Gå til innhold

be 3 gutter og 3 jenter i bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det greit? de er 14 jenter og 16 gutter, min ønsket kun og be disse nå , fordi er mest sammen. de blir 11 år i år.

De skal se på film og spise taco og snack og litt godis, bursdagbarnet ønsket ikke kake

Anonymkode: 95f3a...0e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det greit.

Anonymkode: 324c7...f6f

Skrevet

Kan dere være mer enn 5 nå da?

Anonymkode: 4e81d...418

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan dere være mer enn 5 nå da?

Ja, innafor kohortene så kan de det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja, innafor kohortene så kan de det.

Vår kommune har ikke tydet det på den måten. Her har vi blitt bedt om å ikke ha besøk av mer enn en til to barn av gangen. Helst la varna bare treffes ute og å vente med bursdagsfeiringer ol.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vår kommune har ikke tydet det på den måten. Her har vi blitt bedt om å ikke ha besøk av mer enn en til to barn av gangen. Helst la varna bare treffes ute og å vente med bursdagsfeiringer ol.

Da har deres kommune laget strengere regler enn de nasjonale. Og det står de fritt til å gjøre. Men, i følge de nasjonale anbefalingene kan barn ha besøk å feire bursdag som normalt innenfor kohortene.

Skrevet

Hvorfor blande gutter og jenter? Gi jentene en safe space fra gutter, for en gangs skyld!

Anonymkode: 05550...e8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor blande gutter og jenter? Gi jentene en safe space fra gutter, for en gangs skyld!

Du snakker som om alle gutter er idioter og voldteksmenn. Skjerp deg. 

Anonymkode: 46b7c...e5e

Skrevet

Uavhengig av Corona er det ikke greit. Du inviterer 6 av 30 i en klasse. Tipper det er mange som kunne ønsket seg å bli invitert og at dette er en "kul gjeng". Du legger til rette for klikking og utestenging. Men det er vel greit for deg så lenge ditt barn klarer seg.

Anonymkode: 1ba89...8bc

Skrevet

Takk for tips :)

blir nok de 6 som blir bedt. og forhold til rådene er det jo lov, de er jo i samme korhort.

Vi skal be imorgen, og ha svar senest fredag, fering på lørdag

Anonymkode: 95f3a...0e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Må innrømme jeg tenkte det samme. 

Anonymkode: 7dfbf...7e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du snakker som om alle gutter er idioter og voldteksmenn. Skjerp deg. 

Anonymkode: 46b7c...e5e

Det handler ikke om det, det handler om at gutter hele tiden får mest oppmerksomhet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det handler ikke om det, det handler om at gutter hele tiden får mest oppmerksomhet. 

Hvis bursdagsbarnet ønsker å invitere disse guttene, som da er VENNER av henne, tror du hun da er bekymret for å «miste oppmerksomhet»?

Jeg blir oppgitt. Stakkars alle små gutter som vokser opp i dag, når andre voksne mennesker dømmer dem kun basert på at de har utovertiss.

Skrevet
Listedamen skrev (1 minutt siden):

Hvis bursdagsbarnet ønsker å invitere disse guttene, som da er VENNER av henne, tror du hun da er bekymret for å «miste oppmerksomhet»?

Jeg blir oppgitt. Stakkars alle små gutter som vokser opp i dag, når andre voksne mennesker dømmer dem kun basert på at de har utovertiss.

Det er mye mulig hun gjør det, ja, jeg pleide å bekymre meg for sånt da jeg var på den alderen. Det er FORELDRENES oppgave å passe på, ikke noe hun skal behøve å bekymre seg for.

Ja, huff, stakkars gutter altså 🙄Det du kommer med er jo det perfekte eksempler på at guttenes velferd går før jentenes. Er det ikke bursdagsbarnet som bør få fokus, ikke guttene i klassen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er mye mulig hun gjør det, ja, jeg pleide å bekymre meg for sånt da jeg var på den alderen. Det er FORELDRENES oppgave å passe på, ikke noe hun skal behøve å bekymre seg for.

Ja, huff, stakkars gutter altså 🙄Det du kommer med er jo det perfekte eksempler på at guttenes velferd går før jentenes. Er det ikke bursdagsbarnet som bør få fokus, ikke guttene i klassen?

Selvfølgelig bør bursdagsbarnet få oppmerksomhet, uavhengig av kjønn! Jeg tror ikke denne jenta bekymrer seg for det i og med at hun selv ønsker å invitere disse. Når utvalget er 30 å velge mellom, og det blir valgt ut 6 stykker, er de garantert gode venner. Tipper alle 6, uavhengig av kjønn, gir bursdagsbarnet den oppmerksomheten hun fortjener. Og selvfølgelig passer man som foreldre på at det går greit for seg. Det finnes bøllete gutter - og bøllete jenter. 

Hvordan du klarer å lese at guttenes velferd går foran jentenes, viser bare at du er litt vrang. Jeg har forøvrig både gutter og jenter, og alles velferd er like viktig. Men den er ikke basert på kjønn. Det er den jo tydeligvis i din bok.

Skrevet

For alt dere vet er bursdagsbarnet en gutt. Står ingenting i HI om at det er jente.

Jeg har tvillinger gutt og jente. jenta tar mest plass her for å si det mildt. vi inv ofte kun 3-4 av hvert kjønn og har felles bursdag. 

Anonymkode: 6d4bd...7e9

Skrevet
Listedamen skrev (8 minutter siden):

Hvordan du klarer å lese at guttenes velferd går foran jentenes, viser bare at du er litt vrang.

Nei, vettu hva. Dette ideologiske våset, som liksom skal erstatte virkeligheten, gidder jeg ikke å svare på en gang.

Jeg har uansett sagt mitt, og min jente behøver uansett ikke lære å inkludere guttene på bekostning av seg selv. 

Skrevet

min jente behøver uansett ikke lære å inkludere guttene på bekostning av seg selv. 

Bra! Du er en god mor! ❤️ 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei, vettu hva. Dette ideologiske våset, som liksom skal erstatte virkeligheten, gidder jeg ikke å svare på en gang.

Jeg har uansett sagt mitt, og min jente behøver uansett ikke lære å inkludere guttene på bekostning av seg selv. 

Nei, helt riktig. Hun skal ikke inkludere guttene på bekostning av seg selv. Mine barn skal heller ikke inkludere noen på bekostning av seg selv! De kan derimot fint inkludere hvem de ønsker så lenge det IKKE er på bekostning av seg selv.

Vi er i grunnen enig, forskjellen ligger i at du automatisk går ut i fra at gutter skaper problemer. Slike holdninger er skremmende.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Bra! Du er en god mor! ❤️ 

Så om man ikke mener at alle gutter er umulige, problematiske og/eller potensielle voldtektsmenn, så er man en dårlig mor? Si meg, fikk du barn som jomfru? Eller trengte du noe fra en mann kanskje?

Skrevet
Listedamen skrev (10 minutter siden):

Vi er i grunnen enig, forskjellen ligger i at du automatisk går ut i fra at gutter skaper problemer. Slike holdninger er skremmende.

Nei, forskjellen er at du går til personangrep, i stedet for å godta at vi mener ulikt.

Skrevet
Listedamen skrev (10 minutter siden):

Så om man ikke mener at alle gutter er umulige, problematiske og/eller potensielle voldtektsmenn, så er man en dårlig mor? Si meg, fikk du barn som jomfru? Eller trengte du noe fra en mann kanskje?

Hvor lærte du å besvare alt med voldsomme spekulasjoner om redsel for voldtekter og personangrep egentlig? Blant gutter, jenter eller i blandet gruppe?

Skrevet

Nei, forskjellen er at du går til personangrep, i stedet for å godta at vi mener ulikt.

Hva er meningen din da? Alle gutter er bråkmakere? Er det en legitim mening, tenker du? Ikke generaliserende i det hele tatt?

Håper ikke du har sønner med de holdningene dine.

Skrevet
Listedamen skrev (1 minutt siden):

Hva er meningen din da? Alle gutter er bråkmakere? Er det en legitim mening, tenker du? Ikke generaliserende i det hele tatt?

Håper ikke du har sønner med de holdningene dine.

Erfaringen min er at gutter helt automatisk tar mer plass enn jenter og at dette på sikt går ut over jentenes evne til å hevde seg på et greit vis (de bruker passiv aggresjon, personangrep etc, i stedet).

Gutten min skal selvfølgelig lære å underholde seg selv, ikke bruke jentene til sånt. 

Skrevet

Til hi, helt innafor!

Ellers må jeg si at enkelte holdninger her er skremmende, og det at det er voksne mennesker som til og med er foreldre som innehar disse holdningene er helt hårreisende! Det å ha en slik holdning ovenfor gutter, barn, er faktisk ikke greit! Bekymringsverdig vil jeg påstå! Barn generelt skal kunne be de de ønsker, uten å gå på bekostning av seg selv, dette gjelder både gutter og jenter. Det er ingen automatikk i at gutter tar mer plass enn jenter, at jenter ikke får hevde seg i nærheten av gutter eller får mindre oppmerksomhet enn jenter. Det kan forekomme, men det kan like gjerne være motsatt. At noen skal ha så sterke meninger om hva BURSDAGSBARNET bør ville, er helt på trynet.

Anonymkode: 93ed2...773

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...