Man lag deg notater, i det minste, med hendelser, datoer, møter, hva som er sagt, da blir det vanskeligere å avfeie det - om du skulle få bruk for det senere. Lykke til videre Anonymkode: a4ec8...167
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #44 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Noter ned det som er skjedd, og snakk gjerne med fagforbundet eller øverste sjef uansett. Noter i hvert fall ned hendelser, så blir det mer håndfast, om du skulle få behov for det senere. Jeg var utrolig heldig med mine første arbeidssteder og sjefer, ryddelige, klare roller, medmenneskelige, ikke konfliktskye, handlekraftige - og det gjorde at jeg da jeg senere kom borti det motsatte, da kunne jeg tydelig se hva som burde vært annerledes. Ene stedet jeg varslet om både ulovlige og uakseptable ting endte jeg som syndebukk, så jeg valgte å slutte. Et par år senere kom ledelsen til meg og beklaget sterkt, innrømmet at de ikke hadde gjort jobben sin, at de hadde vært feige (deres ord!) og at de burde forholdt seg på en helt annen måte, for de visste egentlig at jeg hadde rett hele tiden. Kom borti en annen udugelig leder senere, da bare fant jeg meg en annen jobb, for det er ikke alltid verdt å ta kampen. Tror man må se det an i hvert enkelt tilfelle. Man lag deg notater, i det minste, med hendelser, datoer, møter, hva som er sagt, da blir det vanskeligere å avfeie det - om du skulle få bruk for det senere. Lykke til videre Anonymkode: a4ec8...167 Tusen takk for gode råd❤️ Jeg er nok i samme båt som i det tilfellet du beskrev, med udugelige ledere😉 Anonymkode: 1dbc8...357
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #45 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 28.1.2021 den 15.39): Hva???? Kan du vennligst sitere meg på det 😄 😄 Anonymkode: 1dbc8...357 Siden du må ha gullfiskhukommelse og ikke selv klarer å finne det du har skrevet lengre opp, vær så god: "Hva hun har sagt til kollegaene mine (vennene sine) vet jeg jo ikke. Tenker det kan ha noe med at jeg har vært ufin og slem. Hun er som sagt veldig sart, og tåler lite. Derfor har hun nok trukket dette kortet." Anonymkode: 41cb8...e3d
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #46 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Siden du må ha gullfiskhukommelse og ikke selv klarer å finne det du har skrevet lengre opp, vær så god: "Hva hun har sagt til kollegaene mine (vennene sine) vet jeg jo ikke. Tenker det kan ha noe med at jeg har vært ufin og slem. Hun er som sagt veldig sart, og tåler lite. Derfor har hun nok trukket dette kortet." Anonymkode: 41cb8...e3d Haha, du må virkelig jobbe litt med leseferdighetene dine Anonymkode: 5e0a5...8ae
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #47 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Siden du må ha gullfiskhukommelse og ikke selv klarer å finne det du har skrevet lengre opp, vær så god: "Hva hun har sagt til kollegaene mine (vennene sine) vet jeg jo ikke. Tenker det kan ha noe med at jeg har vært ufin og slem. Hun er som sagt veldig sart, og tåler lite. Derfor har hun nok trukket dette kortet." Anonymkode: 41cb8...e3d Skjønte du ikke den? Det var mine antagelser om hva hun hadde sagt🙈 jeg er ikke ufin og slem, jeg stilte henne et direkte spørsmål om noe jeg ble fortalt at hun hadde sagt. Ergo har hun oppfattet det som ufint og slemt tenker jeg. I hennes hode er jeg nok intet annet enn det. Det kan jo hende det er en grunn for at dette kom meg for øre? De fleste vil synes det er ugreit av en leder å si personlige ting om en kollega rundt til andre. Spesielt om det er sensitive ting. Det slo rett og slett tilbake på henne, og da forsvarer hun seg med at jeg har vært ufin og slem. Anonymkode: 1dbc8...357
Sommerkroppen 2029 Skrevet 30. januar 2021 #48 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Siden du må ha gullfiskhukommelse og ikke selv klarer å finne det du har skrevet lengre opp, vær så god: "Hva hun har sagt til kollegaene mine (vennene sine) vet jeg jo ikke. Tenker det kan ha noe med at jeg har vært ufin og slem. Hun er som sagt veldig sart, og tåler lite. Derfor har hun nok trukket dette kortet." Anonymkode: 41cb8...e3d 😳🤦♀️🤦♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå