Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #26 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg sa at JEG ikke ville ha tatt med en astmatiker ut i mindre enn -5. Vet du i det hele tatt hva astma er? Man får store problemer med å puste, store smerter, det føles som noen stikker istapper ned i lungene. Mange blir svært redde, og tør enda mindre etter et slikt anfall. Mange blir syke i lengre tid. Og dette vurderer du å utsette den lille sønnen din for? Anonymkode: 1fcd8...60e Jeg har håndtert min egen astma i 30 år, så jeg har en liten anelse. Jeg har alltid vurdert om han kan m være ute eller ikke. Noen ganger får han være ute, andre ganger får han ikke. Han er forebyggende medisinert siden august for å gjøre vinteren lettere, og lungene til en astmatiker kan trenes opp til å tåle mer. Barnelegen sa at det er en fordel for gutten at han har trent ute i all slags vær fra før, da har han mange fordeler når han blir eldre. For 10 år siden holdt man astmatikere inne halve vinteren, for 30 år siden måtte vi ut uansett hvor kaldt eller fuktig været var. Nå skal man gjøre en mellomting av de to. Men været slo om, så det er bare -3. da blir det skitur Anonymkode: 158f6...d92
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #27 Skrevet 10. januar 2021 Har dere vurdert sånn "astmamaske" til bruk ute når det er kaldt? Anonymkode: 06da8...7ca
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #28 Skrevet 10. januar 2021 Det er skikkelig fascinerende noen ganger, hi spør, hi får svar, hi er ikke enig i svaret, hi har til og med fremlagt et alternativ i hi, hi kommer bare med motargumenter til ALT. Hvorfor i alle dager spør du hvis du allerede har bestemt deg? Helt fantastisk 👍 Anonymkode: aac97...ce0
*Miss Marple* Skrevet 10. januar 2021 #29 Skrevet 10. januar 2021 Du har jo en fasit fra legen om at han ikke skal anstrenge seg og være ute i mindre enn -5, så da skjønner jeg ikke hva problemet er? Og så er det jo ikke slik at om man ikke kan gå en mil på ski så må man være inne hele dagen? Jeg skjønner heller ikke at du spør om noe så alvorlig på et anonymforum.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #30 Skrevet 10. januar 2021 Har dere prøvd astmamaske? Jeg synes den er tung å puste i, men vet om andre som da kan være aktive ute i kulden. Anonymkode: 96e5e...fe1
Gjest Duali Skrevet 10. januar 2021 #31 Skrevet 10. januar 2021 Jeg ville ikke gått inn i en varm, "offentlig" skihytte nå under korona med en i risikogruppen, ventilasjonen sånne steder er som regel dårlig og jeg tenker smitterisikoen ikke er verdt det. Men jeg ville tenkt alternativt, for det er hyggelig med skitur i finværet. Fyll sekken din og til de andre barna som ikke har astma med ved. Gå istedenfor 1-2 km, slå leir et sted det er sol og kos dere med bål og grilling av pølser og marshmallow. Da kan dere tilpasse lengden på turen. Ut på dagen blir det som regel mildere når sola tar tak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå