Gå til innhold

Det kan jo virke som om regjeringen er styrt av panikk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg oppfatter dem ikke som paniske. Østlandet er stengt ned ut måneden, litt over ei uke. Denne tiden håper de vil være nok til å stoppe/ få oversikt. Helt på sin plass. Ja, selvfølgelig kjipt for mye av næringslivet. Forhåpentligvis klarer Regjeringen, også denne gangen, å få til en tilskuddsordning. Liv og helse er viktigst!

Anonymkode: ecc02...5d8

Foreløpig én uke.  Alle skjønner jo at det ikke blir kun den ene uka. Til vanlig har nye tiltak fått to ukers varighet, men kan ikke huske at det noen gang har skjedd at tiltak har blitt avviklet etter to uker..

Anonymkode: 148c6...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Foreløpig én uke.  Alle skjønner jo at det ikke blir kun den ene uka. Til vanlig har nye tiltak fått to ukers varighet, men kan ikke huske at det noen gang har skjedd at tiltak har blitt avviklet etter to uker..

Anonymkode: 148c6...60d

Jeg tror heller ikke at det kun blir én uke. Med synkende trend og et mutantvirus som trolig ikke er mer dødelig, minner dette om handling i panikk. Stenge polet, nei, det var visst ikke en god ide, åpne polet igjen. Det samme med dyrebutikker og optikere. Stenge, åpne. 
Og nei. Det blir lenger enn én uke. De skal jo slå ned viruset. 
HI

Anonymkode: 91950...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror heller ikke at det kun blir én uke. Med synkende trend og et mutantvirus som trolig ikke er mer dødelig, minner dette om handling i panikk. Stenge polet, nei, det var visst ikke en god ide, åpne polet igjen. Det samme med dyrebutikker og optikere. Stenge, åpne. 
Og nei. Det blir lenger enn én uke. De skal jo slå ned viruset. 
HI

Anonymkode: 91950...1e4

Det mest utrolige er jo at de satt på natten og fant på tiltak. At de etter et helt år ikke har ferdig utviklede planer for ulike scenarier er mildt sagt utrolig. Det var ingen bombe at det muterte viruset skulle komme til Norge. Regjeringen fremstår så inkompetent at jeg klarer bare ikke å forstå at det er et eneste menneske i dette landet som fremdeles har tillit til dem. Opposisjonen har flertall: de bør kaste regjeringen grunnet mistillit. 

Anonymkode: 0b455...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Det mest utrolige er jo at de satt på natten og fant på tiltak. At de etter et helt år ikke har ferdig utviklede planer for ulike scenarier er mildt sagt utrolig. Det var ingen bombe at det muterte viruset skulle komme til Norge. Regjeringen fremstår så inkompetent at jeg klarer bare ikke å forstå at det er et eneste menneske i dette landet som fremdeles har tillit til dem. Opposisjonen har flertall: de bør kaste regjeringen grunnet mistillit. 

Anonymkode: 0b455...3ef

Jeg har forsåvidt fremdeles tillit, det meste er jo godt organisert her, tross pandemi kan mange leve en noenlunde normalt liv (med litt begrensninger) 

 

I våres tenker jeg det var lov å tråkke litt feil og være nødt til å tilpasse underveis. Veien ble litt til mens man gikk, det var ikke mulig å ta høyde for alle scenarioer. Men på tampen av 2020 og nyåret nå, så synes jeg de virker bakpå der de burde være fremoverlente og setter i gang strakstiltak som ikke virker så gjennomtenkt. Opposisjonen overstyrer flere tiltak og enkelte ordninger er mindre tilpasset enn det var i mars. Det har jeg ingen forståelse for og det svekker tilliten min også. Kanskje de er litt trøtte de også og kanskje det betyr at det burde litt friskt blod inn som kan være litt mer på, rett og slett.  

Anonymkode: 63635...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...