Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #26 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Disse 5 minuttene dere snakker om, er det ikke de 5 min man sparer opp til matpause? Anonymkode: bb56c...731 De 5 minuttene eksisterer ikke, i alle fall ikke i lovverket. Det kan jo finnes særavtaler noen steder, men nasjonalt er det ingen lover som sier at man har 5 minutter pr time, verken til bruk hver time eller til å samle opp til matpause. Arbeidsmiljøloven sier at man skal ha pause om man jobber mer en 5 1/2 time om dagen, (men det sies ingenting om lengden) og minst 30 minutter om man jobber 8 timer eller mer. Og det er en egen regel for pause ved pålagt overtid. Anonymkode: fa511...6ff
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #27 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 6.1.2021 den 18.24): Hi her igjen. Til dere som mener det er noe galt på meg, eller at det umulig kan være så ille. Dere må røyke selv og forsvare lukten, eller ikke lukte røyken selv fordi dere røyker. Det er virkelig en grusom lukt. Andre med meg reagerer når damen kommer inn i rommet etter en røyk. Liker denne damen godt, og syntes det hele er veldig ubehagelig. Tenker at jeg vil si ifra om den kvalmende lukten, samtidig som det aldri er hyggelig å si at andre lukter vondt. Så dette er vanskelig. Anonymkode: 203b8...46a Det første som slo meg også var at alle disse som synest det ikke lukter noe særlig, de er nok selv røykere og da kjenner de ikke sin egen stank. Vet ikke helt i hvilken jobbsammenheng dette er, men på sykehjemmet der jeg jobbet en stund, så var det ikke lov å røyke i pausene på jobb, nettopp pga lukten som fulgte med den ansatte, Dette av hensyn både for beboere og de ansatte som reagerte på lukten. Anonymkode: 7c4b6...dd0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #28 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 6.1.2021 den 18.24): Hi her igjen. Til dere som mener det er noe galt på meg, eller at det umulig kan være så ille. Dere må røyke selv og forsvare lukten, eller ikke lukte røyken selv fordi dere røyker. Det er virkelig en grusom lukt. Andre med meg reagerer når damen kommer inn i rommet etter en røyk. Liker denne damen godt, og syntes det hele er veldig ubehagelig. Tenker at jeg vil si ifra om den kvalmende lukten, samtidig som det aldri er hyggelig å si at andre lukter vondt. Så dette er vanskelig. Anonymkode: 203b8...46a Jeg tenker at det er noe leder bør gjøre, kollegaer som «passer» på hverandre kan fort ende opp med litt dårlig stemning. Det er uansett leder som har styringsrett/ansvar når det kommer til arbeidsmiljø og hvilke kjøreregler som gjelder for ansatte. Anonymkode: 61535...028
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå