Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Jeg er veldig glad i det, men skulle gjerne hatt noen nye måter å lage det på? Anonymkode: df131...8f4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Søtpotetstappe med marshmallow! Anonymkode: 71b69...d4b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Søtpotetstappe med marshmallow! Anonymkode: 71b69...d4b Når du trodde ting ikke kunne bli søtere... Søtpotet er så søtt at det ikke er noe godt (synes jeg). Men jeg bestemte meg for å følge med i tråden i håp om at noen hadde en god oppskrift. Men jeg får nesten følelsen av at søtpotet er en grønnsak for de som liker ting veldig søtt? Anonymkode: dcf0b...8d4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Når du trodde ting ikke kunne bli søtere... Søtpotet er så søtt at det ikke er noe godt (synes jeg). Men jeg bestemte meg for å følge med i tråden i håp om at noen hadde en god oppskrift. Men jeg får nesten følelsen av at søtpotet er en grønnsak for de som liker ting veldig søtt? Anonymkode: dcf0b...8d4 Jeg er glad i søte ting, det stemmer. Og en liten klatt søtpotetstappe til kalkunmiddagen... 🤤🤤🤤🤤 Anonymkode: 71b69...d4b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Kutter opp søtpotet som pommes frites, vender de i olje, chilli, hvitløkssalt og pepper i posen og deretter stekes de til de er crispy i ovnen. Eller kan du fritere dem med friteringsrøre utenpå og ha chilliaioli ved siden av. Mmmmm! Anonymkode: 72a76...e6a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Kutter de i terninger sammen med rødbeter, har på olje, salt og pepper og steker i stekeovnen til de er møre. Ikke veldig originalt, men godt! Anonymkode: 7931d...cde
frk Nilsen Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Kutter de i terninger sammen med rødbeter, har på olje, salt og pepper og steker i stekeovnen til de er møre. Ikke veldig originalt, men godt! Anonymkode: 7931d...cde Prøv dette sammen med chevre, honning og valnøtter. Kan godt skvise litt sitronsaft over og for litt friskhet og syre. Chevre og valnøtter tar du i på slutten.
HeiteH Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Jeg elsker søtpotetsuppe med choritzo. Og så lager jeg ofte alt-i-ett former i ovnen med feks, søtpotet, vanlig potet, alle mulige grønnsaker, krydderurter og noe kjøtt (som jeg bruner på forhånd). Bruker også søtpotet til alt man kan bruke vanlige poteter til, men helst bakt i ovn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Søtpotetstappe med marshmallow! Anonymkode: 71b69...d4b Interessant, det har jeg aldri hørt om 😊 Hva har du det til? Hi Anonymkode: df131...8f4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kutter opp søtpotet som pommes frites, vender de i olje, chilli, hvitløkssalt og pepper i posen og deretter stekes de til de er crispy i ovnen. Eller kan du fritere dem med friteringsrøre utenpå og ha chilliaioli ved siden av. Mmmmm! Anonymkode: 72a76...e6a Nam, hvor mange grader steker du de på? Hi Anonymkode: df131...8f4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kutter de i terninger sammen med rødbeter, har på olje, salt og pepper og steker i stekeovnen til de er møre. Ikke veldig originalt, men godt! Anonymkode: 7931d...cde Hmmm, rødbeter har jeg så vidt smakt, tror jeg må teste det 😊 Hva har du til det? Grader? Hi Anonymkode: df131...8f4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Interessant, det har jeg aldri hørt om 😊 Hva har du det til? Hi Anonymkode: df131...8f4 Smakte det for første gang til kalkunmiddagen på nyttår! Er vist vanlig til Thanksgiving. Aner ikke hvilke andre retter det kan passe til, men tenker meg at der du kunne hatt waldorfsalat til kanskje? Det smakte hvertfall veldig godt sammen! 😊 Anonymkode: 71b69...d4b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Legg dem under kyllingen sammen med løk og gulrøtter i leirgryte. Stuff kyllingen med smør, hvitløk og appelsin. Anonymkode: 83b51...1d1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 frk Nilsen skrev (42 minutter siden): Prøv dette sammen med chevre, honning og valnøtter. Kan godt skvise litt sitronsaft over og for litt friskhet og syre. Chevre og valnøtter tar du i på slutten. Nå fikk jeg litt sånn festmatfølelse 😊 Vender du det i honning? Hi Anonymkode: df131...8f4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 HeiteH skrev (43 minutter siden): Jeg elsker søtpotetsuppe med choritzo. Og så lager jeg ofte alt-i-ett former i ovnen med feks, søtpotet, vanlig potet, alle mulige grønnsaker, krydderurter og noe kjøtt (som jeg bruner på forhånd). Bruker også søtpotet til alt man kan bruke vanlige poteter til, men helst bakt i ovn. Har du noe saus eller noe annen væske i alt-i-ett form? Lyst til å dele sånn ca oppskrift på hvordan du lager det? Hi Anonymkode: df131...8f4
frk Nilsen Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nå fikk jeg litt sånn festmatfølelse 😊 Vender du det i honning? Hi Anonymkode: df131...8f4 Bare tar litt acaci-honning over før jeg setter de i ovnen, men du kan vende de i honning og.
HeiteH Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Har du noe saus eller noe annen væske i alt-i-ett form? Lyst til å dele sånn ca oppskrift på hvordan du lager det? Hi Anonymkode: df131...8f4 Kutter alt av poteter og grønnsaker og har i en langpanne. Har på salt og pepper og krydderurter (timian er favoritten). Har over olivenolje. Noen fedd hvitløk. Kanskje litt chili. Også godt å ha små biter av choritzo opp (setter veldig god smak). Så serverer jeg dette som tilbehør til kjøtt (gjerne grillet). Eller jeg bruner kjøtt og lar det steke sammen med resten. Tzatsiki er veldig godt til.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #18 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nam, hvor mange grader steker du de på? Hi Anonymkode: df131...8f4 Varierer avhengig av størrelsen på bitene, mellom 180 og 225. Hvis de begynner å bli brunere på tuppene bør du heller skru ned temperaturen Anonymkode: 72a76...e6a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #19 Skrevet 11. januar 2021 Her hjemme elsker vi søtpotet stappen min. Til nå har alle elsket den som har smakt på den. Skreller søt potetene og kutter opp i biter. Koker det med buljong terning. Så mye at det faktisk smaker kraft av vannet. Når de er helt kokte heller jeg av vannet tilsetter litt pepper og en masse smør og stapper i vei. Spesielt barn elsker det. Til kylling filet eller annet kjøtt. Anonymkode: 35cb5...355
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #20 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kutter opp søtpotet som pommes frites, vender de i olje, chilli, hvitløkssalt og pepper i posen og deretter stekes de til de er crispy i ovnen. Eller kan du fritere dem med friteringsrøre utenpå og ha chilliaioli ved siden av. Mmmmm! Anonymkode: 72a76...e6a Har du oppskrift på friteringsrøre? 😃 Anonymkode: 93f2b...d3a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #21 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Har du oppskrift på friteringsrøre? 😃 Anonymkode: 93f2b...d3a Med eggeallergi i familien gjør vi det enkelt. Blander farris eller annet vann med kullsyre (gjerne sitron for litt ekstra syre), maisstivning og hvetemel sammen til en røre (stivner fort hvis du har for mye maisstivning) eller mel). Har oppi hvitløkssalt og tørkede chilliflak for litt ekstra kick. Lager gjerne en bolle med denne røren og blander den med søtpoteten. Det ser lite røre ut, men etterhvert som du tar opp søtpotetene for steking legger du i nye i røren. Steker disse i en panne med olje, men går fint i friteringsgryte. Legger dem på papir for tørking etter at de er gylne på hver side. Husk at oljen bør dekke dem. Tar litt utgangspunktet i denne oppskriften, men tar på slump da jeg lager mindre mengder: https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/tempura-krabbe-med-lokringer/62457 Anonymkode: 72a76...e6a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #22 Skrevet 11. januar 2021 frk Nilsen skrev (17 timer siden): Prøv dette sammen med chevre, honning og valnøtter. Kan godt skvise litt sitronsaft over og for litt friskhet og syre. Chevre og valnøtter tar du i på slutten. Får prøvde det når datteren min ikke er her, hun tåler ikke honning. Hørtes godt ut 😊 Anonymkode: 7931d...cde
frk Nilsen Skrevet 11. januar 2021 #23 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Får prøvde det når datteren min ikke er her, hun tåler ikke honning. Hørtes godt ut 😊 Anonymkode: 7931d...cde Du kan bruke f.eks lønnesirup også
Holly Golightly Skrevet 11. januar 2021 #24 Skrevet 11. januar 2021 Jeg bytter ut kylling i ulike curryer (indiske og thai) med søtpotet og gresskar.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #25 Skrevet 11. januar 2021 Søtpoteter, hvitløk og parmesan er utrolig godt sammen! Søtpotetstappe med mest søtpotet og noe vanlig potet, smør, salt, pepper, litt av kokevannet eller fløte, og rasp oppi så mye parmesan du vil spandere, jo mer jo bedre Anonymkode: ca4c6...ae9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå