Gå til innhold

Alle som heter Tommy er kriminell


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hører dette innimellom. Er det noe i det? Jeg kjenner ingen som heter Tommy 😂 Kan det være sånn at man blir kriminell når man heter spesielle navn?

Anonymkode: bc719...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hører dette innimellom. Er det noe i det? Jeg kjenner ingen som heter Tommy 😂 Kan det være sånn at man blir kriminell når man heter spesielle navn?

Anonymkode: bc719...eb4

Selvsagt stemmer det. 100% av alle som heter Tommy er kriminelle. Foreldre som døper barna sine dette, gjør det fordi de ønsker en kriminell sønn, det er liksom litt stas. 

Anonymkode: 0dc49...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hører dette innimellom. Er det noe i det? Jeg kjenner ingen som heter Tommy 😂 Kan det være sånn at man blir kriminell når man heter spesielle navn?

Anonymkode: bc719...eb4

Vel, min svoger er langt fra kriminell, men skjønner hva du mener. 

Kjenner til noen som heter Tony, Remy, Ronny osv som faktisk er kriminelle. Men samtidig kjenner jeg folk med samme navn som ikke er deg. Ofte navn som ender på y. 

Anonymkode: 3ede0...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke alle Tommy-er er kriminelle. Men det er dessverre slik at gutter med navn i den gata er overrepresentert i kriminalstatistikken. Vi kan benekte klasseforskjeller alt vi orker, men det er så absolutt klasseforskjeller i det norske samfunnet. Og navn speiler generelt samfunnsklassen. 

Anonymkode: 7577b...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke med Tommy jeg kjenner i hvert fall, finner ikke en mer rolig og sindig fyr enn det. 

Anonymkode: 45bd9...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Neida, ikke alle Tommy-er er kriminelle. Men det er dessverre slik at gutter med navn i den gata er overrepresentert i kriminalstatistikken. Vi kan benekte klasseforskjeller alt vi orker, men det er så absolutt klasseforskjeller i det norske samfunnet. Og navn speiler generelt samfunnsklassen. 

Anonymkode: 7577b...910

Det handler om hvor populært et navn er. Hvis Ali er et populært navn, så vil flere av de som havner i fengsel hete Ali, mens få i fengsel vil hete mindre vanlige navn som Aslak eller Sveinung.
Og derfor vil det bli mage kriminelle Lukaser, Jacober og Philliper i årene som kommer.

Anonymkode: a087a...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det handler om hvor populært et navn er. Hvis Ali er et populært navn, så vil flere av de som havner i fengsel hete Ali, mens få i fengsel vil hete mindre vanlige navn som Aslak eller Sveinung.
Og derfor vil det bli mage kriminelle Lukaser, Jacober og Philliper i årene som kommer.

Anonymkode: a087a...0e7

Da er det jo litt rart at det er Tommy som blir sett på som kriminelt, ikke f.eks Morten, Rune eller Lars , 3 navn som var mye mer populære enn Tommy var.

Anonymkode: 13254...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det handler om hvor populært et navn er. Hvis Ali er et populært navn, så vil flere av de som havner i fengsel hete Ali, mens få i fengsel vil hete mindre vanlige navn som Aslak eller Sveinung.
Og derfor vil det bli mage kriminelle Lukaser, Jacober og Philliper i årene som kommer.

Anonymkode: a087a...0e7

Jeg holder en knapp på Kevin som neste generasjons fengselsnavn. 

Anonymkode: 4e0dd...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Hører dette innimellom. Er det noe i det? Jeg kjenner ingen som heter Tommy 😂 Kan det være sånn at man blir kriminell når man heter spesielle navn?

Anonymkode: bc719...eb4

Det er naturligvis ikke riktig... 

Anonymkode: fceef...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svoger som heter Tommy er politi, så tvert imot altså 😅 Jeg kjenner fire andre også, helt normale og hyggelige folk, overhodet ikke kriminelle. 

Anonymkode: 590b7...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er spørsmålet er jo hva som blir belastede navn om noen år, jeg tipper Matheo og Julian.

Anonymkode: 69494...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Jeg holder en knapp på Kevin som neste generasjons fengselsnavn. 

Anonymkode: 4e0dd...349

Nei, Sander...

Har fire barn, og alle tre av dem har en Sander i klassen som krever veldig mye i tillegg til at vi kjenner en fra nabolaget som er lik. Greit nok at det er noen diagnoser som ADHD o.l. men det er snakk om ganske rabiate gutter, knuser vinduer, slår klassekamerater med balltre, angriper lærer med passer osv.

Kjenner til 5 barn som heter Sander, 5 av dem er allerede ute og kjøre stakkars. Noen pga diagnoser, noen fordi de vokser opp i helt håpløse familier.

Anonymkode: 057d4...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er ikke Tommy mer kriminell.

Men det er langt større sannsynlighet for å havne i fengsel for en krimiell handling som mann sammenlignet med tilsvarende kriminell handling utført av en kvinne. En gjennomgang av alle fyllekjøringssaker de siste årene har vist at kvinnelige fyllekjørere har mer enn dobbelt så stor sannsynlighet for å slippe fengsel sammenlignet med en mann.

Tommy har både kjønn og navn mot seg. Han blir mistenkeliggjort langt oftere og vil få langt strengere straff enn flink-pike Sofie.

Anonymkode: bfdf6...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare en Tommy, og han har vært i fengsel en gang, og bare en måned. Så håper han lærte noe av det, det er nå 5 år siden. 

Anonymkode: c6d20...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hører dette innimellom. Er det noe i det? Jeg kjenner ingen som heter Tommy 😂 Kan det være sånn at man blir kriminell når man heter spesielle navn?

Anonymkode: bc719...eb4

Tommy Rustad er kul, ingen kriminell. 

Anonymkode: 27a67...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Da er det jo litt rart at det er Tommy som blir sett på som kriminelt, ikke f.eks Morten, Rune eller Lars , 3 navn som var mye mer populære enn Tommy var.

Anonymkode: 13254...c70

Ok, da er sikkert gutter hvis foreldre har gitt navnet Tommy mer genetisk disponerte for kriminell atferd da.

Anonymkode: a087a...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ok, da er sikkert gutter hvis foreldre har gitt navnet Tommy mer genetisk disponerte for kriminell atferd da.

Anonymkode: a087a...0e7

Du tok ikke poenget mitt ser jeg.......

Anonymkode: 13254...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner faktisk flere med navnet Tommy som er /har vært kriminelle. Men nå er det jo også et vanlig navn i en viss aldersgruppe. Kjenner også flere med navnet Thomas, Marius, Håvard og Kristian som er kriminelle eller har vært det. 

Anonymkode: 0db59...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke navnet i seg selv som gjør noen disponert, men heller at noen navn er mer populære hos samfunnslag som er mer i risikosone for å kunne bli kriminelle.

Det er ikke helt de samme som kaller ungen sin for Gunhild eller Lars som de som kaller barna Savannah og Leander.

Og hvem av disse tror dere er fra mest ressurssterke familier. Jo svaret er lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...