Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #26 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du har helt rett, mange går rundt og holder på veldig mange helt unødvendige spenninger, og dette kan tappe dem veldig for krefter. Noen gjør det pga. smerter, andre gjør det fordi de har psykiske utfordringer de takler ved å "låse" dem i muskelspenninger, og noen har fått det av uvaner. Så bra du nå får hjelp for det Fysioterapeuter som har spesialisering innen psykomotorisk fysioterapi er gode på dette. Sjekk hva som finnes av tilbud der du bor. Dessverre så er det ofte ventelister hos disse, men få satt deg opp på en venteliste uansett. Finnes ingen psykomotorikere der du bor, sjekk ut om noen av fysioterapeutene der driver med f.eks. yoga, pilates eller lignende, for da kan de likevel være gode også på avspenningsøvelser. Du kan også sjekke om noen av fysioterapeutene er mensendieck-fysioterapeut, de har også mange veldig gode øvelser for det å bryte spenninger og for avspenning og bevisstgjøring. Anonymkode: 221f8...2fb Takk for supre tips, skal sjekke litt rundt 😊 Anonymkode: d0b45...643
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #27 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Takk for supre tips, skal sjekke litt rundt 😊 Anonymkode: d0b45...643 Gjør det, du vil bli mindre sliten og du vil aldri angre på å bli kvitt de unødvendige spenningene. Lykke til Anonymkode: 221f8...2fb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #28 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Gjør det, du vil bli mindre sliten og du vil aldri angre på å bli kvitt de unødvendige spenningene. Lykke til Anonymkode: 221f8...2fb Tusen takk 👍 Anonymkode: d0b45...643
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #29 Skrevet 10. januar 2021 Nei, det gidder jeg faktisk ikke. Har ikke så stor mage,legger på meg på siden og de kan jeg ikke holde inn . Anonymkode: 6d4c9...030
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #30 Skrevet 10. januar 2021 Som tenåring, ja. Som voksen, nei. Muligens hvis jeg en sjelden gang har på meg litt ettersittende kjole. Anonymkode: 5ef6e...050
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #31 Skrevet 10. januar 2021 Nå måtte jeg tenke etter, men svaret er vel nei. Strammer, eller aktiverer blir bedre ord, magen i likhet med ryggen. Føler meg stødigere og får mindre vondt i ryggen av det. Men holder den ikke inne for å se slankere ut, nei. Driver endel med yoga, vet ikke om det er pga det det skjer automatisk. Men strammer jo ikke så mye at skuldrene blir høye, og pusten blir overflatisk. Anonymkode: 2488c...f3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå