Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #26 Skrevet 6. januar 2021 Sjeldent at alle i kommentarfeltet er enige, så her burde du virkelig gå i deg selv, HI! Slutt å vaske bamsen etter samvær, det er så demonstrativt elendig oppførsel. Slutt å ha kontakt med barnet under samvær, det gir ikke barnet muligheten til å falle til ro hos far og de andre i familien. Tror du er misunnelig, jeg. Misunnelig fordi far har gitt barnet familie og du fortsatt er alenemor. Muligens redd også. Redd for at barnet skal ville mer til far og søsknene sine. Noe barnet er i sin fulle rett å ønske etter hvert, når det blir større. Anonymkode: aa3bf...e04
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #27 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor vasker du bamsen etter samvær? Og en treåring sier ikke at han ønsker å ha en kjent lukt med seg, altså. Her skaper du behov og problemer som er helt unødvendige. Du utsetter barnet ditt for mer stress ved samvær enn nødvendig. Slutt med det! Anonymkode: 9d46b...a8c Jeg svarte i tråden i går og er enig i det du skriver. Spørsmålet du stiller her viser enda tydeligere hvor ille dette er. Hi sørger for å vaske vekk all eventuell lukt av far av bamsen etter samvært, men tvinger egen parfyme med på samvær. Dette er så ekstremt manipulerende og stygt mot barnet at jeg mener HI må søke hjelp, for noe sliter hun med, og hun trenger hjelp om hun skal være en god mor for barnet sitt - for det er hun ikke nå! Hi - søk hjelp! Anonymkode: e0739...d43
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #28 Skrevet 6. januar 2021 Du har fått veldig mange slemme svar her. Men faktum er at oppførselen din slik du beskriver den er uvanlig usunn, selv til dib å være. Selv om du gjør tingene du gjør av kjærlighet til barnet, og du tror sikkert at de er til det beste for ham, er de dypt egoistiske. Du påfører barnet kvaler og smerte med tingene du gjør. Stakkars liten som skal tvinges til å savne mamma når han egentlig bare kunne hatt det fint hos pappa. Små barn lever i øyeblikket. De skal overhodet ikke minnes på at nuet er trist fordi det finnes annet de bør lengte etter. Jeg skjønner at du hater å dele ham. Det ville jeg også gjort. Jeg skjønner at du føler at det er dere to mot verden. At du er sint på pappaen som kanskje stakk, eller var så kjip mot deg at du måtte gå. Du har lov til å føle alt dette. Det du IKKE har lov til, er å la en treåring bære byrden og påtvinges samme lengsel etter et annet liv som du har. Din eneste forbannete oppgave er å sørge for at han blir en lykkelig tass som kan få være lykkelig tilstede der han er. Please, please snakk med noen om hvordan du kan bearbeide bitterhet og bryte de destruktive mønstrene du har i atferden din rundt ungen. Anonymkode: 3f35e...ff0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #29 Skrevet 6. januar 2021 Jeg skjønner far veldig godt. Jeg hadde ikke villet at barnet mitt skulle hatt en bamse som stinket parfyme, og iallfall ikke eksens parfyme! Hvis barnet ditt ligger med denne bamsen i sengen sin, så blir vel både barnet og sengen også stinkende parfyme! Jeg hadde ikke ønsket at hver gang jeg klemmer barnet mitt, så hadde jeg måttet lukte parfymen til eksen! Hadde du godtatt at faren hadde gjort det samme? At han hadde hatt en bamse som luktet faren sin parfyme/aftershave som igjen gjorde at barnet ditt lukter slik? Angående å ringes, så skjønner jeg dette også til en viss grad. Jeg og min første mann gikk fra hverandre da sønnen min var nesten 3 år. Barnehagen var i nærheten av der jeg bodde, og hvis jeg tilfeldigvis traff på de når far hadde hentet og de var på vei hjem, så hylskrek han og ville til meg. Men han hadde det jo fint hos far da han var der. Så det spørs jo hva grunnen er for at han ikke ringer deg. Hvis sønnen din ikke påvirkes på noen måte av å ringe deg, så syns jeg jo at det burde gå an, men dersom sønnen din ved å ringe deg får lyst til å dra hjem med deg, og at disse samtalene ødelegger humøret hans når han er hos far, så skjønner jeg jo at far ikke ønsker dette. Men dette er jo også ting som går seg til når de blir eldre. Da sønnen min ble litt eldre, var det ikke noe problem om vi snakket sammen/traff på hverandre da han var hos far. Anonymkode: 838b7...89b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #30 Skrevet 6. januar 2021 Det er flere ganger barnet mitt kommer hjem og sier at han har savnet meg masse. At han tenker masse på meg og at jeg er alene hjemme når han er borte. Eneste far har sagt om ringing er at om det blir noe tull så blir det siste gangen. Men det har jo aldri blitt ringt og far sier gutten ikke har spurt. Jeg mener far burde spørre gutten ihvertfall engang om å ringe. Anonymkode: d88f7...fdc
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #31 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er flere ganger barnet mitt kommer hjem og sier at han har savnet meg masse. At han tenker masse på meg og at jeg er alene hjemme når han er borte. Eneste far har sagt om ringing er at om det blir noe tull så blir det siste gangen. Men det har jo aldri blitt ringt og far sier gutten ikke har spurt. Jeg mener far burde spørre gutten ihvertfall engang om å ringe. Anonymkode: d88f7...fdc Du har virkelig ikke tatt til deg noenting her 😱😱😱 Anonymkode: 8b257...4b6
Listedamen Skrevet 6. januar 2021 #32 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Det er flere ganger barnet mitt kommer hjem og sier at han har savnet meg masse. At han tenker masse på meg og at jeg er alene hjemme når han er borte. Eneste far har sagt om ringing er at om det blir noe tull så blir det siste gangen. Men det har jo aldri blitt ringt og far sier gutten ikke har spurt. Jeg mener far burde spørre gutten ihvertfall engang om å ringe. Anonymkode: d88f7...fdc Det er din jobb som mor å forklare barnet at du har det supert også når han er hos far, og at han må kose seg. Er du alene, så fortell han at du koser deg med ditten og datten alene, eller at du er med venner etc. Du har et ansvar som innebærer å trygge barnet og sørge for at han ikke bekymrer seg for deg. Det er din jobb å lime det fast i hodet på ham - mamma har det fint, kos deg masse hos pappa, så blir det kjekt når vi sees igjen og du kan fortelle meg hva du har gjort på. Du har fått det samme svaret av alle, her er det virkelig på tide å rette blikket innover. Det du gjør er usunt og manipulativt, og konsekvensen av din oppførsel er utelukkende ødeleggende for barnet. Angående bamse med parfyme: Bare dropp det. Helt seriøst. Det er direkte usunt for barnet med sterkt parfymelukt, i tillegg til at du sørger for at han underbevisst vil tenke på deg konstant. Du ødelegger for barnet og du ødelegger for pappa. Dette kalles samværssabotasje, og hvis min eks hadde gjort noe sånt så hadde det ikke vært lange veien til familievernkontoret. Indirekte så bedriver du omsorgssvikt. Slutt med det før du ødelegger for både deg selv og barnet.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #33 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Det er flere ganger barnet mitt kommer hjem og sier at han har savnet meg masse. At han tenker masse på meg og at jeg er alene hjemme når han er borte. Eneste far har sagt om ringing er at om det blir noe tull så blir det siste gangen. Men det har jo aldri blitt ringt og far sier gutten ikke har spurt. Jeg mener far burde spørre gutten ihvertfall engang om å ringe. Anonymkode: d88f7...fdc Når jeg henter gutten min i barnehagen sier han også at han har savnet meg masse. Dette selv om han har hatt det gøy hele dagen, lekt og ledd mye. En 3 åring tenker ikke på at mor er alene hjemme så lenge mor ikke har plassert tanken i hodet på 3 åringen. Skjerp deg! Anonymkode: f7ab4...666
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #34 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Det er flere ganger barnet mitt kommer hjem og sier at han har savnet meg masse. At han tenker masse på meg og at jeg er alene hjemme når han er borte. Eneste far har sagt om ringing er at om det blir noe tull så blir det siste gangen. Men det har jo aldri blitt ringt og far sier gutten ikke har spurt. Jeg mener far burde spørre gutten ihvertfall engang om å ringe. Anonymkode: d88f7...fdc De tingene barnet sier er noe du har foret han med. Slutt å vær så forbaska selvsentrert, det du gjør er ikke til barnets beste. Anonymkode: 2908b...2b8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #35 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Det er flere ganger barnet mitt kommer hjem og sier at han har savnet meg masse. At han tenker masse på meg og at jeg er alene hjemme når han er borte. Eneste far har sagt om ringing er at om det blir noe tull så blir det siste gangen. Men det har jo aldri blitt ringt og far sier gutten ikke har spurt. Jeg mener far burde spørre gutten ihvertfall engang om å ringe. Anonymkode: d88f7...fdc Da trygger du barnet på at du har hatt det fint, du har møtt den og den, gått tur, sett film, jobbet eller hva som helst. At det er greit at han har savnet deg men at han ikke skal være bekymret for at du er alene, det går heeeeelt fint. Og nei, far bør ikke forstyrre en 3-åring som har det greit med å be han ringe mamma. Det er bedre å la være så han får slått seg til ro der han er. Anonymkode: 42bd7...384
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #36 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da trygger du barnet på at du har hatt det fint, du har møtt den og den, gått tur, sett film, jobbet eller hva som helst. At det er greit at han har savnet deg men at han ikke skal være bekymret for at du er alene, det går heeeeelt fint. Og nei, far bør ikke forstyrre en 3-åring som har det greit med å be han ringe mamma. Det er bedre å la være så han får slått seg til ro der han er. Anonymkode: 42bd7...384 Hi er desverre ikke interessert i at han skal slå seg tl ro hos pappa. Anonymkode: 2908b...2b8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #37 Skrevet 6. januar 2021 HI, jeg håper du lytter til tilbakemeldingene her. Gutten din er heldig som har en far som evner å sette hans behov først. Det er ikke noe nederlag å gjøre ting bedre for han ved å endre på måten du ser på dette. Både du og gutten din vil få det bedre. Anonymkode: 638e8...a3f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #38 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er flere ganger barnet mitt kommer hjem og sier at han har savnet meg masse. At han tenker masse på meg og at jeg er alene hjemme når han er borte. Eneste far har sagt om ringing er at om det blir noe tull så blir det siste gangen. Men det har jo aldri blitt ringt og far sier gutten ikke har spurt. Jeg mener far burde spørre gutten ihvertfall engang om å ringe. Anonymkode: d88f7...fdc Barn skjønner raskt hva mor vil høre... Anonymkode: dcc37...a94
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #39 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er flere ganger barnet mitt kommer hjem og sier at han har savnet meg masse. At han tenker masse på meg og at jeg er alene hjemme når han er borte. Eneste far har sagt om ringing er at om det blir noe tull så blir det siste gangen. Men det har jo aldri blitt ringt og far sier gutten ikke har spurt. Jeg mener far burde spørre gutten ihvertfall engang om å ringe. Anonymkode: d88f7...fdc Hva tenker du gjøre fremover, Hi? Har du noen som helst tanker rundt de tilbakemeldingene du har fått i tråden? Anonymkode: e0739...d43
tante grusom master of law Skrevet 6. januar 2021 #40 Skrevet 6. januar 2021 Du kan ikke mene at du legger byrden med å ta vare på sin mor på skuldrene til en treåring? Du gjør nemlig det hvis du forer ham med tanker om at du har det vondt uten ham og at du er alene. Du må la ham kose seg hos far og kunne slappe helt av når han er der uten å måtte tenke på stakkars mor som sitter hjemme og er ensom. Det er din oppgave å oppdra trygge barn. Nå gjør du det stikk motsatte.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #41 Skrevet 6. januar 2021 En 3 åring tenker ikke på om du sitter alene mens han er hos faren. Et større barn ja, Men ikke et så lite barn. Da må du ha sagt dette til han og fått han på de tankene. Anonymkode: 092a8...b69
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #42 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Det er flere ganger barnet mitt kommer hjem og sier at han har savnet meg masse. At han tenker masse på meg og at jeg er alene hjemme når han er borte. Eneste far har sagt om ringing er at om det blir noe tull så blir det siste gangen. Men det har jo aldri blitt ringt og far sier gutten ikke har spurt. Jeg mener far burde spørre gutten ihvertfall engang om å ringe. Anonymkode: d88f7...fdc Er det han som sier det på eget initiativ, eller er det du som spør? Treåringer er ganske egoistiske og tenker helst på seg selv og sine behov, så hvis han er bekymret for at du er alene, så er det fordi du har fortalt han det. Syns du et er en grei byrde å legge på en treåring? Anonymkode: 9d46b...a8c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #43 Skrevet 7. januar 2021 Skulle ønske dette var trolling, men av egen erfaring så vet jeg at slike mødre eksisterer.. Mitt råd er at du må slutte med å kontrollere barnet. La barnet få være hos far og godta at barnet er der og trives. Det er bra for barnet å være hos far! Jeg har vært den nye kona, hvor mannen har en slik eks. Hun forsøkte først å gå til retten for å få all samvær til å opphøre. Hun tapte selvsagt på alle punkter siden faren var en god far. Men da begynte dette spillet som HI skisserer her. Hun begynte å ringe til barnet hele tiden, fortalte hvor mye hun savnet det og at hun selv satt alene. Hun mente barnet hadde et stort behov for å vite hva barnet skulle hos oss, så faren måtte fortelle om alle planene. Da brukte hun denne informasjonen til å fortelle barnet hvor farlig og dumt osv disse aktivitetene var (kunne f eks være å lære barnet å sykle..). Etterhvert begynte hun å fortelle at han ikke måtte spise maten hos oss, men at henne var det kos fordi han fikk Grandiosa mens han så på YouTube. Listen av ting ble milelang, og den sluttet ikke. Selv med utallige møter. Og vet du hva, Hi. Det var barnet som ble mest skadet av dette! Så slutt med det du holder på med, og la barnet være i fred hos far! Anonymkode: 65ccf...5d8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #44 Skrevet 7. januar 2021 Nei nei nei nei nei. Du høres ikke helt god ut. heia far. Anonymkode: 0f65e...2d3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #45 Skrevet 7. januar 2021 Wow! Min 7 åring kan tenke på at en av oss er alene, men ikke en 3 åring. Da eldste var 3 og på samvær var det det siste hun tenkte på! Du MÅ slutte å snakke med barnet ditt som at han er en voksen. La han få kose seg hos pappa. Hvis han sier han savner deg (vet en 3 åring hva det er??) så si du savner han og, men at du vet han koser seg hos pappa! Ærlig talt. Skjerp deg! Anonymkode: 3d708...dad
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #46 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skulle ønske dette var trolling, men av egen erfaring så vet jeg at slike mødre eksisterer.. Mitt råd er at du må slutte med å kontrollere barnet. La barnet få være hos far og godta at barnet er der og trives. Det er bra for barnet å være hos far! Jeg har vært den nye kona, hvor mannen har en slik eks. Hun forsøkte først å gå til retten for å få all samvær til å opphøre. Hun tapte selvsagt på alle punkter siden faren var en god far. Men da begynte dette spillet som HI skisserer her. Hun begynte å ringe til barnet hele tiden, fortalte hvor mye hun savnet det og at hun selv satt alene. Hun mente barnet hadde et stort behov for å vite hva barnet skulle hos oss, så faren måtte fortelle om alle planene. Da brukte hun denne informasjonen til å fortelle barnet hvor farlig og dumt osv disse aktivitetene var (kunne f eks være å lære barnet å sykle..). Etterhvert begynte hun å fortelle at han ikke måtte spise maten hos oss, men at henne var det kos fordi han fikk Grandiosa mens han så på YouTube. Listen av ting ble milelang, og den sluttet ikke. Selv med utallige møter. Og vet du hva, Hi. Det var barnet som ble mest skadet av dette! Så slutt med det du holder på med, og la barnet være i fred hos far! Anonymkode: 65ccf...5d8 Slikt er bare så tragisk! Foreldre som holder på slik, og som Hi gjør, skader barna sine! Og det kan sitte igjen hele livet! Etter min mening så burde slike foreldre miste omsorgen om de ikke slutter med den ødeleggende adferden overfor barnet og manipuleringen av barnet. Hi - det du gjør nå gjør du fordi du selv har problemer. Jeg antar at du egentlig ønsker det beste for barnet ditt. Måten du oppfører deg på mot barnet og far er ikke til ditt barns beste. Tvert imot skader du barnet ditt! Og om du ikke ser dette, og ikke greier å endre deg, da MÅ du skaffe deg hjelp til å bli en bedre mor. Hvis du ber om hjelp, da viser du at du har selvinnsikt og at du tar ansvar. Om du fortsetter som nå så risikerer du i verste fall å skade barnet ditt følelsesmessig for resten av livet. Anonymkode: e0739...d43
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #47 Skrevet 7. januar 2021 slutt og spray eller sett lukt i bamsen, og jeg tenker at det er ditt behov at han ringer og ikke hans Anonymkode: 3c4a6...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå