Gå til innhold

Det kan jo virke som om regjeringen er styrt av panikk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På fredag døde to på sykehjem i Follo, begge over 90 år. Et mutert virus oppdaget, men likevel en synkende trend i omtrent hele Norge. 81 nye smittede i Oslo i går, i Asker fire. 
Alle butikker unntatt apotek og matbutikker stenger, ungdom må tilbake på hjemmeskole. Alt av fritidsaktiviteter blir forbudt, og alle blir oppfordret til å holde seg hjemme. 
Er det bare jeg som syns dette virker som tiltak og påbud fremmet i panikk?

Anonymkode: 91950...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

På fredag døde to på sykehjem i Follo, begge over 90 år. Et mutert virus oppdaget, men likevel en synkende trend i omtrent hele Norge. 81 nye smittede i Oslo i går, i Asker fire. 
Alle butikker unntatt apotek og matbutikker stenger, ungdom må tilbake på hjemmeskole. Alt av fritidsaktiviteter blir forbudt, og alle blir oppfordret til å holde seg hjemme. 
Er det bare jeg som syns dette virker som tiltak og påbud fremmet i panikk?

Anonymkode: 91950...1e4

Har du mer kunnskap om corona og viktigheten av tiltakene enn myndighetene? I så tilfelle er jeg ytterst interessert i å høre på deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Har du mer kunnskap om corona og viktigheten av tiltakene enn myndighetene? I så tilfelle er jeg ytterst interessert i å høre på deg 

Må du alltid være så ufin? Kan ikke folk få lufte tanker uten at du skal komme med pekefinger 

Anonymkode: 32f2e...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må du alltid være så ufin? Kan ikke folk få lufte tanker uten at du skal komme med pekefinger 

Anonymkode: 32f2e...6d8

Luft gjerne tanker. Jeg diskuterter gjerne og mer enn gjerne temaet men det bør gjerne inneha bittelitt substans. Rot i virkeligheten feks. Jeg blir helt ærlig ganske oppgitt når folk liter utav seg slikt. Det signaliserer bagatellisering av en sykdom som påvirker en hel verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Har du mer kunnskap om corona og viktigheten av tiltakene enn myndighetene? I så tilfelle er jeg ytterst interessert i å høre på deg 

Jeg har iallfall endel kunnskap om panikk og det å handle i affekt, etter nesten 18 år i luftfart.  Er det noe man ikke bør gjøre, så er det å få panikk. På meg virker det som om det er nøyaktig det som skjer nå, og jeg har sett mange eksempler på at det ikke er lurt. 
Hi

Anonymkode: 91950...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

På fredag døde to på sykehjem i Follo, begge over 90 år. Et mutert virus oppdaget, men likevel en synkende trend i omtrent hele Norge. 81 nye smittede i Oslo i går, i Asker fire. 
Alle butikker unntatt apotek og matbutikker stenger, ungdom må tilbake på hjemmeskole. Alt av fritidsaktiviteter blir forbudt, og alle blir oppfordret til å holde seg hjemme. 
Er det bare jeg som syns dette virker som tiltak og påbud fremmet i panikk?

Anonymkode: 91950...1e4

Det er jo fordi det muterte viruset er påvist å være mye mer smittsomt. Jeg synes det er bra at det stenges ned lokalt ved behov, det er en grunn til at Norge har så mye mindre smitte og dødsfall pga korona enn mange andre land har.

Anonymkode: dd688...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke bare du. Det ser vi jo på hvordan folk oppfører seg. Jeg tror at vi ikke trenger et virus som er mutert. Vi må slå ned så mye vi kan. Derfor ser vi tiltakene som er nå. De kan ikke være for alltid,  det tror jeg mange tviler på. 

Anonymkode: aa5bd...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har iallfall endel kunnskap om panikk og det å handle i affekt, etter nesten 18 år i luftfart.  Er det noe man ikke bør gjøre, så er det å få panikk. På meg virker det som om det er nøyaktig det som skjer nå, og jeg har sett mange eksempler på at det ikke er lurt. 
Hi

Anonymkode: 91950...1e4

Det du kjenner til er ikke sammenlignbart. Du vet heller ikke nok om covid til å vurdere hvorvidt det som gjøres nå blir gjort i panikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det du kjenner til er ikke sammenlignbart. Du vet heller ikke nok om covid til å vurdere hvorvidt det som gjøres nå blir gjort i panikk 

Enig med deg i dette. Jeg vil tro det har blitt utarbeidet en del planer ut ifra ulike scenarier som kan oppstå. 

Anonymkode: aa5bd...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringen har et valg som kommer til høsten. De har ikke all verdens med tid på seg til å gjøre som de vil, uten at det vil påvirke valget. Det hadde vært noe annet om de hadde tre år på seg til valget. Da hadde folk kunnet dø i hopetalls uten at det ville påvirket valget. For da hadde de kunnet finne noen eller noe å anklage for å være grunnen til at det gikk så dårlig.

I tillegg har de en ideologi i bunn om "individets frihet". Derfor går de ut med, "du har friheten til å reise hvor du vil, vi stenger pol her og der, og så vær så snill å la være å bruke friheten din til å kjøpe alkohol et annet sted".

Det burde vært planlagt bedre, koordinert med politi og eventuelle andre myndigheter, for å sikre at folk lot være å reise bare for å dra på polet. Med mindre de bodde i samme kommune som polet.

Ironisk nok er menneskesynet i den liberalistiske ideologien at alle mennesker er egoister. Likevel oppfører regjeringen seg som om mennesker var altruister.

Dette burde vært bedre planlagt. Det er som om Erna og co agerer ut fra innfall.

Anonymkode: 57621...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hi her. 
Så var det likevel ikke det muterte viruset. https://www.nrk.no/norge/fhi-har-ikkje-funne-nye-prover-med-mutert-virus-1.15343028
 

Det underbygger bare påstanden min om handling i panikk fra regjeringen. 

Anonymkode: 91950...1e4

Panikk eller føre var... Kjært barn har mange navn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befolkning på over 5 millioner. 
60.000 totalt smittede, fra start av pandemi til nå.

49.000 av de 60.000 er friskmeldt fra viruset. 11.000 tilfeller gjenstår, fordelt på 385.000 kvadratkilometer, og over 5 millioner mennesker. 
 

Beklager, jeg ser heller ikke hvorfor vi skal bli paniske. 

Anonymkode: 99633...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hi her. 
Så var det likevel ikke det muterte viruset. https://www.nrk.no/norge/fhi-har-ikkje-funne-nye-prover-med-mutert-virus-1.15343028
 

Det underbygger bare påstanden min om handling i panikk fra regjeringen. 

Anonymkode: 91950...1e4

https://www.dagbladet.no/nyheter/11-nye-tilfeller-pavist/73323743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hi her. 
Så var det likevel ikke det muterte viruset. https://www.nrk.no/norge/fhi-har-ikkje-funne-nye-prover-med-mutert-virus-1.15343028
 

Det underbygger bare påstanden min om handling i panikk fra regjeringen. 

Anonymkode: 91950...1e4

Ehhh, jo det var det. Leste du din egen link?

Anonymkode: dd688...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hi her. 
Så var det likevel ikke det muterte viruset. https://www.nrk.no/norge/fhi-har-ikkje-funne-nye-prover-med-mutert-virus-1.15343028
 

Det underbygger bare påstanden min om handling i panikk fra regjeringen. 

Anonymkode: 91950...1e4

Hva er det du holder på med? Hvorfor er du så oppsatt på å ta noen for å være paniske? Er det noen som er panisk, er det vel deg. Les linker du legger ut, ordentlig og prøv å forstå hva som står. Om du forstår,  begrunn hva du baserer utsagnet ditt på. 

Anonymkode: aa5bd...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er jo fordi det muterte viruset er påvist å være mye mer smittsomt. Jeg synes det er bra at det stenges ned lokalt ved behov, det er en grunn til at Norge har så mye mindre smitte og dødsfall pga korona enn mange andre land har.

Anonymkode: dd688...540

Jeg er ikke helt enig i det. Stenger du helt ned en kommune er det bare et spørsmål om tid før de banker på døra hos nabokommunen. Hvordan holde folk i egen kommune? Gjør det levelig å bo i egen kommune. Folk er egoister. Du kan jo være så uenig du bare vil, men det forandrer ikke folk! Det sliter kjapt over grensa når vi flyttet på oss. 
 

Synes hele runda med polet er latterlig, det finnes vel ikke en butikk du er innom som har bedre rutiner på smittevern enn de. 

Anonymkode: 63635...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke helt enig i det. Stenger du helt ned en kommune er det bare et spørsmål om tid før de banker på døra hos nabokommunen. Hvordan holde folk i egen kommune? Gjør det levelig å bo i egen kommune. Folk er egoister. Du kan jo være så uenig du bare vil, men det forandrer ikke folk! Det sliter kjapt over grensa når vi flyttet på oss. 
 

Synes hele runda med polet er latterlig, det finnes vel ikke en butikk du er innom som har bedre rutiner på smittevern enn de. 

Anonymkode: 63635...afc

Smitter, ikke sliter 😅

Anonymkode: 63635...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Befolkning på over 5 millioner. 
60.000 totalt smittede, fra start av pandemi til nå.

49.000 av de 60.000 er friskmeldt fra viruset. 11.000 tilfeller gjenstår, fordelt på 385.000 kvadratkilometer, og over 5 millioner mennesker. 
 

Beklager, jeg ser heller ikke hvorfor vi skal bli paniske. 

Anonymkode: 99633...0e7

Det sa mange nylig i England også. Blitt stille der gitt....dette snur FORT. Heller føre var enn overbelastet helsevesen og utallige døde som drukner i egne oppløste lunger 🙈 Overraskende mange unge uten underliggende sykdom som dør i England også nå. 

Anonymkode: 5cc15...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er ikke helt enig i det. Stenger du helt ned en kommune er det bare et spørsmål om tid før de banker på døra hos nabokommunen. Hvordan holde folk i egen kommune? Gjør det levelig å bo i egen kommune. Folk er egoister. Du kan jo være så uenig du bare vil, men det forandrer ikke folk! Det sliter kjapt over grensa når vi flyttet på oss. 
 

Synes hele runda med polet er latterlig, det finnes vel ikke en butikk du er innom som har bedre rutiner på smittevern enn de. 

Anonymkode: 63635...afc

Hva er ditt forslag da?

Anonymkode: dd688...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hva er ditt forslag da?

Anonymkode: dd688...540

Beholde et tilbud som er levbart i kommunene for å unngå at folk farter over grensen til nabokommunen. Hold polet, restauranter og butikker åpne. De følger veiledere allerede, mye mer kontrollert enn det vi så i går. Det plutselige nedstengningen i går viste seg å bidra til en aldri så liten folkevandring, er ikke det noe av det siste vi trenger nå? 

Hvis du tenker jeg er riv ruskende gal, så kan du jo se hva lederne i kommunene nå går ut å etterspør. 

Anonymkode: 63635...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo totalt inkompetente. ALLE skjønte at denne muterte versjonen måtte komme når det lander tusenvis av mennesker på norske flyplasser hver eneste dag. Og når det åpenbare skjer, så sperret de befolkningen inne og stenger arbeidsplassen deres. Som ikke det er nok, så sitter Bent Høie på hytta som han fløy fra Oslo for å komme til, og sier at folk fra Oslo ikke får gå over kommunegrensen. 
 

Det virker ikke engang som panikk, det virker som de snurrer på et lykkehjul og gjør det som passer dem best idag. En gjeng alkiser på nachspiel kunne gjort en like god jobb. 
 

Finnes det et eneste menneske i dette landet her som tar regjeringen seriøst lenger? Og om dere gjør det: er dere Stein, stokk dumme?? 

Anonymkode: 0b455...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter dem ikke som paniske. Østlandet er stengt ned ut måneden, litt over ei uke. Denne tiden håper de vil være nok til å stoppe/ få oversikt. Helt på sin plass. Ja, selvfølgelig kjipt for mye av næringslivet. Forhåpentligvis klarer Regjeringen, også denne gangen, å få til en tilskuddsordning. Liv og helse er viktigst!

Anonymkode: ecc02...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg oppfatter dem ikke som paniske. Østlandet er stengt ned ut måneden, litt over ei uke. Denne tiden håper de vil være nok til å stoppe/ få oversikt. Helt på sin plass. Ja, selvfølgelig kjipt for mye av næringslivet. Forhåpentligvis klarer Regjeringen, også denne gangen, å få til en tilskuddsordning. Liv og helse er viktigst!

Anonymkode: ecc02...5d8

Har du vært konkret borti den tilskuddsordningen? Jeg jobber med det, den treffer på ingen måte de små bedriftene. 

Anonymkode: 63635...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg oppfatter dem ikke som paniske. Østlandet er stengt ned ut måneden, litt over ei uke. Denne tiden håper de vil være nok til å stoppe/ få oversikt. Helt på sin plass. Ja, selvfølgelig kjipt for mye av næringslivet. Forhåpentligvis klarer Regjeringen, også denne gangen, å få til en tilskuddsordning. Liv og helse er viktigst!

Anonymkode: ecc02...5d8

Kjipt for næringslivet? Kjenner jeg får kvalmebølger av denne bagatelliseringen.

Anonymkode: 0b455...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...