Gå til innhold

barnevern

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

vi var nok veldig uheldig, ny ped leder og ny avdelingsleder samtidig. Barna mine får god oppfølging og aktivisering, som de alltid har fått. takk for tilbakemelding det hjelper.Desverre sliter vi med at vi enda må ha samarbeid med barnehagen da minstemann enda ikke er ferdig der. Angsten slipper nok ikke taket. Tidligere har jeg vært dårlig å følge med telefonen, men ringer telefonen nå så sliter jeg skikkelig samtidig som jeg manisk følger med telefonen i redsel for at bv ringer å jeg ikke svare. rart. men står ved mine meninger, jeg har aldri vært en voldelig person, jeg har aldr truet noen og har aldri gjort noen vondt, men møter jeg tidligere pedleder så er jeg sikker på at jeg margebanker henne

Anonymkode: 88b36...1f4

Det du skriver her bekymrer meg. Det er stor forskjell på å skrive at du av og til har vært så fortvilt at du kunne tenkt å banke henne (altså, kun et tankespinn, men uten tanker om å gjennomføre det) - og det du skriver her, nemlig at du "er sikker på at jeg margebanker henne". Det du skriver her kan ses på som en bevisst og planlagt handling om vold, en konkret trussel. Hvis noen kjenner deg igjen på det du har skrevet kan det bli problematisk for deg.

Og med det du skrev her så forstod du egentlig heller ikke det jeg skrev til deg over. At selv om den lederen kanskje gjorde feil i deres tilfelle og noen andre tilfeller, så er det stor mulighet for at personen var syk selv da det skjedde.

Det at du har så mye sinne i deg fremdeles, så lenge etterpå, det viser at det er enda viktigere at du søker hjelp for dine egne problemer rundt det som har skjedd. Samme med angsten. Det er fullt mulig å komme over begge deler, men da må du også være villig til å oppsøke den hjelpen du nå trenger.

Siden vedkommende som meldte dere ikke jobber der lenger, eller ikke har noe med barnet ditt å gjøre mer, og barnehagen faktisk har gjort en god jobb før denne saken og har gjort en god jobb etterpå, de ser barnet ditt på en god måte - så er det ikke noen grunn til å ikke stole på de som dere har med å gjøre i barnehagen nå.

Måten du nå også svarer en annen om at barnehagen, hvis de mener å ha grunn til å mene at barnet trenger utredning (noe barnehagen tydeligvis ikke gjør lenger), så skal de la være å be om slik oppfølging for barnet bare fordi foreldre mener barnet ikke trenger det - det er å se helt bort fra den faglige kompetansen som førskolelærerne og pedagogene har. Ja, noen ganger tar de feil, som du har erfart, men det er dessverre ikke slik at foreldre alltid vet best om egne barn.

Du hadde rett mtp. eget barn - slå deg til ro med det. Slå deg til ro med at barnet trives i barnehagen, at de som jobber med barnet ditt nå ser barnet for det det er og ser det samme som du har sett hele tiden. Slå deg til ro med at ingen er ufeilbarlige, at alle kan gjøre feil, og sett en strek over det som skjedde. Tross alt ble bekymring meldt fordi den ansatte var bekymret for barnet ditt, og selv om det ble veldig uheldig for deg, så var det nok gjort i beste mening.

Det viktigste nå er at du søker hjelp for ditt eget sinne og din egen angst. Og at du søker slik hjelp så fort som mulig, for slik du har det nå kan du ikke fortsette å ha det. Både sinne og angst kan du fint behandle. Du skriver at dere har god økonomi også, så da er det jo ingen problemer for deg å søke hjelp privat, du slipper til og med å vente på hjelp i det offentlige helsevesenet. Så for din egen del og for barna dine sin del, sjekk hvilket tilbud som finnes nå i helgen, så ringer du en privat psykolog mandag og ber om time. Ikke utsett det, for jo lenger tid du går slik du gjør nå, jo lenger tid tar det gjerne å komme deg ut av de vonde følelsene igjen.

Anonymkode: 90fbc...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde myyye styr med barnehagen. Opplevde ikke et eneste møte med pendlede hvor hun klarte å si noe positivt om vårt barn. Det var alltid bekymring. 

Hun kom ikke inn i gruppa, og all skyld for det ble lagt på at hun ikke forsto de sosiale kodene.

Ulike tester ble tatt, og ppt var involvert.

Så startet hun på skolen. Og etter den dagen har jeg aldri hørt annet enn skryt. Hun er faglig sterk, stille i timen, rekker opp hånda, følger reglene, har venner.. Lærerne kan ikke få fullrost henne nok.

Så det jeg angrer på er at jeg lot barnehagen kun rette lupen mot mitt barn for å finne problemene. Og at jeg lot henne bli være de med ansatte som ikke klarte - med all sin kompetanse - å SE henne.. 

Anonymkode: 5a46e...aef

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi hadde myyye styr med barnehagen. Opplevde ikke et eneste møte med pendlede hvor hun klarte å si noe positivt om vårt barn. Det var alltid bekymring. 

Hun kom ikke inn i gruppa, og all skyld for det ble lagt på at hun ikke forsto de sosiale kodene.

Ulike tester ble tatt, og ppt var involvert.

Så startet hun på skolen. Og etter den dagen har jeg aldri hørt annet enn skryt. Hun er faglig sterk, stille i timen, rekker opp hånda, følger reglene, har venner.. Lærerne kan ikke få fullrost henne nok.

Så det jeg angrer på er at jeg lot barnehagen kun rette lupen mot mitt barn for å finne problemene. Og at jeg lot henne bli være de med ansatte som ikke klarte - med all sin kompetanse - å SE henne.. 

Pendlende - Pedleder 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...