Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Var desperat, tom for krem og reiste innom apoteket. Der var den en dame som var hudpleier og jeg spurte hva de anbefalte. Har brukt La Roche Posay tidligere, men legere gir for lite fukt og rich blir for fet. Har veldig sensitiv hud som fort blir tørr OG akne 🤯 Hun anbefalte på det sterkeste REN, vita mineral. Men denne føles tung og jeg flasser i ansiktet. Så jeg trenger tips fra dere her. Hvordan redde tørr og sensitiv vinterhud uten å tette porer. Gjerne noe som er anti-komedon, ellers ser jeg ut som en kjøttkake i ansiktet 😭 Anonymkode: 34e88...dc1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Herregud, om du virkelig har så ekstremt sensibel og problematisk hud som det du beskriver, så bør du gå til hudlege. Det der er absolutt ikke normalt. Anonymkode: a1d16...0d0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Mine tenåringer med atopisk hud og kviser bruker Normaderm dagkrem og er veldig fornøyde. Anonymkode: 10e79...cfd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Herregud, om du virkelig har så ekstremt sensibel og problematisk hud som det du beskriver, så bør du gå til hudlege. Det der er absolutt ikke normalt. Anonymkode: a1d16...0d0 Hva vet du om HI alt har vært hos hudlegen?! HI, jeg har ekstremt sensitiv hud. Jeg tåler svært lite fra apotek. Forsøkte denne sist. https://www.skincity.com/no/skincity-skincare/total-repair-retinoate-treatment-50-ml En venninne som anbefalte den så fikk prøve fra henne. Veldig god. I tillegg liker jeg denne. https://www.skincity.com/no/skinceuticals/phyto-corrective-30-ml Dagkrem bruker jeg denne. https://www.skincity.com/no/instytutum/c-illuminating-3d-moisturizer-50-ml Men det som funker for meg funker kanskje ikke for deg. Risikabelt å kjøpe så dyrt uten å prøve. Anonymkode: c8b85...fd0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Herregud, om du virkelig har så ekstremt sensibel og problematisk hud som det du beskriver, så bør du gå til hudlege. Det der er absolutt ikke normalt. Anonymkode: a1d16...0d0 Hvorfor følte du behov for å banne over His innlegg? Det er langt flere som sliter med huden enn mange tror, og His problem er heller ikke uvanlig. Jeg sliter med mye av det samme - og jeg har til og med vært hos hudleger flere ganger, uten at noen har kunnet hjelpe med det, fordi huden min ikke følger det de har lært at den "skal" gjøre ved slike problemer. Anonymkode: 95b99...3d7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Hi, jeg har nok litt mindre sensitiv hud enn det du har, men jeg sliter med resten av det du snakker om. Jeg har funnet ut at det beste for meg er å sørge for å peele huden ofte nok (hvor ofte som er ofte nok vil sikkert være individuelt). Jeg kan ikke skrubbe huden eller bruke masker med skrubbekorn i, jeg må bruke kjemisk peeling. Det som fungerer best for meg er faktisk fersk ananasjuice, den har enzymer i seg som virker peelende. Men du bør prøve deg frem og begynne forsiktig, kanskje bare et par minutter på huden første gang og så heller øke. Pass på at du unngår øyeområdet og munnviker! Min teori er at når huden peeles ofte nok så vil huden kunne nyttegjøre seg pleiestoffer i kremene mye bedre. Jeg merker i hvert fall tydelig forskjell. Får fuktet huden mye mer når den er jevnlig peelet. Hvis jeg glemmer å peele et par-tre uker så blir huden min tørrer, får ikke lenger samme effekt av fuktighetskremene og det bygger seg opp med talg i huden. På vinteren bruker jeg gjerne fuktighetsmasker eller nattmasker, og ev. serum under fuktighetskremen. Jeg har gått gjennom det meste av merker, og prisen står ikke nødvendig i stil med virkningen på min hud. Fersk avokado er f.eks. suveren for å gi fukt, så jeg sparer en liten bit når jeg spiser avokado og smører på ansiktet og lar sitte en stund før jeg skyller av med vann. På sensommeren kom jeg over et merke på apotek som heter Payot. Det har virket veldig bra for meg, men rakk akkurat å oppdage det før de skulle slutte med det. Jeg fikk kjøpt opp noe, men tror også at en av de andre kjedene Looks (?) skulle begynne å føre det. Det skal i hvert fall være mulig å få tak i produktene fremdeles, det er større ellers i Europa. Jeg bruker dagkremen som heter Glacee, og nattkremen. Den nattmasken som de også har er veldig god for min hud, den virker litt mildere enn fuktighetsmasken, men kanskje også mer pleiende. De har et serum som jeg ikke har forsøkt foreløpig, men det sies å være veldig bra. Jeg har brukt dette i et halvt år, og har i hvert fall langt mindre problemer med tørr hud nå enn ellers, selv nå når vi har hatt en kuldeperiode her. Jeg føler ansiktskremen er drøy også. For noen år tilbake var jeg veldig fornøyd med Krauterbalsam fra Sans Souci. Den ga meg mye fukt og fungerte suverent i veldig kaldt vintervær. Der jeg bodde den gangen brukte også barnehagene den som "vinterkrem" på ungene. Jeg fikk tips om den av lokalbefolkningen der som sverget til den på vinteren. Jeg var redd den ble for tung, men den fungerte bedre enn andre ting jeg der forsøkte på vinteren. Ingen av de produktene jeg har nevnt er uten lukt, men jeg reagerer ikke på disse, selv om jeg kan reagere på en del annet med lukt. Så du kan kanskje be om en prøve, om du finner det, så slipper du å kjøpe dyrt hvis det ikke fungerer. Man får gjerne prøver om man spør. Ellers har jeg sett at huden kan variere ganske mye, så det som fungerte ett år ikke nødvendigvis fungerer like godt neste år. Jeg brukte også La Roche Posay et år eller to, men så ga det ikke huden min noe lenger, selv ikke fuktserumet deres som jeg tidligere var kjempefornøyd med å bruke under dagkremen. Kostholdet er også viktig. Jeg må få i meg nok omega3 for å holde på mer fukt i huden. Jeg har også sett at gluten og mais virker negativt på min hud (blir tørrere), noe jeg senere også har lest at andre har opplevd. Jo mer grønnsaker og antioksydanter jeg får i meg gjennom maten, jo bedre fungerer huden min også. Anonymkode: 95b99...3d7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 42 minutes ago, Anonym bruker said: Herregud, om du virkelig har så ekstremt sensibel og problematisk hud som det du beskriver, så bør du gå til hudlege. Det der er absolutt ikke normalt. Anonymkode: a1d16...0d0 Min er akkurat lik, og hudleger har ikke hjulpet. Noen av oss har bare problemhud. Jeg synes den gule fra Clinique er bra Anonymkode: 4b868...c32
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 1 minute ago, Anonym bruker said: På sensommeren kom jeg over et merke på apotek som heter Payot. Vet du, jeg bestilte en fuktighetsmaske fra Payot i dag. Apotek1 fører dette 🙂 Anonymkode: 4b868...c32
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vet du, jeg bestilte en fuktighetsmaske fra Payot i dag. Apotek1 fører dette 🙂 Anonymkode: 4b868...c32 Farmasiet og Anonymkode: c3d40...a8c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #10 Skrevet 8. januar 2021 Ole Henriksen fungerer for meg😊 Grønne serien på rens, skrubb og toner og den Orange serien i serum og krem. Anonymkode: 64395...a16
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #11 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hva vet du om HI alt har vært hos hudlegen?! Hvos hun hadde vært det hadde hun jo visst hva hun skulle ha, ikke famlet i blinde. Har selv slitt med huden, og det var strengt regime, for å få det bra. Anonymkode: a1d16...0d0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #12 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Min er akkurat lik, og hudleger har ikke hjulpet. Noen av oss har bare problemhud. Jeg synes den gule fra Clinique er bra Anonymkode: 4b868...c32 Nei, det går fint an å finne god behandling, vi lever i 2021, ikke 1650. Bare tull å kaste bort masse penger på kremer som gjør vondt verre. Anonymkode: a1d16...0d0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #13 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor følte du behov for å banne over His innlegg? Det er langt flere som sliter med huden enn mange tror, og His problem er heller ikke uvanlig. Jeg sliter med mye av det samme - og jeg har til og med vært hos hudleger flere ganger, uten at noen har kunnet hjelpe med det, fordi huden min ikke følger det de har lært at den "skal" gjøre ved slike problemer. Anonymkode: 95b99...3d7 Banne? Ja, det er jo nettopp det det er, mange som sliter med huden. Derfor vet vi at behandling hjelper. Anonymkode: a1d16...0d0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #14 Skrevet 8. januar 2021 45 minutes ago, Anonym bruker said: Nei, det går fint an å finne god behandling, vi lever i 2021, ikke 1650. Bare tull å kaste bort masse penger på kremer som gjør vondt verre. Anonymkode: a1d16...0d0 Herregud, så påståelig. Mine kviser er hormonelle, så bortsett fra graviditet er det lite som virker. Hudlegen anbefalte p-piller til slutt. Kremer har lite effekt. Og selv Roaccutan to ganger hjalp ikke Anonymkode: 4b868...c32
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #15 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvos hun hadde vært det hadde hun jo visst hva hun skulle ha, ikke famlet i blinde. Har selv slitt med huden, og det var strengt regime, for å få det bra. Anonymkode: a1d16...0d0 Så hvorfor deler du ikke av don erfaring da, i stedet for å være så muggen? Anonymkode: c3d40...a8c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #16 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Herregud, så påståelig. Mine kviser er hormonelle, så bortsett fra graviditet er det lite som virker. Hudlegen anbefalte p-piller til slutt. Kremer har lite effekt. Og selv Roaccutan to ganger hjalp ikke Anonymkode: 4b868...c32 Hvorfor banner du? Ja, jeg takket nei til roaccutane og p-piller hjalp. Likevel, det å bruke riktig såpe, kremer og olje, gjorde jo likevel underverker for følelsen av å få fin hud. Særlig når man likevel handler på apoteket. Anonymkode: a1d16...0d0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #17 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så hvorfor deler du ikke av don erfaring da, i stedet for å være så muggen? Anonymkode: c3d40...a8c Fordi hun må dra til hudlegen FØRST, før vi vet hva hun behøver. Etter det kan jeg mer enn gjerne dele av det jeg selv vet. Anonymkode: a1d16...0d0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #18 Skrevet 8. januar 2021 Les litt om The Ordinary. De har produkter for enhver hudtype, og skulle du bomme en gang eller to med produktene, koster de lite. Jeg har fått kontroll på min fete hud med rosacea med TO produkter. Bruker kun dette merket nå, og kommer ikke til å bytte. Anonymkode: 68cd7...fd9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #19 Skrevet 8. januar 2021 Off, jeg så vondt av deg. Anonymkode: 02f23...b01
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #20 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Off, jeg så vondt av deg. Anonymkode: 02f23...b01 Enig!! Anonymkode: a1d16...0d0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #21 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 8.1.2021 den 17.31): Hva vet du om HI alt har vært hos hudlegen?! HI, jeg har ekstremt sensitiv hud. Jeg tåler svært lite fra apotek. Forsøkte denne sist. https://www.skincity.com/no/skincity-skincare/total-repair-retinoate-treatment-50-ml En venninne som anbefalte den så fikk prøve fra henne. Veldig god. I tillegg liker jeg denne. https://www.skincity.com/no/skinceuticals/phyto-corrective-30-ml Dagkrem bruker jeg denne. https://www.skincity.com/no/instytutum/c-illuminating-3d-moisturizer-50-ml Men det som funker for meg funker kanskje ikke for deg. Risikabelt å kjøpe så dyrt uten å prøve. Anonymkode: c8b85...fd0 Takk for tips, skal sjekke de ut 👌🏻 Anonymkode: 34e88...dc1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #22 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 8.1.2021 den 17.43): Hi, jeg har nok litt mindre sensitiv hud enn det du har, men jeg sliter med resten av det du snakker om. Jeg har funnet ut at det beste for meg er å sørge for å peele huden ofte nok (hvor ofte som er ofte nok vil sikkert være individuelt). Jeg kan ikke skrubbe huden eller bruke masker med skrubbekorn i, jeg må bruke kjemisk peeling. Det som fungerer best for meg er faktisk fersk ananasjuice, den har enzymer i seg som virker peelende. Men du bør prøve deg frem og begynne forsiktig, kanskje bare et par minutter på huden første gang og så heller øke. Pass på at du unngår øyeområdet og munnviker! Min teori er at når huden peeles ofte nok så vil huden kunne nyttegjøre seg pleiestoffer i kremene mye bedre. Jeg merker i hvert fall tydelig forskjell. Får fuktet huden mye mer når den er jevnlig peelet. Hvis jeg glemmer å peele et par-tre uker så blir huden min tørrer, får ikke lenger samme effekt av fuktighetskremene og det bygger seg opp med talg i huden. På vinteren bruker jeg gjerne fuktighetsmasker eller nattmasker, og ev. serum under fuktighetskremen. Jeg har gått gjennom det meste av merker, og prisen står ikke nødvendig i stil med virkningen på min hud. Fersk avokado er f.eks. suveren for å gi fukt, så jeg sparer en liten bit når jeg spiser avokado og smører på ansiktet og lar sitte en stund før jeg skyller av med vann. På sensommeren kom jeg over et merke på apotek som heter Payot. Det har virket veldig bra for meg, men rakk akkurat å oppdage det før de skulle slutte med det. Jeg fikk kjøpt opp noe, men tror også at en av de andre kjedene Looks (?) skulle begynne å føre det. Det skal i hvert fall være mulig å få tak i produktene fremdeles, det er større ellers i Europa. Jeg bruker dagkremen som heter Glacee, og nattkremen. Den nattmasken som de også har er veldig god for min hud, den virker litt mildere enn fuktighetsmasken, men kanskje også mer pleiende. De har et serum som jeg ikke har forsøkt foreløpig, men det sies å være veldig bra. Jeg har brukt dette i et halvt år, og har i hvert fall langt mindre problemer med tørr hud nå enn ellers, selv nå når vi har hatt en kuldeperiode her. Jeg føler ansiktskremen er drøy også. For noen år tilbake var jeg veldig fornøyd med Krauterbalsam fra Sans Souci. Den ga meg mye fukt og fungerte suverent i veldig kaldt vintervær. Der jeg bodde den gangen brukte også barnehagene den som "vinterkrem" på ungene. Jeg fikk tips om den av lokalbefolkningen der som sverget til den på vinteren. Jeg var redd den ble for tung, men den fungerte bedre enn andre ting jeg der forsøkte på vinteren. Ingen av de produktene jeg har nevnt er uten lukt, men jeg reagerer ikke på disse, selv om jeg kan reagere på en del annet med lukt. Så du kan kanskje be om en prøve, om du finner det, så slipper du å kjøpe dyrt hvis det ikke fungerer. Man får gjerne prøver om man spør. Ellers har jeg sett at huden kan variere ganske mye, så det som fungerte ett år ikke nødvendigvis fungerer like godt neste år. Jeg brukte også La Roche Posay et år eller to, men så ga det ikke huden min noe lenger, selv ikke fuktserumet deres som jeg tidligere var kjempefornøyd med å bruke under dagkremen. Kostholdet er også viktig. Jeg må få i meg nok omega3 for å holde på mer fukt i huden. Jeg har også sett at gluten og mais virker negativt på min hud (blir tørrere), noe jeg senere også har lest at andre har opplevd. Jo mer grønnsaker og antioksydanter jeg får i meg gjennom maten, jo bedre fungerer huden min også. Anonymkode: 95b99...3d7 Tusen takk for mange gode tips. Sikkert lurt å se på andre faktorer også, ikke bare kremen. Anonymkode: 34e88...dc1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #23 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Fordi hun må dra til hudlegen FØRST, før vi vet hva hun behøver. Etter det kan jeg mer enn gjerne dele av det jeg selv vet. Anonymkode: a1d16...0d0 Heisann. Ingen grunn til å ta av her. Jeg har vært hos spesialist tidligere pga akne, da ble jeg anbefalt kremen jeg har brukt til nå. Jeg har acne vulgaris som det så fint kalles. Gikk på p piller i mange år pga dette, men var nødt til å slutte pga andre bivirkninger. Ved å kutte ut melk/fet mat ble det håndterbart, jeg kan nå holde akne i sjakk med epiduo eller airol. Nå er det slik at i år var ikke kremen jeg har brukt til nå nok. Det kommer nok av at vi har flyttet i nytt hus med tørt inneklima, bruk av munnbind, skiftende vær osv. Det er lang ventetid hos hudlege her nå. Privat innebærer at jeg må ta en dag fri pga avstand. Det kan jeg ikke nå pga mye overtid på jobb. Så til selve tråden. Jeg ønsket tips om hudkremer som gir god fukt. Sjekker de opp før jeg kjøper noe, at det passer sensitiv hud og er anti-komedon. Jeg har fått mange gode tips her nå, tusen takk til alle som har svart. Anonymkode: 34e88...dc1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #24 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Les litt om The Ordinary. De har produkter for enhver hudtype, og skulle du bomme en gang eller to med produktene, koster de lite. Jeg har fått kontroll på min fete hud med rosacea med TO produkter. Bruker kun dette merket nå, og kommer ikke til å bytte. Anonymkode: 68cd7...fd9 Aldri hørt, skal sjekke ut, takk for tips 👍🏻 Anonymkode: 34e88...dc1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #25 Skrevet 9. januar 2021 Jeg vil også anbefale detox-serien til Linda Johansen. Den er veldig bra. Hun har også noen fuktserumer som er helt fantastisk. Hun selger vareprøver og reisestørrelse av de aller fleste produktene, sånn at man kan prøve først. Kjøre på nett. Anonymkode: caa5e...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå