Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #26 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Herlighet du overdriver, skulle tro har har revet hode av ungen. Du kommer til å ødelegge samlivet om du ikke blir mindre rigid i din oppførsel mot mannen. Anonymkode: 05b45...ced Er du norsk? Anonymkode: 4dd51...cee
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #27 Skrevet 8. januar 2021 Fru vims skrev (42 minutter siden): Aktive babyer kan være over alt. Mine barn var også det på den alderen. Men da passer man på og fjerner barnet med en gang. Så små barn må passes på hele tiden. Ihvertfall de som ikke bare ligger der pent og rolig. Tror ikke helt du tok poenget mitt. Så klart er barn over alt. Det er derfor man fjerner ledninger og dekker stikk FØR barnet er der. Anonymkode: 57d26...b79
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #28 Skrevet 8. januar 2021 Nei, han burde ikke knipset barnet på hånden. Men som du selv skrev, det hele var svært udramatisk.... Men det er noen voldsomme reaksjoner her inne... går bra mannen?? Vel... Og nei, man kan ikke sammenlignes det med ris på rumpa... Tror ikke mannen din gjør det igjen..barnet er enda lite, snakk heller sammen om hvordan dere ønsker å sette grenser fremover. Jeg ville snakket med mannen om dette, og deretter latt det ligge... God helg 😊 Anonymkode: 75eed...bef
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #29 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, han burde ikke knipset barnet på hånden. Men som du selv skrev, det hele var svært udramatisk.... Men det er noen voldsomme reaksjoner her inne... går bra mannen?? Vel... Og nei, man kan ikke sammenlignes det med ris på rumpa... Tror ikke mannen din gjør det igjen..barnet er enda lite, snakk heller sammen om hvordan dere ønsker å sette grenser fremover. Jeg ville snakket med mannen om dette, og deretter latt det ligge... God helg 😊 Anonymkode: 75eed...bef Det samme tenkte jeg Anonymkode: 4e30f...0ee
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #30 Skrevet 8. januar 2021 Det vitner om en så grunnleggende mangel på forståelse for en babys atferd og tankesett at jeg hadde trukket ham med på helsestasjon for en lang og god prat. Når et barn er 9 måneder, fjerner man farer. Man straffer ikke barnet for noen som helst slags oppførsel på noen som helst slags måte. Anonymkode: 5ee7d...75a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #31 Skrevet 8. januar 2021 Jeg tror ikke barnet har tatt noen skade av dette, men samtidig så er det ikke noen bra måte å lære barnet ting på og selvom det var veldig forsiktig og ikke gjorde vondt så er det i grenseland fysisk avstraffelse. Til så små barn anbefaler jeg å heller bruke avledning i slike situasjoner. Anonymkode: 18554...4be
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #32 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det vitner om en så grunnleggende mangel på forståelse for en babys atferd og tankesett at jeg hadde trukket ham med på helsestasjon for en lang og god prat. Når et barn er 9 måneder, fjerner man farer. Man straffer ikke barnet for noen som helst slags oppførsel på noen som helst slags måte. Anonymkode: 5ee7d...75a Nemlig! (senere også, men da er det gjerne andre farer man fjerner) Anonymkode: 57d26...b79
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #33 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, han burde ikke knipset barnet på hånden. Men som du selv skrev, det hele var svært udramatisk.... Men det er noen voldsomme reaksjoner her inne... går bra mannen?? Vel... Og nei, man kan ikke sammenlignes det med ris på rumpa... Tror ikke mannen din gjør det igjen..barnet er enda lite, snakk heller sammen om hvordan dere ønsker å sette grenser fremover. Jeg ville snakket med mannen om dette, og deretter latt det ligge... God helg 😊 Anonymkode: 75eed...bef Du skjønner jo tydligvis ikke at det selvsagt begynner ett sted. Nå er det knipsing å når barnet blir eldre så begynner han nok med andre straffemetoder som ikke er lov.. Det begynner med knipsing så gir han gjerne barnet ris på rumpen når barnet blir større å gjøre noe galt. Du er jammen naiv som tror det stopper med knipsing!! Anonymkode: 13267...6b1
Nullstress;) Skrevet 8. januar 2021 #34 Skrevet 8. januar 2021 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Du skjønner jo tydligvis ikke at det selvsagt begynner ett sted. Nå er det knipsing å når barnet blir eldre så begynner han nok med andre straffemetoder som ikke er lov.. Det begynner med knipsing så gir han gjerne barnet ris på rumpen når barnet blir større å gjøre noe galt. Du er jammen naiv som tror det stopper med knipsing!! Anonymkode: 13267...6b1 Og du er jammen meg fordomsfull som mener alle som noen gang hsr knipset ender opp som voldsmenn... Endret 8. januar 2021 av Nullstress;)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #35 Skrevet 8. januar 2021 Nullstress;) skrev (2 minutter siden): Og du er jammen meg fordomsfull som mener alle som noen gang hsr knipset ender opp som voldsmenn... Fordommer er nyttige. Så det kan hun bare være glad for. Anonymkode: 57d26...b79
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #36 Skrevet 8. januar 2021 Jeg hadde mistet respekten for min mann dersom han hadde gjort noe slik. Det er en liten baby det er snakk om. Det vitner om lav intelligens og svært dårlig dømmekraft. Hva gjør han den dagen barnet kaster mat på ham? Eller den dagen barnet kaster en leke og lager ripe i gulvet? Anonymkode: 0ac7c...1d5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #37 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Mannen sa at han hadde knipset hånden til babyen (9mnd) i dag, fordi han leker med ledninger/stikkontakter. Han hadde gjort det forsiktig, så det var på ingen måte vondt eller ubehagelig for babyen, men han ville demonstrere at dette ikke var greit. Jeg betviler ikke at det var helt udramatisk og ikke forbundet med ubehag, men reagerte likevel endel. Jeg ser ikke poenget med knips, da det på ingen måte har noen relevans med handlingen, i motsetning til å måtte bryte opp hendene hans for å få han til å slippe (mannen mente det var sammenlignbart). Jeg tenker også at det er en terskel som er overskredet når man velger å bli fysisk, og at det lett kan bli mer aktuelt å knipse bare litt og litt hardere når man først aksepterer knipsing i utgangspunktet. Jeg ga ganske klar beskjed om at jeg kom til å melde han om han gikk for langt/ gjorde han vondt. Mannen følte seg angrepet, og diskusjonen for akseptabel adferd ble låst og ikke mulig å gjennomføre på noe saklig nivå. Som sagt så tror jeg ikke hverken at han vil babyen noe vondt, og heller ikke at han var hardhendt, men jeg ble litt satt ut av både at han hadde gjort det, at han anså det som helt greit, og ikke klarte eller ville se poenget mitt med at det ikke er noe logikk i å «straffe» uønskede handlinger med knips. Overdrev jeg? Anonymkode: 3a9d1...57f I barnehagen her hvor mine har gått, så drev den ene ped lederen og knipset ungene på fingrene, hun mente det var helt innenfor...Hun spurte faktisk ved en anledning om det var greit at hun knipset ungene våre på fingrene og det var selvsagt ikke greit. Ble et styr da vi foreldre fikk vite at hun hadde gjort det likevel. En av de andre ansatte som informerte oss foreldre. Ped.l ble klaget inn av samtlige og hun valgte tilslutt å slutte i barnehagen. Tydeligvis en del voksne som synest at dette er helt greit. Men heldigvis er vi fler som ikke synest at det er ok. Anonymkode: b4612...79d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #38 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde mistet respekten for min mann dersom han hadde gjort noe slik. Det er en liten baby det er snakk om. Det vitner om lav intelligens og svært dårlig dømmekraft. Hva gjør han den dagen barnet kaster mat på ham? Eller den dagen barnet kaster en leke og lager ripe i gulvet? Anonymkode: 0ac7c...1d5 Mat på gulvet blir det til hvert måltid, og vi har allerede fått utallige hakk i parketten😅 Han har ikke alltid gjort dette, men tidligere stoppet babyen når vi sa nei. Nå har han litt sterkere vilje, og vil gjerne fortsette. Selv om det er beskyttelse i kontaktene ønsker vi likevel at han ikke plukker i de, fordi alle andre nødvendigvis ikke har det. Ledningene det er snakk om er strøm og antennekabel til tv hos oss, andre har flere ledninger. Hos andre blir han fotfulgt, men vi har likevel valgt å si nei i tillegg til avledning i de tilfellene som potensielt sett kan være farlige. Anonymkode: 3a9d1...57f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #39 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 7.1.2021 den 23.04): Mannen sa at han hadde knipset hånden til babyen (9mnd) i dag, fordi han leker med ledninger/stikkontakter. Han hadde gjort det forsiktig, så det var på ingen måte vondt eller ubehagelig for babyen, men han ville demonstrere at dette ikke var greit. Jeg betviler ikke at det var helt udramatisk og ikke forbundet med ubehag, men reagerte likevel endel. Jeg ser ikke poenget med knips, da det på ingen måte har noen relevans med handlingen, i motsetning til å måtte bryte opp hendene hans for å få han til å slippe (mannen mente det var sammenlignbart). Jeg tenker også at det er en terskel som er overskredet når man velger å bli fysisk, og at det lett kan bli mer aktuelt å knipse bare litt og litt hardere når man først aksepterer knipsing i utgangspunktet. Jeg ga ganske klar beskjed om at jeg kom til å melde han om han gikk for langt/ gjorde han vondt. Mannen følte seg angrepet, og diskusjonen for akseptabel adferd ble låst og ikke mulig å gjennomføre på noe saklig nivå. Som sagt så tror jeg ikke hverken at han vil babyen noe vondt, og heller ikke at han var hardhendt, men jeg ble litt satt ut av både at han hadde gjort det, at han anså det som helt greit, og ikke klarte eller ville se poenget mitt med at det ikke er noe logikk i å «straffe» uønskede handlinger med knips. Overdrev jeg? Anonymkode: 3a9d1...57f Å knipse barn osv er forbudt ved lov i Norge så helt innafor å reagere. Men det hadde vært bedre om du tok det opp på en rolig måte uten trusler. Anonymkode: 95af0...ff6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #40 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): I barnehagen her hvor mine har gått, så drev den ene ped lederen og knipset ungene på fingrene, hun mente det var helt innenfor...Hun spurte faktisk ved en anledning om det var greit at hun knipset ungene våre på fingrene og det var selvsagt ikke greit. Ble et styr da vi foreldre fikk vite at hun hadde gjort det likevel. En av de andre ansatte som informerte oss foreldre. Ped.l ble klaget inn av samtlige og hun valgte tilslutt å slutte i barnehagen. Tydeligvis en del voksne som synest at dette er helt greit. Men heldigvis er vi fler som ikke synest at det er ok. Anonymkode: b4612...79d Hvor lenge er dette siden? Jeg er helt sjokkert! Anonymkode: 0636f...010
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #41 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 8.1.2021 den 16.48): Er du norsk? Anonymkode: 4dd51...cee Ja Anonymkode: 05b45...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå