Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #26 Skrevet 11. januar 2021 Holly Golightly skrev (8 timer siden): Jeg bytter ut kylling i ulike curryer (indiske og thai) med søtpotet og gresskar. Gresskar har jeg aldri smakt, hvor kjøper du det og hva smaker det? Hi Anonymkode: df131...8f4
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #27 Skrevet 11. januar 2021 HeiteH skrev (På 10.1.2021 den 22.51): Kutter alt av poteter og grønnsaker og har i en langpanne. Har på salt og pepper og krydderurter (timian er favoritten). Har over olivenolje. Noen fedd hvitløk. Kanskje litt chili. Også godt å ha små biter av choritzo opp (setter veldig god smak). Så serverer jeg dette som tilbehør til kjøtt (gjerne grillet). Eller jeg bruner kjøtt og lar det steke sammen med resten. Tzatsiki er veldig godt til. 👍 Hi Anonymkode: df131...8f4
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #28 Skrevet 11. januar 2021 frk Nilsen skrev (8 timer siden): Du kan bruke f.eks lønnesirup også Kanskje jeg kan få brukt den uåpnede lønnesirupen min til noe endelig da 😁 Hi Anonymkode: df131...8f4
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #29 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Søtpoteter, hvitløk og parmesan er utrolig godt sammen! Søtpotetstappe med mest søtpotet og noe vanlig potet, smør, salt, pepper, litt av kokevannet eller fløte, og rasp oppi så mye parmesan du vil spandere, jo mer jo bedre Anonymkode: ca4c6...ae9 Høres syndig godt ut 😁 Hi Anonymkode: df131...8f4
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #30 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Her hjemme elsker vi søtpotet stappen min. Til nå har alle elsket den som har smakt på den. Skreller søt potetene og kutter opp i biter. Koker det med buljong terning. Så mye at det faktisk smaker kraft av vannet. Når de er helt kokte heller jeg av vannet tilsetter litt pepper og en masse smør og stapper i vei. Spesielt barn elsker det. Til kylling filet eller annet kjøtt. Anonymkode: 35cb5...355 Søtpotetstappe er veldig godt, men har ikke tenkt på å koke de med buljong, lurt 😊 Hi Anonymkode: df131...8f4
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #31 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Med eggeallergi i familien gjør vi det enkelt. Blander farris eller annet vann med kullsyre (gjerne sitron for litt ekstra syre), maisstivning og hvetemel sammen til en røre (stivner fort hvis du har for mye maisstivning) eller mel). Har oppi hvitløkssalt og tørkede chilliflak for litt ekstra kick. Lager gjerne en bolle med denne røren og blander den med søtpoteten. Det ser lite røre ut, men etterhvert som du tar opp søtpotetene for steking legger du i nye i røren. Steker disse i en panne med olje, men går fint i friteringsgryte. Legger dem på papir for tørking etter at de er gylne på hver side. Husk at oljen bør dekke dem. Tar litt utgangspunktet i denne oppskriften, men tar på slump da jeg lager mindre mengder: https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/tempura-krabbe-med-lokringer/62457 Anonymkode: 72a76...e6a Tusen takk for svar Anonymkode: 93f2b...d3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå