Gå til innhold

Søren, jeg bommet på ansiktskremen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Heisann. Ingen grunn til å ta av her.

Jeg har vært hos spesialist tidligere pga akne, da ble jeg anbefalt kremen jeg har brukt til nå. Jeg har acne vulgaris som det så fint kalles. Gikk på p piller i mange år pga dette, men var nødt til å slutte pga andre bivirkninger.

Ved å kutte ut melk/fet mat ble det håndterbart, jeg kan nå holde akne i sjakk med epiduo eller airol. Nå er det slik at i år var ikke kremen jeg har brukt til nå nok. Det kommer nok av at vi har flyttet i nytt hus med tørt inneklima, bruk av munnbind, skiftende vær osv. Det er lang ventetid hos hudlege her nå. Privat innebærer at jeg må ta en dag fri pga avstand. Det kan jeg ikke nå pga mye overtid på jobb. 

Så til selve tråden. Jeg ønsket tips om hudkremer som gir god fukt. Sjekker de opp før jeg kjøper noe, at det passer sensitiv hud og er anti-komedon. Jeg har fått mange gode tips her nå, tusen takk til alle som har svart. 

Anonymkode: 34e88...dc1

Var ikke meningen å svare brått, jeg har hatt alvorlig akne selv (sykehusinnleggelse) og reagerte hardt fordi jeg vet hvor stort problemet kan være, og fordi jeg er lei av folk som tror at en ansiktskrem til og fra, kan løse et så stort problem, eller at det ikke finnes hjelp.

Jeg brukte Diane, det hjalp og jeg har få bivirkninger. Brukte noen andre en stund, siden de er litt tilbakeholden med Diane, men måtte gå tilbake til Diane på grunn av bivirkninger av de andre (husker ikke hvilke). Er nå fin i huden, men fikk endometriose da jeg deponerte Diane, så jeg fortsatte med det. 

Epiduo brukte jeg.

Jeg brukte REN roseolje, for å berolige huden, og propolis-krem kjøpt på nettet. Disse to hjalp meg veldig.

Så kan jeg bare anbefale å fukte inneluften og drikke mye vann. 

Anonymkode: a1d16...0d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

deponerte

Seponerte, ikke deponerte.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Var ikke meningen å svare brått, jeg har hatt alvorlig akne selv (sykehusinnleggelse) og reagerte hardt fordi jeg vet hvor stort problemet kan være, og fordi jeg er lei av folk som tror at en ansiktskrem til og fra, kan løse et så stort problem, eller at det ikke finnes hjelp.

Jeg brukte Diane, det hjalp og jeg har få bivirkninger. Brukte noen andre en stund, siden de er litt tilbakeholden med Diane, men måtte gå tilbake til Diane på grunn av bivirkninger av de andre (husker ikke hvilke). Er nå fin i huden, men fikk endometriose da jeg deponerte Diane, så jeg fortsatte med det. 

Epiduo brukte jeg.

Jeg brukte REN roseolje, for å berolige huden, og propolis-krem kjøpt på nettet. Disse to hjalp meg veldig.

Så kan jeg bare anbefale å fukte inneluften og drikke mye vann. 

Bruker diffuser inne, men trenger nok å finne en balanse, blir så tørr luft med balansert ventilasjon og nytt bygg. 

Takk for tips, ikke hørt om propolis-krem. Fikk med produktblad for REN serien hjem, skal ta en titt på roseoljen 👍🏻Jeg gikk på Diane i flere år, fungerer veldig bra mot akne. Synd jeg var nødt til å kutte de ut, for jeg rettet opp syklus og fikk mer normal mens også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Bruker diffuser inne, men trenger nok å finne en balanse, blir så tørr luft med balansert ventilasjon og nytt bygg. 

Takk for tips, ikke hørt om propolis-krem. Fikk med produktblad for REN serien hjem, skal ta en titt på roseoljen 👍🏻Jeg gikk på Diane i flere år, fungerer veldig bra mot akne. Synd jeg var nødt til å kutte de ut, for jeg rettet opp syklus og fikk mer normal mens også. 

Prøvde å finne den propoliskremen jeg brukte, men fant den ikke 😕 

Vil absolutt anbefale det, det er et produkt som biene lager. Prøv å finne en krem med høyt innhold av propolis.

Ja, litt avhengig av hvor du bor, men nå er det jo så tørr luft at det er fælt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Prøvde å finne den propoliskremen jeg brukte, men fant den ikke 😕 

Vil absolutt anbefale det, det er et produkt som biene lager. Prøv å finne en krem med høyt innhold av propolis.

Ja, litt avhengig av hvor du bor, men nå er det jo så tørr luft at det er fælt. 

Fant denne 

https://vakkerhud.no/products/ab118-12

Kan deg være noe ala denne typen? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fant denne 

Hjelp, sitter på tlf. Det, ikke deg 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Fant denne 

Jeg synes det var litt vanskelig å se hvor høyt innhold den hadde. Men det høres jo ut på teksten som det er høyt innhold. 

Jeg mener at jeg selv brukte denne her, men den kan jeg heller ikke finne så mye mer om..

383897E0-5A53-44BF-B484-684DC54DDAE1.jpeg

Skrevet

Tilbake til spørsmålet, jeg ville prøvd Avene kremene. Har selv atopisk eksem og uren hud. Avene har kremer som både er sensitiv for huden og som ikke tetter porene. Avene har flere ulike typer hudkrem, så les godt på pakningen/ be om hjelp til å finne den som passer deg best. Jeg tåler dessverre ingen andre hudkremserier, men kan i en kort periode også bruke cosmica serien. Da selvfølgelig uten parfyme.

Skrevet
Ledda skrev (3 minutter siden):

Tilbake til spørsmålet, jeg ville prøvd Avene kremene. Har selv atopisk eksem og uren hud. Avene har kremer som både er sensitiv for huden og som ikke tetter porene. Avene har flere ulike typer hudkrem, så les godt på pakningen/ be om hjelp til å finne den som passer deg best. Jeg tåler dessverre ingen andre hudkremserier, men kan i en kort periode også bruke cosmica serien. Da selvfølgelig uten parfyme.

Supert, skal sjekke det ut 👌🏻 Tusen takk. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, negativ brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...