Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Hei Mitt barn ser faren en gang i uka, de gjør stort sett det samme, spiller Nintendo switch, eller spiller på mobilen. Vi skal nå på fvk og jeg ønsker de gjør noe annet enn dette, far gjør som barnet vil og det går kun utover meg og barnet blir surt og vanskelig en tid etterpå så noen gode råd hva jeg skal forslå hos fvk? vi bor nærheten av skog, skole og masse lekeplasser så bør være mulig og finne på noe annet Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Du kan ikke styre far i hva han gjør på samvær. Jeg ser ditt synspunkt men dette kommer nok ikke til å bli noe bedre. Eneste du oppnår er vel sur stemning. Jobb heller med egen sønn og håp at din innflytelse har mest å si etter hvert. Anonymkode: f54cb...74b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Hva barnet gjør på samvær hos far har du ingenting med så lenge han får mat, stell og omsorg, så legg fra deg den kjepphesten med en gang. Det blir bare negativt for alle om du tar denne krigen... Men som forrige taler sa, så vokser barnet opp med innflytelse fra både mor og far, og får positive (og negative) ting fra begge. Fokuser på de tingene du synes er viktig når barnet er hos deg, og sats på at barnet får med seg mest mulig av den innflytelsen. Du må huske at barn i dag ikke kan sammenlignes med barna for en generasjon og to siden, de må finne sin vei i den verden de vokser opp i. Det er viktig at vi lærer dem at det er viktig å møte folk i det virkelige liv, få smil, blikkontakt og det som hører med, få de til å kjenne at det er positivt for humør og livsglede, men vi voksne må bare innse at kontakt i den digitale verden er en del av deres oppvekst som vi bare må akseptere også. Vi skyver ungene helt fra oss om vi ikke aksepterer det.... Forhåpentligvis får barnet ditt litt av begge foreldres visdom, men barnet er ikke bare ditt og far må få være sammen med det på den måten han ønsker. Anonymkode: 10d0c...249
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Sånn er det å være hovedomsorgsgiver ved samlivsbrudd. Samværsforelder har ofte helgemoro, mens vi som har hverdagen har også det meste av grensesetting og oppdragelse. Du kan ikke styre hva far skal gjøre den ene dagen i uka han er sammen med barnet. Du kunne heller ikke styrt innholdet i samvær hadde det vært annenhver helg. Pappaen her har regler og måter å gjøre ting på som jeg syns er helt på trynet. Men så lenge det ikke er til skade for barnet vårt, så har jeg ingenting å si. Det eneste jeg har presset han på, er bilsikring. Han ville sette 4-åringen på pute, det var uaktuelt. Så da kjøpte jeg en relativt billig beltestol til bruk hos far. Ikke min utgift egentlig, men siden lovverket åpner for at far kunne brukt bilpute, valgte jeg å ta den utgiften. Man må velge sine kamper og svelge en hel del kameler. Anonymkode: 9679a...606
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 takk for alle svar ser jeg ikke det blir bedring må jeg dessverre nekte far og se barnet, det ødelegger det. og er kun 1 dag i uka i 6-7 timer Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): takk for alle svar ser jeg ikke det blir bedring må jeg dessverre nekte far og se barnet, det ødelegger det. og er kun 1 dag i uka i 6-7 timer Anonymkode: 113b4...eec Blir barnet ødelagt av å game med far 1 dag i uka??? Barn skjønner fort forskjell på regler og rutiner hos mor og far. At barnet er vanskelig og sur en tid etter samvær er helt normalt. Kanskje økt samvær hadde hjulpet. Du kan nok ikke nekte far å ha samvær (for det er barnet som har rett til samvær med pappaen sin). Saboterer du samvær uten grunn (og dette er uten grunn), kan det resultere i at far får mer samvær og omsorgsansvar for barnet. Husk at det ikke er ditt barn, det er deres! Anonymkode: 9679a...606
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 2 minutes ago, Anonym bruker said: Blir barnet ødelagt av å game med far 1 dag i uka??? Barn skjønner fort forskjell på regler og rutiner hos mor og far. At barnet er vanskelig og sur en tid etter samvær er helt normalt. Kanskje økt samvær hadde hjulpet. Du kan nok ikke nekte far å ha samvær (for det er barnet som har rett til samvær med pappaen sin). Saboterer du samvær uten grunn (og dette er uten grunn), kan det resultere i at far får mer samvær og omsorgsansvar for barnet. Husk at det ikke er ditt barn, det er deres! Anonymkode: 9679a...606 Barnevernet er enig med meg her Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Barnevernet er enig med meg her Anonymkode: 113b4...eec Merkelig, de har jo ikke vært enig med deg i noe særlig annet før. Du eier ikke barnet deres, og kan selvfølgelig ikke nekte samvær, bare fordi de spiller. Anonymkode: 2947b...163
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 Da må du si noe mer enn det du har skrevet her. Hvorfor mener du og barnevernet at barnet tar skade av å spille Nintendo switch med far én dag i uken? Det må være mer informasjon enn dette om det du sier stemmer? Anonymkode: f0fb9...4a2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Just now, Anonym bruker said: Merkelig, de har jo ikke vært enig med deg i noe særlig annet før. Du eier ikke barnet deres, og kan selvfølgelig ikke nekte samvær, bare fordi de spiller. Anonymkode: 2947b...163 men du svarer på helt annen enn det jeg spør om også, jeg spurte om forslag hva de kan finne på jeg Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): men du svarer på helt annen enn det jeg spør om også, jeg spurte om forslag hva de kan finne på jeg Anonymkode: 113b4...eec Du kan ikke styre hva de skal gjøre. Anonymkode: 2947b...163
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 1 minute ago, Anonym bruker said: Da må du si noe mer enn det du har skrevet her. Hvorfor mener du og barnevernet at barnet tar skade av å spille Nintendo switch med far én dag i uken? Det må være mer informasjon enn dette om det du sier stemmer? Anonymkode: f0fb9...4a2 er jo grunner for far ikke har mer samvær enn dette,men det er ikke ting folk her bør vite, for ikke det jeg lurer på. og for mye spilling er skadelig, barnet har ødelagt tven pga han ble så sint når han tapte Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 Just now, Anonym bruker said: Du kan ikke styre hva de skal gjøre. Anonymkode: 2947b...163 ok... bryr meg ikke om hva du mener jeg Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): ok... bryr meg ikke om hva du mener jeg Anonymkode: 113b4...eec Overraskende..... Anonymkode: 2947b...163
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): er jo grunner for far ikke har mer samvær enn dette,men det er ikke ting folk her bør vite, for ikke det jeg lurer på. og for mye spilling er skadelig, barnet har ødelagt tven pga han ble så sint når han tapte Anonymkode: 113b4...eec Da har jo du feilet i oppdragelsen da jo. Det er du som har barnet mest, så det som går galt har du feilet på. Det finnes sikkert 1000 ting du kan foreslå, men du kan ikke tvinge eller bestemme. De gjør noe de liker sammen, og det er faktisk en bra ting. Men dessverre har folk forskjellige interesser. Hva pleier du å gjøre sammen med han når han er hos deg? Anonymkode: 63095...d78
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Barnevernet er enig med meg her Anonymkode: 113b4...eec Men da har vel også barnevernet forslag til hva far og barn kan (burde) gjøre under samvær, hvis de mener gaming kvalifiserer til å kutte barnets kontakt med far. Hvorfor spør du her, når barnebarnet allerede er inne? Spør nå de og be de veilede far. Anonymkode: 9679a...606
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 1 minute ago, Anonym bruker said: Da har jo du feilet i oppdragelsen da jo. Det er du som har barnet mest, så det som går galt har du feilet på. Det finnes sikkert 1000 ting du kan foreslå, men du kan ikke tvinge eller bestemme. De gjør noe de liker sammen, og det er faktisk en bra ting. Men dessverre har folk forskjellige interesser. Hva pleier du å gjøre sammen med han når han er hos deg? Anonymkode: 63095...d78 det skjedde når han spilte med far, så nei det er det ikke. vi er mye ute på skolen, spiller fotball, grilling i skogen, ofte med venner med barn, kino , lekeland og han er mye ute med venner Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 Just now, Anonym bruker said: Men da har vel også barnevernet forslag til hva far og barn kan (burde) gjøre under samvær, hvis de mener gaming kvalifiserer til å kutte barnets kontakt med far. Hvorfor spør du her, når barnebarnet allerede er inne? Spør nå de og be de veilede far. Anonymkode: 9679a...606 som sagt er det andre grunner for de er inne pga far Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): det skjedde når han spilte med far, så nei det er det ikke. vi er mye ute på skolen, spiller fotball, grilling i skogen, ofte med venner med barn, kino , lekeland og han er mye ute med venner Anonymkode: 113b4...eec Har dere tid til alt dette på hverdager? Anonymkode: 63095...d78
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 Just now, Anonym bruker said: Har dere tid til alt dette på hverdager? Anonymkode: 63095...d78 Ja noe av det , og er jo flere dager i uka Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #21 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja noe av det , og er jo flere dager i uka Anonymkode: 113b4...eec Jeg rekker aldri sånt i ukedagene. Liker godt å være ute altså, men med de restriksjonene som er nå også, så bør dere ikke være for mye med venner her og der. Fint at gutten velger å være med faren i stedet for ute med venner den ene dagen han er hos faren da. Og det sinneproblemet gutten har bør du gjøre noe med før det blir verre Anonymkode: 63095...d78
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #22 Skrevet 3. januar 2021 Just now, Anonym bruker said: Jeg rekker aldri sånt i ukedagene. Liker godt å være ute altså, men med de restriksjonene som er nå også, så bør dere ikke være for mye med venner her og der. Fint at gutten velger å være med faren i stedet for ute med venner den ene dagen han er hos faren da. Og det sinneproblemet gutten har bør du gjøre noe med før det blir verre Anonymkode: 63095...d78 han er sammens med kun de i hans korhort, og vi møter kun ei venninne med 2 barn som vi har gjort siden starten.. er lov til og møte folk og være ute, når vi er ute i skogen og griller og slik er vi mest alene.. At han er sist er kun når far er her og han er sår et par dager etterpå,men ikke sint Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #23 Skrevet 3. januar 2021 sint ikke sist Anonymkode: 113b4...eec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #24 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): som sagt er det andre grunner for de er inne pga far Anonymkode: 113b4...eec Jo, men hvorfor ikke bruke de da? Er jo ikke sånn at man kun snakker om den ene tingen når instanser er inne. Man ser på det hele, totale bildet. Så vanskelig som du gjør deg i svarene, mistenker jeg trolletråd. Ingen bv vil eller kan kutte samværet pga spilling. Bv kan ikke ta bort fastsatt samvær, kun øke. Anonymkode: 9679a...606
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #25 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): han er sammens med kun de i hans korhort, og vi møter kun ei venninne med 2 barn som vi har gjort siden starten.. er lov til og møte folk og være ute, når vi er ute i skogen og griller og slik er vi mest alene.. At han er sist er kun når far er her og han er sår et par dager etterpå,men ikke sint Anonymkode: 113b4...eec Det betyr jo at situasjonen med faren er problemet, ikke hva de gjør sammen. Kanskje gutten skulle få være mer sammen med far så det ikke blir så sårt for han? Anonymkode: 63095...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå