Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Jeg har vært alene i mange år, og ble i fjor vår sammen med en utrolig fin mann som jeg allerede hadde kjent/datet i et par år. Vi er begge godt voksne, med voksne, utflyttede barn som studerer og jobber, men jeg har også en 17-åring som fortsatt bor hjemme. Vi vil gjerne at han flytter til meg etter hvert - tenkte på til høsten. Da jeg luftet dette for mine eldste var de ganske negative. Jeg ble litt overrasket, for det virker som alle liker kjæresten min utrolig godt. Han er mye hos meg. Det kom frem at de mest var negative fordi da skal hans barn også ha vårt hjem som "hjemme" når de kommer hjem i ferier osv. Altså at de må dele hjemmet sitt. De da at det er for liten plass, men det er jo bare tull, for jeg bor i en ganske stor enebolig med 5 soverom. Det var bare de eldste som ikke har bodd hjemme på flere år som var negative til dette, ungdommen som faktisk bor hjemme fortsatt syns det er ok. Hva tenker dere om dette. Er dette noe jeg skal ta hensyn til? Jeg tenker det beste er at vi er enda mer sammen med kjæresten og hans barn fremover, og lar dem venne seg til tanken. Anonymkode: f8a33...974
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Har du ikke skrevet om dette mange ganger før, sist gang angående julen? Nei, du trenger ikke ta hensyn til barn som ikke engang bor hjemme når det gjelder en sånn avgjørelse. Så lenge de får beholde rommene sine og ikke føler at de må vike for stesøsken. Anonymkode: cbcfd...ab6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Nei, det synes jeg ikke du trenger ta hensyn til. Det er klart det er en omveltning for de borteboende barna også, og de frykter for barndomshjemmet sitt og jeg kan på en måte forstå det. Jeg var 20 år da mamma og pappa ble skilt, og et par år senere flyttet mamma sammen med en ny mann i en ny bolig. Så jeg forstår på en måte frykten for å miste barndomshjemmet å komme hjem til, at det skal være fullt av "fremmede" i juleferien osv. Jeg har aldri overnattet hos mamma etter at hun flyttet sammen med den nye mannen som også hadde to barn, det blir for fullt og for tett. Men det kunne ikke falle meg inn å si at mamma skal bo alene resten av livet fordi jeg som voksen datter ikke vil ha barndomshjemmet mitt "besudlet" av stesøsken Herlighet, jeg ønsker da ikke at mamma skal gå alderdommen i møte alene pga det, får være måte på egoisme. Så nei, la de komme over egen egoisme her og lev ditt liv du, voksne og fraflyttede barn skal ikke detaljstyre resten av ditt liv på den måten. Anonymkode: a1c4c...6ee
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Voksne utflyttede barn er ikke barn lengre. De har annen andresse. De er gjester i ditt hjem. Klarer de ikke at flere er i hus får de bo på hotell og bare besøke dere når de er i hjembyen. Dette er divanykker i mine øyne som jeg ikke ville tatt hensyn til. Anonymkode: 3b1e4...fcb
hysterika Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Jeg synes at dette er ganske egoistisk av de voksne barna dine, og det ville jeg ha snakket med dem om. Når man er voksen, kan man ikke lenger forvente at mamma skal være der bare for en selv, man må akseptere at mamma også har et liv og fortjener å ha det fint.
Luksusdyret Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 Man skal da ikke spørre om lov eller ta hensyn til VOKSNE barn hvordan man skal organisere privatlivet sitt. Det er ikke sånn at med en gang man har fått barn, så skal man belage seg på å være alene resten av livet, med mindre barna godkjenner kjæresten. Det er bare å sette ned foten og si at du også har rett på å bli lykkelig. Du har gitt dem alt de har, nå er det din tur å ha det fint.
Luksusdyret Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg har vært alene i mange år, og ble i fjor vår sammen med en utrolig fin mann som jeg allerede hadde kjent/datet i et par år. Vi er begge godt voksne, med voksne, utflyttede barn som studerer og jobber, men jeg har også en 17-åring som fortsatt bor hjemme. Vi vil gjerne at han flytter til meg etter hvert - tenkte på til høsten. Da jeg luftet dette for mine eldste var de ganske negative. Jeg ble litt overrasket, for det virker som alle liker kjæresten min utrolig godt. Han er mye hos meg. Det kom frem at de mest var negative fordi da skal hans barn også ha vårt hjem som "hjemme" når de kommer hjem i ferier osv. Altså at de må dele hjemmet sitt. De da at det er for liten plass, men det er jo bare tull, for jeg bor i en ganske stor enebolig med 5 soverom. Det var bare de eldste som ikke har bodd hjemme på flere år som var negative til dette, ungdommen som faktisk bor hjemme fortsatt syns det er ok. Hva tenker dere om dette. Er dette noe jeg skal ta hensyn til? Jeg tenker det beste er at vi er enda mer sammen med kjæresten og hans barn fremover, og lar dem venne seg til tanken. Anonymkode: f8a33...974 Er det du eller de som eier huset? Hvis det er du som eier huset, er ikke det deres hus og hjem lenger - de har flyttet ut og har egne husstand. De trenger heller ikke å "dele" noe som de ikke eier selv.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg har vært alene i mange år, og ble i fjor vår sammen med en utrolig fin mann som jeg allerede hadde kjent/datet i et par år. Vi er begge godt voksne, med voksne, utflyttede barn som studerer og jobber, men jeg har også en 17-åring som fortsatt bor hjemme. Vi vil gjerne at han flytter til meg etter hvert - tenkte på til høsten. Da jeg luftet dette for mine eldste var de ganske negative. Jeg ble litt overrasket, for det virker som alle liker kjæresten min utrolig godt. Han er mye hos meg. Det kom frem at de mest var negative fordi da skal hans barn også ha vårt hjem som "hjemme" når de kommer hjem i ferier osv. Altså at de må dele hjemmet sitt. De da at det er for liten plass, men det er jo bare tull, for jeg bor i en ganske stor enebolig med 5 soverom. Det var bare de eldste som ikke har bodd hjemme på flere år som var negative til dette, ungdommen som faktisk bor hjemme fortsatt syns det er ok. Hva tenker dere om dette. Er dette noe jeg skal ta hensyn til? Jeg tenker det beste er at vi er enda mer sammen med kjæresten og hans barn fremover, og lar dem venne seg til tanken. Anonymkode: f8a33...974 Barn som har flyttet ut har jo ingenting de skulle ha sagt. Så det skal du ikke ta hensyn til. Anonymkode: e2836...10f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #9 Skrevet 27. januar 2021 Milfy Way skrev (1 minutt siden): Er det du eller de som eier huset? Hvis det er du som eier huset, er ikke det deres hus og hjem lenger - de har flyttet ut og har egne husstand. De trenger heller ikke å "dele" noe som de ikke eier selv. Det er jeg som eier huset, men jeg er enke og sitter i uskiftet bo. Anonymkode: f8a33...974
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #10 Skrevet 27. januar 2021 Hvor mange og hvor gamle er barna til kjæresten din? Det kan ha betydning for om det blir fullt i huset ved høytider og ferier. Anonymkode: b748a...bca
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #11 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Har du ikke skrevet om dette mange ganger før, sist gang angående julen? Nei, du trenger ikke ta hensyn til barn som ikke engang bor hjemme når det gjelder en sånn avgjørelse. Så lenge de får beholde rommene sine og ikke føler at de må vike for stesøsken. Anonymkode: cbcfd...ab6 Hmm, nei, jeg tror ikke jeg har skrevet om dette før, men har lest andre som har vært i liknende situasjoner? Har i hvert fall ikke skrevet om julen, den feiret vi hver for oss. Anonymkode: f8a33...974
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #12 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange og hvor gamle er barna til kjæresten din? Det kan ha betydning for om det blir fullt i huset ved høytider og ferier. Anonymkode: b748a...bca Det er to barn, og begge er tidlig i tjueårene (som mine) Anonymkode: f8a33...974
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jeg som eier huset, men jeg er enke og sitter i uskiftet bo. Anonymkode: f8a33...974 Du bør ta skiftet av huset før du flytter sammen med samboer. Ufint å sitte på barnas farsarv når du går videre. Er selv enke så vet hva jeg snakker om. Anonymkode: b748a...bca
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du bør ta skiftet av huset før du flytter sammen med samboer. Ufint å sitte på barnas farsarv når du går videre. Er selv enke så vet hva jeg snakker om. Anonymkode: b748a...bca Ja, det er jo også noe man må tenke på. Betyr det at du betalte ut barna for deres del av det huset er verd? Anonymkode: f8a33...974
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jeg som eier huset, men jeg er enke og sitter i uskiftet bo. Anonymkode: f8a33...974 Da er det vel noen regler om du skal ha ny partner inn? Vet at du ikke lenger kan sitte i uskiftet bo om du gifter deg på nytt, men usikker på hvordan reglene er med ny samboer? Barna bør jo få farsarven sin før du tar en ny samboer inn i huset? Anonymkode: a1c4c...6ee
Luksusdyret Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvor mange og hvor gamle er barna til kjæresten din? Det kan ha betydning for om det blir fullt i huset ved høytider og ferier. Anonymkode: b748a...bca Men det hadde det blitt uansett om han bor der eller om de bor hver for seg. Hvis de feirer jul sammen, vil antall mennesker bli det samme uansett boforhold.
Luksusdyret Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Da er det vel noen regler om du skal ha ny partner inn? Vet at du ikke lenger kan sitte i uskiftet bo om du gifter deg på nytt, men usikker på hvordan reglene er med ny samboer? Barna bør jo få farsarven sin før du tar en ny samboer inn i huset? Anonymkode: a1c4c...6ee Reglene er slik at man må skifte hvis man gifter seg på nytt. Man må være formelt gift.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er jo også noe man må tenke på. Betyr det at du betalte ut barna for deres del av det huset er verd? Anonymkode: f8a33...974 Hadde så mye lån på huset at det ikke var noe pluss til barna , jeg tok over hele gjelden på meg. Offentlig skifte utført innen 6 mnd etter dødsfallet. Anonymkode: b748a...bca
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hadde så mye lån på huset at det ikke var noe pluss til barna , jeg tok over hele gjelden på meg. Offentlig skifte utført innen 6 mnd etter dødsfallet. Anonymkode: b748a...bca Men da sitter du del ikke i uskiftet bo? Var det ikke noe egenkapital igjen? Anonymkode: ceb16...82d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #20 Skrevet 28. januar 2021 Jeg hadde aldri flyttet sammens med noen hvis barna var imot det. Anonymkode: 0bc29...de0
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #21 Skrevet 28. januar 2021 Milfy Way skrev (På 27.1.2021 den 9.25): Er det du eller de som eier huset? Hvis det er du som eier huset, er ikke det deres hus og hjem lenger - de har flyttet ut og har egne husstand. De trenger heller ikke å "dele" noe som de ikke eier selv. Du har ikke nådd bunnen ennå? Anonymkode: 4e8ab...214
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #22 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 27.1.2021 den 9.18): Har du ikke skrevet om dette mange ganger før, sist gang angående julen? Nei, du trenger ikke ta hensyn til barn som ikke engang bor hjemme når det gjelder en sånn avgjørelse. Så lenge de får beholde rommene sine og ikke føler at de må vike for stesøsken. Anonymkode: cbcfd...ab6 Barn som har flyttet hjemmefra beholder jo ikke rommet sitt. Gamle barnerom blir jo gjerne gjesterom, kontor, rom til yngre søsken eller hobbyrom. Anonymkode: 7ab54...57c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #23 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde aldri flyttet sammens med noen hvis barna var imot det. Anonymkode: 0bc29...de0 Så hvis ditt utflyttede "barn" på 25 ikke liker kjæresten din så flytter du ikke sammen med han? Hvor lenge skal barna bestemme dette da? Til de fyller 40? Anonymkode: 32de5...002
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #24 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 27.1.2021 den 9.14): Jeg har vært alene i mange år, og ble i fjor vår sammen med en utrolig fin mann som jeg allerede hadde kjent/datet i et par år. Vi er begge godt voksne, med voksne, utflyttede barn som studerer og jobber, men jeg har også en 17-åring som fortsatt bor hjemme. Vi vil gjerne at han flytter til meg etter hvert - tenkte på til høsten. Da jeg luftet dette for mine eldste var de ganske negative. Jeg ble litt overrasket, for det virker som alle liker kjæresten min utrolig godt. Han er mye hos meg. Det kom frem at de mest var negative fordi da skal hans barn også ha vårt hjem som "hjemme" når de kommer hjem i ferier osv. Altså at de må dele hjemmet sitt. De da at det er for liten plass, men det er jo bare tull, for jeg bor i en ganske stor enebolig med 5 soverom. Det var bare de eldste som ikke har bodd hjemme på flere år som var negative til dette, ungdommen som faktisk bor hjemme fortsatt syns det er ok. Hva tenker dere om dette. Er dette noe jeg skal ta hensyn til? Jeg tenker det beste er at vi er enda mer sammen med kjæresten og hans barn fremover, og lar dem venne seg til tanken. Anonymkode: f8a33...974 Jeg tenker at dere måååå ikke bo sammen, du og kjæresten. Dere kan vel være kjærester og bo hver for dere? Barnet mitt hadde kommet først. Anonymkode: b19ce...ee1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #25 Skrevet 28. januar 2021 Milfy Way skrev (På 27.1.2021 den 9.25): Er det du eller de som eier huset? Hvis det er du som eier huset, er ikke det deres hus og hjem lenger - de har flyttet ut og har egne husstand. De trenger heller ikke å "dele" noe som de ikke eier selv. 17 åringen bor jo fortsatt hjemme. Anonymkode: b19ce...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå