Gå til innhold

Noen som jobber i barnevernet her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det ok at barnevernet skriver diagnoser på meg i vedtakene sine, diagnoser som ikke stemmer? Jeg har klagd innenfor fristen, men de fjerner likevel ikke. 

Er det ok at de henviser barnet mitt til psykolog uten å informere meg som mor?

Kan jeg be om at en person i barnevernet går ut av min sak?

Kan jeg avslutte samarbeide med barnevernet? Hvilke konsekvenser får det?

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Anbefaler deg å gå med i:

https://www.facebook.com/groups/946004698753793/

Her er det mange som har mye erfaring og kunnskap om barnevernet.

Anonymkode: 37e27...08d

Vel vel, erfaring har de men kunnskapen? De aller fleste der inne er jo ravende gale. De kan knapt ha fullført skole, skriver som en på barneskolen, de driver med personhets mot offentlige personer og de utleverer egne barn med bilder og historier. Jeg ville ikke en gang tatt mot middagstips fra de. Jeg skjønner jo hvorfor de har mistet ungene sine. Normale folk oppfører seg ikke slik. 

Anonymkode: fb62e...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vel vel, erfaring har de men kunnskapen? De aller fleste der inne er jo ravende gale. De kan knapt ha fullført skole, skriver som en på barneskolen, de driver med personhets mot offentlige personer og de utleverer egne barn med bilder og historier. Jeg ville ikke en gang tatt mot middagstips fra de. Jeg skjønner jo hvorfor de har mistet ungene sine. Normale folk oppfører seg ikke slik. 

Anonymkode: fb62e...b27

Jeg såg litt på siden der, og følte meg ikke vell der... dessuten var alt offentlig.

Jeg hadde noen konkrete spørsmål. Er det noen som vet?

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Er det ok at barnevernet skriver diagnoser på meg i vedtakene sine, diagnoser som ikke stemmer? Jeg har klagd innenfor fristen, men de fjerner likevel ikke. 

- Hvor har de diagnosen fra? Du kan klage vedtaket inn til statsforvalteren 

Er det ok at de henviser barnet mitt til psykolog uten å informere meg som mor?

- Hvor gammel er barnet? Er barnet under offentlig omsorg? 

Kan jeg be om at en person i barnevernet går ut av min sak?

- Ja. Men du har ikke krav på det. Bytte av saksbehandler fremsetter du til barnevernleder

Kan jeg avslutte samarbeide med barnevernet? Hvilke konsekvenser får det?

- Vanskelig å kommentere på bakgrunn av såpass lite informasjon

Anonymkode: aff3f...f45

Hilsen bv.ped. i barneverntj.

Anonymkode: 6cf8b...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det ok at barnevernet skriver diagnoser på meg i vedtakene sine, diagnoser som ikke stemmer? Jeg har klagd innenfor fristen, men de fjerner likevel ikke. 

- Hvor har de diagnosen fra? Du kan klage vedtaket inn til statsforvalteren 

Er det ok at de henviser barnet mitt til psykolog uten å informere meg som mor?

- Hvor gammel er barnet? Er barnet under offentlig omsorg? 

Kan jeg be om at en person i barnevernet går ut av min sak?

- Ja. Men du har ikke krav på det. Bytte av saksbehandler fremsetter du til barnevernleder

Kan jeg avslutte samarbeide med barnevernet? Hvilke konsekvenser får det?

- Vanskelig å kommentere på bakgrunn av såpass lite informasjon

Anonymkode: aff3f...f45

Ekspander  

Hilsen bv.ped. i barneverntj.

 Tusen takk for hjelp:

De har skrevet i brevet at jeg sliter med angst. Det var noe jeg sa i en bisetning.. (uttrykk: jeg får helt angst av... uskyldig liten bisetning. Jeg går ikke til behandling)

Barnet er 14 år, jeg har hovedomsorg. Bv har kun i formert far. Heldigvis samarbeider jeg godt med far, fikk vite det av far. Vi bor altså ikke sammen. Jeg bor med en annen som jeg har barn med.

Skjønner at det er vanskelig å kommentere siste punkt. Saken er at de har funnet ut at det ikke er alvorlige ting som skjer hos oss. Nå vil de fortsette med veiledning og samtaler. Men de forstår fremdeles ikke kjernen i problemet. Selv om jeg har familievernkontoret i ryggen. 

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Anbefaler deg å gå med i:

https://www.facebook.com/groups/946004698753793/

Her er det mange som har mye erfaring og kunnskap om barnevernet.

Anonymkode: 37e27...08d

Har selv vært sjokkert over barnevernet, og mye må jobbes med i enkelte kommuner. Har sett det på nært hold. Og gjøres mye feil. 

Men på sånne sider som dette blir jeg også sjokkert. Mye rart der og. Og sånn at man nesten skjønner at enkelte av de har problemer med barnevernet. 

Anonymkode: 3cf1b...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Anbefaler deg å gå med i:

https://www.facebook.com/groups/946004698753793/

Her er det mange som har mye erfaring og kunnskap om barnevernet.

Anonymkode: 37e27...08d

Anbefale noen denne gruppen full av psykopater som ikke har selvinnsikt og skjønner at de overhode ikke er kompetente foreldre? 😂😂😂 ALLE vi som ikke mister ungene våre som leser inne på den gruppen skjønner HVORFOR de mister barna sine. Blir flau av å lese der inne, og lei meg på vegne av de som tror de er gode foreldre.

Anonymkode: 4b30c...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

 Tusen takk for hjelp:

De har skrevet i brevet at jeg sliter med angst. Det var noe jeg sa i en bisetning.. (uttrykk: jeg får helt angst av... uskyldig liten bisetning. Jeg går ikke til behandling)

Barnet er 14 år, jeg har hovedomsorg. Bv har kun i formert far. Heldigvis samarbeider jeg godt med far, fikk vite det av far. Vi bor altså ikke sammen. Jeg bor med en annen som jeg har barn med.

Skjønner at det er vanskelig å kommentere siste punkt. Saken er at de har funnet ut at det ikke er alvorlige ting som skjer hos oss. Nå vil de fortsette med veiledning og samtaler. Men de forstår fremdeles ikke kjernen i problemet. Selv om jeg har familievernkontoret i ryggen. 

Anonymkode: aff3f...f45

De kan ikke skrive at du har angst i papirene når du ikke har fått det dokumentert av legen,psykolog. Vet ikke hva du kan gjøre, men går det an å få fastlegen å skrive et skriv hvor det står at du ikke har angst og at du aldri har oppsøkt legen din med angstproblematik og få levert dette til bv? 
kan du kontakte advokat? De kan vel ikke tvinge deg til samtaler og veiledning, men det skader vel ikke å ta imot? Dessverre så er det mange inkompetente bv ansatte. Du skriver at du har familievernkontoret i ryggen, kan de være med på et møte? Kanskje fastlegen også? 

Anonymkode: 4f71c...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

De kan ikke skrive at du har angst i papirene når du ikke har fått det dokumentert av legen,psykolog. Vet ikke hva du kan gjøre, men går det an å få fastlegen å skrive et skriv hvor det står at du ikke har angst og at du aldri har oppsøkt legen din med angstproblematik og få levert dette til bv? 
kan du kontakte advokat? De kan vel ikke tvinge deg til samtaler og veiledning, men det skader vel ikke å ta imot? Dessverre så er det mange inkompetente bv ansatte. Du skriver at du har familievernkontoret i ryggen, kan de være med på et møte? Kanskje fastlegen også? 

Anonymkode: 4f71c...93c

De kunne bare skrevet ut nytt vedtak da jeg klaget på det. Men det har de ikke gjort. Er de vanskelig? Er de overarbeidet?

Jeg tar gjerne imot hjelp og veiledning. Det har jeg også gjort, og vil fortsette med det. Men jeg vet hva som er problemet, det er utfordringer med min mann. Men det ser ikke bv som noen problem. Min mann trenger veiledning på seg selv før vi skal prøve sammen.

Hva tenker du om at de har henvist mitt barn til psykolog uten mitt samtykke?

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 23.1.2021 den 13.52):

De kunne bare skrevet ut nytt vedtak da jeg klaget på det. Men det har de ikke gjort. Er de vanskelig? Er de overarbeidet?

Jeg tar gjerne imot hjelp og veiledning. Det har jeg også gjort, og vil fortsette med det. Men jeg vet hva som er problemet, det er utfordringer med min mann. Men det ser ikke bv som noen problem. Min mann trenger veiledning på seg selv før vi skal prøve sammen.

Hva tenker du om at de har henvist mitt barn til psykolog uten mitt samtykke?

Anonymkode: aff3f...f45

Når jeg leser dette kjenner jeg det igjen. Er dette unge uerfarne saksbehandlere?  

 

Anonymkode: 3cf1b...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 23.1.2021 den 8.43):

Vel vel, erfaring har de men kunnskapen? De aller fleste der inne er jo ravende gale. De kan knapt ha fullført skole, skriver som en på barneskolen, de driver med personhets mot offentlige personer og de utleverer egne barn med bilder og historier. Jeg ville ikke en gang tatt mot middagstips fra de. Jeg skjønner jo hvorfor de har mistet ungene sine. Normale folk oppfører seg ikke slik. 

Anonymkode: fb62e...b27

Og bare overskriften sier sitt. Et barnevern må vi ha. Et bedre barnevern og flere kompetente erfarne ansatte det trenger vi ja. Ikke å fjerne hele  barnevernet 

Anonymkode: 3cf1b...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Når jeg leser dette kjenner jeg det igjen. Er dette unge uerfarne saksbehandlere?  

 

Anonymkode: 3cf1b...59d

Jeg vet ikke hvor ung de er. Men de er visst ny i jobben.... Håpløst! 

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Og bare overskriften sier sitt. Et barnevern må vi ha. Et bedre barnevern og flere kompetente erfarne ansatte det trenger vi ja. Ikke å fjerne hele  barnevernet 

Anonymkode: 3cf1b...59d

Helt enig med deg

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor ung de er. Men de er visst ny i jobben.... Håpløst! 

Anonymkode: aff3f...f45

Det skjønte jeg faktisk. Erfaring har alt å si på en del saker. Holder ikke å kunne det man har lest i en bok. 

Anonymkode: 3cf1b...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 23.1.2021 den 13.52):

De kunne bare skrevet ut nytt vedtak da jeg klaget på det. Men det har de ikke gjort. Er de vanskelig? Er de overarbeidet?

Jeg tar gjerne imot hjelp og veiledning. Det har jeg også gjort, og vil fortsette med det. Men jeg vet hva som er problemet, det er utfordringer med min mann. Men det ser ikke bv som noen problem. Min mann trenger veiledning på seg selv før vi skal prøve sammen.

Hva tenker du om at de har henvist mitt barn til psykolog uten mitt samtykke?

Anonymkode: aff3f...f45

Det er ikke greit at de har henvist barnet uten å informere deg. Det er helsehjelp og frem til barna er 16 skal foreldre informeres om barnets helse. 

Anonymkode: a9184...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klage kan ta litt tid å rette opp. Samtidig så vet jeg at de kan skrive mye feil, eller at de oppfatter det feil. 

Har opplevd å få en rapport som det var litt feil i, men så fikk vi uoppfordret en ny som var mer riktig. 

Hvorfor er bv innblandet? Altså, har noen meldt dere inn eller er det frivillig, hvor dere selv har bedt om hjelp? 

Man kommer ikke unna undersøkelsen som kan ta 3mnd. Men etter det om det er frivillig kan man stå på sitt og evt avslutte samarbeidet om MSN synes det ikke har en hensikt. Om dette blir brukt mot en kan man ikke vite før man evt står i en ny situasjon. 

Uansett må du stå på ditt når du vet hva problemet er. Hva mener bv problemet er? Og hva skal gjøres? Hvorfor mener de at det du sier ikke er problemet?

Synd at det skal bli en drakamp. Håper det løser seg til det beste for dere alle. 

Anonymkode: 397c2...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barneverntjenesten og har gjort det lenge. Min erfaring er at det er vanskelig å gi fornuftige svar på problemstillinger av denne typen, siden det er umulig å vite hva som faktisk har skjedd her. Noen ganger er oppfatningen av hva som har skjedd ekstremt ulik fra foreldre til saksbehandler, og man kan bare finne ut av det ved å studere saksdokumenter og snakke med de ulike involverte.

Det som er sikkert:

-Foresatte med foreldreansvar må samtykke for henvisning til BUP.

-Alle frivillige hjelpetiltak skal foregå i samarbeid med familien. Foreldre med daglig omsorg må samtykke til tiltakene. Dere skal ha fått en tiltaksplan og godkjent denne.

-Alle undersøkelser skal konkluderes med et vedtak. I vedtaket skal det fremkomme hva som anses som sakens faktum, hvilke vurderinger som er gjort og hvilke tiltak som eventuelt settes inn. Vedtaket kan dere klage på, fremgangsmåte for denne klagen skal også fremkomme av vedtaket.

Dersom noe av dette ikke er innfridd, er det naturlig å gå i dialog med barneverntjenesten om det eller benytte de formelle klagemuligheter man har. Fylkesmannen er klageinstans om dere ikke opplever gehør hos barneverntjenesten, de kan også veilede i prosessen. (Dersom man bor i Oslo/gamle Akershus har også pasientombudet en god veiledningstjeneste). 

Anonymkode: d19e3...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

En klage kan ta litt tid å rette opp. Samtidig så vet jeg at de kan skrive mye feil, eller at de oppfatter det feil. 

Har opplevd å få en rapport som det var litt feil i, men så fikk vi uoppfordret en ny som var mer riktig. 

Hvorfor er bv innblandet? Altså, har noen meldt dere inn eller er det frivillig, hvor dere selv har bedt om hjelp? 

Man kommer ikke unna undersøkelsen som kan ta 3mnd. Men etter det om det er frivillig kan man stå på sitt og evt avslutte samarbeidet om MSN synes det ikke har en hensikt. Om dette blir brukt mot en kan man ikke vite før man evt står i en ny situasjon. 

Uansett må du stå på ditt når du vet hva problemet er. Hva mener bv problemet er? Og hva skal gjøres? Hvorfor mener de at det du sier ikke er problemet?

Synd at det skal bli en drakamp. Håper det løser seg til det beste for dere alle. 

Anonymkode: 397c2...984

Jeg forstår at det tar tid å rette opp. Men de skreiv vedtaket i Mai...

Bv er innblandet pga familivernkontoret sendte henvendelse om at vi ønsket avlastning pga sinneproblem hos far. (Far blir sliten av masse stress og aldri barnefri) Utrolig dumt og ikke minst frustrerende og utmattende at de mente at det var jeg som var problemet. 

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg jobber i barneverntjenesten og har gjort det lenge. Min erfaring er at det er vanskelig å gi fornuftige svar på problemstillinger av denne typen, siden det er umulig å vite hva som faktisk har skjedd her. Noen ganger er oppfatningen av hva som har skjedd ekstremt ulik fra foreldre til saksbehandler, og man kan bare finne ut av det ved å studere saksdokumenter og snakke med de ulike involverte.

Det som er sikkert:

-Foresatte med foreldreansvar må samtykke for henvisning til BUP.

-Alle frivillige hjelpetiltak skal foregå i samarbeid med familien. Foreldre med daglig omsorg må samtykke til tiltakene. Dere skal ha fått en tiltaksplan og godkjent denne.

-Alle undersøkelser skal konkluderes med et vedtak. I vedtaket skal det fremkomme hva som anses som sakens faktum, hvilke vurderinger som er gjort og hvilke tiltak som eventuelt settes inn. Vedtaket kan dere klage på, fremgangsmåte for denne klagen skal også fremkomme av vedtaket.

Dersom noe av dette ikke er innfridd, er det naturlig å gå i dialog med barneverntjenesten om det eller benytte de formelle klagemuligheter man har. Fylkesmannen er klageinstans om dere ikke opplever gehør hos barneverntjenesten, de kan også veilede i prosessen. (Dersom man bor i Oslo/gamle Akershus har også pasientombudet en god veiledningstjeneste). 

Anonymkode: d19e3...f07

Jeg skal virkelig klage igjen og gå til fylkesmannen hvis de ikke hører på meg. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare, det setter jeg pris på. 

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg forstår at det tar tid å rette opp. Men de skreiv vedtaket i Mai...

Bv er innblandet pga familivernkontoret sendte henvendelse om at vi ønsket avlastning pga sinneproblem hos far. (Far blir sliten av masse stress og aldri barnefri) Utrolig dumt og ikke minst frustrerende og utmattende at de mente at det var jeg som var problemet. 

Anonymkode: aff3f...f45

Det hadde nok vært smartere om far gikk i terapi. Det høres jo ille ut at ungene er så masete at far sliter med sinnet. Og at dere pga det  må ha avlastning.

Anonymkode: 40744...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 23.1.2021 den 12.52):

Anbefale noen denne gruppen full av psykopater som ikke har selvinnsikt og skjønner at de overhode ikke er kompetente foreldre? 😂😂😂 ALLE vi som ikke mister ungene våre som leser inne på den gruppen skjønner HVORFOR de mister barna sine. Blir flau av å lese der inne, og lei meg på vegne av de som tror de er gode foreldre.

Anonymkode: 4b30c...e20

Ja, den siden var virkelig underholdende. Å gå inn på noen av profilene der..... Oi oi oi 🙈

Anonymkode: e3f9c...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det hadde nok vært smartere om far gikk i terapi. Det høres jo ille ut at ungene er så masete at far sliter med sinnet. Og at dere pga det  må ha avlastning.

Anonymkode: 40744...30b

JA! Var det jeg også mente. Men hvorfor mener ikke barnevernet det? Først ble de bekymret for hvordan vi har det hjemme, for deretter å snu det mot meg. Jeg forstår det ikke. Kan jeg klage på det også?

Henvendelsen til barnevernet ble sendt pga en misforståelse. Ble sendt i lock down. Vi ønsket avlastning.. men var usikker på om vi ønsket involvering av barnevernet.

Anonymkode: aff3f...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...