Gå til innhold

Hva gjør du for deg selv som gjør deg godt nå?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Leser så mange poster om hvor vanskelig mange har det. Jeg tenker at nå er det ekstra viktig å ta vare på seg selv og da lurer jeg på hva dere gjør i hverdagen som gjør dere glade nå. Her kommer jeg meg ut hver dag. Løper hver morgen. Vi spiser ekstra god mat og unner oss god vin. Jeg har nettshoppet vår og sommertøy. Jeg nyter gode produkter innen hudpleie og hårpleie. Lange dusjer og deilige fotbad. Tenner lys og tenner i peisen. Går tur med veninner. Drikker masse god kaffe. Hva gjør dere som hverdagsgleder nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke engang tid til å tenke på hva jeg har lyst til jeg, rekker ikke mye egentid med tre barn og jobb og hjem. 

Anonymkode: 7155e...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener - mye. Løper og trener styrke. Trening har vært min redning for å holde psyken oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg startet et  stort og vanskelig puslespill, er så lei av nyheter, tv, spill og mobil... dette er så deilig og helt uten mening... masse like brikker som bare skal sorteres og pusles... ungene er ikke såå gira, men da blir det egentid... itillegg prøver vi å spille litt mer brettspill, gå litt mer på ski enn andre år... gjøre noe sammen... lage mat sammen. gå og handle istedenfor å kjøre, bare for å komme seg ut.

Anonymkode: 2916c...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (19 minutter siden):

Leser så mange poster om hvor vanskelig mange har det. Jeg tenker at nå er det ekstra viktig å ta vare på seg selv og da lurer jeg på hva dere gjør i hverdagen som gjør dere glade nå. Her kommer jeg meg ut hver dag. Løper hver morgen. Vi spiser ekstra god mat og unner oss god vin. Jeg har nettshoppet vår og sommertøy. Jeg nyter gode produkter innen hudpleie og hårpleie. Lange dusjer og deilige fotbad. Tenner lys og tenner i peisen. Går tur med veninner. Drikker masse god kaffe. Hva gjør dere som hverdagsgleder nå? 

Jeg har fire unger, mann som jobber borte halve uka, hund, katt, stort hus og ekstraarbeid i tillegg til det vanlige 8-16. Har ikke en gang tid til å tenke på noen lange dusjer, langdryge middager eller turer med venninner. Med søvn på 5-6 timer i døgnet gjennomsnittlig er det ikke mye overskudd. Trene gjør jeg jo, men det er fordi jeg er feit :D  Hater trening, men må ned i vekt, så da er det treningssenter 3-4 ganger i uka her. 

Anonymkode: eb0f6...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har fire unger, mann som jobber borte halve uka, hund, katt, stort hus og ekstraarbeid i tillegg til det vanlige 8-16. Har ikke en gang tid til å tenke på noen lange dusjer, langdryge middager eller turer med venninner. Med søvn på 5-6 timer i døgnet gjennomsnittlig er det ikke mye overskudd. Trene gjør jeg jo, men det er fordi jeg er feit :D  Hater trening, men må ned i vekt, så da er det treningssenter 3-4 ganger i uka her. 

Anonymkode: eb0f6...435

Samme her. Bare jeg er ikke feit 😅 Prøver å gå ut hver dag, løper hvis formen (sykdom og bekkenløsning) tillater det, men det er bare en sjelden gang.

Anonymkode: 1bf0a...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber slik jeg pleier, har ikke hjemmekontor og det er faktisk litt godt. Fint å se andre mennesker 🙂 Jeg trener og koser meg med gode serier og filmer på netflix 😄 I helgene lager vi god mat og koser oss sammen. Går mye på turer i skog og mark ❤️

Tenk så heldige vi er som har jobb og frihet ❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber slik jeg pleier, har ikke hjemmekontor og det er faktisk litt godt. Fint å se andre mennesker 🙂 Jeg trener og koser meg med gode serier og filmer på netflix 😄 I helgene lager vi god mat og koser oss sammen. Går mye på turer i skog og mark ❤️

Tenk så heldige vi er som har jobb og frihet ❤️❤️ 

Høres helt strålende ut! Så glad for å lese et positivt innlegg ♥️. Det handler ofte om de små tingene. Om det så er 5 ekstra i dusjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite. Med 100% jobb, akuttvakt, masterstudie og mer å gjøre pga. pandemien er jeg helt utslitt. Gått ned 10 kilo og sover dårlig 

Anonymkode: d6873...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går lange turer med hundene, jogger om kvelden når jeg ikke er på jobb, baker endel siden jeg unngår butikker for tiden og bestiller endel vår og sommertøy til meg og ungene.

Har også begynt å titte på litt feriealternativer i Norge til våren og tidlig sommer :) Samt planlegger en topptur med venninnen min ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør grunnet fysisk sykdom, så for meg er det ingen endring. Jeg har kulde astma, så januar og februar tilbringer jeg inne uansett. Men bestilte spinning sykkel i forrige uke, både jeg og mine to tenåringer trenger trim nå. Og treningssentrene her har vært stengt en stund, og blir nok det en stund framover og. 

Og er glad for at jeg og barna mine ikke er noen av de som sliter mest. 

Anonymkode: 58abc...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest fokus på å være. Være aktiv, være ute, være sammen, være til stede. Og så har jeg i dette fokuset fått en motivasjon til å gripe litt fatt i hverdagen. 
Jeg har 3 barn, travel jobb og hus som skal holdes i orden.  Så jeg finner små luker med tid, tid til små skiturer, en halvtime yoga, et lite morgenbad i  iskaldt vann ute, gåturer, magnesiumbad i badekar, litt hudpleie og fokus på fersk mat. 
En tidslomme hver dag, prøver jeg på. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat bestemt meg for å lære å strikke da butikkene stengte, så det ble det ikke noe av. Men jeg kjøpt puslespill på nett. Skal også kjøpe et oppblåsbart spabad til å ha på terrassen. Vi spiller mye brettspill med barna. Jeg har et prosjekt med å gå tur på nye steder i byen hvor jeg ikke har vært før (Oslo), så det gjør jeg i helgene. Ellers spiser jeg mer godteri for å kose meg og det synes på vekta. Har gått opp flere coronakilo, jeg som egentlig hadde trengt å gå ned. 

Anonymkode: 4f4b4...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se på en god jentefilm eller å se på en serie jeg følger med på tv,da koser jeg meg. Kjenner jeg trenger litt alenetid for å ha det bra med meg selv,noe ikke kjæresten helt skjønner. Kjenner det er litt godt at vi ikke bor sammen,for jeg får mer energi av alenetid. Mens bestevenninen min er helt motsatt,hun får masse energi av å være sosial.

Anonymkode: efcfc...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Leser så mange poster om hvor vanskelig mange har det. Jeg tenker at nå er det ekstra viktig å ta vare på seg selv og da lurer jeg på hva dere gjør i hverdagen som gjør dere glade nå. Her kommer jeg meg ut hver dag. Løper hver morgen. Vi spiser ekstra god mat og unner oss god vin. Jeg har nettshoppet vår og sommertøy. Jeg nyter gode produkter innen hudpleie og hårpleie. Lange dusjer og deilige fotbad. Tenner lys og tenner i peisen. Går tur med veninner. Drikker masse god kaffe. Hva gjør dere som hverdagsgleder nå? 

se på filmer og serier nå barnet er på skolen og sfo og med far. ellers spiller vi mye brettspill, og av og til har han en klassevenn med hjem og er med de hjem, lager middag sammen og slik

Anonymkode: e63e1...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som jeg alltid gjør. Jeg jobber. Gjør jeg ikke det, slapper jeg av forran tv, onanerer mye, drikker litt vin eller øl, drikker meg full av og til, sover når jeg er trøtt, besøker ff. Trene gidder jeg ikke. Er en lat livsnyter. 

Anonymkode: 559e7...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å få trent hver dag, i går ble det kun litt yoga i tillegg til gåtur. Andre dager blir det mer intensiv trening. Når det har vært skiføre har jeg vært ute alene på skitur hver kveld, det er ren terapi! Ellers er det litt nettshopping - nytt treningstøy gir mer motivasjon til trening, kjoler så jeg kan føle meg fin enten på jobb eller på hjemmekontoret. God kaffe er viktig, spesielt de dagene jeg må jobbe hjemmefra. 

God mat og vin. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker (har unna meg noe lekkert håndfarget garn. Det har ligget i garnkurven og lokka i noen måneder mens jeg bestemte meg for hva det skulle bli) , ser ting som gjør meg glad på tv, jeg har sådd chili og følger hver dag med på om det spirer (tre spirer i dag!) og jeg har flere poser med frø som skal sås nærmere våren, jeg er på kontoret en dag innimellom for det gir energi å se folk jeg ikke ser hver dag også rydder jeg. Jeg tar skap for skap og rensker ut, lager plass, luft og orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer, og nå som det er gult nivå igjen her jeg bor, merker jeg lite til korona. Er fysisk på jobb hver dag med elever (vgs) som er mye mer motivert og hyggelig enn ellers fordi de etter flere runder med hjemmeskole nå koser seg mer på skolen. Mine egne barn har også normale skoledager. På fredag skal jeg ha fem venninner (alle kolleger jeg deler arbeidsrom med, så vi er uansett i samme "kohort") på besøk, DET gleder jeg meg skikkelig til!

Anonymkode: 808b2...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode venner på tur,  nett, papir (jepp, brev), zoom og telefon. Planlegge og lage morsom mat med unger. Lange daglige prater med gamle naboer over gjerdet og gjennom vinduet. Morsomme jobbutfordringer. Mye fjas med supre kolleger på avstand eller digitalt. Nettshopping. Vin.  Gode turer i snøen. Faktisk anvendelse av alle ansiktsmasken og hårkurene som har kommet i hus. Serier (sesong 4 av Dix pour cent 🤩). Masterchef Australia. Dypdykk i bokhylla. Håndarbeid. Ekstra god te. Livet er fint!

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (2 minutter siden):

Gode venner på tur,  nett, papir (jepp, brev), zoom og telefon. Planlegge og lage morsom mat med unger. Lange daglige prater med gamle naboer over gjerdet og gjennom vinduet. Morsomme jobbutfordringer. Mye fjas med supre kolleger på avstand eller digitalt. Nettshopping. Vin.  Gode turer i snøen. Faktisk anvendelse av alle ansiktsmasken og hårkurene som har kommet i hus. Serier (sesong 4 av Dix pour cent 🤩). Masterchef Australia. Dypdykk i bokhylla. Håndarbeid. Ekstra god te. Livet er fint!

Ah!!! Der ga du meg et godt tips!!!  Jeg skal jammen meg skrive et brev til ei venninne. Det gjorde vi alltid før. Livet er egentlig ganske så fint ja♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (42 minutter siden):

Gode venner på tur,  nett, papir (jepp, brev), zoom og telefon. Planlegge og lage morsom mat med unger. Lange daglige prater med gamle naboer over gjerdet og gjennom vinduet. Morsomme jobbutfordringer. Mye fjas med supre kolleger på avstand eller digitalt. Nettshopping. Vin.  Gode turer i snøen. Faktisk anvendelse av alle ansiktsmasken og hårkurene som har kommet i hus. Serier (sesong 4 av Dix pour cent 🤩). Masterchef Australia. Dypdykk i bokhylla. Håndarbeid. Ekstra god te. Livet er fint!

Ja livet er faktisk ganske så fint, selv om det er corona-times 😉❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine innlegg damer! 

Dere som sutrer over for travle liv - kos dere videre med misnøyen, eller ta grep! 

Jeg rydder i skap og skuffer. Ikke alle, men ett av gangen. Blir glad av å legge no ned i nyryddet skuff! 


Går lenger tur med bikkja, skravler med venninne på tlf og prøver å komme meg ut mens det er lyst - hver dag! 
 

Har avtalt med en venninne og vi sender hverandre utfordringer - feks: «rydd en hylle i kjøleskapet», «kast tre ting fra badet» 

Jeg er så heldig å få dra på jobb og tuller en del med sjefen. Det er gull! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslofrk skrev (8 minutter siden):

Takk for fine innlegg damer! 

Dere som sutrer over for travle liv - kos dere videre med misnøyen, eller ta grep! 

Jeg rydder i skap og skuffer. Ikke alle, men ett av gangen. Blir glad av å legge no ned i nyryddet skuff! 


Går lenger tur med bikkja, skravler med venninne på tlf og prøver å komme meg ut mens det er lyst - hver dag! 
 

Har avtalt med en venninne og vi sender hverandre utfordringer - feks: «rydd en hylle i kjøleskapet», «kast tre ting fra badet» 

Jeg er så heldig å få dra på jobb og tuller en del med sjefen. Det er gull! 
 

Ikke sant... Jeg tror faktisk at absolutt alle kan prioritere noen minutter til seg selv hver dag. Om det så er 5 minutter ekstra på badet om morgenen eller en rusletur i nabolaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden):

Ikke sant... Jeg tror faktisk at absolutt alle kan prioritere noen minutter til seg selv hver dag. Om det så er 5 minutter ekstra på badet om morgenen eller en rusletur i nabolaget. 

Jeg er kommet lenger nå, men jeg husker da tydelig da tiden alene på do ble ansett som verdifull egentid. 

 

Anonymkode: 1ab60...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...