sug lut Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 Jeg ønsket meg og fikk Stefan Spjuts Stalpi til jul, siden jeg elsket den første boka, Stallo. Lest ferdig nå og ikke så fornøyd som med første, men likevel fascinerende. Nå venter Vigdis Hjorth, Er mor død, nok en meget høyt ønsket julegave. Hva leser dere andre?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 sug lut skrev (1 time siden): Jeg ønsket meg og fikk Stefan Spjuts Stalpi til jul, siden jeg elsket den første boka, Stallo. Lest ferdig nå og ikke så fornøyd som med første, men likevel fascinerende. Nå venter Vigdis Hjorth, Er mor død, nok en meget høyt ønsket julegave. Hva leser dere andre? Her ligger Kohts bok og venter på meg😊. Jeg har også lyst til å lese "gul bok" og "full spredning"
Brillefanten Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 Jeg leser Kommuneøkonomi for politikere, tillitsvalgte og kommunale ledere... For første gang siden jeg var 13, fikk jeg INGEN bøker til jul 🤷🏻♀️
gale damen Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Jeg fikk heller ingen bøker til jul, og må nøye meg med pensumbker og faglitteratur, som jeg vedgår ikke er særlig spennende, noen av delene. Som trøst har jeg tatt opp igjen bøkene om Harry Hole. Det blir nok litt Doktor Proktor etter hvert også.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 Nå leser jeg Oktoberbarn. Den er velskrevet og viktig, men for å være ærlig synes jeg den er litt kjedelig også. Kan anbefale deg Et liv forbi av Helga Flatland. Anonymkode: 95c3f...fe9
frk Nilsen Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kan anbefale deg Et liv forbi av Helga Flatland. Anonymkode: 95c3f...fe9 Den står på lista.
amandine Skrevet 16. januar 2021 #7 Skrevet 16. januar 2021 Jeg leser Å være dødelig av Atul Gawande, en utrolig sterk og fin bok om det å eldes
Leverpostei Skrevet 16. januar 2021 #8 Skrevet 16. januar 2021 Jeg leser ofte mye samtidig, og akkurat nå har jeg på nattbordet: Hjorth - «Er mor død». Elsker vanligvis Hjorth, men denne får jeg ikke taket på. Mulig jeg er for ung til at den resonnerer i meg, eller kanskje er den for tett på forholdet til jeg har til min egen mor til at jeg orker å kjenne etter. I så fall vil vel oppfatningen av boka endre seg underveis. Jonassen - «Norske kvinner i krig». God og viktig bok, men krever litt konsentrasjon. Har ellers lest i år ungdomsboken «Odinsbarn» av Siri Pettersen, den var fengslende. Har også lest Helga Flatland «Et liv forbi», som har en tematikk ikke så fjern fra «Er mor død». Likte den godt, men jeg liker generelt det Flatland skriver.
KellyTaylor Skrevet 16. januar 2021 #9 Skrevet 16. januar 2021 Har gått løs på de gamle som Oscar Bråthen, Anne Karin Eldstad og Staalesen. Elsker Bråthen sine skildringer fra Akerselva og livet den gangen. Og sommer var jeg innom HønseLovisa for et vaffelstykke og en kaffe
Daquiry Skrevet 16. januar 2021 #10 Skrevet 16. januar 2021 Dere må lese denne serien på 7 bøker! Den er helt magisk! Jeg har aldri vært så engasjert i en bokserie noen gang 🥳
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. januar 2021 #11 Skrevet 16. januar 2021 KellyTaylor skrev (15 minutter siden): Har gått løs på de gamle som Oscar Bråthen, Anne Karin Eldstad og Staalesen. Elsker Bråthen sine skildringer fra Akerselva og livet den gangen. Og sommer var jeg innom HønseLovisa for et vaffelstykke og en kaffe Der minnet du meg på den gangen jeg skulle forklare noen om Hønselovisa ( hadde en liten omvisning i området der) og greide ikke å komme på navnet og i ren desperasjon og panikk greide å kalle det for hønan agda i stedet 😅😅
KellyTaylor Skrevet 16. januar 2021 #12 Skrevet 16. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Der minnet du meg på den gangen jeg skulle forklare noen om Hønselovisa ( hadde en liten omvisning i området der) og greide ikke å komme på navnet og i ren desperasjon og panikk greide å kalle det for hønan agda i stedet 😅😅 OMG Nå døde jeg litt og fikk meg en latter på formiddagen.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. januar 2021 #13 Skrevet 16. januar 2021 KellyTaylor skrev (4 minutter siden): OMG Nå døde jeg litt og fikk meg en latter på formiddagen. Jeg døde litt der og da jeg og skal jeg si deg. Dette var i jobbsammenheng og det gjaldt herrer med dress og det var ikke et smil å spore....
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2021 #14 Skrevet 16. januar 2021 Jeg fikk bare en kokebok til jul, ble kjempeglad for den altså, men så mye å lese på er det jo ikke Men har Søsterklokkene av Mytting liggende klar her. Jeg er veldig glad i historiske romaner og denne trilogien har fått så gode anmeldelser at jeg nesten gruer meg litt til å begynne for jeg er redd for å bli skuffet... Ikke greit å ha for høye forhåpninger heller, hehe. Anonymkode: 019df...8b1
KellyTaylor Skrevet 16. januar 2021 #15 Skrevet 16. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden): Jeg døde litt der og da jeg og skal jeg si deg. Dette var i jobbsammenheng og det gjaldt herrer med dress og det var ikke et smil å spore.... Kanskje de burde ha tatt seg en tur dit for å trekke på smilebåndet
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. januar 2021 #16 Skrevet 16. januar 2021 KellyTaylor skrev (Akkurat nå): Kanskje de burde ha tatt seg en tur dit for å trekke på smilebåndet Hahahaha! Godt mulig 😅
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2021 #17 Skrevet 16. januar 2021 Har hittil bare fått lest en bok. Fable av Adrienne Young. Når jeg bare får tid skal jeg starte på The Once and Future Witches av Alix Harrow. Av en eller annen grunn foretrekker jeg bøker på engelsk med mindre de er av norske forfattere. Etter å ha lest Harry Potter på begge språk som ung følte jeg at jeg gikk glipp av så mye info som var utelatt eller feil oversatt i de norske versjonene. Anonymkode: 2b1e5...b55
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2021 #18 Skrevet 16. januar 2021 Jeg leser «yt etter evne, få etter behov» av Olaug Nilssen. Etter det skal jeg lese London av Nazneen Khan-Østrem. Anonymkode: 6bfda...56f
frk Nilsen Skrevet 16. januar 2021 #19 Skrevet 16. januar 2021 KellyTaylor skrev (1 time siden): Har gått løs på de gamle som Oscar Bråthen, Anne Karin Eldstad og Staalesen. Elsker Bråthen sine skildringer fra Akerselva og livet den gangen. Og sommer var jeg innom HønseLovisa for et vaffelstykke og en kaffe Likte veldig triologien 1900-1950-1999 fra Staalesen når den kom, kanskje jeg skal ta de opp igjen og se om jeg liker historiene like godt i dag som for 20 år siden.
Nyttårs barn Skrevet 16. januar 2021 #20 Skrevet 16. januar 2021 (endret) Jeg har bestilt Sally Manns biografi Hold still, men den har enda ikke kommet i posten. De roter visst litt for å finne den, mulig den må bestilles fra utlandet. Endret 16. januar 2021 av Nyttårs barn
Optatium Skrevet 16. januar 2021 #21 Skrevet 16. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk bare en kokebok til jul, ble kjempeglad for den altså, men så mye å lese på er det jo ikke Men har Søsterklokkene av Mytting liggende klar her. Jeg er veldig glad i historiske romaner og denne trilogien har fått så gode anmeldelser at jeg nesten gruer meg litt til å begynne for jeg er redd for å bli skuffet... Ikke greit å ha for høye forhåpninger heller, hehe. Anonymkode: 019df...8b1 Jeg likte den ikke så godt, syns den ble for overtroisk. Men den har en del fine skildringer av livet på den tiden. Jeg fortsetter min ferd i klassikerne og er ferdig med første bok om Hellemyrsfolket, driver nå med nummer to. Så fine bøker!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2021 #22 Skrevet 16. januar 2021 Optatium skrev (1 minutt siden): Jeg likte den ikke så godt, syns den ble for overtroisk. Men den har en del fine skildringer av livet på den tiden. Jeg fortsetter min ferd i klassikerne og er ferdig med første bok om Hellemyrsfolket, driver nå med nummer to. Så fine bøker! Kanskje jeg må lese de på nytt. Leste Amalie Skram, Herbjørg Wassmo, Anne Karin Elstad o.l. for sikkert 25-30 år siden, lurer på om jeg hadde likt de like godt i dag... Kan være morsomt å dra frem igjen bøker man likte for lenge siden og se om man fremdeles liker dem når det har gått noen tiår. I fjor tenkte jeg å lese Kristin Lavransdatter igjen, den leste jeg på ungdomsskolen, men eneste eksemplaret de hadde var en kombibok med hele trilogien i og det var så små små bokstaver. Kanskje de har en med større skrift på biblioteket, jeg har jo blitt en voksen dame som ikke orker lese med forstørrelsesglass Anonymkode: 019df...8b1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2021 #23 Skrevet 16. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kanskje jeg må lese de på nytt. Leste Amalie Skram, Herbjørg Wassmo, Anne Karin Elstad o.l. for sikkert 25-30 år siden, lurer på om jeg hadde likt de like godt i dag... Kan være morsomt å dra frem igjen bøker man likte for lenge siden og se om man fremdeles liker dem når det har gått noen tiår. I fjor tenkte jeg å lese Kristin Lavransdatter igjen, den leste jeg på ungdomsskolen, men eneste eksemplaret de hadde var en kombibok med hele trilogien i og det var så små små bokstaver. Kanskje de har en med større skrift på biblioteket, jeg har jo blitt en voksen dame som ikke orker lese med forstørrelsesglass Anonymkode: 019df...8b1 Når jeg begynte å rote i gamle bøker jeg har lest kom jeg på denne, den likte jeg også godt husker jeg https://www.norli.no/og-bakom-synger-skogene Anonymkode: 019df...8b1
Optatium Skrevet 16. januar 2021 #24 Skrevet 16. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Kanskje jeg må lese de på nytt. Leste Amalie Skram, Herbjørg Wassmo, Anne Karin Elstad o.l. for sikkert 25-30 år siden, lurer på om jeg hadde likt de like godt i dag... Kan være morsomt å dra frem igjen bøker man likte for lenge siden og se om man fremdeles liker dem når det har gått noen tiår. I fjor tenkte jeg å lese Kristin Lavransdatter igjen, den leste jeg på ungdomsskolen, men eneste eksemplaret de hadde var en kombibok med hele trilogien i og det var så små små bokstaver. Kanskje de har en med større skrift på biblioteket, jeg har jo blitt en voksen dame som ikke orker lese med forstørrelsesglass Anonymkode: 019df...8b1 Jeg hører på lydbokversjonen og Eilif Armand som leser er SÅ flink, en fryd å høre!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2021 #25 Skrevet 16. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kanskje jeg må lese de på nytt. Leste Amalie Skram, Herbjørg Wassmo, Anne Karin Elstad o.l. for sikkert 25-30 år siden, lurer på om jeg hadde likt de like godt i dag... Kan være morsomt å dra frem igjen bøker man likte for lenge siden og se om man fremdeles liker dem når det har gått noen tiår. Jeg syns det er skummelt å ta frem bøker jeg leste for så lenge siden. Regner med jeg vil ha en helt annen oppfatning av bøkene nå i 40- årene i forhold til hva jeg syntes for 20-25 år siden. Det kan jo hende jeg syns bøkene ville vært enda bedre nå, men tør ikke lese dem på nytt, i frykt for å ikke like dem må. Anonymkode: ca74c...dad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå