Gå til innhold

Noen som jobber i barnevernet her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

JA! Var det jeg også mente. Men hvorfor mener ikke barnevernet det? Først ble de bekymret for hvordan vi har det hjemme, for deretter å snu det mot meg. Jeg forstår det ikke. Kan jeg klage på det også?

Henvendelsen til barnevernet ble sendt pga en misforståelse. Ble sendt i lock down. Vi ønsket avlastning.. men var usikker på om vi ønsket involvering av barnevernet.

Anonymkode: aff3f...f45

Men hvorfor trenger dere avlastning? Også forstår jeg ikke helt hvordan du kan leve med en mann som har et sinneproblem når det gjelder barna. 

Evt må mannen bo en dag eller to i uka et annet sted da. 

Anonymkode: 40744...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor trenger dere avlastning? Også forstår jeg ikke helt hvordan du kan leve med en mann som har et sinneproblem når det gjelder barna. 

Evt må mannen bo en dag eller to i uka et annet sted da. 

Anonymkode: 40744...30b

Det er kanskje det barnevernet også lurte på? Siden det ble sånn som det ble? Problemet var at mannen ønsket ikke hjelp og nektet å høre på meg. Han såg ikke problemet selv. 

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 23.1.2021 den 11.03):

 Tusen takk for hjelp:

De har skrevet i brevet at jeg sliter med angst. Det var noe jeg sa i en bisetning.. (uttrykk: jeg får helt angst av... uskyldig liten bisetning. Jeg går ikke til behandling)

Barnet er 14 år, jeg har hovedomsorg. Bv har kun i formert far. Heldigvis samarbeider jeg godt med far, fikk vite det av far. Vi bor altså ikke sammen. Jeg bor med en annen som jeg har barn med.

Skjønner at det er vanskelig å kommentere siste punkt. Saken er at de har funnet ut at det ikke er alvorlige ting som skjer hos oss. Nå vil de fortsette med veiledning og samtaler. Men de forstår fremdeles ikke kjernen i problemet. Selv om jeg har familievernkontoret i ryggen. 

Anonymkode: aff3f...f45

Om jeg forstår deg rett:

Du bor med en mann som ikke er far til 14 åringen, men du har andre barn med din samboer? Du har godt samarbeid med far til 14 åringen,  men hvem er hos familievernkontoret? Du og din samboer eller du og far til 14 åringen? Er det dine og samboers barn det er søkt om avlastning?

Du har ansvar for at barna dine er trygge. Det er jo samboer aom har behov for hjelp. Dette kan ikke bvtj tvinge far til, de kan kun komme med anbefalinger.  Om far ikke tar imot hjelp og du fortsatt blir boende med barna, forstår jeg godt at bvtj blir bekymret. 

Anonymkode: 21a32...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Om jeg forstår deg rett:

Du bor med en mann som ikke er far til 14 åringen, men du har andre barn med din samboer? Du har godt samarbeid med far til 14 åringen,  men hvem er hos familievernkontoret? Du og din samboer eller du og far til 14 åringen? Er det dine og samboers barn det er søkt om avlastning?

Du har ansvar for at barna dine er trygge. Det er jo samboer aom har behov for hjelp. Dette kan ikke bvtj tvinge far til, de kan kun komme med anbefalinger.  Om far ikke tar imot hjelp og du fortsatt blir boende med barna, forstår jeg godt at bvtj blir bekymret. 

Anonymkode: 21a32...40f

Ja. Det stemmer.

Er jeg og nye samboer som har gått til familievernkontoret. 

Jeg hadde håpet barnevernet kunne prøvd å få mannen til å ta imot hjelp. At de anbefalte det.  De er ikke bekymret lengre. 

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 23.1.2021 den 8.32):

Er det ok at barnevernet skriver diagnoser på meg i vedtakene sine, diagnoser som ikke stemmer? Jeg har klagd innenfor fristen, men de fjerner likevel ikke. 

Er det ok at de henviser barnet mitt til psykolog uten å informere meg som mor?

Kan jeg be om at en person i barnevernet går ut av min sak?

Kan jeg avslutte samarbeide med barnevernet? Hvilke konsekvenser får det?

Anonymkode: aff3f...f45

Jøss. Hvordan begrunner de det de har skrevet og gjort? Og hvor gammelt er barnet (kan barnet ha bedt om psykolog selv og er gammelt nok til det?)Hadde kontaktet advokat om jeg var deg. 

Anonymkode: 9ca2d...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 25.1.2021 den 12.27):

Jeg jobber i barneverntjenesten og har gjort det lenge. Min erfaring er at det er vanskelig å gi fornuftige svar på problemstillinger av denne typen, siden det er umulig å vite hva som faktisk har skjedd her. Noen ganger er oppfatningen av hva som har skjedd ekstremt ulik fra foreldre til saksbehandler, og man kan bare finne ut av det ved å studere saksdokumenter og snakke med de ulike involverte.

Det som er sikkert:

-Foresatte med foreldreansvar må samtykke for henvisning til BUP.

-Alle frivillige hjelpetiltak skal foregå i samarbeid med familien. Foreldre med daglig omsorg må samtykke til tiltakene. Dere skal ha fått en tiltaksplan og godkjent denne.

-Alle undersøkelser skal konkluderes med et vedtak. I vedtaket skal det fremkomme hva som anses som sakens faktum, hvilke vurderinger som er gjort og hvilke tiltak som eventuelt settes inn. Vedtaket kan dere klage på, fremgangsmåte for denne klagen skal også fremkomme av vedtaket.

Dersom noe av dette ikke er innfridd, er det naturlig å gå i dialog med barneverntjenesten om det eller benytte de formelle klagemuligheter man har. Fylkesmannen er klageinstans om dere ikke opplever gehør hos barneverntjenesten, de kan også veilede i prosessen. (Dersom man bor i Oslo/gamle Akershus har også pasientombudet en god veiledningstjeneste). 

Anonymkode: d19e3...f07

Slik skal det kanskje være, men slik fungerer det virkelig ikke i virkeligheten. 

Anonymkode: 9ca2d...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Slik skal det kanskje være, men slik fungerer det virkelig ikke i virkeligheten. 

Anonymkode: 9ca2d...66f

Enig med deg. Hi

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 25.1.2021 den 21.14):

Jeg forstår at det tar tid å rette opp. Men de skreiv vedtaket i Mai...

Bv er innblandet pga familivernkontoret sendte henvendelse om at vi ønsket avlastning pga sinneproblem hos far. (Far blir sliten av masse stress og aldri barnefri) Utrolig dumt og ikke minst frustrerende og utmattende at de mente at det var jeg som var problemet. 

Anonymkode: aff3f...f45

Uff. Ja det skjønner jeg er frustrerende. Hvordan kan de ha misforstått dette? Var det ikke din samboer som du mener bør få veiledning? 

Håpløst når det blir misforstått sånn. Men det viktigste er at barnet får hjelp. Merkelig at de har informert far og ikke deg, der er det et overtråkk. 

Anonymkode: 397c2...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlastning? Om det kun er mannen din som trenger avlastning og ikke takler å ha barn 100%, så må han heller finne seg noen dager i uka å bo et annet sted. 

Kunne ikke bodd med en som ikke taklet å ha barn 100%. 

Kanskje løsningen er å bo hver for seg, selvom dere har barn sammen, så må den psykiske helsen til alle barna komme først, og evt deg. 

Anonymkode: 397c2...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...