Gå til innhold

Er corona-testen veldig grusom?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Og heller aldri fått en håndball eller fotball i nesa. 

Anonymkode: a2a20...147

Eller slått tåa i et bordbein. 😛

Anonymkode: d785f...e68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil påstå at jeg tåler smerte helt OK, siden jeg har født barn og har flere vonde tatoveringer. Likevel gruer jeg meg sånn til den dagen jeg må testes. Fastlegen min sier at det er godt nok å ta den i halsen, så jeg håper jeg kan gjøre det. Har ikke noe med smerte å gjøre, men jeg får panikk av sånne ting, dessverre. Så jeg ser for meg at det er helt grusomt 😕

Anonymkode: 48997...c31

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du tror denne måten å teste på er ny eller?

Anonymkode: 4883e...e59

For en dum kommentar. Det sier seg selv at de ikke pleier å ta mange tester hver dag, når det ikke er korona.

Anonymkode: d1a11...b81

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

For en dum kommentar. Det sier seg selv at de ikke pleier å ta mange tester hver dag, når det ikke er korona.

Herregud de tester jo blant annet influensa på denne måten så dette er ikke nytt...

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Herregud de tester jo blant annet influensa på denne måten så dette er ikke nytt...

Selvfølgelig er det ikke noe nytt med denne testen, men det er nytt å teste så mange så ofte som de gjør nå.

Skrevet

Hvis dette er det jævligste noen har kjent, så kan de ikke ha opplevd mye!!

Ubehagelig; ja, men ikke vondt. Og så tar det jo ikke mange sekunder, veldig fort gjort. 

Jeg er av de få (virker det som) som hadde tatt testen bare i nesa om jeg kunne valgt. Brekker meg veldig fort, men fikk da tatt testen likevel. 🙂

Anonymkode: 6d193...590

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skjønner du virkelig ikke at det å ta slike tester på folk er noe man kan trene seg opp til å bli bedre på?

Jo flere man tester, jo bedre blir man. Men ikke nødvendigvis så mye læring i det om man tester pasienter en gang iblant. Når man tester veldig, veldig mange hver eneste dag blir lærekurven bratt og det er veldig effektiv læring. Dette er også et slags håndtverk, enda så liten del av deres fulle kompetansefelt det er.

Anonymkode: 8c390...848

Skrevet

Nei, så ille var det ikke. Gikk veldig greit. 

Koloskopi etter en uke med mageinfeksjon og magesmertene da jeg fikk hellp derimot, er noe jeg ikke vil oppleve igjen. Tar heller ti fødsler fremfor det der. 

Anonymkode: 4029a...f80

Skrevet

Grusom??  Nei!  Litt ubehagelig noen få sekunder 😅

Men folk sier forskjellig. Jeg lurere på om det kan være verre å ta den mens man sitter i bilen, som mange gjør? At det blir dårligere vinkel da? Bare en teori. Jeg har kommet gående til teststasjon de to gangene jeg har tatt, og får da sitte på en stol og testeren står rett ovenfor meg. Var ikke vondt i det hele tatt.  Men brakk meg på gang nr. to fordi jeg er gravid og kvalm fra før, det var ekkelt 😅

Anonymkode: 0c573...2a5

Skrevet

Trodde de fleste ble testet i munnhulen nå? Har testet både i nese og munnhulen sist nå. Ikke ubehagelig i det hele tatt syntes nå jeg.

Anonymkode: 6c43d...f52

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvis det er det jævligste de har gjort har de hvertfall hatt svært behagelige liv. Jeg har nok hatt flis i fingeren som har vært jævligere enn teste. Den er jo litt ubehagelig, men unnagjort på et lite minutt.

Anonymkode: 59b9e...abd

Det er stor forskjell! Jeg har tatt den to ganger, og siste gang var slik du beskriver. Litt ubehagelig, men ikke vondt. Den første gangen føltes det nesten som å få et skalpell halvveis opp i hjernen, det var dritvondt!!! Åltså, jeg har både født fire barn uten smertelindring og hatt flere beinbrudd, men den testen der var jammen ikke langt unna! Jeg synes dere skal være forsiktige med å latterliggjøre de som synes det er vondt, fordi det kan faktisk være det.

Anonymkode: 2c43e...551

Skrevet

Nesa var ikke vondt. Litt ubehagelig bare. I halsen likte jeg ikke. Fortsatt ikke vondt, men jeg brakk meg noen ganger. 

Anonymkode: 1c5b6...489

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg vil påstå at jeg tåler smerte helt OK, siden jeg har født barn og har flere vonde tatoveringer. Likevel gruer jeg meg sånn til den dagen jeg må testes. Fastlegen min sier at det er godt nok å ta den i halsen, så jeg håper jeg kan gjøre det. Har ikke noe med smerte å gjøre, men jeg får panikk av sånne ting, dessverre. Så jeg ser for meg at det er helt grusomt 😕

Anonymkode: 48997...c31

Helt grusomt er det nok sjelden. Jeg har som sagt tatt fire ganger og det var virkelig ikke vond, bare ubehagelig i nesen. Og jeg hater ting i nesen, klarer knapt å bruke nesespray, så jeg grudde meg skikkelig. 

Lykke til, det kommer ganske sikkert til å gå mye bedre enn du frykter!

Anonymkode: 775ac...2b3

Skrevet

Jeg har tatt tre tester. 

Første gangen, i april, var det skikkelig vondt. Kjentes ut som jeg ble pirket langt oppi hjernen og hadde vondt i flere timer etterpå. 

Andre gangen, i august, var det mer ubehagelig. 

Tredje gangen, i oktober, kjente jeg det nesten ikke. Da jeg påpekte det etter prøvetaking, sa hun at de hadde fått andre pinner siden våren og de nye var mer skånsomme. 

Anonymkode: d7112...b1b

Skrevet

Som de fleste andre sier: Ubehagelig: JA 

Jeg synes ikke det var vondt, bare ekkelt. Men det kan sikkert variere. Faktisk syntes jeg at halsen var eklest. Men tingen er at det går så fort, så selv om det er litt vondt, så tar det bare noen sekunder. Jeg fikk rådet om å si "Aaaa" når de tok i halsen, og å telle til 20 (inni meg) når de tok i nesa. Jeg kom ikke til 15 en gang. 

Men å telle eller si A eller finne på noe annet inni hodet (synge en sang vet jeg om en som gjorde) gjør at man blir litt avledet og ikke klarer å tenke så mye på akkurat det som skjer. 

Anonymkode: fd800...000

Skrevet

Forundrer meg at dei fleste her skriv som at det dei sjølv opplever er fasiten. Ingen som tenker at det kan vere forskjell på følsomheten i slimhinnene på folk, smerteterskel osv?

Det som nokon opplever som bagatellmessig kan opplevast som kjempevondt for andre. Det gjeld vel i det meste ein foretar seg.

Så det er vel egentlig berre å la det stå til og så blir det som det blir 😊

Anonymkode: d0832...8d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...