Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #26 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Ehh, nei. Igjen, de har krav og standarder til hvordan de som utøver yrket innen det offentlige. Det har de ikke i det private. Dermed havner de som ikke når opp i det offentlige, i - tada! - det private. Anonymkode: c3676...62e Man kan ikke kalle seg psykolog om man ikke er autorisert, så hele ranten din faller på sin egen urimelighet. Om noe, så er de privatpraktiserende avhengig av positiv omtale, mens de offentlige sitter trygt i sine stillinger og hever sin lønn uanhegig av resultater. Så du har faktisk misforstått helt. Anonymkode: 9af5a...066
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #27 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Nei, det er de ikke, de er basert på både teoretisk kunnskap og praksis. Kommer man ikke gjennom praksisen, så blir man ikke autorisert. Hvis det viktigste er å finne noen å snakke med fort, go ahead. Men hvis det viktigste er å finne noen profesjonell, bør man vente på en som er kvalitetssikret. Fatter ikke en gang at dette er noe å lure på. Man vil heller gå til en lege/tannlege/frisør som har utdannelse, enn en som er tilgjengelig. Anonymkode: c3676...62e Jaja, du må bare fortsette å forsøke å trolle, for med dette svaret viser du at du ikke har peiling i det hele tatt. Det som imidlertid er skremmende er at du kommer med så mye feilinformasjon i en tråd hvor en person trenger hjelp. Det sier mye om deg, og ikke noe av det er fordelaktig. Både psykolog og psykiater er beskyttede titler, ikke noe man får fordi man jobber i det offentlige. Så de psykologer og psykiatere som jobber privat er autorisert og like kvalifisert som de som jobber i det offentlige. At du ikke vet dette, viser jo bare hvor ekstremt kunnskapsløs du er på dette feltet, i tillegg til det medmenneskelige overfor Hi. De privatpraktiserende som gjør en dårlig jobb, de forsvinner, fordi markedet vil regulere dem bort fordi folk ikke vil gå til dårlige behandlere. I det offentlige, derimot, der har de et ekstremt sterkt stillingsvern, så det å bli kvitt de som ikke gjør en god nok jobb, det kan være svært vanskelig, hvis de ikke har begått alvorlige lovbrudd. I det offentlige er ofte kapasiteten dårlig, så om man får time der i det hele tatt avhenger i stor grad av hvor i landet man bor (likt helsetilbud til alle stemmer ikke, spesielt ikke når det gjelder psykolog/psykiater). Heldigvis er de fleste psykologer og psykiatere dyktige fagpersoner. Men uansett om de jobber i det offentlige eller private så vil det være forskjell på dem som personer, og det kan spille inn for hvor god behandling de kan yte. De som overlever med å drive privat praksis må gjøre en god jobb. Anonymkode: 8898d...b8d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #28 Skrevet 11. januar 2021 I naturen er symmetri nesten ikke-eksisterende. Hvis du tar en nær titt i speilet, for eksempel, på neseborene dine, så vil du fort oppdage at de ikke er helt symmetriske. Det er naturlig. Anonymkode: 529bd...9d9
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #29 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har muskelsvinn, og tro meg, du hadde merket det på krefter før du hadde sett noe på størrelsen på hånda. Anonymkode: 89ea9...f0f Tusen takk for svaret ditt. Håper det går bra med deg ❤️ HI Anonymkode: 2e1d9...95e
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #30 Skrevet 11. januar 2021 Hi, overse de kunnskapsløse svarene du har fått. Flere av dem avslører at de har langt større problemer i livene sine enn det du har. Det du har, Hi, det kan behandles Du har i tillegg selvinnsikt, du er realistisk og du er motivert for behandling og gjøre det som skal til for å bli bra - og da har du alt som skal til for å lykkes I ventetiden til du får psykolog, begynn å lese bøkene til Ingvard Wilhelmsen, som jeg nevnte tidligere. Anonymkode: 8898d...b8d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #31 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi, overse de kunnskapsløse svarene du har fått. Flere av dem avslører at de har langt større problemer i livene sine enn det du har. Det du har, Hi, det kan behandles Du har i tillegg selvinnsikt, du er realistisk og du er motivert for behandling og gjøre det som skal til for å bli bra - og da har du alt som skal til for å lykkes I ventetiden til du får psykolog, begynn å lese bøkene til Ingvard Wilhelmsen, som jeg nevnte tidligere. Anonymkode: 8898d...b8d Tusen takk ❤️ HI Anonymkode: 2e1d9...95e
Gjest Forumassistent Skrevet 12. januar 2021 #32 Skrevet 12. januar 2021 Ryddet for avsporinger. Forumansvarlig
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #33 Skrevet 12. januar 2021 Mine hender er helt like/symmetriske. Sjekk med legen for sikkerhets skyld Anonymkode: 03366...8cb
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #34 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mine hender er helt like/symmetriske. Sjekk med legen for sikkerhets skyld Anonymkode: 03366...8cb Takk for svar. Jeg prøver og ikke oppsøke lege så ofte/raskt, grunnet pågående helseangst som jeg jobber med. Men jeg skal til lege neste uke for en rutine undersøkelse, og da kommer jeg til å nevne det samtidig. HI Anonymkode: 2e1d9...95e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #35 Skrevet 12. januar 2021 Kjære deg! Jeg vet hvor vondt det er med helseangst. Har slitt med det selv. Er heldigvis mye bedre nå, selv om «trollet» prøver seg innimellom. Det er nok ikke noe galt med hendene dine, det er jeg ganske sikker på🤗 Hvis du bor sentralt, oppsøk Rask Psykisk Helsehjelp hos kommunen. Det er et gratis lavterskeltilbud. Dvs du trenger ingen henvisning. De kan hjelpe deg mens du venter på psykologbehandling. Du kan gå til samtaler, samt få tilgang til nettbasert selvhjelpskurs mot angst. Masse lykke til, det kommer bedre dager❤️ Anonymkode: 23f04...7ad
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #36 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Kjære deg! Jeg vet hvor vondt det er med helseangst. Har slitt med det selv. Er heldigvis mye bedre nå, selv om «trollet» prøver seg innimellom. Det er nok ikke noe galt med hendene dine, det er jeg ganske sikker på🤗 Hvis du bor sentralt, oppsøk Rask Psykisk Helsehjelp hos kommunen. Det er et gratis lavterskeltilbud. Dvs du trenger ingen henvisning. De kan hjelpe deg mens du venter på psykologbehandling. Du kan gå til samtaler, samt få tilgang til nettbasert selvhjelpskurs mot angst. Masse lykke til, det kommer bedre dager❤️ Anonymkode: 23f04...7ad Tusen takk for innspillet ditt, setter stor pris på det! ❤️ Tar med meg godt tips! HI Anonymkode: 2e1d9...95e
Listedamen Skrevet 13. januar 2021 #37 Skrevet 13. januar 2021 Angående det med å ikke være symmetrisk; Ta et bilde av ansiktet ditt med telefonen, og speilvend det. Da vil du føle at du ser skikkelig rar ut😄 Det er ganske fascinerende nemlig, hvor ulike vi er på høyre og venstre side. Jeg ser rett og slett helt ufyselig ut når jeg blir speilvendt😄 Lykke til fremover, ønsker deg alt godt og håper at du får den hjelpen du trenger for å komme deg videre☺️
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #38 Skrevet 13. januar 2021 Listedamen skrev (7 timer siden): Angående det med å ikke være symmetrisk; Ta et bilde av ansiktet ditt med telefonen, og speilvend det. Da vil du føle at du ser skikkelig rar ut😄 Det er ganske fascinerende nemlig, hvor ulike vi er på høyre og venstre side. Jeg ser rett og slett helt ufyselig ut når jeg blir speilvendt😄 Lykke til fremover, ønsker deg alt godt og håper at du får den hjelpen du trenger for å komme deg videre☺️ Tusen takk ❤️ HI Anonymkode: 2e1d9...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå