Gå til innhold

Får kritikk. Ber mine eks barn hjem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei kvinne på 36. Det ble slutt med min 52år gamle mann gjennom 11år. Men ber hans barn hjem til meg på besøk for middag. Nå får jeg kritikk av kameraten til eksen på at dette er fullstendig galt. De er 25 og 21 år gamle. Er dette så feil av meg? Vondt å skulle miste de også, et sårt og vondt tema for alt og alle. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: f7220...84b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med barna. De er voksne. Si at du er glad i dem og ønsker å holde kontakt med dem, men at du ikke ønsker at det skal skape noen konflikt mellom dem og deres far. Og så spør dem hva de føler er best for dem.

For en fjott eksmannen og kompisen hans er. Det er din eks som har problemer her, men er for feig til å ta det opp selv. Ikke tør han kommunisere med sine barn, ikke tør han kommunisere med deg. Så han sender sin kompis med ærend til deg. Det er så patetisk som det går an av både eksen og kompisen. Hvis kompisen var en oppegående mann så ville han ikke gjort dette, men heller fortalt din eks at han er på jordet. Det var din eks som valgte å involvere deg i sine barns liv, og gjøre deg til en del av sine barns familie i 11 år. Nå er han og du gått fra hverandre, men det betyr ikke at barna og du ikke må ha kontakt. Barna var barn/tenåring når han lot deg bli stemoren deres. De har vokst opp og blitt voksne med deg. Da må han også bare akseptere at de ønsker å ha kontakt med deg.

Ha en god dialog med barna.

Anonymkode: b55f8...efc

Skrevet

Du er voksen. Barna er voksne. Dere bestemmer selv hvem dere omgås og er venner med😊

Anonymkode: 6d01d...da6

Skrevet

De er voksne og du kan selvfølgelig ha kontakt med dem hvis både du og barna ønsker det. Hva mener faren deres da? Hva kompisen til faren synes er irrelevant. 

Skrevet
Pobie skrev (25 minutter siden):

De er voksne og du kan selvfølgelig ha kontakt med dem hvis både du og barna ønsker det. Hva mener faren deres da? Hva kompisen til faren synes er irrelevant. 

Men er det galt av meg å be dem? Vet det er noe de selv bestemmer siden de er voksne. Aner ikke hvordan de ser på det spm. Kanskje de tenker,; hvorfor skal vi det? De kan jo se sin far. 

Men ja, jeg er glad i dem. Jeg blir fort knyttet til nære personer - som de. Aner ikke om det bare er meg... De er gutter og selfølgelig med lite prat om de innerste følelsene. 

Skrevet

Jeg kan svare som et barn i en slik situasjon. Pappa hadde en kjæreste i flere år, som jeg og min søster knyttet oss veldig til. En dag, helt ut av det blå, ble det slutt og pappa nektet oss kontakt med henne. Aner ikke hvorfor han gjorde det.

Men vi hørte ikke etter og beholdt kontakten med henne. Vi møttest noen ganger i året de første årene og så ble det ikke så mye, men vi har fremdeles, 25 år etter, kontakt og prater innimellom, sender gratulasjoner ved bursdager og andre anledninger, samt er venner på sosiale medier. 

Bare fordi det var et brudd mellom et par, betyr ikke at resten av familien må ta del i det bruddet. Gjør som du føler er rett for deg og for dem. 

Anonymkode: 8d415...2c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg kan svare som et barn i en slik situasjon. Pappa hadde en kjæreste i flere år, som jeg og min søster knyttet oss veldig til. En dag, helt ut av det blå, ble det slutt og pappa nektet oss kontakt med henne. Aner ikke hvorfor han gjorde det.

Men vi hørte ikke etter og beholdt kontakten med henne. Vi møttest noen ganger i året de første årene og så ble det ikke så mye, men vi har fremdeles, 25 år etter, kontakt og prater innimellom, sender gratulasjoner ved bursdager og andre anledninger, samt er venner på sosiale medier. 

Bare fordi det var et brudd mellom et par, betyr ikke at resten av familien må ta del i det bruddet. Gjør som du føler er rett for deg og for dem. 

Takk for lovende ord. 

Har de fortsatt på sosiale medier, men har ikke lyst å miste kontakten med de. Kan jeg derfor be på middag? Akkurat det han kameraten var så negativ til. Jeg forstår jo også at det kan bli rart og feil, men kunne ønske det ville føltes helt normalt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Takk for lovende ord. 

Har de fortsatt på sosiale medier, men har ikke lyst å miste kontakten med de. Kan jeg derfor be på middag? Akkurat det han kameraten var så negativ til. Jeg forstår jo også at det kan bli rart og feil, men kunne ønske det ville føltes helt normalt. 

Fra mitt ståsted så kan du det. Så er det opp til barna om de vil komme eller ei. 
Kameraten kan trekke seg unna dette. Dette er mellom deg og barna om dere skal fortsette vennskapet eller ei. Om han ikke vil være venn med deg, får være opp til han. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Fra mitt ståsted så kan du det. Så er det opp til barna om de vil komme eller ei. 
Kameraten kan trekke seg unna dette. Dette er mellom deg og barna om dere skal fortsette vennskapet eller ei. Om han ikke vil være venn med deg, får være opp til han. 

Ja, jeg får tilbakemld fra denne kameraten at jeg må slutte å blande meg. Selvfølgelig er det helt opp til de. Men vil jo klart ikke lage ubehag for de, at de føler de må komme. Nå er jeg veldig utadvendt og er ikke redd for å høre om dd vil komme en ettermiddag. Jeg har ei datter også med faren, så vil jo være litt naturlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ja, jeg får tilbakemld fra denne kameraten at jeg må slutte å blande meg. Selvfølgelig er det helt opp til de. Men vil jo klart ikke lage ubehag for de, at de føler de må komme. Nå er jeg veldig utadvendt og er ikke redd for å høre om dd vil komme en ettermiddag. Jeg har ei datter også med faren, så vil jo være litt naturlig. 

Da har De jo en søster hos deg og etter min mening helt naturlig at de har et forhold til deg. Drit i eks og kompis, disse barna er voksne og kan ta den avgjørelsen selv 😉 jeg og mine søstre har fortsatt sporadisk kontakt med eksen til min far, og de gikk ifra hverandre når jeg var 17, er i dag 34. Ser og på min tidligere stesøster som min søster, hun blir invitert på alle bursdager og andre slike anledninger, vi treffes for søster skravling osv osv , hun er like involvert i vår familie som de andre som deler vårt dna, far og ekskone har vært skilt i mange år nå😉 og min far, sier når han introduserer oss dette er mine døtre, selv om bare 3 av 4 av oss faktisk er det 😉

Skrevet

Så godt å høre. Det er simpelthen akkurat slik jeg ønsker å ha det. Nå er de 2 "barna" unge menne litt sjenert. Men alikavel eldig glad i god mat og ser nok fortsatt på meg som deres mor i hus som alltid disker opp god mat. Tror de ville sagt ja om jeg spurte. 

Desverre så er faren og hans venn  veldig negativ til dette. Kan jeg be sønnene ha dette mellom oss? Tror det blir fril ovenfor faren. Tenk at man må holde slikt hemmelig, så faren ikke blir sint, helt utrolig. 

Skrevet

Jeg svarte tidligere i tråden. Når du har barn som er søsken til stebarn, da er det ingen grunn til å ikke ha kontakt med dem!

Og den kompisen til eksen din, han hadde jeg på en ordentlig måte fortalt at jeg forstår han tror han gjør det rette med å blande seg inn, men at han ikke har noe med denne saken å gjøre, og at dette kun har med å barna å gjøre.

Om faren til ungene ikke forstår at det er en berikelse for ungene også å ha kontakt hos deg, som har vært en stor del av livet deres, da er det hans problem og noe han selv må ta tak i. Han kan ikke løse sine egne problemer med å forsøke å styre andres liv og følelser.

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Så godt å høre. Det er simpelthen akkurat slik jeg ønsker å ha det. Nå er de 2 "barna" unge menne litt sjenert. Men alikavel eldig glad i god mat og ser nok fortsatt på meg som deres mor i hus som alltid disker opp god mat. Tror de ville sagt ja om jeg spurte. 

Desverre så er faren og hans venn  veldig negativ til dette. Kan jeg be sønnene ha dette mellom oss? Tror det blir fril ovenfor faren. Tenk at man må holde slikt hemmelig, så faren ikke blir sint, helt utrolig. 

Nja, vet ikke om jeg ville holdt det hemmelig, men ville bedt de over,  snakket litt om hva de tenker og føler om det hele så kan de selv ta en avgjørelse om hvordan de vil håndtere det 😊 vil si at jeg ikke anbefaler hemmelighold, det ender som regel aldri bra. Men  far og kompis kan jo bli så sure som de vil, men de verken bør eller kan nekte barna å ha kontakt med deg 😊

Skrevet
Bondejenta&lillegutt skrev (31 minutter siden):

Nja, vet ikke om jeg ville holdt det hemmelig, men ville bedt de over,  snakket litt om hva de tenker og føler om det hele så kan de selv ta en avgjørelse om hvordan de vil håndtere det 😊 vil si at jeg ikke anbefaler hemmelighold, det ender som regel aldri bra. Men  far og kompis kan jo bli så sure som de vil, men de verken bør eller kan nekte barna å ha kontakt med deg 😊

Det er sant. For alt jeg vet, så kan det hende at guttene syntes dette blir rart og sier nei. Gutter er litt enkle i motsetning til jenter, som mange ganger er noe mer følsomme. Men de har ikke slettet meg på sosiale medier. Kjenner dette var tyngst, å "miste" de. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk for lovende ord. 

Men hvordan fikk kameraten vite om dette? Luftet du det for han? 

Send meld til barna du. ❤️De er jo voksne. De trenger ikke tillatelse fra far, og ihvertfall ikke av idiot vennen til far. 

Anonymkode: 9439f...4a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hæ? Da er jo barnet ditt søsken med disse barna? Da burde de få komme selvfølgelig. Ser ikke problemet jeg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Men er det galt av meg å be dem? Vet det er noe de selv bestemmer siden de er voksne. Aner ikke hvordan de ser på det spm. Kanskje de tenker,; hvorfor skal vi det? De kan jo se sin far. 

Men ja, jeg er glad i dem. Jeg blir fort knyttet til nære personer - som de. Aner ikke om det bare er meg... De er gutter og selfølgelig med lite prat om de innerste følelsene. 

Som ALLE andre her inne sier : NEI! Det er ikke galt å be dem. Dere har jo vært familie i mange år. Be dem du. Nesten rart at du IKKE gjør det. 

Skrevet
Bondejenta&lillegutt skrev (1 time siden):

Da har De jo en søster hos deg og etter min mening helt naturlig at de har et forhold til deg. Drit i eks og kompis, disse barna er voksne og kan ta den avgjørelsen selv 😉 jeg og mine søstre har fortsatt sporadisk kontakt med eksen til min far, og de gikk ifra hverandre når jeg var 17, er i dag 34. Ser og på min tidligere stesøster som min søster, hun blir invitert på alle bursdager og andre slike anledninger, vi treffes for søster skravling osv osv , hun er like involvert i vår familie som de andre som deler vårt dna, far og ekskone har vært skilt i mange år nå😉 og min far, sier når han introduserer oss dette er mine døtre, selv om bare 3 av 4 av oss faktisk er det 😉

Så flott. 🤩👏👏👏👏

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og hva så om faren blir sint? Hva så? La han bli sint som en lemen! Det gjør vel ingen ting. Bedre å inkludere de "" barna" altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg svarte tidligere i tråden. Når du har barn som er søsken til stebarn, da er det ingen grunn til å ikke ha kontakt med dem!

Og den kompisen til eksen din, han hadde jeg på en ordentlig måte fortalt at jeg forstår han tror han gjør det rette med å blande seg inn, men at han ikke har noe med denne saken å gjøre, og at dette kun har med å barna å gjøre.

Om faren til ungene ikke forstår at det er en berikelse for ungene også å ha kontakt hos deg, som har vært en stor del av livet deres, da er det hans problem og noe han selv må ta tak i. Han kan ikke løse sine egne problemer med å forsøke å styre andres liv og følelser.

Nettopp! Du sa det godt. 

Skrevet

Du har skilt deg fra deres far, ikke fra barna hans. Barna hans er heller ikke barn, de er to voksne mennesker som bestemmer selv hvem de vil ha kontakt med. Du trenger ikke tillatelse fra verken deres far, eller fars kamerater. Inviter de med god samvittighet. Hadde min pappa og stemor gjort det slutt ville jeg hatt kontakt med henne. De har kun vært sammen i tre år men hun er en fin bukett i livet mitt.  Du trenger ikke forklare eller unnskylde at du vil invitere de på middag. Gjør det. Du er tydeligvis glad i dem også.

Anonymkode: 98f51...34f

Skrevet

Hæ? Da er jo barnet ditt søsken med disse barna? Da burde de få komme selvfølgelig. Ser ikke problemet jeg. 

Jeg har ei venninne som også sier det er litt stusselig å be de på besøk. Mens andre igjen sier det går helt fint. Da måtte jeg bare høre med dere.

Kanskje enkelte reagerer på hvorfor vi skal ha kontakt? Aner ikke. Men for meg blir ikke bruddet så brutalt om man fortsatt har litt kontakt. Ja, de er voksne! Vi har jo i flere anledninger drukket vin sammen. Sisnevnte er kanskje noe vi bør styre unna nå😂 

Skrevet

Du har skilt deg fra deres far, ikke fra barna hans. Barna hans er heller ikke barn, de er to voksne mennesker som bestemmer selv hvem de vil ha kontakt med. Du trenger ikke tillatelse fra verken deres far, eller fars kamerater. Inviter de med god samvittighet. Hadde min pappa og stemor gjort det slutt ville jeg hatt kontakt med henne. De har kun vært sammen i tre år men hun er en fin bukett i livet mitt.  Du trenger ikke forklare eller unnskylde at du vil invitere de på middag. Gjør det. Du er tydeligvis glad i dem også.

Så flott å høre ❤ ts 

Ja, verden trenger ikke å være så firkantet. Men mi venninne misforstod nok meg litt. Hun trodde først jeg ville be dem ut å spise, drikke vin osv. Men nei, det ville blitt rart. Jeg tenker mer hjemme. Hvis det føles snodig, så ble det med den gangen da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Så flott å høre ❤ ts 

Ja, verden trenger ikke å være så firkantet. Men mi venninne misforstod nok meg litt. Hun trodde først jeg ville be dem ut å spise, drikke vin osv. Men nei, det ville blitt rart. Jeg tenker mer hjemme. Hvis det føles snodig, så ble det med den gangen da. 

Ja en bytur ville kanskje vært rart, hvertfall rett etter bruddet. Men har du barn med han er det da helt naturlig. Du trenger ikke si noe til far heller, det kan ungene gjøre om de vil. Det ville vært mer rart om du har vært glad i disse voksbe barna i 11år, også kuttet du kontakten brått bare fordi dere gjør det slutt. Kos deg med middag og selskap.

Skrevet

Det er ikke rart, og ikke unaturlig. 
Min mor og stefar hadde et stygt brudd, og et svært dårlig samboerforhold de siste årene før bruddet. Jeg var 12 når de flyttet sammen, og 20 når det ble slutt. 

For meg er min stefar enda min stefar, og en jeg er glad i. En som har betydd mye for meg i hverdagen. Som voksen er jeg like ofte på middag der, som hos Foreldre/ svigerforeldre o.l. 

jeg vet mamma har kjent på at mitt forhold til han i etterkant har vært vanskelig. Jeg har valgt å inkludere han i bryllup, bursdager til barna o.l. Husker jeg tok dette opp med mamma når jeg var 20, da med kommentaren: «du ba meg få en relasjon til han, og tok han inn i mitt liv. Det er urettferdig og egoistisk av deg og ta han fra meg fordi dere to ikke fungerer». Det har ikke vært et tema etter dette.. 

snakk med dem, og gi de selv valget tenker keg ❤️

Anonymkode: 25dfd...985

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...