Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å tenke?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Smoothies er virkelig stappfulle av kalorier. 

Gå heller for kalorinegative grønnsaker, de man må tygge. 

Anonymkode: 4fb0e...159

De trenger ikke å bli så mye kalorier når man bruker frosne bær.

Anonymkode: 2945a...894

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Eh...jo. Det er ikke mindre sukker i frosne ting enn i tinte. Og hvem bruker vel sukker i smoothie slik du hintet om i innlegget?

Smoothies er en av årsakene til at dagens befolkning går opp i vekt, man heller nedpå med kaltotier og behøver ikke en gang å tygge. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ser nå at du ikke var den som skrev om tilsatt sukker. Så dere er altså to som tror at smoothie er slankende..

Virkelig ikke rart befolkningen går opp i vekt.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ser nå at du ikke var den som skrev om tilsatt sukker. Så dere er altså to som tror at smoothie er slankende..

Virkelig ikke rart befolkningen går opp i vekt.  

Hvis du puster litt med magen, så slutter du kanskje å tillegne folk meninger de ikke har.

Skrevet

Hvis du puster litt med magen, så slutter du kanskje å tillegne folk meninger de ikke har.

Det var du som jumpet inn i samtalen så ta ansvar selv. 

Skrevet

Det var du som jumpet inn i samtalen så ta ansvar selv. 

:roll:

Skrevet

:roll:

Nokså åpenbart at du drar ut denne avsporingen, for å unngå fokuset på at noen av dere anbefaler kaloribomber til en som vil ned i vekt.

Hva med å heller skrive noe nyttig? 

Skrevet

Hi forteller hun er på slankere og trenger hjelp til å temme søtsuget. Og deres svar på det er kremfløte og smoothies med mye frukt og bær? 

Enig med hun over, er det rart at snittvekten øker? 

Anonymkode: b5678...4c5

Skrevet

Hi forteller hun er på slankere og trenger hjelp til å temme søtsuget. Og deres svar på det er kremfløte og smoothies med mye frukt og bær? 

Enig med hun over, er det rart at snittvekten øker? 

Ja, det var en som ba om oppskrift på iskaffe her en dag. Jeg kom med min, som består av melk og kaffe. Nei, det var for lite søtt. Ikke før folk hadde lirket av seg den ene etter den andre sukkerbombeoppdkriften, med sirup, sukker, krem og vaniljeis, ble hun fornøyd. Og dette drikker da tydeligvis folk til hverdags. 

Skrevet

Å se noen av svarene her, bekymrer meg... Er kunnskapen om næringsstoffer og energibalanse blant folk flest så liten? Er det fagene heimkunnskap og naturfag som utelater viktige temaer i opplæringen, eller hva er det som er årsaken til at unge, voksne (med barn, antar jeg?) mangler denne grunnleggende kunnskapen?

Noe av det som anbefales her er direkte kaloribomber, og absolutt ingenting å anbefale om man vil gå ned i vekt! Les om energibalanse, næringsstoffer og lær litt om hvor mye energi enkelte matvarer inneholder. 

Ikke spis søte matvarer, det trigger søtsuget. Om du holder deg unna søtt et par uker, vil behovet for søtt i de fleste tilfeller forsvinne. Husk at frukt (og juice) inneholder masse sukker, likeså skjulte energibomber som kaffedrikker, smoothie osv.

Anonymkode: ff6d7...4d9

Skrevet

Ja, det var en som ba om oppskrift på iskaffe her en dag. Jeg kom med min, som består av melk og kaffe. Nei, det var for lite søtt. Ikke før folk hadde lirket av seg den ene etter den andre sukkerbombeoppdkriften, med sirup, sukker, krem og vaniljeis, ble hun fornøyd. Og dette drikker da tydeligvis folk til hverdags. 

Samtidig som dei ikke skjønner hvorfor vekten øker. De spiser tross alt nesten ingen ting. Kanskje bare en proteinbarer i tillegg til måltidene...🙈🤷‍♀️

Skrevet

Samtidig som dei ikke skjønner hvorfor vekten øker. De spiser tross alt nesten ingen ting. Kanskje bare en proteinbarer i tillegg til måltidene...🙈🤷‍♀️

Ja.

Da må det være lavt stoffskifte vet du. (Som de innbiller seg at de har, men ikke vil sjekke ut eller behandle.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...