Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #26 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Beklager. Trodde dette var en saklig diskusjon. Men, innser nå at du kun er ute etter å kverulere. Takk for meg. Anonymkode: 4a664...e0a Hehe. Snakk om å snu situasjonen på hodet! Anonymkode: 06b7a...b7a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #27 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Akkurat det gidder jeg ikke forsøke forklare til noen som ikke en gang vet hva Occams barberblad er, eller er i stand til å google det. Det får være måte på hjelpesløshet. Anonymkode: 06b7a...b7a Men kjære deg, hva er det du hisser deg opp for da? Det er selvsagt ingenting i veien for at jeg hører med legen om en henvisning til nevrolog! Hvor barberblad kommer inn i denne tråden skjønner jeg heller ikke 🤔 hi Anonymkode: cb119...ec6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #28 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men kjære deg, hva er det du hisser deg opp for da? Det er selvsagt ingenting i veien for at jeg hører med legen om en henvisning til nevrolog! Hvor barberblad kommer inn i denne tråden skjønner jeg heller ikke 🤔 hi Anonymkode: cb119...ec6 Selvfølgelig er det ingenting i veien for det, jeg har bare spurt om begrunnelsen for det. Ber man om henvisning helt uten grunn, så risikerer man bare at legen ikke gidder å høre på det man har å si. Anonymkode: 06b7a...b7a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #29 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig er det ingenting i veien for det, jeg har bare spurt om begrunnelsen for det. Ber man om henvisning helt uten grunn, så risikerer man bare at legen ikke gidder å høre på det man har å si. Anonymkode: 06b7a...b7a Man har jo en grunn ved nyoppstått synsforstyrrelser og hodepine? Jeg er ikke lege, så jeg vet ikke om det er grunn god nok, men det blir det jo opp til legen å vurdere Hi Anonymkode: cb119...ec6
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #30 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 17.1.2021 den 13.26): Tusen takk for svar, alle sammen. Jeg bestiller time i morgen, jeg har alt vært hjemme fra jobb to ganger i høst/vinter pga dette, og slikt vil jeg jo ikke ha det. Takk igjen. Hi Anonymkode: cb119...ec6 Fått bestilt time hi? Migrene er noe skikkelig dritt, så bra å få sjekket det opp, så du får riktige medisiner. Anonymkode: 49f31...a77
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #31 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 18.1.2021 den 16.17): Man har jo en grunn ved nyoppstått synsforstyrrelser og hodepine? Jeg er ikke lege, så jeg vet ikke om det er grunn god nok, men det blir det jo opp til legen å vurdere Hi Anonymkode: cb119...ec6 Ikke nødvendigvis hvis medisinene fungerer. Må si jeg er litt oppgitt over måten flere av dere oppsøker legen. Dere oppsøker en som faktisk er lege for å få henvisning til en annen lege, nesten litt på måfå, bare for å ha noe å spørre om. Tror dere ikke at legen selv vil kunne undersøke, stille diagnose og henvise hvis hun mener det er nødvendig? Anonymkode: 06b7a...b7a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #32 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Ikke nødvendigvis hvis medisinene fungerer. Må si jeg er litt oppgitt over måten flere av dere oppsøker legen. Dere oppsøker en som faktisk er lege for å få henvisning til en annen lege, nesten litt på måfå, bare for å ha noe å spørre om. Tror dere ikke at legen selv vil kunne undersøke, stille diagnose og henvise hvis hun mener det er nødvendig? Anonymkode: 06b7a...b7a Jeg tror du må slappe litt av? Jeg har fått legetime og kommer til å forklare symptomene. Da kommer jeg nok også til å spør om det er nødvendig med videre henvisning. Min erfaring er at det er stor forskjell på hvor interesserte allmennleger er i å henvise til spesialister. Jeg kommer selvsagt til å ta legens råd og diagnose på alvor, uansett om han mener det er migrene eller ikke. Anonymkode: cb119...ec6
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #33 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg tror du må slappe litt av? Jeg har fått legetime og kommer til å forklare symptomene. Da kommer jeg nok også til å spør om det er nødvendig med videre henvisning. Min erfaring er at det er stor forskjell på hvor interesserte allmennleger er i å henvise til spesialister. Jeg kommer selvsagt til å ta legens råd og diagnose på alvor, uansett om han mener det er migrene eller ikke. Anonymkode: cb119...ec6 Vi har fått inn en bruker her på forumet som kun er ute etter å kverulere. Dette vil du se igjen i tråd etter tråd. Så det er ikke vits å fortsette diskusjonen med vedkommende. Det kommer ingen ting saklig ut av det er jeg redd. Lykke til hos legen og god bedring 🤗 Anonymkode: 4a664...e0a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #34 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ikke nødvendigvis hvis medisinene fungerer. Må si jeg er litt oppgitt over måten flere av dere oppsøker legen. Dere oppsøker en som faktisk er lege for å få henvisning til en annen lege, nesten litt på måfå, bare for å ha noe å spørre om. Tror dere ikke at legen selv vil kunne undersøke, stille diagnose og henvise hvis hun mener det er nødvendig? Anonymkode: 06b7a...b7a Forskjell på allmennlege og spesialist. Skal man takke nei til henvisning for å ikke fornærme legen da? Fastlegen henviser også videre om han mistenker feks kreft. Men fra nå av bør man nesten begynne å takke nei til behandling av spesialist. Må tenke litt på legen som kan sette diagnosen og gi medisiner også! Anonymkode: 6dc4c...77b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå