Gå til innhold

Hva gjør du for deg selv som gjør deg godt nå?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Travelt med jobb 8-16. Men etter det er det puslespill, ski, mat, kos og kjøpt boblebad. Livet er veldig bra . Har heldigvis jobber som vi tjener bra i og kan unne oss masse ekstra. Ellers er det travelt med to aktive gutter som trener en del og må kjøres. Men det er bare gøy 

Anonymkode: 2d457...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så flink å gjøre noe for meg selv, energien er ikke der, men det var en fin påminner😊 og, joda, jeg koser meg med hjemmekontor 1-2 ggr i uka, litt roligere dager der jeg slipper å ut i kulda.

Har egentlig mye jeg kunne gjort som hadde gledet meg, men energien er en bremser, men det er nok en runddans, det der. Jeg er for tung, litt for lat, jeg skulle kommet meg ut av den dårlige sirkelen. 

Skal sannelig ta meg i nakken😁

Anonymkode: 145bd...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke så flink å gjøre noe for meg selv, energien er ikke der, men det var en fin påminner😊 og, joda, jeg koser meg med hjemmekontor 1-2 ggr i uka, litt roligere dager der jeg slipper å ut i kulda.

Har egentlig mye jeg kunne gjort som hadde gledet meg, men energien er en bremser, men det er nok en runddans, det der. Jeg er for tung, litt for lat, jeg skulle kommet meg ut av den dårlige sirkelen. 

Skal sannelig ta meg i nakken😁

Anonymkode: 145bd...22d

Bravo! 
Man skal jaggu ikke kjimse av et nakkegrep i ny og ne 😉

Jeg heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, akkurat nå sitter jeg med ullpledd foran peisen og er her inne selv om jeg egentlig skulle lest pensum. Digital undervisning i dag, så trengte en liten pause fra skolen.

Jeg har blitt student, så det er jo noe jeg gjør for meg selv. Jeg blir glad av å ha muligheten til å skaffe meg en utdannelse i voksen alder istedenfor å måtte fortsette i en jobb jeg ikke lenger trivdes i. Ikke like glad for den stramme økonomien som følger med, med det er forhåpentligvis midlertidig.

Synker ned i sofa'n med et vinglass når helga kommer, med levende lys og fyr i peisen.

Skal faktisk være litt sosial til helga. Kun noen få mødre som samles (alle med barn i samme klasse og vi holder oss under det anbefalte antallet på 5 gjester og har mulighet til god avstand). Har få nærkontakter, er stort sett hjemme eller på matbutikken (da med munnbind og en god dose sprit), så det å kunne møte noen igjen blir godt.

Nå er det så kaldt her, men når det blir litt mildere skal jeg bli flinkere til å komme meg ut på turer igjen. Det gjør jo underverker for kropp og sjel.

Planlegger MGP-fest når det er finale, over teams så klart. Da møtes vi en gjeng som bor spredt, noen på omtrent andre siden av kloden. Gleder meg til å pynte meg og finne frem champisen.

 

Anonymkode: 3cea8...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på ski. Selv om jeg er treg og klønete er drt herlig med en liten tur ut midt på dagen. Det blir ikke værre av at alle jeg møter smiler.

Ellers prater jeg mye med mannen og vi er mer beviste å å gjøre små hyggelige ting sammen enn vi var før. Jeg leser også morsomme bøker og velger filme og serier som er gode å le av.

Anonymkode: e16da...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Ikke sant... Jeg tror faktisk at absolutt alle kan prioritere noen minutter til seg selv hver dag. Om det så er 5 minutter ekstra på badet om morgenen eller en rusletur i nabolaget. 

Fem minuttet hadde ikke hjulpet meg i særlig grad. I hvert fall ikke på badet, synes det er kjedelig med alt som gjøres på et bad - en ansiktsmaske eller fotbad har aldri tilført livet mitt noe særlig glede 😜

Personlig har jeg det bedre enn noen gang. Mindre stress med hjemmekontor, mer fritid til å drive med det jeg liker, mer søvn, mer tid til familien... for første gang på mange år har jeg til og med kjent på følelsen av kjedsomhet! Den hadde jeg aldri trodd jeg skulle kjenne på igjen. Og med kjedsomheten kommer kreativiteten 😊 
 

Samtidig er jeg klar over at tiltakene rammer ulikt, og jeg har medfølelse for dem som har fått en vanskeligere og mer travel arbeidshverdag og hverdag. Jeg får vondt av dem som føler på redsel, ensomhet og usikkerhet for fremtiden. Jeg var der selv i vår i fjor og vet hvor vanskelig det er.

Anonymkode: 59058...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger i badekaret og spiser sjokolade☺️ Akkurat nå kan ikke livet bli bedre. Er heldigvis ikke mye som skal til for å glede meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ღTyrkiskPepperღ skrev (6 timer siden):

Ligger i badekaret og spiser sjokolade☺️ Akkurat nå kan ikke livet bli bedre. Er heldigvis ikke mye som skal til for å glede meg 😊

Høres rimelig innafor ut må jeg si😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Høres rimelig innafor ut må jeg si😊

Det syntes jeg også😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslofrk skrev (16 timer siden):

Takk for fine innlegg damer! 

Dere som sutrer over for travle liv - kos dere videre med misnøyen, eller ta grep! 

Jeg rydder i skap og skuffer. Ikke alle, men ett av gangen. Blir glad av å legge no ned i nyryddet skuff! 


Går lenger tur med bikkja, skravler med venninne på tlf og prøver å komme meg ut mens det er lyst - hver dag! 
 

Har avtalt med en venninne og vi sender hverandre utfordringer - feks: «rydd en hylle i kjøleskapet», «kast tre ting fra badet» 

Jeg er så heldig å få dra på jobb og tuller en del med sjefen. Det er gull! 
 

Bra at du har det bra😊👍

Men vêr litt forsiktig med å seie at dei som ikkje har det bra kan skulde seg sjølv. Det er veldig lite konstruktivt. Det er bør til lasset om å vere utilstrekkeleg. I tillegg til å ikkje strekke til på alle andre områder strekk ein heller ikkje til overfor seg sjølv. Det finst folk, ganske mange òg, som akkurat no faktisk ikkje kan ta så mange grep. 

Sjølv ignorerar eg husarbeid og set meg ned midt i rotet og ser på the crown. Men eg forlangar ikkje at alle skal ha så lempfeldig syn på husarbeid som meg🙃😉. Men eg får òg gått på jobb og snakka med folk, eg har huset fullt av mine eigne folk og har igrunn ikkje hatt tid til faste treningstider og veninnetreff på årevis. Så for min del er det faktisk ikkje så stor forskjell (også bur eg på Vestlandet då, her er det jo ikkje nedstengt i same grad. Mogleg denne tråden var mest retta mot dykk i "raud sone?" 

Anonymkode: 1e547...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Bra at du har det bra😊👍

Men vêr litt forsiktig med å seie at dei som ikkje har det bra kan skulde seg sjølv. Det er veldig lite konstruktivt. Det er bør til lasset om å vere utilstrekkeleg. I tillegg til å ikkje strekke til på alle andre områder strekk ein heller ikkje til overfor seg sjølv. Det finst folk, ganske mange òg, som akkurat no faktisk ikkje kan ta så mange grep. 

Sjølv ignorerar eg husarbeid og set meg ned midt i rotet og ser på the crown. Men eg forlangar ikkje at alle skal ha så lempfeldig syn på husarbeid som meg🙃😉. Men eg får òg gått på jobb og snakka med folk, eg har huset fullt av mine eigne folk og har igrunn ikkje hatt tid til faste treningstider og veninnetreff på årevis. Så for min del er det faktisk ikkje så stor forskjell (også bur eg på Vestlandet då, her er det jo ikkje nedstengt i same grad. Mogleg denne tråden var mest retta mot dykk i "raud sone?" 

Anonymkode: 1e547...715

Tråden var ikke rettet mot noen som helst sone. Jeg ville bare vite hva damene gjør for seg selv om dagen. Jeg forstår veldig godt at noen har mer å gjøre enn andre men det er jo engang sånn at vi ikke fungerer for andre hvis vi ikke fungerer for oss selv. Her ville jeg få frem hva man gjør i hverdagen for å gjøre seg selv glad. Hva gir glede og overskudd. Alle har tid til noe var poenget. Man må selvfølgelig først og fremst ville det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg veldig om dagen, tempoet har gått ned i krabbegir og det er så deilig etter flere år i tidsklemma hvor alt har handlet om å komme tidsnok hjem, super stress med middag, rekke å kjøre barn til trening og hjelpe med lekser før leggetid. Nå har vi god tid til å gjøre ting med barna, går turer alene, leser bøker som har støvet ned i bokhylla og har begynt på fotobokprosjekt. Begynt med da eldste ble født for 12 år siden så har noen år å ta igjen.

Anonymkode: 4f4b4...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg koser meg veldig om dagen, tempoet har gått ned i krabbegir og det er så deilig etter flere år i tidsklemma hvor alt har handlet om å komme tidsnok hjem, super stress med middag, rekke å kjøre barn til trening og hjelpe med lekser før leggetid. Nå har vi god tid til å gjøre ting med barna, går turer alene, leser bøker som har støvet ned i bokhylla og har begynt på fotobokprosjekt. Begynt med da eldste ble født for 12 år siden så har noen år å ta igjen.

Anonymkode: 4f4b4...069

Det vil jeg også gjøre 🤩 bruker du app eller nettside? 

Anonymkode: 1a3e2...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting. Absolutt ingenting. Hver gang jeg prøver så dukker det opp noe som ødelegger for det. 

Anonymkode: ea230...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ingenting. Absolutt ingenting. Hver gang jeg prøver så dukker det opp noe som ødelegger for det. 

Anonymkode: ea230...6ba

Prøv å gjøre noen helt små ting, velg noe godt til middag, smil til deg selv i speilet, bli sittende noen minutter i bilen og hør ferdig en fin sang osv.

Noen ganger hjelper det å bevistgjøre seg på det som faktisk er bra. Å skrive ned 5 fine ting fra dagen om kvelden kan være til hjelp. 

Anonymkode: e16da...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Tråden var ikke rettet mot noen som helst sone. Jeg ville bare vite hva damene gjør for seg selv om dagen. Jeg forstår veldig godt at noen har mer å gjøre enn andre men det er jo engang sånn at vi ikke fungerer for andre hvis vi ikke fungerer for oss selv. Her ville jeg få frem hva man gjør i hverdagen for å gjøre seg selv glad. Hva gir glede og overskudd. Alle har tid til noe var poenget. Man må selvfølgelig først og fremst ville det. 

Ja, skjønte at tråden var positivt meint, og den funka slik òg, det er motiverande å lese kva andre gjer for seg sjølve, det legitimerer òg, for folk som ikkje har samvit til å ta seg tid til seg sjølv. 

Men for den vesle prosentdelen (som eg eigentleg følte meg som ein del av i går, viss eg skal vere heilt ærleg. Og det skal ein jo, sjølv om eg var lit ti sjlkvfornektelse i går. ) som ikkje ser målstreken nokon tid blir det litt provoserande. Men i dag ser eg mykje lysare på livet, har gått meg ein tur til og med😊👍

 

Anonymkode: 1e547...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ja, skjønte at tråden var positivt meint, og den funka slik òg, det er motiverande å lese kva andre gjer for seg sjølve, det legitimerer òg, for folk som ikkje har samvit til å ta seg tid til seg sjølv. 

Men for den vesle prosentdelen (som eg eigentleg følte meg som ein del av i går, viss eg skal vere heilt ærleg. Og det skal ein jo, sjølv om eg var lit ti sjlkvfornektelse i går. ) som ikkje ser målstreken nokon tid blir det litt provoserande. Men i dag ser eg mykje lysare på livet, har gått meg ein tur til og med😊👍

 

Anonymkode: 1e547...715

Godt du har hatt en bedre dag i dag da😊. I dag har jeg bakt boller jeg. Deilig å holde på med og hyggelig å kunne overraske gutta etter skolen. Jeg er heldig som kan styre egen arbeidstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Går tur hver dag, og har pga det endelig nådd min matchvekt

- Stressfrie dager med mye sang og musikk

- Mer tid med barna! Jobber 70%, og pga hjemmekontor kan de gå rett hjem etter skolen, og jeg henter minstejenta tidlig i barnehagen. Har normalt 40 minutter hver vei med bil. 

Kjipt med pandemi, men må innrømme at jeg har det bedre enn noen gang❤

Anonymkode: 66d8a...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kose meg ekstra i helgene. Sover ut og samler energi. Jeg jobber 100 % og vel så det, så er utslitt i hverdagene. Har en jobb jeg møter fysisk på og er i kontakt med 10-20 kolleger hver dag, så er heldig der og får endel sosial påfyll på den måten selv om den sosiale biten man velger selv på fritiden er borte. Når det gjelder helgene så prøver vi å komme oss ut på tur med barna hver helg. Pakker sekken, ski, skøyter, bål i skogen osv. Men kjenner det butter litt der for meg nå i lengden. God mat, nye oppskrifter på middager i helger når jeg har overskudd er min gulerot. Samt dele en flaske vin med mannen til et godt måltid. Kjenner jeg nettshopper endel mer nå, men gleden av å hente en pakke i posten gir meg god energi. 

Anonymkode: fc479...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Mellom av Og påkledning av smittevernutstyr, coronatesting ( 7 i tallet hittil) enormt sykefravær (da vi må være borte på grunn avvent snufs), hyggelig ekstralønn hver mnd pga ekstravakter, sjonglering av 2 i turnus med samme problemstilling som nevnt over, så er egentlig livet godt uansett. Vi har et solid godt ekteskap, friske barn, god økonomi, gode venner vi ikke kan treffe😂, har akkurat arvet penger ( så vil egentlig ut på en skikkelig reise 🥴). Så livet er godt det, selv med corona. Er ferdig vaksinert, men det hjelper jo egentlig ikke for noe🤷‍♀️

Anonymkode: c6ffc...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på ski nesten hver dag. Veldig sakte og med elendig teknikk, kanskje noen har noen tips😅

Men det er deilig å komme seg ut, og jeg kjenner det har vært godt for anklene mine når jeg går i trapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...