Gå til innhold

Alle som heter Tommy er kriminell


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Av de som er barn nå er det vel Liam-Krissander og lignende som blir kriminelle.

Navn som ressurssvake unge mødre velger 

Anonymkode: d2821...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Belastende navn, er et statistisk faktum. 

Anonymkode: 6fe71...f1c

Det stemmer, men det er viktig å understreke at dette handler om generalisert og statistikk. Selvfølgelig kjenner jeg flere Tommy-er som ikke er kriminelle, men da snakker vi om svoger-forskning, og det er en lite holdbar forskning. 

Anonymkode: 7577b...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårs barn skrev (5 timer siden):

Det er ikke navnet i seg selv som gjør noen disponert, men heller at noen navn er mer populære hos samfunnslag som er mer i risikosone for å kunne bli kriminelle.

Det er ikke helt de samme som kaller ungen sin for Gunhild eller Lars som de som kaller barna Savannah og Leander.

Og hvem av disse tror dere er fra mest ressurssterke familier. Jo svaret er lett.

Haha, har barn med navn fra begge leirer av de du nevner her, men vi var litt tidligere ute enn trenden. Vår Leander er 17 år, har 5,3 i snitt og vil bli sivilingeniør. Vi er svært ressurssterke foreldre. Men du har selvfølgelig rett på generell basis. Det er ofte slik at utdanningsnivå påvirker navnevalget,  f.eks. er høyt utdannede og godt voksne mer troende til å velge tradisjonelle navn og kalle opp, mens unge og uutdannede velger moderne navn og gjerne utenlandske. 

Anonymkode: 590b7...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 23.1.2021 den 19.52):

Det som er spørsmålet er jo hva som blir belastede navn om noen år, jeg tipper Matheo og Julian.

Anonymkode: 69494...205

Leon

Anonymkode: e666e...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Haha, har barn med navn fra begge leirer av de du nevner her, men vi var litt tidligere ute enn trenden. Vår Leander er 17 år, har 5,3 i snitt og vil bli sivilingeniør. Vi er svært ressurssterke foreldre. Men du har selvfølgelig rett på generell basis. Det er ofte slik at utdanningsnivå påvirker navnevalget,  f.eks. er høyt utdannede og godt voksne mer troende til å velge tradisjonelle navn og kalle opp, mens unge og uutdannede velger moderne navn og gjerne utenlandske. 

Anonymkode: 590b7...45d

Ja jeg skjønner jo også det. Det er jo fordommer og stereotypier fra min side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyttårs barn skrev (Akkurat nå):

Ja jeg skjønner jo også det. Det er jo fordommer og stereotypier fra min side. 

Har også selv en god venninne som har datteren Savannah, og at hun vil nå langt er det ingen tvil om. Det jeg snakker om er tendenser i samfunnet. 

Forfatteren Henrik Langeland har en bok(serie) som handler om flere jevnaldrende ungdommer som vokser opp ulike steder  i 80-tallets Oslo. Han som bor i Holmenkollen heter Lars Hun som bor i Husebygrenda hos raddisforelde heter Simone. De som bor på østkanten heter Remi og Jeanette. Og det må jeg bare flire litt av for det er nesten over the top, særlig Remi og Jeanette altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/23/2021 at 6:46 PM, Anonym bruker said:

Hører dette innimellom. Er det noe i det? Jeg kjenner ingen som heter Tommy 😂 Kan det være sånn at man blir kriminell når man heter spesielle navn?

Anonymkode: bc719...eb4

kjenner 6 tommy alle er sikkelig menn med gode jobber, de 2 små er snille og har foreldre med gode jobber :) de er 4 og snart 8

Anonymkode: 62470...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...