Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 har ett barn i barnehage. i en periode stakk barnet av fra hjemmet. jeg fortalte barnehagen dette slik at de kunne være klar over at barnet kunne stikke av. jeg kalt pedleder inn på møte å informerte at mitt barn stakk av fra hjemmet, å kunne stikke av i bgh. informerte om dette for jeg var redd at mitt barn skulle stikke av fra bgh når jeg var på jobb. fikk tlbakemelding at barnet hadde klatret over gjerdet for å stikke av bgh også. Informerte pedleder at jeg hadde kontaktet komunehelsetjenesten for pmto. pedleder i bgh ville kontakte ppt i kommunen, fortalte da at jeg ikke ville ha en diagnose på mitt barn for barnet var aktivt. pedagosisk leder ble da sint og fortalte meg at ppt ikke bare stilte diagnose men kunne følge opp barnet, som foreldre vet jeg at mitt yngste barn ikke har adferdproblemer, men er minst av 4 søsken så barnet vil lære litt unoter jeg ba da ped leder om å starte med TRAS skjema videre fortalte jeg ped leder at jeg hadde kontakted helsesøster for pmto å at jeg ville fullføre programmet fra helsestasjonen før jeg gikk vdere. etter noen møter kunne ikke helsesøster se noen grunn til å fortsette pmto å det ble avsluttet. her starter mølja. jeg kom til barnehagen en dag og mitt barn hadde blåmerke på en arm, spurte hva som var hent. fikk da beskjed at mitt barn hadde kranglet med et annet barn og noen hadde knipt mitt barn i armen så det hadde blitt et blåmerke. jeg tok mitt barn hjem å det var stille en lang stund. når jeg spurt i bhg hvordan det gikk fikk jeg beskjed at alt var bra. En dag ringt barnevernet meg...det var oppdaget blåmerker på armen til barnetmitt som ikke kunne forklares. jeg fortalte til barnevernet at mitt barn hadde blitt klipt av et annet barn i bgh, fikk da beskjed at pedleder hadde meldt inn mitt barn i barnevernet for det hadde så store adferdsproblemer at det måtte være noe hjemme som gjorde det. fikk ett møte og kom til avtalt tid. der møtte jeg pedleder som hadde hatt mitt barn i under 6 mnd og avdelingsleder som ikke hadde jobbet i bgh i mer enn 6 mnd. Fikk da beskjed at jeg aldri stilte på foreldremøter. fortalte barnevernet at med mine 4barn hadde jeg gått glipp av 1 foreldremøte pga influensa. Videre hadde pedleder klaget på at vi aldri var med på arrengement fra bgh. som jeg sa i møte er at begivenheter som skjer i bgh ofte er fra kl 15 og utover og som oftes ble mitt barn hentet før kl 14 da verken jeg eller mitt barn ville at barnet skulle være lenger enn nødvending i bgh. har hatt 3 barn i den bgh å har vært på alle begivenheter der, men siden pedleder og avd.leder var ny hadde de ikke snakket med mennesker som har jobbet der lenge. pedleder la frem en case fra mitt barn som jeg ovehode ikke kjente igjen, men jeg kunne se at dette var noe som var samlet inn over lang tid, hovedtrekket i klagen var at barna hadde vært ute å leket å når alle skulle inn hadde mitt barn og noen andres sprunget av gårde å sagt ædabæda du klarer ikke ta oss. pedleder ønsket ppt inn noe jeg hadde sagt meg uenig i da jeg mente at mitt da 4 årig barn trengte kun tid på seg og at jeg ønske ptmo for veileding og om det ikke ga resultat så kunne ppt kobles inn, dette informerte jeg pedleder i på et møte...barnevernet konkluderte med besøkt i hjemmet og ppt til mitt barn. pga korona ble besøk i hjemmet avlyst, jeg kontaktet da barnehagen og ba om ppt for utredning samtidig som jeg ba på nytt om TRAS ble utfylt. denne saken endte med at pedleder ble sykemeldt fra vi var hos barnevernet så vi aldri denne pedlederen mer. etterspurt TRAS skjema noen mnd etter å fikk da beskjed at dette ikke var utført. Noen mnd etter fikk barnet mitt ny ped leder, jeg ble innkalt til nytt møte, klok av skade så tok jeg opp hele samtalen uten at pedleder viste det, fikk da beskrivelse av en helt annen unge, og en unge jeg kjente igjen, fikk vite at jeg har en sympatisk unge, en unge som har sin plass i en vennegruppe og en unge som absolutt ikke har noen problemer, når jeg gikk ut av det møte fortalte pedleder at dette ikke var et barn som hun trengte noen andre instanser med(hun viste ikke at brv var kontaktet) nå 1 år etter sliter jeg mye med å forholde meg til barnehage å det jeg har lyst til er å beklage men mørbanke både pedleder og avdelingsleder, de har ødelagt våre liv å jeg har så angst for tlf, for alt jeg tenker er at nå ringer de å tar barna mine. jeg føler vi ble offer for en overivrig pedleder som virkelig ikke kan jobben sin (desverre håper jeg hun leser detter og vet at jeg mener hun gjorde en forferdelig jobb, og bør aldri jobbe med barn igjen) for jeg sier det igjen, pedlederen som har mitt barn nå sier det er en flott unge som har sin plass i en sosial gruppe,,som leker godt med andre barn, og som overhode ikke har noen problemer som har behov for å følges opp. som det har vært sagt tidligere jeg har 4 barn, dette er barn som altid har fungert godt i grupper, videre har mine barn vært brukt i grupper hvor andre barn har hatt problemer da de har vært gode til både det sosiale og utvikling og kunne vært en positiv forsterkning... desverre har det siste året vært så inngripende på oss som familie så jeg håper ingen andre noen gang møter slike beklager mitt ord..ivrige dårlige pedledere som bare ser fanden på veggen Anonymkode: 88b36...1f4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Beklager, men jeg falt av ca halvveis. Så mye tekst, så lite luft og ingen stor bokstav samt en svært rotete fremstilling blir for mye en søndagsmorgen. Anonymkode: d7247...305
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Gudhjelpe meg. Så mange skrivefeil, knapt et punktum eller stor bokstav. Utfra hva du skriver har du fire unger? Kanskje litt for mye for deg å håndtere? Banke pedleder... er du helt rusk. Ingen normale, voksne mennesker skriver og sier slik. Kanskje tenke det inni seg, men sitte og skrive sånn på internett, er det lys på, men ingen hjemme eller hva? Jeg kjenner deg ikke, men utfra hvordan du skriver, så ser jeg at du absolutt ville hatt behov for veiledning fra hjelpeinstanser. For meg ser det ut som du skriver og håper pedleder leser og kjenner seg igjen, og du håper hun skammer seg og innser at hun gjorde en feil. Håper du får hjelp, HI. Ellers tror jeg du har mye kjipt i vente. Anonymkode: 0007f...e63
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Heisen går ikke hele veien opp..... Anonymkode: eab29...142
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Du burde takket ja til ppt med en gang. Det er kjipt å ikke bli trodd, men hvis du ikke har noe å skjule så er det bare til å ta imot hjelp Anonymkode: adadc...c4e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Beklager, men jeg falt av ca halvveis. Så mye tekst, så lite luft og ingen stor bokstav samt en svært rotete fremstilling blir for mye en søndagsmorgen. Anonymkode: d7247...305 TL;DR - "jeg er lat". Takk, det var viktig informasjon. Anonymkode: 63978...c8c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Heisen går ikke hele veien opp..... Anonymkode: eab29...142 Åja, du er en sånn en som peker på folk som er født med en lavere intelligens enn deg og ler. Det må så være at HI kanskje har en lavere intelligens enn deg, men HI er i hvert fall ikke dum. Hun bryr seg. Det gjør ikke du. Det er dumt det. Anonymkode: 63978...c8c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): TL;DR - "jeg er lat". Takk, det var viktig informasjon. Anonymkode: 63978...c8c Ja, ikke sant? Det er alltid bra med tilbakemeldinger på ting man kan gjøre bedre. Godt vi er enige! Anonymkode: d7247...305
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Beklager, men jeg falt av ca halvveis. Så mye tekst, så lite luft og ingen stor bokstav samt en svært rotete fremstilling blir for mye en søndagsmorgen. Anonymkode: d7247...305 Seriøst? Jeg er kronisk utmattet, og orker sjeldent å lese lange tekster, men denne var da ikke vanskelig å lese eller å holde følge med i historien. Ganske dårlig å kommentere dette på et innlegg som er så vondt. Tenk deg om neste gang. Bare la vær å les, og la vær å kommenter Anonymkode: 00bc0...def
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 Jeg forstå godt fortvilelsen din. Det er vanskelig å senke skuldrene etter slike ting og vanskelig å stole på noen etter det. Håper du får jobbet deg gjennom sårene etter dette og kommer deg styrket ut av det. Anonymkode: 87119...91b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Gudhjelpe meg. Så mange skrivefeil, knapt et punktum eller stor bokstav. Utfra hva du skriver har du fire unger? Kanskje litt for mye for deg å håndtere? Banke pedleder... er du helt rusk. Ingen normale, voksne mennesker skriver og sier slik. Kanskje tenke det inni seg, men sitte og skrive sånn på internett, er det lys på, men ingen hjemme eller hva? Jeg kjenner deg ikke, men utfra hvordan du skriver, så ser jeg at du absolutt ville hatt behov for veiledning fra hjelpeinstanser. For meg ser det ut som du skriver og håper pedleder leser og kjenner seg igjen, og du håper hun skammer seg og innser at hun gjorde en feil. Håper du får hjelp, HI. Ellers tror jeg du har mye kjipt i vente. Anonymkode: 0007f...e63 Hva i alle dager er galt med dere her inne? Dere skal ta folk på skrivefeil og andre ting dere mener er feil. Jeg ble grepet av historien, og derfor "så" jeg ikke feilene og kunne ikke brydd meg mindre om de. Alt for å sparke folk som ligger nede. Dere burde få smake på livet innimellom dere også. Og da få kommentarer som lavere intelligens og 4 barn er for mye for deg. Eller skjerp deg. Så bare skrive feil her så orker ikke lese hele historien. Som i seg selv sier "KUNNE IKKE BRYDD MEG MINDRE OM HVORDAN DU HAR DET" SKAM DERE Anonymkode: 00bc0...def
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 For det første. Avsnitt! Men til saken din. Hvorfor er du redd PPT? Og evt diagnose? Jeg tenker at som foreldre skal man hjelpe barnet sitt, med alt det innbærer. At du har 4 barn innebærer ikke automatisk at du kan alt. Anonymkode: ad829...cc9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 Hi. Jeg forstår deg godt. Det er en enorm påkjenning når det kommer til at noen dømmer deg i forhold til barna dine. Og ganske invaderende med bv. Helt utrolig at en pedleder og avdelingsleder kan ut ifra 1 blåmerke, som de sier er fra et annet barn, for så å si at det har skjedd hjemme. Hadde skjønt at de ba bv om hjelp til å få på plass tiltak som ppt om du nektet å gjøre noe. Men du hadde en plan og ville fullføre den før dere evt tok nye valg Tror nok bv så dette. Mulig bv har vært bort i samme pedleder tidligere. Synes du skal prøve på snu det. Nå ser ny pedleder et annet barn enn forrige pedleder. Dere var bare uheldig med forrige. Og kanskje du burde ta kontakt med kommunen å høre om de har et lavterskel tilbud om psykisk helse. Så får du noen prate med, bare for å sortere tanker og et forsøk på å legge dette til fortiden. Masse lykke til. Anonymkode: 00bc0...def
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 Du uttrykker deg veldig kaotisk, jeg er usikker på om jeg har forstått alt riktig. I hvert fall, å tenke at man behøver pmto, men samtidig håndterer barnet bra er rart. Å blånekte ppt nærmest på prinsipp er kjemperart. Å ville banke andre er også høyst spesielt. Men fint at barnet trives i barnehagen. Vanskelig for noen her å vite om det er forrige eller nåværende ped.leder som gjør de beste vurderingene. Men du sier at barneverntjenesten kom frem til det samme som barnehagen, nemlig at barnet burde utredes av ppt? Anonymkode: 2995a...12e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 Jeg forstår deg veldig godt ts. Selvsagt er det en påkjenning. Men ppt gir da ikke alltid diagnoser. Jeg hadde ppt inne med eldste og skal ha det nå på yngste også. Ppt så eldste og konkluderte med at han lå midt på med tanke på modenhet og vi kunne velge om vi ønsket å forsinke skolestart. Han er født en av de siste dagene i desember og var veldig liten av vekst. Det er en av de beste tingene vi har gjort. Nå skal vi ha ppt inne i bilde pga veldig dårlig syn. Så hun skal vurdere om ekstra assistanse skal settes inn for å hjelpe han i barnehagen. Det er da ikke snakk om bv eller at barna våre må få en diagnose. Anonymkode: e82c6...661
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Kjære deg, du slapp med skrekken. Nå skal du gå videre, du har et barn som fungerer godt, og som det ikke er grunn til bekymring for. Å bære på gammelt nag kommer det ikke noe godt ut av. Glem det. Gå videre. Så til denne angsten for ppt og barnevern. Hvorfor? Begge disse er jo til for å hjelpe! Hadde barnet hatt behov for hjelp fra ppt - ok, og så bra de kom tidlig på banen. Barnevernet er da ikke ute etter å "ta" noen! Barnevernet vil først og fremst hjelpe, og et samarbeid med bv. er aldri "farlig". Om bv hadde bedt om å få komme hit og se og observere: Hjertelig velkommen! Nei, HI, legg dette bak deg. Jeg skjønner du opplevde det ubehagelig, men nå er det historie. Glem det. Gå videre. Så til slutt: vær så snill, lag avsnitt i teksten din neste gang. Gjerne stor bokstav og litt tegnsetting også, men avsnitt er viktigst. Anonymkode: 8aafa...7df
Blondzilla Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 Å si at man trenger pmto for et barn man ikke strever med er veldig merkelig. Det er jo foreldreveiledning, og man trenger vel ikke det om alt er problemfritt? Og sånn en gang for alle: ppt setter ikke diagnoser! De er pedagoger, ikke klinikere. De kan henvise videre til instanser som setter diagnoser som for eksempel habiliteringen eller bup. Og TRAS? Hvorfor er du så opptatt av at det skal gjøres? Det er et språkkartleggingsverktøy. Et dårlig et sådan. Mulig at forrige ped.leder har tatt noen dårlige beslutninger, men jeg skjønner at hun blir bekymret. Når en forelder nekter henvisning til for eksempel ppt, så står de jo i veien for at barnet skal få riktig hjelp og tilrettelegging. Dersom ppt ikke hadde sett noe påfallende med barnet ditt ville de heller ikke anbefalt vedtak eller henvisning videre.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Du burde absolutt latt forrige ped.leder henvise til ppt. Om alt du sier stemmer- og at barnet nå fungerer på en annen måte med ny ped.leder- kan det være at tidligere ped.leder hadde fått veiledning i hvordan hun skulle møte barnet ditt. Det er nemlig slike ting ppt kan observere og det er viktig å huske at de er der for barnet!! Anonymkode: 84e5d...f43
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #19 Skrevet 24. april 2021 forrige pedagog hadde alle muligheter til og følge opp denne saken. Jeg som foreldre hadde aldrig nektet at ppt skulle følge mitt barn, jeg hadde gitt beskjed at jeg hadde PTMO som jeg hadde kontaktet lenge før jeg kontaktet barnehagen med mine bekymringer. Barnet mitt ble da fulgt opp av helsesøster og vi hadde da en strategi som virket på barnet mitt. Etter ped leder hadde meldt oss til bv ble hun sykemeldt noen dager etter, når JEG snakket med avdelingsleder og ba henne kontakte ppt fikk jeg beskjed at ped leder var sykemeldt men ville følge saken når pedleder kom tilbake. Dette skjedde ikke men vi fikk ny ped leder og der fikk jeg tilbakemelding at mitt barn fungerte godt i lek, mitt barn var empatisk mot andre og at mitt barn hadde sin plass i gruppen, dette var ca 2 mnd etter at ped leder hadde sluttet. for å ha det sagt så hadde ped leder som meldte oss til bv hatt barnet mitt i ca 3 mnd, mitt barn hadde da gått 4 år i barnehagen, men det året barnet ble meldt fikk mitt barn både ny ped leder og avdelingsleder Anonymkode: 88b36...1f4
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #20 Skrevet 4. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 24.1.2021 den 13.10): Du burde absolutt latt forrige ped.leder henvise til ppt. Om alt du sier stemmer- og at barnet nå fungerer på en annen måte med ny ped.leder- kan det være at tidligere ped.leder hadde fått veiledning i hvordan hun skulle møte barnet ditt. Det er nemlig slike ting ppt kan observere og det er viktig å huske at de er der for barnet!! Anonymkode: 84e5d...f43 så foreldre kan ikke gjøre noe bra? Forige ped leder så desverre fanden på veggen, å trodde de fleste foreldre gjorde en dårlig jobb. snakker av erfaring da ped leder meldte flere barn på samme avdeling til bv. Jeg selv synes det er veldig merkelig at en pedleder på vintermnd kan fortelle om et barn som er usikker, ikke fungerer i lek, som dominerer alle andre barn og som truer andre barn i lek, men på vårparten får barnet får en ny pedleder, og får beskjed at barnet fungerer bra i lek, barnet har sin plass i en gruppe, barnet er empatisk og inkluderer andre barn. Å nei jeg ville ikke ha ppt inn i bildet for som jeg sa til ped leder hadde ikke mitt barn noen utfordringer i lek osv, hvorfor sette diagnose på et aktivt barn???alt som skjedde i denne perioden var samtaler hvor jeg ikke så at mitt barn hadde problemer. Han var aktiv, men skal alle barn som er aktiv ha en diagnose? som du sier at barnet kanskje ble fungerte for at forige pedleder satt igang tiltak så stemmer ikke det. Jeg satt igang tiltak. etter at pedleder meldte oss har hun ikke vært i barnehagen, å som jeg sa til min mann, hun vil ikke være tilbake før vi slutter. Alt som skjedde ut fra det møte vi var på var at vi følte oss som dårlige foreldre. bv sa seg enig i at ped leders anbefalinger bør følges, når jeg ba barnehagen følge ped.leders anbefalinger fikk jeg beskjed at pedleder var sykemeldt men når ny ped leder var ansatt ville dette følges opp. vi fikk ny ped leder som da ikke så problembarnet som forige pedleder så, så ingen av anbefalinger er fulgt opp, selv etter at jeg har presset på. i mitt hode tenker jeg at om en situasjon er så alvorlig at bv må kontaktes så bør ting følges opp fortløpende, etter at vi var på møte med ped leder og barnevern, så er alt satt i glemmebok Anonymkode: 88b36...1f4
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #21 Skrevet 5. juni 2021 Jeg har ikke lest tråden din tidligere, Hi. Det jeg leser ut av tråden er at det kom en ny ped.leder i barnehagen, vedkommende hadde tydeligvis bare sett ditt barn tre måneder. På denne tiden melder samme ped.leder bekymring til bv for flere av barna denne har med å gjøre. Og rett etterpå blir vedkommende selv syk og kommer ikke tilbake i jobb. Andre ansatte, som har kjent ditt barn i flere år, og ny ped.leder som erstattet den som meldte til bv, bekrefter at barnet ditt fungerer bra i bhg. og det er ikke behov for ekstra tiltak. Ut fra det leser tenker jeg det er stor grunn til å tro at den ped.lederen som meldte dere og andre av en eller annen grunn ikke taklet å være i jobb. I en slik situasjon så kan det kanskje forstås at barn som er aktive blir en større belastning. Og er man da selv ikke klar over egne problemer, så er det lett å legge all skyld på andre - i dette tilfellet indirekte på foreldrene til de "vanskelige" barna. Vedkommende ped.leder kom tydeligvis ikke tilbake i jobb, og det tenker jeg sier sitt, at personen ikke var i stand til å utføre jobben sin på en god måte. Så skal det også sies at selv om det tydeligvis var galt å melde dere og andre foreldre til bv, fordi det var på helt feil grunnlag, så gjorde ped.lederen egentlig det hun skulle også - hvis hun var bekymret hadde hun plikt til å melde fra (selv om hun kanskje ikke så helt klart i det hun gjorde). Jeg ville bedt om å få snakke med noen på egne vegne, HI, slik at du kan få bukt med den angsten du har fått av dette, slik at det ikke blir hengende med deg og hemme deg videre fremover. Og prøv å tenke at den ped.lederen nok ville det beste, selv om den tydeligvis var for syk selv til å fungere ordentlig i jobben sin den siste tiden før hun måtte sykemeldes. Kanskje kan det bli litt lettere for deg å takle det som skjedde hvis du husker på at hun trolig ikke var helt frisk på den tiden. Det viktigste nå er at du ikke lar dette få hemme deg fremover, at du fortsetter et godt samarbeid med barnehagen og at ungene dine har det bra og får utvikle seg som de skal og være trygge og glade. Anonymkode: 90fbc...02e
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #22 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 24.1.2021 den 8.33): Gudhjelpe meg. Så mange skrivefeil, knapt et punktum eller stor bokstav. Utfra hva du skriver har du fire unger? Kanskje litt for mye for deg å håndtere? Banke pedleder... er du helt rusk. Ingen normale, voksne mennesker skriver og sier slik. Kanskje tenke det inni seg, men sitte og skrive sånn på internett, er det lys på, men ingen hjemme eller hva? Jeg kjenner deg ikke, men utfra hvordan du skriver, så ser jeg at du absolutt ville hatt behov for veiledning fra hjelpeinstanser. For meg ser det ut som du skriver og håper pedleder leser og kjenner seg igjen, og du håper hun skammer seg og innser at hun gjorde en feil. Håper du får hjelp, HI. Ellers tror jeg du har mye kjipt i vente. Anonymkode: 0007f...e63 ja tenk å skrive at man ønsker å gi noen juling istede for å tenke det???siden du våger deg å stille spørsmål om andre sin intelligens så regner jeg med at du er supersmart.. å sikkert har en inngangsdør til mensa? regner med at du ikke har barn engang. Eller så leve du lykkelig uviten, bare så så du vet det så kan dette skje med deg å. Vi har aldri misshandlet våre barn, vi har gitt alle 4 den oppmerksomhet de behøver, vi har gitt alle 4 idrett da alle driver med mer enn 2 fritidsaktvteter, vi har barn som gjør det over gjenomsnittlig bra i fag. Tror du at skrivefeil er tegn på dumhet...man vil kanskje ikke bli gjenkjent. men siden du poengterer det så har barna mine foreldre som tjener lang over gjenomsnittet i lønn, å det er kanskje derfor vi kan kjempe. Hva med de som ikke har råd til advokat? eller har mulighet eller nettverk til å ta den kampen? Tror nok du sitter å kaster stein i ett glasshus Anonymkode: 88b36...1f4
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #23 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke lest tråden din tidligere, Hi. Det jeg leser ut av tråden er at det kom en ny ped.leder i barnehagen, vedkommende hadde tydeligvis bare sett ditt barn tre måneder. På denne tiden melder samme ped.leder bekymring til bv for flere av barna denne har med å gjøre. Og rett etterpå blir vedkommende selv syk og kommer ikke tilbake i jobb. Andre ansatte, som har kjent ditt barn i flere år, og ny ped.leder som erstattet den som meldte til bv, bekrefter at barnet ditt fungerer bra i bhg. og det er ikke behov for ekstra tiltak. Ut fra det leser tenker jeg det er stor grunn til å tro at den ped.lederen som meldte dere og andre av en eller annen grunn ikke taklet å være i jobb. I en slik situasjon så kan det kanskje forstås at barn som er aktive blir en større belastning. Og er man da selv ikke klar over egne problemer, så er det lett å legge all skyld på andre - i dette tilfellet indirekte på foreldrene til de "vanskelige" barna. Vedkommende ped.leder kom tydeligvis ikke tilbake i jobb, og det tenker jeg sier sitt, at personen ikke var i stand til å utføre jobben sin på en god måte. Så skal det også sies at selv om det tydeligvis var galt å melde dere og andre foreldre til bv, fordi det var på helt feil grunnlag, så gjorde ped.lederen egentlig det hun skulle også - hvis hun var bekymret hadde hun plikt til å melde fra (selv om hun kanskje ikke så helt klart i det hun gjorde). Jeg ville bedt om å få snakke med noen på egne vegne, HI, slik at du kan få bukt med den angsten du har fått av dette, slik at det ikke blir hengende med deg og hemme deg videre fremover. Og prøv å tenke at den ped.lederen nok ville det beste, selv om den tydeligvis var for syk selv til å fungere ordentlig i jobben sin den siste tiden før hun måtte sykemeldes. Kanskje kan det bli litt lettere for deg å takle det som skjedde hvis du husker på at hun trolig ikke var helt frisk på den tiden. Det viktigste nå er at du ikke lar dette få hemme deg fremover, at du fortsetter et godt samarbeid med barnehagen og at ungene dine har det bra og får utvikle seg som de skal og være trygge og glade. Anonymkode: 90fbc...02e vi var nok veldig uheldig, ny ped leder og ny avdelingsleder samtidig. Barna mine får god oppfølging og aktivisering, som de alltid har fått. takk for tilbakemelding det hjelper.Desverre sliter vi med at vi enda må ha samarbeid med barnehagen da minstemann enda ikke er ferdig der. Angsten slipper nok ikke taket. Tidligere har jeg vært dårlig å følge med telefonen, men ringer telefonen nå så sliter jeg skikkelig samtidig som jeg manisk følger med telefonen i redsel for at bv ringer å jeg ikke svare. rart. men står ved mine meninger, jeg har aldri vært en voldelig person, jeg har aldr truet noen og har aldri gjort noen vondt, men møter jeg tidligere pedleder så er jeg sikker på at jeg margebanker henne Anonymkode: 88b36...1f4
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #24 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 24.1.2021 den 8.33): Gudhjelpe meg. Så mange skrivefeil, knapt et punktum eller stor bokstav. Utfra hva du skriver har du fire unger? Kanskje litt for mye for deg å håndtere? Banke pedleder... er du helt rusk. Ingen normale, voksne mennesker skriver og sier slik. Kanskje tenke det inni seg, men sitte og skrive sånn på internett, er det lys på, men ingen hjemme eller hva? Jeg kjenner deg ikke, men utfra hvordan du skriver, så ser jeg at du absolutt ville hatt behov for veiledning fra hjelpeinstanser. For meg ser det ut som du skriver og håper pedleder leser og kjenner seg igjen, og du håper hun skammer seg og innser at hun gjorde en feil. Håper du får hjelp, HI. Ellers tror jeg du har mye kjipt i vente. Anonymkode: 0007f...e63 så man kan tenke sitt, men når man utrykker seg er det feil? Ser at du ikke har lest hva som skrives. Du er nok bedre en de fleste her så all applaus til deg. Regner med at livet smiler til deg å vil fortsette med det fremover. Anonymkode: 88b36...1f4
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #25 Skrevet 5. juni 2021 Blondzilla skrev (På 24.1.2021 den 10.48): Å si at man trenger pmto for et barn man ikke strever med er veldig merkelig. Det er jo foreldreveiledning, og man trenger vel ikke det om alt er problemfritt? Og sånn en gang for alle: ppt setter ikke diagnoser! De er pedagoger, ikke klinikere. De kan henvise videre til instanser som setter diagnoser som for eksempel habiliteringen eller bup. Og TRAS? Hvorfor er du så opptatt av at det skal gjøres? Det er et språkkartleggingsverktøy. Et dårlig et sådan. Mulig at forrige ped.leder har tatt noen dårlige beslutninger, men jeg skjønner at hun blir bekymret. Når en forelder nekter henvisning til for eksempel ppt, så står de jo i veien for at barnet skal få riktig hjelp og tilrettelegging. Dersom ppt ikke hadde sett noe påfallende med barnet ditt ville de heller ikke anbefalt vedtak eller henvisning videre. så lenge pedleder som egentlig ikke kjenner barnet sier at barnet har utfordringer så skal man følge det? Hva med oss som foreldre som kjenner barnet? jeg sa aldri at barnet hadde så store utfordringe at pmto var nødvendig, jeg sa at jeg ønsket det for å få andre vinklinger... å hvorfor skal ppt kobles inn for at barnehagen mener det. hadde jeg trodd at mitt barn trengte mer hjelp hadde jeg kontaktet de som kunne gjøre det. hva skjer med verden om alle barn som er nysgjerrig og som ikke gladelig sitter i ring å synger skal meldes som problembarn?? nei du snakker om ting du ikke har peiling på. som foreldre så ser du at alle barn er ulik, som ansatt i barnehage ser du at alle barn ikke passer inn i den lille firkan av et skjma Anonymkode: 88b36...1f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå