Gå til innhold

Bruker du sminke til daglig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er daglig på kundebesøk, så jeg trenger å se fresh ut. Skal jeg vare være hjemme, så er det uten sminke. Skal jeg ut døra, så det det med sminke. Er 40

Anonymkode: 202b1...b58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv på hjemmekontor, på sjeldne dager uten videomøte bruker jeg sminke. 

Anonymkode: f0b85...d42

Skrevet

Hver dag . Bruker lite men npk til å se frisk ut😄.

Jeg hadde ikke på sminke to dager i sommer, begge naboene lurte på om alt var bra med meg og at jeg så syk ut. Jeg er utrolig bleik normalt, bruker litt foundation så jeg ikke er kritthvit. Har også lyse øyenvipper som jeg har maskara på. I sommer var jeg høygravid og naboen var overbevist om at noe var galt. Jeg sto å jobbet ute å hun ba meg komme å sette meg ned, så bleik var jeg. Hun nesten tvang meg ned fra stigen på fire trappetrinn, hun trodde jeg skulle besvime hvert øyeblikk. Måtte jo le da jeg kom på at jeg var usminket. Måtte pent forklare at jeg var naturlig hvit og at jeg sminker på meg frisk hudfarge .

Det gikk omgangssyke på jobb. Denne dagen hadde jeg forsovet meg så jeg dro uten sminke å rakk jobb på hengende håret. Sjefen spurte åssen det gikk , «greit. Jeg føler meg litt sliten bare». Jeg fikk beskjed om å dra hjem så jeg ikke smittet de andre😂. Det tok bittelitt tid før jeg skjønte greia. Jeg prøvde å forklare sjefen at jeg bare var sliten, ikke sliten som i syk. At jeg var likblek fordi jeg var usminket, ikke fordi jeg var kvalm og dårlig😅. Jeg følte sjefen så på meg resten av dagen, for å tilse at jeg bare var usminket og ikke en potensiell smittebombe😅.

Hilsen likbleik.

Anonymkode: a141c...65c

Skrevet

Jeg sminker meg hver dag, takk Gud for sminke! Jeg er 39 år, og elsker å pynte meg. 

Skrevet

Jeg bruker litt daglig, men hender jeg glemmer det også uten at andre merker noen forskjell. Jeg føler jeg selv ser litt friskere ut med litt rouge, kajal og maskara, innimellom litt lipgloss, men har såpass gode farger i meg selv at jeg egentlig ikke trenger noe til hverdags.

Anonymkode: 3e74a...7a4

Skrevet
Vaffelhjerte skrev (7 timer siden):

Jeg har ikeaposer under øynene så det må jeg nesten 😅 jeg ser syk ut uten!

Hva gjør du for å bedre ikeaposene da?

Anonymkode: 4afd5...872

Skrevet

Kan ikke sminke meg. Synes sminke fremhever små hår og rynker jeg ikke visste at jeg hadde engang. 
Men bruker daglig maskara. Jeg har fin hud, så jeg trenger egentlig ikke sminke meg. 

Anonymkode: 50b77...a93

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Kan ikke sminke meg. Synes sminke fremhever små hår og rynker jeg ikke visste at jeg hadde engang. 
Men bruker daglig maskara. Jeg har fin hud, så jeg trenger egentlig ikke sminke meg. 

Anonymkode: 50b77...a93

Da bruker du feil type sminke. Men, flott at du ikke behøver å sminke deg, da :)

Skrevet

Kun mascara,  farger bryna.

Anonymkode: 91af3...777

Skrevet
36 minutes ago, Anonym bruker said:

Hva gjør du for å bedre ikeaposene da?

Anonymkode: 4afd5...872

Bare concealer. Trenger egentlig en bedre som dekker mer og er varmere i tonen. 

Skrevet

Maskara og eyeliner. Noen ganger leppestift. Da jeg fylte 41 var det som om fargen plutselig bleknet på leppene mine. 

Anonymkode: d8b4b...6ee

Skrevet

Sminker meg hver dag, med mindre jeg sitter hjemme en hel dag, men det skjer sjelden. På sommeren bruker jeg som regel kun rouge og vippetang. Resten av året bruker jeg pudderfoundation, concealer under øynene, settingpudder, solpudder, rouge og maskara. Liker å pynte meg, men er like fin uten sminke altså 😊 Er 31 år.

Anonymkode: 1564c...b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...