Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Jeg har dessverre dratt på meg en helseangst de siste mnd 😓 Nå har jeg blitt helt opphengt i hendene mine; at den ene er mindre/tynnere enn den andre. Er dette tegn på sykdom? Jeg kan se mer muskler og fettvev i ene hånden, særlig langs håndbaken, på den ene hånden. Er redd den andre har fått mindre muskler?? 😪 Har dere symmetriske hender, eller ser de forskjellige ut? Takknemlig for svar, og beklager rart spm. Men dette bekymrer meg veldig. HI Anonymkode: 2e1d9...95e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Start det nye året med å lese bøkene til Ingvard Wilhelmsen og søk i tillegg hjelp for helseangsten din De fleste har litt forskjell på høyre og venstre hånd, da dominant hånd blir mest brukt og dermed har litt større muskelfylde enn ikke-dominant hånd. Anonymkode: 8898d...b8d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Tenker det er viktig at du får hjelp til å berolige deg selv når du opplever angsten. Det blir veldig kortsiktig lindring når du trenger andre til å si at det ikke er farlig osv. Kanskje du kan prøve å gi deg selv litt egenomsorg? Vet det er vanskelig, men det er bare du som kan gjøre noe med tankene rundt dette ❤️ Anonymkode: 9b47b...1b0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Start det nye året med å lese bøkene til Ingvard Wilhelmsen og søk i tillegg hjelp for helseangsten din De fleste har litt forskjell på høyre og venstre hånd, da dominant hånd blir mest brukt og dermed har litt større muskelfylde enn ikke-dominant hånd. Anonymkode: 8898d...b8d Tusen takk for svar! 😀 Takk for godt tips, skal kjøpe bøkene hans. Er henvist psykolog, men lang ventetid. Tror jeg får gå privat, for dette begynner virkelig å bli plagsomt. HI Anonymkode: 2e1d9...95e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tenker det er viktig at du får hjelp til å berolige deg selv når du opplever angsten. Det blir veldig kortsiktig lindring når du trenger andre til å si at det ikke er farlig osv. Kanskje du kan prøve å gi deg selv litt egenomsorg? Vet det er vanskelig, men det er bare du som kan gjøre noe med tankene rundt dette ❤️ Anonymkode: 9b47b...1b0 Tusen takk for innspillet ditt, skal jobbe med saken ❤️ HI Anonymkode: 2e1d9...95e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Min venstre hånd er tynnere enn høyre. Kan ikke bruke samme ring. Anonymkode: 31788...d94
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Tusen takk for svar! 😀 Takk for godt tips, skal kjøpe bøkene hans. Er henvist psykolog, men lang ventetid. Tror jeg får gå privat, for dette begynner virkelig å bli plagsomt. HI Anonymkode: 2e1d9...95e Har du mulighet til det så ville jeg gått privat. Du kan jo fortsette å stå på venteliste der du allerede står og venter, og så kan du vurdere når du får plass der om du da trenger det, eller om du fortsetter privat eller ikke har behov for mer hjelp da. Lurt å ta tak i det før det får utvikle seg og bli verre. Lykke til Anonymkode: 8898d...b8d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Måtte skjekke nå, og høyre hånd (og arm) er større og kraftigere enn venstre. Har nok med at det er den dominante hånda! Anonymkode: 1d937...d82
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Har du mulighet til det så ville jeg gått privat. Du kan jo fortsette å stå på venteliste der du allerede står og venter, og så kan du vurdere når du får plass der om du da trenger det, eller om du fortsetter privat eller ikke har behov for mer hjelp da. Lurt å ta tak i det før det får utvikle seg og bli verre. Lykke til Anonymkode: 8898d...b8d Jeg ville heller ventet på offentlig tilbud, enn å gå privat. De offentlige er kvalitetssikret, de private er mye rusk og rask. Anonymkode: c3676...62e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 Tusen takk for svar, alle! ❤️ HI Anonymkode: 2e1d9...95e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Jeg har dessverre dratt på meg en helseangst de siste mnd 😓 Nå har jeg blitt helt opphengt i hendene mine; at den ene er mindre/tynnere enn den andre. Er dette tegn på sykdom? Jeg kan se mer muskler og fettvev i ene hånden, særlig langs håndbaken, på den ene hånden. Er redd den andre har fått mindre muskler?? 😪 Har dere symmetriske hender, eller ser de forskjellige ut? Takknemlig for svar, og beklager rart spm. Men dette bekymrer meg veldig. HI Anonymkode: 2e1d9...95e Har du ikke hørt hva de sier om single menn og størrelsen på høyrehånda? Anonymkode: c3676...62e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg ville heller ventet på offentlig tilbud, enn å gå privat. De offentlige er kvalitetssikret, de private er mye rusk og rask. Anonymkode: c3676...62e Det er også mye bra i det private. Og så er det jo fullt mulig å sjekke litt om referanser, tilbakemeldinger de ulike terapeutene har. Det er jammen mye "rusk og rask" og rart i det offentlige også, selv om det er veldig mye bra der også. Hi har ikke noe å tape på å sjekke rundt etter en terapeut med erfaring på dette området og ta noen behandlinger hos denne. Anonymkode: 8898d...b8d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er også mye bra i det private. Og så er det jo fullt mulig å sjekke litt om referanser, tilbakemeldinger de ulike terapeutene har. Det er jammen mye "rusk og rask" og rart i det offentlige også, selv om det er veldig mye bra der også. Hi har ikke noe å tape på å sjekke rundt etter en terapeut med erfaring på dette området og ta noen behandlinger hos denne. Anonymkode: 8898d...b8d Helt feil. Anonymkode: c3676...62e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Helt feil. Anonymkode: c3676...62e Nei, det er korrekt. Gode og dårlige yrkesutøvere finnes overalt, både i det offentlige og det private. Å benekte dette er bare en benektelse av virkeligheten. Anonymkode: 8898d...b8d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er også mye bra i det private. Og så er det jo fullt mulig å sjekke litt om referanser, tilbakemeldinger de ulike terapeutene har. Det er jammen mye "rusk og rask" og rart i det offentlige også, selv om det er veldig mye bra der også. Hi har ikke noe å tape på å sjekke rundt etter en terapeut med erfaring på dette området og ta noen behandlinger hos denne. Anonymkode: 8898d...b8d Ja, jeg kommer til å sjekke litt rundt, og vil tro det er mulig å finne en god psykolog som jobber privat også. Det er dyrt, men jeg tror det vil være verdt det for min del. Helseangsten begynner å ta mye plass i hverdagen, tror ikke jeg kan vente flere mnd med å komme i gang dessverre. HI Anonymkode: 2e1d9...95e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, det er korrekt. Gode og dårlige yrkesutøvere finnes overalt, både i det offentlige og det private. Å benekte dette er bare en benektelse av virkeligheten. Anonymkode: 8898d...b8d Ehh, nei. Igjen, de har krav og standarder til hvordan de som utøver yrket innen det offentlige. Det har de ikke i det private. Dermed havner de som ikke når opp i det offentlige, i - tada! - det private. Anonymkode: c3676...62e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Ehh, nei. Igjen, de har krav og standarder til hvordan de som utøver yrket innen det offentlige. Det har de ikke i det private. Dermed havner de som ikke når opp i det offentlige, i - tada! - det private. Anonymkode: c3676...62e Svaret ditt viser faktisk en skremmende naivitet og manglende kunnskaper. Anonymkode: 8898d...b8d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Svaret ditt viser faktisk en skremmende naivitet og manglende kunnskaper. Anonymkode: 8898d...b8d Nei. Forstår at du, av noen grunn, ønsker hardt at verden var annerledes, men å gå til angrep på meg, er ikke måten å bevise det på. Anonymkode: c3676...62e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Svaret ditt viser faktisk en skremmende naivitet og manglende kunnskaper. Anonymkode: 8898d...b8d Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nei. Forstår at du, av noen grunn, ønsker hardt at verden var annerledes, men å gå til angrep på meg, er ikke måten å bevise det på. Anonymkode: c3676...62e Forresten, hvis du synes jeg har en skremmende naivitet og mangel på kunnskap, så BØR du bekymre deg over at jeg kan kalle meg terapeut og lure mennesker til å tro jeg kan hjelpe, mot at de betaler. Anonymkode: c3676...62e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Forresten, hvis du synes jeg har en skremmende naivitet og mangel på kunnskap, så BØR du bekymre deg over at jeg kan kalle meg terapeut og lure mennesker til å tro jeg kan hjelpe, mot at de betaler. Anonymkode: c3676...62e Og du tror ikke at det er blitt gjort i det offentlige? Anonymkode: 993b7...4da
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #21 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ehh, nei. Igjen, de har krav og standarder til hvordan de som utøver yrket innen det offentlige. Det har de ikke i det private. Dermed havner de som ikke når opp i det offentlige, i - tada! - det private. Anonymkode: c3676...62e Og de kravene er ofte basert på karakterer. Gode karakterer trenger ikke bety at de er gode med mennesker. Dårlige arbeidstakere finnes alle plasser, både i det offentlige og i det private. Anonymkode: 1d937...d82
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #22 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Og de kravene er ofte basert på karakterer. Gode karakterer trenger ikke bety at de er gode med mennesker. Dårlige arbeidstakere finnes alle plasser, både i det offentlige og i det private. Anonymkode: 1d937...d82 Nei, det er de ikke, de er basert på både teoretisk kunnskap og praksis. Kommer man ikke gjennom praksisen, så blir man ikke autorisert. Hvis det viktigste er å finne noen å snakke med fort, go ahead. Men hvis det viktigste er å finne noen profesjonell, bør man vente på en som er kvalitetssikret. Fatter ikke en gang at dette er noe å lure på. Man vil heller gå til en lege/tannlege/frisør som har utdannelse, enn en som er tilgjengelig. Anonymkode: c3676...62e
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #23 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nei, det er de ikke, de er basert på både teoretisk kunnskap og praksis. Kommer man ikke gjennom praksisen, så blir man ikke autorisert. Hvis det viktigste er å finne noen å snakke med fort, go ahead. Men hvis det viktigste er å finne noen profesjonell, bør man vente på en som er kvalitetssikret. Fatter ikke en gang at dette er noe å lure på. Man vil heller gå til en lege/tannlege/frisør som har utdannelse, enn en som er tilgjengelig. Anonymkode: c3676...62e 🤣🤣🤣 Anonymkode: 1d937...d82
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #24 Skrevet 11. januar 2021 Jeg har muskelsvinn, og tro meg, du hadde merket det på krefter før du hadde sett noe på størrelsen på hånda. Anonymkode: 89ea9...f0f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #25 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg ville heller ventet på offentlig tilbud, enn å gå privat. De offentlige er kvalitetssikret, de private er mye rusk og rask. Anonymkode: c3676...62e Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nei, det er de ikke, de er basert på både teoretisk kunnskap og praksis. Kommer man ikke gjennom praksisen, så blir man ikke autorisert. Hvis det viktigste er å finne noen å snakke med fort, go ahead. Men hvis det viktigste er å finne noen profesjonell, bør man vente på en som er kvalitetssikret. Fatter ikke en gang at dette er noe å lure på. Man vil heller gå til en lege/tannlege/frisør som har utdannelse, enn en som er tilgjengelig. Anonymkode: c3676...62e Min erfaring er at de private er gjerne dyktigere enn i det offentlige. De får bedre betalt, men er også avhengig av sitt eget rykte siden det er det de lever. Det samme gjelder stort sett de fleste i privat sektor, de henter de beste fra offentlig sektr ved å gi de bedre betingelser. Her er et annet argument: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2018/06/16/195405198/den-minst-velorganiserte-delen-av-norsk-helsevesen Anonymkode: c0957...ce2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå